Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opgelicht :-(

<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 10 Okt 2018 19:13

Re: Opgelicht :-(

Gefeliciteerd, wat fijn dag jullie, geheel terecht, de rechtzaak gewonnen hebben! Balen van alle kosten. Die worden uiteindelijk ook op de tegenpartij verhaald toch?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 10 Okt 2018 20:04

Re: Opgelicht :-(

Deurwaarderskosten wel, advocaatkosten slechts gedeeltelijk. Het voelt gewoon rot om alweer iets voor te moeten schieten, zonder te weten of we ooit iets terugkrijgen. Als de deurwaarder nu al begint te snoepen van de mogelijke opbrengst van de in beslag genomen goederen...
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 10 Okt 2018 20:57

Re: Opgelicht :-(

Wat een langslepend verhaal, Pineco. Het lijkt me heel pittig. Wel fijn te lezen dat het bedrijf goed loopt, dat is in ieder geval iets om positieve energie uit te halen. Hopelijk komt er gauw een einde aan de ellende en onduidelijkheid.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Okt 2018 20:59

Re: Opgelicht :-(

Dat deurwaarderskantoor klinkt ook niet echt lekker zuiver. Wat een irritant gedoe dat jullie je daar ook nog mee bezig moeten houden. Fijn dat het verder redelijk goed nieuws is, maar ik hoop voor jullie dat er wat meer schot in de zaak komt en alles zo spoedig mogelijk is afgehandeld.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem317

Bericht 12 Okt 2018 19:42

Re: Opgelicht :-(

Toevallig moest ik laatst nog aan je verhaal denken. Ik was benieuwd hoe dit verhaal af zou lopen, dus bedankt voor de update. Wat een slopende tijd hebben jullie gehad. Fijn dat jullie de rechtszaak hebben gewonnen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Okt 2018 08:06

Re: Opgelicht :-(

Gefeliciteerd met de overwinning. Tip wat betreft het incassobureau. Ga naar Koninklijke Beroepsorganisatie van de Gerechtsdeurwaarders om te vragen of een incassobureau transparant moet zijn inzake de beslaggenomen goederen. Tevens kun je daar ook checken of het incassobureau daarbij is aangesloten (een betrouwbaar kantoor is dat wel). Ook kun je er mee naar de AFM gaan.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 13 Okt 2018 08:47

Re: Opgelicht :-(

Tsja, Fred, het speelt in Belgie, dus dat heeft geen zin :) En incassobureaus zijn overigens ook geen deurwaarderskantoren, dat is een andere tak van sport.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 12 Dec 2018 19:58

Re: Opgelicht :-(

Alweer een nieuwe, niet zo geweldige update. De deurwaarder is erachter gekomen dat de oplichters toegelaten zijn tot de schuldsanering (geheel onterecht, want schulden zijn moedwillig verkregen), waardoor er niets meer te halen valt en hun schuld aan ons van een halve ton waarschijnlijk kwijtgescholden wordt. We kunnen deze toelating wel aanvechten, maar dan kost het ons nog meer geld en daar heb ik geen behoefte aan. We hebben extra geprocedeerd, omdat een vonnis in België 20 jaar uitvoerbaar is. Maar dat vervalt als zij de schuldsaneringsprocedure goed doorkomen. Zo balen!

Enige hoop is dat ze zich niet houden aan de voorwaarden die de schuldenregeling stelt, maar goed, daar zijn we nu dus helemaal nergens mee. Het gaat verder gelukkig wel goed met ons en ons bedrijfje gaat ook in een stijgende lijn, maar we zijn nog lang niet bovenop de financiële ellende die zij vorig jaar hebben veroorzaakt en dat gaat nu dus nog langer duren. We komen er wel, maar zulk nieuws is toch altijd even balen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem336

Bericht 12 Dec 2018 20:05

Re: Opgelicht :-(

Oef zeg. Wat een tegenvaller zo aan het eind vh jaar. Lijkt er haast op dat ze bewust schuldsanering aan zijn gegaan, om afbetaling aan julillilie te omzeilen.

Fijn dat het zo goed gaat verder. Hopelijk 2019 een beter jaar!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 12 Dec 2018 20:06

Re: Opgelicht :-(

Ja dat is volgens onze advocaat ook het geval, zo gemeen! Maar ze hadden nooit toegewezen mogen worden, ze hebben daar waarschijnlijk net zo schijnheilig zitten liegen als ze indertijd tegen ons hebben gedaan.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 12 Dec 2018 20:14

Re: Opgelicht :-(

Jemig, wat een impact heeft zo'n actie van hen toch! Hopelijk wordt het straks een beter jaar.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 12 Dec 2018 20:45

Re: Opgelicht :-(

Ahhh Pineco wat k zeg.
Echt zo gemeen en onrechtvaardig. Je zou ze toch door elkaar willen rammelen die mensen.

Ik vind t super knap dat je er nog zo rustig onder blijft/ de schouders er weer onder zet.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 12 Dec 2018 20:47

Re: Opgelicht :-(

Bizar zeg, ongelooflijk. Hopelijk komen jullie er toch nog goed uit ondanks alles.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem317

Bericht 12 Dec 2018 21:15

Re: Opgelicht :-(

Ah, nee! Wat ongelofelijk balen!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Dec 2018 21:27

Re: Opgelicht :-(

Wat een rot nieuws. En wat oneerlijk. Bah, wat een nare actie dit zeg. Hier kun je toch met je verstand gewoon niet bij?!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem246

Bericht 13 Dec 2018 07:52

Re: Opgelicht :-(

Wat verschrikkelijk oneerlijk, Pineco. Ik hoop voor jullie dat ze zich niet houden aan de regels van de sanering, zodat ze alsnog verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun daden. Maar meestal is het met zulke mensen zo dat ze precies weten wanneer ze zich 'even' netjes moeten gedragen. Zo oneerlijk!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Dec 2018 11:35

Re: Opgelicht :-(

Oh nee... Pineco, wat naar!!!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 13 Dec 2018 14:02

Re: Opgelicht :-(

Jeetje wat oneerlijk en wat raar dat het toegewezen is en alleen gestopt kan worden als jullie erachteraan gaan! Je zou toch zeggen dat ze zoiets goed moeten onderzoeken!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 14 Dec 2018 15:34

Re: Opgelicht :-(

Uhm Pineco, ik snap alleen even iets niet. Misschien ligt dat in Belgie wel anders hoor.
Maar als je je in NL aanmeldt voor schuldhulpverlening, dan moeten alle schuldeisers met deze aanvraag akkoord gaan. Hoe werkt dat bij jullie dan?

Wel echt super zuur hoor! Dit kun je er ook nog wel bij hebben..
Maar fijn dat het verder allemaal goed loopt met jullie bedrijf!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 23 Apr 2020 07:09

Re: Opgelicht :-(

Naar aanleiding van het topic over 'Hoe zie je jezelf over 5 jaar', heb ik mijn eigen topic uit 2017 nog eens bovengehaald (ok, nog geen 5 jaar geleden, maar er is toch een hoop gebeurd). Er zijn de afgelopen maanden/weken wat positieve ontwikkelingen waar we niet op hadden gerekend, maar die net nu heel fijn uitkomen.
Begin dit jaar kregen we een afrekening van onze advocaat voor haar werk in 2019, bijna 600 euro en ik had alleen iedere paar maanden gevraagd hoe het ervoor stond. Na een paar dagen kreeg ik dan een mailtje terug met het bericht dat er geen nieuws was en toch zoveel kosten. Ik was not amused! Maar de advocaat gaf aan dat we de zaak zelf mochten overpakken inmiddels (ik had in het verleden al eens zelf contact opgenomen met de deurwaarder en de schuldhulpverlener van tegenpartij, maar daar was ze toen heel kwaad om geworden...beetje vaag). Maar dus meteen besloten dat we het zouden overnemen. Ik ben direct gaan bellen met de schuldhulpverlener, die wist me te vertellen dat de schuldsanering van mevrouw op losse schroeven stond, omdat ze in 2019 hetzelfde geflikt hebben als indertijd bij ons. Wederom mensen voor tienduizenden euro's opgelicht. Ik mocht erbij zijn toen haar zaak voorkwam in februari, ik mocht daar ook mijn zegje doen, was heel fijn. En ze is er toen terecht uitgezet. Officiële uitspraak liet een maand op zich wachten, maar in maart kregen wij het bedrag dat tijdens haar schuldsanering voor ons was vrijgekomen en onze deurwaarder kan met ingang van april dus weer beslag laten leggen op loon of bezittingen. Heel fijn voor ons! Net toen we ons koffiehuis en B&B moesten sluiten vanwege Corona, kwam dat heel goed uit.
Meneer zit vast sinds dat laatste 'akkefietje', ze bleken met z'n tweeën in de tussentijd een heel dik dossier te hebben opgebouwd met allerlei gevallen van oplichting, steeds in deze omgeving. Nieuwe auto's gekocht met vervalste betalingsdocumenten en er dan 6000 km mee onder de radar gaan rijden, een oude mevrouw via haar pc tienduizenden euro's armer gemaakt door zich voor te doen als IT'er... Maar zij wordt beschouwd als slachtoffer, al vind ik dat eigenlijk niet terecht. In ons geval nog wel, maar als je dan ruim 2 jaar later nog steeds overal in meegaat, vind ik dat je toch echt wel weet waar je mee bezig bent. Hoe dan ook, het pleit voor ons dat wij de eersten zijn die een rechtszaak hadden aangespannen indertijd en de enigen met een vonnis in handen. Dus ondanks dat er veel schuldeisers zijn inmiddels, zijn wij voorlopig de enigen die een deurwaarder kunnen machtigen. We hopen de komende maanden dus toch nog wat terug te zien van ons geld, die hoop hadden we al lang opgegeven.
En verder gaat het heel goed met ons, we zijn nog steeds blij met ons plekje hier, inmiddels zijn we weer druk verder gegaan met verbouwen. We pakken momenteel de tuin en de enige nog niet verbouwde schuur aan. En dan hopen we volgend jaar de volgende 2 B&B-kamers af te hebben. We proberen de extra tijd die we door Corona hebben gekregen, nu volop te benutten. Anders was het ons nooit gelukt dit allemaal aan te pakken nu.

Sorry, lang verhaal, maar dan zijn jullie weer op de hoogte. Het is nog niet eind goed, al goed, maar zo voelt het voor ons toch wel een beetje.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 23 Apr 2020 07:25

Re: Opgelicht :-(

Wat fijn om wat positieve berichten te lezen!
Lange nasleep heeft het hele gebeuren wel. Maar er zit nu dus eindelijk weer wat schot in. Bizar dat ze na jullie nog zo veel mensen hebben kunnen oplichten.

Succes met verbouwen!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 23 Apr 2020 08:36

Re: Opgelicht :-(

Fijn om te lezen Pineco. Ik hoop dat jullie nu met corona niet al te veel financieel getroffen worden en lekker kunnen verbouwen om straks volledig te draaien. Succes in elk geval!
<<

Anoniem277

Bericht 23 Apr 2020 09:05

Re: Opgelicht :-(

Fijn dat jullie toch nog iets terug hebben gehad en dat het verder goed gaat. Succes!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 23 Apr 2020 10:42

Re: Opgelicht :-(

Wat een verhaal, Pineco! Fijn dat jullie in elk geval al een deel van jullie geld terug hebben, hopelijk komt de rest ook. Fijn dat jullie nu geld hebben om te verbouwen, zodat de tijd nu niet helemaal nutteloos voelt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 08:26

Bericht 23 Apr 2020 11:02

Re: Opgelicht :-(

Is dat alweer zo lang geleden! Wat gaat de tijd toch snel.
Ik vind het heel fijn om te lezen dat het voor jullie, ondanks de nieuwe tegenslag met Corona, nu eindelijk allemaal weer op de rit begint te komen. Is net wat fijner om nog even de schouders eronder te zetten. Gaat vast allemaal goed komen!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers