Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe gaat het met...?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Okt 2018 12:35

Hoe gaat het met...?

Ben je benieuwd hoe het gaat met een bepaalde forummer? Vraag het hier!

Geel en Taeda, hoe gaat het met jullie nieuwe banen? Went het al een beetje?

Teun, hoe is het met jou en de tweeling? En de hele gezinsdynamiek?

Fedora, jullie huis is verkocht he? Lukt het al met vinden van iets nieuws?

Scandic, hoe is het met jullie nieuwe huis? En die tuin qua ontwerp?
Let's discover the world together.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 14 Okt 2018 12:50

Re: Hoe gaat het met...?

Ik ben heel benieuwd hoe het met Meggy is.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Okt 2018 12:56

Re: Hoe gaat het met...?

Marin schreef:
Scandic, hoe is het met jullie nieuwe huis? En die tuin qua ontwerp?


Leuk dat je het vraagt! De tuin wordt voorlopig alleen niks, op de overkapping na die we al hebben laten plaatsen laten we het even zo. We gaan ons eerst op het huis zelf richten. Als het goed is is volgende maand de vergunning rond en dan horen van de aannemer wanneer hij kan beginnen. Zijn druk bezig met alles uitzoeken maar we hebben nogal een dure smaak blijkbaar, dus het is een beetje zoeken met ons budget :laughcry: Maar verder wonen we hier heel fijn :D
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Okt 2018 12:58

Re: Hoe gaat het met...?

rapa nui schreef:Ik ben heel benieuwd hoe het met Meggy is.


ik ook!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Okt 2018 13:18

Re: Hoe gaat het met...?

Ja klinkt ook wel logisch, Scandic. Zeker nu in de herfst en winter is het logischer om eerst de binnenkant te doen. Fijn dat jullie er zo lekker wonen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem258

Bericht 14 Okt 2018 13:37

Re: Hoe gaat het met...?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 14 Okt 2018 20:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 14 Okt 2018 14:44

Re: Hoe gaat het met...?

Marin schreef:Taeda, hoe gaat het met jullie nieuwe banen? Went het al een beetje?

Lief dat je het vraagt! Het onderwijs is voor mij niet wat ik er van had verwacht. Qua concrete werkzaamheden, werkdruk en team is het niet anders, maar ik haal er niet de energie uit zoals tijdens mijn opleiding. Afgelopen weken ben ik heel erg zoekende geweest in wat ik zoek in mijn baan. Bij mijn oude werkgever is ondertussen erg veel gebeurd (een grote brand met organisatorische veranderingen erop volgend). Ik ben met hen in gesprek geraakt en ga daar weer aan de slag, maar in een compleet andere functie en in een ander team. Ik sta nu nog twee weken voor de klas en start daarna.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 14 Okt 2018 14:45

Re: Hoe gaat het met...?

Wauw, wat klink je sterk Meggy! Ook al gaat het naar omstandigheden misschien best oké, die omstandigheden zijn al zo heftig. Heel veel sterkte komende tijd!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Geel

Bericht 14 Okt 2018 15:07

Re: Hoe gaat het met...?

Hee, Taeda, waar was jij begonnen dan, wat voor functie? Heb ik helemaal gemist! En wat deed je bij je oude werkgever?

Hier gaat het best goed! Het is wel een heftige situatie vind ik. Ten eerste gaat elk vrij moment op aan voorbereiden, plannen of nakijken, en ik voel me daar ook wel rot over naar mijn man en kind toe. En ik merk zelf ook dat ik de tijd voor mezelf mis - even niks kunnen doen. Ten tweede gaat het orde houden me nog niet erg goed af, ik moet daar zo ontzettend veel in leren. Ik word er tureluurs van hoe die leerlingen zó als zand tussen je vingers kunnen glippen en hoe VEEL LAWAAI ze maken.
Maar desondanks wil ik door. Dat komt ook doordat het team super is, iedereen steunt me waar mogelijk en ze herkennen al mijn verhalen, en daardoor wil ik alleen maar juist heel goed hierin gaan worden. Ik geloof gewoon dat ik dit kan, ik wil hier goed in worden. Het scheelt ook dat ik weet dat ik na de Kerst de helft minder ga werken en ik heb er nu de eerste helft op zitten. Nog één keer een paar weken knallen en geen sociaal leven en daarna kan het weer een versnelling lager.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 14 Okt 2018 15:09

Re: Hoe gaat het met...?

Ik ben gestart op een basisschool in de bovenbouw. Voorheen was ik o.a. accountmanager in de logistiek en nu ga ik naar P&O.

Herkenbaar wat je schrijft over hoe de rust in de klas zomaar weg kan glippen! Ik heb dan ook gewacht op een paar leuke en goed georganiseerde werkdagen, maar ook die dagen gaven me niet het plezier dat ik uit mijn werk wil halen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Okt 2018 15:12

Re: Hoe gaat het met...?

Oh jeetje Taeda. Maar toch goed dat je dit hebt gedaan denk ik. Nu weet je echt dat dit het niet is en heb je met een omweg een betere mogelijkheid gekregen bij je oude werk. Misschien ga je zo wel gemotiveerder aan 't werk daar!

Geel, leuk dat je zo'n uitgebreid antwoord. Ik herken het echt heel erg uit de tijd dat ik startte in het onderwijs. Er komt zo veel op je af en het is zo intens. Klinkt alsof je het goed doet hoor. Het is echt balans zoeken in alles. Succes!
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 14 Okt 2018 15:14

Re: Hoe gaat het met...?

Zeker Marin! Het zijn intensieve weken geweest (en ik ga er nog een paar tegemoet), maar ik heb zoveel geleerd over wat ik wel en niet wil. Dus ik heb er absoluut geen spijt van.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 14 Okt 2018 16:00

Re: Hoe gaat het met...?

Je klinkt inderdaad sterk Meggy. Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat. Hoe vaak moet je chemo hebben? Heel veel sterkte en kracht toegewenst ook de komende periode. Heb je thuis extra hulp? Want lijkt me ook extra moeilijk met een jong en redelijk groot gezin.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem258

Bericht 14 Okt 2018 20:12

Re: Hoe gaat het met...?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 16 Okt 2018 05:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem246

Bericht 15 Okt 2018 05:23

Re: Hoe gaat het met...?

Marin schreef:
Fedora, jullie huis is verkocht he? Lukt het al met vinden van iets nieuws?



Sinds een paar dagen hebben we de verkocht stickers op de borden. Hij is echt verkocht! :D Op 4 januari gaan we tekenen bij de notaris en dat is de dag waarop mijn man en ik vier jaar samen zijn. De nieuwe eigenaar wil het liefst dat we het huis casco opleveren. Volgens mij gaat dit een heel mooi huisje worden voor haar. Haar zwager en zus zijn er druk mee. :)

Maar waar gaan wij naartoe? Ik weet precies waar ik wil wonen en ik heb mijn man nu ook wel zo ongeveer om. Maar het probleem is dat er nog twee problemen opgelost moeten worden, voor wij definitief naar die woning zouden kunnen. En anders wordt het gewoon een tijdje kamperen. Het maakt me niet zoveel uit. We hebben in de afgelopen vier jaar genoeg meegemaakt, dus dit kan er ook nog wel even bij. Maar als mijn droomhuis lukt, dan ben ik natuurlijk helemaal tevreden.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Okt 2018 06:01

Re: Hoe gaat het met...?

Oeh Fedora ik vind je wel erg luchtig klinken. Je weet dat je na 4 januari echt op straat staat he? En kamperen in januari lijkt me geen goed plan, sowieso lijkt goede huisvesting mij heel belangerijk voor jouw man?
Laatst gewijzigd door Scandic op 15 Okt 2018 06:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Okt 2018 06:02

Re: Hoe gaat het met...?

Ik ben benieuwd hoe het met Pippa gaat, als je dat met ons wilt delen? Ik hoop dat je je inmiddels iets beter voelt!
<<

Anoniem246

Bericht 15 Okt 2018 06:08

Re: Hoe gaat het met...?

Scandic schreef:Oeh Fedora ik vind je wel erg luchtig klinken. Je weet dat je na 4 januari echt op straat staat he? En kamperen in januari lijkt me geen goed plan, sowieso lijkt goede huisvesting mij heel belangerijk voor jouw man?


Niet zo letterlijk nemen. :) In het echte leven zeg ik het altijd met een big smile. Ik heb namelijk een gruwelijke pesthekel aan kamperen. Maar desnoods zet ik ergens een tentje neer en ga ik kamperen. Ik wil gewoon de tijd nemen om goed te zoeken. Mensen reageren dan meestal:"Maar 4 januari moeten jullie een ander huis hebben". Klopt, maar desnoods ga ik kamperen. Wat niet aan de orde is, wat ik niet wil, wat me afschuwelijk lijkt, maar ik maak me niet zo druk om de tijd. Ik weet dat het goedkomt. En dat ik niet in een tentje hoef.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 15 Okt 2018 06:46

Re: Hoe gaat het met...?

Maar ga je huren of kopen dan? Kan me voorstellen dat in jullie situatie een nieuwe hypotheek krijgen vrijwel onmogelijk is?
Hopelijk vinden jullie op tijd iets anders en is het in jullie omgeving wat makkelijker om een woning te vinden.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 15 Okt 2018 06:50

Re: Hoe gaat het met...?

Ik ben benieuwd hoe het met Kees gaat, of ze al een beetje tot rust gekomen is en de nieuwe baan goed bevalt.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 15 Okt 2018 07:00

Re: Hoe gaat het met...?

Scandic schreef:Ik ben benieuwd hoe het met Pippa gaat, als je dat met ons wilt delen? Ik hoop dat je je inmiddels iets beter voelt!


Lief dat je het vraagt. Het, gaat. Ben (nog) niet mezelf en zal nog tijd nodig hebben allemaal, zit er nog redelijk doorheen met alles bij elkaar.... veel hoofdpijn en onrust. Probeer werk op te bouwen, maar zit pas op 8 uur per week ongeveer. Zoon doet het wel enorm goed, gelukkig.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Okt 2018 08:38

Re: Hoe gaat het met...?

Fijn dat de verkoop helemaal rond is Fedora. Ik zou vast gaan kijken naar huurwoningen. Dat is wel een beetje normaal om daar tijdelijk in te gaan als je nog geen nieuw huis hebt. Kamperen lijkt me een beetje een gekke optie in januari. Snap dat je wilt wachten tot er echt een goed huis voorbij komt, ik zou zeker niet overhaast gaan kopen, maar misschien is het slim om vast naar iets anders te zoeken dan? Hoop voor jullie dat jullie gauw wat geslaagds vinden.

Pippa, wat fijn dat het met je zoon zo goed gaat. En knap van je dat je je werk weer wat probeert op te bouwen. Sterkte lieve schat!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem246

Bericht 15 Okt 2018 08:50

Re: Hoe gaat het met...?

Sawadee, kopen is in ons geval niet onmogelijk. We hebben, ondanks alles, geen last van een negatieve BKR-registratie. En mochten we er één krijgen, dan is het slechts een registratie dat de restschuld is afbetaald door NHG. De problemen die zijn ontstaan hopen we op 1 november te kunnen oplossen middels het winnen van een rechtszaak. Dat houdt ook in dat we de restschuld zelf moeten betalen, maar ik heb in de afgelopen jaren heel veel gespaard (gesloten rekening, onderdeel van hypotheek), dus restschuld is in principe peanuts. Maar goed, komt tijd, komt raad. Natuurlijk maak ik me ook weleens druk, maar ik kies ervoor vooral positief naar de situatie te kijken. Alles ligt nog open.

Marin, 'hier' hebben we last van woningen die onder geen beding worden verhuurd aan de bovenste van de lijst. Mensen willen er niet wonen en dus staan ze leeg. We staan ingeschreven bij een woningbouwvereniging. We staan vrij hoog. Maar mocht het zo moeten zijn dat we een woning moeten accepteren in een wijk waar we niet willen willen wonen, dan moet dat maar. Want we hebben dan geen keuze, natuurlijk. Kamperen was ook maar gekscherend, maar zo blij ben ik wel dat we van deze woning af zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Okt 2018 08:55

Re: Hoe gaat het met...?

Als je mag kiezen tussen een woning in een vervelende wijk (het is maar tijdelijk he) of geen woning zou ik het ook wel weten. Ik zou vast lekker actief op zoek gaan naar een huurwoning. De tijd vliegt vast voorbij, vergeet niet dat de feestdagen er ook nog tussendoor komen waarbij alles beetje stiller ligt. Goed anticiperen en dan heb je vast een prima huurwoning voor tijdelijk, kan je de deur op 4 januari achter je dichttrekken zoals je altijd al wilde, en vanuit daar op zoek gaan naar de perfecte koopwoning. Dat vind ik heel normaal om dat zo te doen, zie je ook veel bij ons in de omgeving dat mensen dat zo doen, omdat de koopmarkt nou eenmaal (hier helemaal al) compleet gestoord is, dus je kunt maar beter tijdelijk in een huurwoning zitten dan en vanuit daar zoeken.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 15 Okt 2018 08:56

Re: Hoe gaat het met...?

Maar een hypotheek krijgen met een niet zo goede gezondheid (zoals bij jouw man) is ook verrekte moeilijk Fedora. Of kopen jullie op alleen jouw naam?
10.04.17
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers