Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Anoniem252

Bericht 08 Okt 2018 07:36

Re: Afvaltopic 2018

Goedemorgen dames, ik kom mij hier ook melden. Net twee weken vakantie gehad en daardoor alles lopen snoepen wat ik tegenkwam. Nu wordt het toch echt tijd om de laatste drie zwangerschapskilos kwijt te raken en nog een paar extra.
Ik ben gisteren wezen hardlopen. Men wat een conditie, was doodop na een klein stukje. Dus dat kan ik mooi gaan opbouwen. En daarnaast wil ik gezond gaan eten.
Ik ben niet altijd even goed in meeschrijven maar ik ga mijn best doen.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Okt 2018 07:59

Re: Afvaltopic 2018

Nou ik heb het laten hangen. Niet aangekomen ofzo, maar ook echt niet streng geweest en ik baal ervan. Dus ik heb de knop nu wel om.

Voor iedere 1000 gram, zet ik 1000cent aan de kant. Ik wil graag een nieuwe telefoon, dus dit leek me wel een mooi doel zo.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 08 Okt 2018 12:23

Re: Afvaltopic 2018

@ Maddie: Hahaha nou ik wil het vooral doen omdat het echt gericht is, je traint je hele lichaam en dat vind ik wel fijn + dat je met een half uur klaar bent :) Gatsie wat klote van je man! Als je zo graag iets aan beweging wil doen, is het dan geen optie om thuis wat te doen?

@ Lady: Haha ja mijn vriend is ook zo'n type.. Ik denk dat ik het wel lekker zou vinden als ik lichamelijk niet zo'n wrak zou zijn naderhand :palm: Ik haat flinke spierpijn.. vooral borst-spierpijn bijv. ik heb dan echt de hele dag zo'n drukkend gevoel, zo vreselijk irritant vind ik dat. Maar wat goed van je! Voelt goed ofniet? Wat eet je nu zoal op een dag?

@ AM: Leuk dat je mee komt schrijven!

@ Cotton: Haha wat een leuk en vooral creatief doel! Hoeveel wil je graag afvallen?

Mijn lichaam is echt een beetje gek.. Ik heb mijzelf zaterdag gemeten, had ik de week daarvoor ook gedaan, en waar mijn taille (navel) 1cm meer is, zijn mijn heupen en bovenbenen 2cm minder.. gewicht is hetzelfde gebleven. Ik ga mij er ook niet druk om maken maar ik vind het wel gek :P
Wat als het lukt
<<

Anoniem304

Bericht 08 Okt 2018 15:27

Re: Afvaltopic 2018

Ahhh stom van die cm's Pannetoet!

Er moeten nog wat zwangerschapskilo's af. Als het even kan wil ik sowieso nog 12 kilo kwijt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Okt 2018 21:38

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet, het ziet er bij mij nu ongeveer zo uit:

O: twee volkoren boterhammen met ham en pindakaas
T: volkoren boterham met sandwichspread, gekookt ei
L: drie volkoren boterhammen met kaas, appelstroop en slankie, wat komkommer of andere rauwkost
T: twee stuks fruit of stuk fruit en 20-25 gram noten
D: gewoon met de pot mee. In ieder geval veel groenten en alle soorten rijst en pasta volkoren
T: 125 gram magere vruchtenkwark.

Meer dan genoeg dus! Ik wissel alles af en ontbijt ook weleens met Brinta of volkoren knäckebröd. En drink twee glazen melk of optimel per dag.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem298

Bericht 09 Okt 2018 08:49

Re: Afvaltopic 2018

Ik kom hier ook weer eens aanwaaien. Het gaat hier up en down, maar ik geloof dat de weegschaal zich daar niks van aantrekt, ik blijf (gelukkig) redelijk stabiel. Liever ietsje eraf nog, maar omdat ik nog steeds veel aan krachttraining doe denk ik dat dat daardoor qua gewicht niet lukt.

Lady, wat fijn dat je eindelijk resultaat merkt. Tof dat je ook weer met je PT traint, lekker he om tot het gaatje te gaan! Ik houd er ook zo van.

Cotton, wat een leuk idee haha! Dat houdt je wel gemotiveerd.

AM, goed dat je bent gaan hardlopen. Begin is altijd lastig, je zult merken dat het steeds beter gaat als je volhoudt! Succes!

Pannetoet, wat gek van die cm's! Misschien net ff anders gemeten dan de vorige keer? Gelukkig is je gewicht wel hetzelfde. Spierpijn overgehouden aan de circuittraining? Ik doe dat ook regelmatig, zó lekker vind ik dat haha!

Maddie, balen dat je blijft hangen en dat je ook niet kunt hardlopen! Misschien kun je een leuke workout op Youtube opzoeken en die thuis doen zodat je wel lekker in beweging blijft?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 09 Okt 2018 10:04

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet, ik doe ook 3 x per week circuittraining/hiit en vind het echt heel fijn! Vind die groepslessen van een uur vaak net te lang. Dit is 30 minuten helemaal kapot gaan en dan weer lekker naar huis :) en doordat het vaak maar 6 mensen zijn bij ons kom ik er ook niet mee weg om op te geven haha.
Verder fiets ik nog minimaal 2 x per week 16km naar de rijschool en in t weekend vaak 40. Vind dit qua beweging wel lekker zo!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 09 Okt 2018 10:38

Re: Afvaltopic 2018

Jet schreef:Pannetoet, wat gek van die cm's! Misschien net ff anders gemeten dan de vorige keer? Gelukkig is je gewicht wel hetzelfde. Spierpijn overgehouden aan de circuittraining? Ik doe dat ook regelmatig, zó lekker vind ik dat haha!


Ja, daar twijfelde ik ook over of ik over mijn navel gemeten had of net eronder :palm: Enne JA! Borst spierpijn (vandaar dat drukkende irritante gevoel waar ik het over had haha), rug en buikspierpijn..

@ Feline:
Wow, 3x per week? Ga je dan elke keer half dood? Bij ons zit er ook 10min cardio in (5min warming up en 5min cooling down) en het streven bij ons is 80rpm maar echt..ik kom maar maximaal op 65. Of mijn conditie is bagger slecht of 80rpm is gewoon veel :P

@ Lady: Dat vind ik er best goed uit zien hoor! Vind het nog wel meevallen qua hoeveelheid haha maar misschien komt dat omdat ik zelf ook zo ongeveer eet..

@ Jet: Wat fijn dat je gewicht wel gewoon stabiel blijft!

Tot gisteravond was ik van plan om straks te gaan sporten maar nu krabbel ik terug :palm: De bekendje smoesjes bedenk ik in mijn hoofd haha maar het slaat nergens op want 1) ik ben om 13.00u vrij dus ik heb genoeg tijd 2) het is maar een half uurtje, wat is nou een half uur -30minuten- op een hele dag? 3) ik voel mij daarna altijd lekker 4) het is goed voor mijn lichaam, de kilootjes gaan er niet vanzelf af dus ik moet gewoon gaan :angel:! & dan ga ik daarna een half uurtje in bad liggen in de hoop dat dat de spierpijn (iets) tegen zal gaan:)
Wat als het lukt
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 09 Okt 2018 19:55

Re: Afvaltopic 2018

Am, leuk dat je meeschrijft! Hardlopen is echt iets wat tijd kost in opbouw. Ik gebruikte daar het trainingsschema van start to run voor.

Panetoet, wat raar die cm’s. Ik meet dat nooit, maar vind dat achteraf wel jammer.
Ben uiteindelijk gaan hardlopen toen de kids op bed lagen. Goed dat je vandaag toch bent gaan sporten.

Lady, mooi schema wel.

Cotton, vervelend hè die zwangerschapskilo’s. Goed dat je het weer oppakt. Succes!

Feline, wauw, wat fiets jij veel zeg!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 10 Okt 2018 11:19

Re: Afvaltopic 2018

Ik was heel erg smoesjes aan het zoeken om niet te gaan haha maar ik ben gewoon gegaan :) Ik was wel trots op mijzelf want het was wel echt lekker! Geen spierpijn, alleen naderhand een zwaar gevoel in de spieren.. En ergens vind ik het toch gek dat je een half uur traint én kapot bent terwijl ik dat bij een uur 'normaal' trainen bijna nooit had :palm:

@ Maddie: Wat goed dat je gewoon bent gaan hardlopen!
Wat als het lukt
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Okt 2018 11:58

Re: Afvaltopic 2018

Knap dat je gegaan bent, Pannetoet :D!

Ik moest door je stuk aan deze afbeelding denken:
Afbeelding
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Okt 2018 12:15

Re: Afvaltopic 2018

Goed dat je gegaan bent Pannetoet!

Leuk plaatje June. Gelukkig nu heel mooi weer dus een smoes minder.

Ik had zaterdag de laatste training van het 5 km schema gelopen dus vandaag les 1 van de 10 km. Ging best lekker. :)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 10 Okt 2018 15:57

Re: Afvaltopic 2018

Maddie, de afstanden tellen nogal snel op zo in de stad. Op een vrije dag vind ik het fijn om tussen de 40-60km te doen. Ik vind het altijd weinig klinken omdat ik dan bedenk dat sommige mensen die afstand rennen haha.

Pannetoet, het valt mee! Ik houd me soms ook een beetje in want vorige keer ging ik wel te hard en kon ik 3 dagen echt niet lopen en ben ik 3 keer door m’n benen gezakt en omgevallen. Vind het zonde van m’n rijles als ik zoveel pijn heb dus doe wat goed voelt. Zweten maar niet compleet trillende spieren.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2018 18:29

Re: Afvaltopic 2018

Jemig Feline zo'n afstand. Petje af.

Ik heb een stappenteller en ga op m'n werk in de pauze ook weer wandelen. Ik kom normaal NET aan 5000 stappen per dag dus kan wel weer wat extra gebruiken. Vandaag iig lekker gewandeld op m'n vrije dag. 12.000 stappen gezet tot nu toe.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 10 Okt 2018 19:24

Re: Afvaltopic 2018

Goed bezig dames! Hier ook weer 3e dag op rij gesport. Voelt goed!!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 13 Okt 2018 16:14

Re: Afvaltopic 2018

Haha June wat een leuk en vooral toepasselijk plaatje!

@ Maddie: Wow, topper ben je! Ik doe het je echt niet na!

@ Feline: Haha ja ik snap wat je bedoeld! Dat had ik eerder altijd met lunges/squats, als ik er daar iets teveel van deed was de trap alleen al een hele uitdaging :palm:

@ Cotton: Jeetje mina, ik vind 5000 ook al wel veel hoor..Goed van je!!

@ Chipa: Wow, 3de dag op rij..wat goed van je!

En ook ik ben vanmorgen weer naar de sportschool geweest :) Ik baal alleen een beetje want ik heb sinds een week of 2 weer last van mijn onderrug. Eigenlijk een terugkerend iets maar eind vorig jaar ben ik spierversterkende oefeningen gaan doen met de fysio, en in april was het klaar MAAR half juni vond ik het nodig om mijn enkel te kneuzen en heb ik zo'n 10-12 weken bijna niet gesport. Dus ik denk dat het daaraan ligt en ik heb ook de fysio oefeningen weer opgepakt. Vanmorgen ook even mijn fysio aangesproken wat te doen en hij bevestigde mijn vermoeden wel dus ik ga/moet het 2-3x per week sporten weer oppakken.
Wat als het lukt
<<

Anoniem249

Bericht 14 Okt 2018 11:21

Re: Afvaltopic 2018

Lady schreef:Pannetoet, het ziet er bij mij nu ongeveer zo uit:

O: twee volkoren boterhammen met ham en pindakaas
T: volkoren boterham met sandwichspread, gekookt ei
L: drie volkoren boterhammen met kaas, appelstroop en slankie, wat komkommer of andere rauwkost
T: twee stuks fruit of stuk fruit en 20-25 gram noten
D: gewoon met de pot mee. In ieder geval veel groenten en alle soorten rijst en pasta volkoren
T: 125 gram magere vruchtenkwark.

Meer dan genoeg dus! Ik wissel alles af en ontbijt ook weleens met Brinta of volkoren knäckebröd. En drink twee glazen melk of optimel per dag.

Lady als ik hiernaar kijk eet je teveel koolhydraten, teveel vet en te weinig proteine. Je eet bijv 6 boterhammen op een dag, dat zijn best veel koolhydraten.

De eerste simpele oplossing die ik zie is sandwichspread en kaas te vervangen voor bijv huttenkase of kalkoenfilet. Zo verlaag je je vetten.
Daarnaast zou ik het ontbijt omwisselen voor magere kwark met havermout of blauwe bessen/wat fruit. Zo verlaag je je koolhydraten.

Welk fruit eet je vaak? In banaan zit bijv ook weer veel koolhydraten, maar in een appel weer niet. Dat kan ook echt een verschil maken.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Okt 2018 12:19

Re: Afvaltopic 2018

Denk dat Claire goede tips geeft. De calorieinname lijkt me ook vrij hoog voor als je wil afvallen (>2000 kcal) Maar ik kan me voorstellen dat je in jouw beroep ook veel in beweging bent.
<<

Anoniem249

Bericht 14 Okt 2018 14:49

Re: Afvaltopic 2018

Ja eens SoGood, dat kan de stilstand natuurlijk ook goed verklaren. Naast teveel koolhydraten/vetten en te weinig proteine is de gehele cal intake wellicht ook te hoog.
<<

Anoniem273

Bericht 14 Okt 2018 18:44

Re: Afvaltopic 2018

Volgens mij postte Lady een eetlijstje met haar nieuwe manier van eten, met hulp van een bevriende diëtiste. Waar ze juist wel weer mee afviel.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 15 Okt 2018 06:57

Re: Afvaltopic 2018

Hoi, ik wil ook een beetje meeschrijven en ben nog erg zoekende. Ben 2 weken geleden begonnen en 3,3 kilo afgevallen op dit moment! Gestopt met slecht eten, eten bestellen en teveel eten en sap drinken. Afgelopen periode gewoon geen puf ervoor gehad, maar wil er nu echt voor gaan en wil in totaal 19.1 kilo afvallen, nu nog 15,8 te gaan dus. Ik ben snel bang teveel te eten.. gemiddeld eet ik nu per dag;

O; 3 crackers met beleg of 1 boterham, kop thee of water
T; plak ontbijtkoek of fruit of rijstwafel met beleg of wat geitenyoghurt (met fruit)
L; 2 bruine boterhammen met beleg en komkommer(geitenkaas, kipfilet, casselerib oid) met glas melk en soms gekookt eitje of wat fruit
T; weer iets tussendoor (soms plakje vlees met augurk, snack a Jack, klein pakje tuc, cup a soup of zoals boven)
A; gewoon wat de pot schaft, 1 portie
T; yoghurt of/en fruit of soya kwark

Ik zit vooral met hoeveelheden, wat is slim of lekker, eet ik teveel of te weinig. Heb afgelopen weken soms bijgehouden en zit tussen de 1500-1750 calorieën gemiddeld maar... beweeg nu gemiddeld 6 km per dag, straks als ik weer werk zal dat meer gaan worden :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Okt 2018 08:09

Re: Afvaltopic 2018

je kan het ook uitrekenen wat je nodig hebt per dag! Er zijn bepaalde tabellen voor en ook wel programmaatjes die je daarbij kunnen helpen. Dan heb je wellicht minder twijfel in wat je wel en niet mag eten.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 15 Okt 2018 14:02

Re: Afvaltopic 2018

Als ik jou was zou ik dan een tijdje een app bijhouden met wat je allemaal eet. Dat is wel even wat werk omdat je alles moet wegen maar het geeft echt inzicht! Dan vul je in hoe lang je bent, want je weegt, wat je doel is etc. En dan berekent de app voor je wat je precies binnen moet krijgen. Je hebt bijv. FatSecret en MyFitnessPal. En wat ik heel handig vind is dat je streepjescodes kunt scannen. Dat hoef je niet voor altijd te doen maar dat geeft wel echt even wat inzicht in wat voor hoeveelheden bij je passen. Ik doe het een keer in de zoveel tijd weer even om te checken.
<<

Anoniem249

Bericht 15 Okt 2018 17:44

Re: Afvaltopic 2018

Aziraphale schreef:Volgens mij postte Lady een eetlijstje met haar nieuwe manier van eten, met hulp van een bevriende diëtiste. Waar ze juist wel weer mee afviel.

Oh excuses! Dat had ik niet begrepen!
<<

Anoniem249

Bericht 15 Okt 2018 17:46

Re: Afvaltopic 2018

Harrison schreef:Als ik jou was zou ik dan een tijdje een app bijhouden met wat je allemaal eet. Dat is wel even wat werk omdat je alles moet wegen maar het geeft echt inzicht! Dan vul je in hoe lang je bent, want je weegt, wat je doel is etc. En dan berekent de app voor je wat je precies binnen moet krijgen. Je hebt bijv. FatSecret en MyFitnessPal. En wat ik heel handig vind is dat je streepjescodes kunt scannen. Dat hoef je niet voor altijd te doen maar dat geeft wel echt even wat inzicht in wat voor hoeveelheden bij je passen. Ik doe het een keer in de zoveel tijd weer even om te checken.

Dit! Als je het een week bijhoudt hou je daar zoveel inzichten aan over.
Ontbijtkoek zou ik trouwens heel snel uit je eetlijstje schrappen. Zit alleen maar troep in. Voor de rest eet je volgens mij best wel goed!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers