Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Sep 2018 12:40

Re: Het hardlooptopic #2

Na lettelijk een keer 1,5 km en 3 km getraind te hebben gelijk meegedaan bij een 5 km op bekend terrein waar ik al vaker mee heb gedaan. Doelstelling was binnen half uur te finishen en dat is weer gelukt. Was weer een mooie loop. Wel schijnt mijn hardslag van constant 180 behoorlijk hoog te zijn en volgens mij liep ik nog niet volledig in het rood, maar toch... wat is normaal voor een man midden in de 30?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Sep 2018 13:02

Re: Het hardlooptopic #2

Ik train altijd alleen. Ik heb 3 jaar terug regelmatig met een groepje getraind (zonder trainer) waarbij we veel offroad liepen en daar ben ik echt destijds wel sneller en sterker van geworden. Nu lukt dat steeds niet met onze dochter en een man die ook wil trainen en de tijden dat zij afspreken. Ik doe nu alles weer alleen. Ik heb er geen moeite mee. Ik kan gaan wanneer het mij uit komt.

Netjes hoor Fred. Met een beetje meer gerichte training kun je denk ik nog wel veel sneller! Bij een loopje waarbij je maximaal mag gaan is 180 best normaal. Ik haal het niet, maar mijn man bijvoorbeeld van 41 jaar die haalt nog wel hoger. Maar verder kan ik er niet veel zinnigs over zeggen. Het is per persoon zo verschillend. Je zou eens een inspanningstest kunnen doen om te weten wat je zones zijn. Misschien is die 180 voor jou dan wel zone 4 en kun je nog een tikje harder of is het toch echt al zone 5 en ben je lekker max aan het gaan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 07 Sep 2018 18:16

Re: Het hardlooptopic #2

Knap hoor Fred, ik doe het je voorlopig niet na.

Caulfield, hoe was je training?

Bedankt allemaal voor de sokkentip, heft inderdaad geholpen en ik heb nu nergens last meer van!

Ik ben nu op de helft en ik heb nog precies een maand te gaan tot ik aan de 5k loop moet geloven. Hoewel de trainingen echt best wel goed gaan en ik het goed vol kan houden zie ik nog niet helemaal zitten eerlijk gezegd. Hoe is het met jou Elliot??
<<

Anoniem313

Bericht 08 Sep 2018 14:31

Re: Het hardlooptopic #2

SoGood schreef:Knap hoor Fred, ik doe het je voorlopig niet na.

Caulfield, hoe was je training?

Bedankt allemaal voor de sokkentip, heft inderdaad geholpen en ik heb nu nergens last meer van!

Ik ben nu op de helft en ik heb nog precies een maand te gaan tot ik aan de 5k loop moet geloven. Hoewel de trainingen echt best wel goed gaan en ik het goed vol kan houden zie ik nog niet helemaal zitten eerlijk gezegd. Hoe is het met jou Elliot??


Training was leuk, ben vandaag weer geweest. Het is wel pittiger dan mn vorige loopgroep, maar het is bij de echte atletiekvereniging, daar komt dat misschien door.
Met een loopevenement heb je altijd wat extra adrenaline he, dus dan loop je zo ineens een stuk sneller en langer!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Sep 2018 17:20

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ga het binnenkort weer oppakken. eind november ga ik de zevenheuvelennacht lopen. Dat is 7 km. De laatste keer dat ik die had ik mijn voorste kruisband al gescheurd en dat wist ik nog niet. Dus eens kijken of het nu beter gaat. 2,5 jaar na de operatie.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 14 Sep 2018 13:20

Re: Het hardlooptopic #2

Fijn dat het je bevalt, Caulfield!

SoGood, waarom zie je het nog niet echt zitten? Denk je dat je het niet gaat redden, die 5 km? Je kan denk ik meer dan je denkt tijdens een loopevent.

Elliot, hoe gaat het bij jou? Nog altijd intensief aan het trainen?

Ik ben vorige week weer begonnen na bijna 3 maanden pauze. Was van plan om weer te starten met Evy en dat heb ik vorige week de eerste les ook gedaan maar het is toch echt niks (meer) voor mij. Daarna gewoon op mijn eigen tempo gaan lopen en ik zit nu aan de 4 km (maar nog echt niet snel hoor, moet ik weer opbouwen). Morgen ga ik weer!
2012 & 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Okt 2018 06:13

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe gaat het met iedereen? Snoes, hoe gaat het nu na je pauze?

Elliot is jouw loopevenement al geweest?

Hier gaat het hartstikke goed,die 5km bleek uiteindelijk goed te doen te zijn. Ik begon gewoon steeds veel te snel, nu ik doseer gaat het heel goed. Volgend jaar hoop ik zelfs mee te doen aan de 10km. Denk ik.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Okt 2018 06:20

Re: Het hardlooptopic #2

Exo, ik lees jouw ervaringen nu pas. Wat superknap zeg!
<<

Anoniem313

Bericht 10 Okt 2018 07:07

Re: Het hardlooptopic #2

Tof, SoGood! Met een 5 als basis train je jezelf prima naar de 10!

Hier gaat het goed, loop een paar keer per week met m’n loopgroep, en heb vorige week met een niveau hoger meegetraind. Dat was wel pittig maar het lukte me wel. Helaas ben ik deze week niet fit. Gisteren ben ik na de indribbel afgehaakt, en morgen moet ik maar zien - dat zou die zware groep weer zijn, durf ik niet zo goed als ik niet 100% ben.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Okt 2018 13:22

Re: Het hardlooptopic #2

Soms is het beter als je even wacht tot je echt beter bent denk ik. Hoe werkt zo'n loopgroep? Doen jullie ook intervaltraingingen enzo? Lijkt me wel wat!

Ik heb net voor de eerste keer 5km onder het half uur gelopen en nu ben ik trots op mezelf. :pirat:
<<

Anoniem313

Bericht 14 Okt 2018 11:02

Re: Het hardlooptopic #2

Supergoed! Dat is een echte mijlpaal.

Ja, met mijn loopgroep doen we meestal interval. Eerst indribbelen, dan warming-up, dan wat loopscholing, en is de echte looptraining meestal 45 min. Vaak doen we wat langere intervallen, met stukken van 1000-2000 meter, met een versnelling erin. Maar gisteren deden we bv 30 sec dribbel, 20 sec aanzetten, 10 sec voluit, direct weer 30 sec dribbel, enzovoort. Dat vier keer achter elkaar en dan een minuut wandel. Drie keer herhaald. Daarvan denk je dan dat het easypeasy is, maar van dat versnellen word je zo moe, ongelooflijk.

Vanochtend ben ik alleen een langzame duurloop gaan doen. M’n langste ooit: 25 kilometer! Met voor mij een goeie tijd, 2h39min12sec.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Okt 2018 11:47

Re: Het hardlooptopic #2

Wat!? Dat is echt hartstikke knap! Als je dat kan, kan je ook een marathon aan. Heb je een mooi stuk wat je kan lopen?

Klinkt wel effectief maar pittig zo'n intervaltraining. Mijn zus en ik gaan dat komende week ook doen. Ben benieuwd! Ik heb net 9km gelopen, op een rustig tempo. Ging eindelijk prima, als ik dan bedenk dat ik in augustus nog geen 1 km kon lopen dan is het wel fijn om die vooruitgang zien.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 14 Okt 2018 21:17

Re: Het hardlooptopic #2

Oh wow Caulfield, dat vind ik ook heel knap hoor! Ook echt een mooi tempo, netjes!
SoGood, goed hoor, 5 km in 30 min! Ik was ook trots op mezelf toen ik dat de eerste keer had gehaald.

Ik ben niet zo consequent aan het lopen. Op mijn werk is er een enorme druk, ik werk heel vaak en lang en heb dan echt weinig energie meer. Ik hoop het in november wat rustiger te hebben op mijn werk zodat ik toch minimaal 1x per week kan gaan lopen.
2012 & 2016
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 02 Nov 2018 20:30

Re: Het hardlooptopic #2

Kan iemand mij misschien helpen aan de bestanden van Start to run - 5km?
Ik had ze, heb ze allemaal voltooid, heb 1 wedstrijd gelopen en toen... was het een half jaar verder en kan ik weer bij 0 beginnen, oeps!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 03 Nov 2018 20:43

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb zelf gewoon de app Miss Bitchy. Volgens mij heb ik daar 3,99 voor betaald of zo. Maar misschien wil je dat niet.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Nov 2018 09:27

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb de app ook, schema’s kosten 300 punten. De punten kun je kopen.
100 punten is 1,99
200 punten 2,99

Tot max 600 punten in 1x voor 6,99
Verder krijg je per afgeronde training ook nog punten ik geloof 2 dus echt hard tikt dat niet aan.

Vandaag les 4 van start to run gedaan. Was in maart weer begonnen met lopen maar gestopt door de verschrikkelijke warmte en verbouwing die er achteraan kwam. Nu dus weer opnieuw begonnen.
2015 💙
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Nov 2018 13:48

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb ook de app. Loop nu de 10 km voor beginners. Vandaag een goede dag met een tempo van 10,6 km p/u gemiddeld. 35 minuten gelopen. Heb volgende week zaterdag een 7 km run. Heb al jaren niet meer aan een loopje meegedaan en dit is een bijzondere. Hij gaat over de nieuwe weg, voordat deze open gaat voor verkeer. Ben benieuwd.
Werken jullie nog naar een bepaald doel toe?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 18 Nov 2018 09:01

Re: Het hardlooptopic #2

Wat knap Maddie! Gaat het goed?

Ik wil ook de 10km gaan lopen, maar daarvoor heb ik nog wel even de tijd.

Wat dragen jullie eigenlijk nu met deze temperaturen?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Nov 2018 09:13

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb gisteren bij de 7^^ nacht gewoon een 3/4 legging aan gehad en een t-shirt. Ik had het daarin warm genoeg.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 18 Nov 2018 09:23

Re: Het hardlooptopic #2

Silly-One schreef:Ik heb gisteren bij de 7^^ nacht gewoon een 3/4 legging aan gehad en een t-shirt. Ik had het daarin warm genoeg.

Wat leuk dat je er ook aan mee deed! Ik ook, was een toffe loop! Ik had het met wachten (en daarna, wat een drukte voor de medaille) heel koud, maar tijdens de loop ook absoluut niet. Vond het wel jammer dat de start niet afgeknepen werd waardoor je echt in mega drukte lopen bleef. Vooral in het begin en einde niet fijn.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 18 Nov 2018 09:25

Re: Het hardlooptopic #2

SoGood schreef:Wat knap Maddie! Gaat het goed?

Ik wil ook de 10km gaan lopen, maar daarvoor heb ik nog wel even de tijd.

Wat dragen jullie eigenlijk nu met deze temperaturen?

Ik draag nu een lange broek, T-shirt en trui. Of een thermoshirt en dun jack.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Nov 2018 09:27

Re: Het hardlooptopic #2

Pure* schreef:
Silly-One schreef:Ik heb gisteren bij de 7^^ nacht gewoon een 3/4 legging aan gehad en een t-shirt. Ik had het daarin warm genoeg.

Wat leuk dat je er ook aan mee deed! Ik ook, was een toffe loop! Ik had het met wachten (en daarna, wat een drukte voor de medaille) heel koud, maar tijdens de loop ook absoluut niet. Vond het wel jammer dat de start niet afgeknepen werd waardoor je echt in mega drukte lopen bleef. Vooral in het begin en einde niet fijn.

In welk startbaan stond je dan, want bij ons werd die wel afgeknepen.
Het wachten op drankje en medaille duurde echt te lang. Ben daarna naar mijn fiets gerend voor mijn kleding. Voordat ik het echt te koud kreeg.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem315

Bericht 18 Nov 2018 09:35

Re: Het hardlooptopic #2

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Ik ben ook nog aan het hardlopen (2x per week), maar train niet zo lang vanwege tijdgebrek. Elke keer zo'n 5 a 6 km.
Ik heb ook nog een paard en nu met de wintertijd moet ik mijn tijd echt efficiënt invullen naast mijn werk.

Rennen jullie ook in het donker? Hier zijn de wegen heel slecht verlicht (buitengebied) en ik vind het echt onverantwoord om als vrouw in m'n eentje te lopen. Ik heb nu 2 reflecterende armbanden gekocht, met lampjes, en een wit en rood lichtje. Daarmee kan ik eventueel onze straat, die is een paar km lang, over rennen op avond.

Ik draag nu een lange broek, een thermoshirt en een dun jasje, die ik losrits zodra ik het warm krijg.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Nov 2018 09:40

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ren trouwens meestal op de hei, dus even wat zwaarder dan op asfalt. Maar het loopt veel afwisselender en leuker. Zo houd ik de motivatie er wat beter in.

Dit was vorige week, tussen de Hooglanders:

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Nov 2018 09:49

Re: Het hardlooptopic #2

Met een wedstrijd zou ik nu nog een korte broek, singletje of shirtje en handschoenen aan doen.

Met trainen heb ik nu een lange tight aan, dun of dikker shirt aan met een bodywarmertje of dun jasje. En dunne handschoenen.
Voorheen liep ik ook door het buitengebied in mijn eentje. Sinds ik niet meer zo lang hoef te lopen blijf ik in de bewoonde wereld. Ik heb een reflecterend hesje aan, en lampjes om mijn armen. Of een reflecterend jasje met lampjes erin. Ik ben net een kerstboom dan haha! In het buitengebied had ik ook nog een lamp op mijn hoofd of aan mijn hesje om de weg te verlichten.

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en het hardlopen is wisselend. Vorige week liep ik een goede interval en bijna 10 km in een uur. Afgelopen donderdag waren het maar 2x11 minuten in 9km per uur. Ik kijk per keer hoe het gaa r en wat ik dan ga doen. Ik loop nog maar 2x in de week. Naar mijn zin te weinig, maar ik kan het even niet anders organiseren qua ruimte en energie. Ik fiets daarbij nog 2 a 3 x en zwem 2x in de week. Al met al nog lekker in beweging!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers