Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 11 Okt 2018 22:20

N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Als afsluiting van de kinderboekenweek had dochter vandaag op school een kinderboekenmarkt op het schoolplein. Kinderen mochten zelf (met en zonder ouders) op een kleedje hun meegebrachte 'oude' boekjes verkopen voor kleine prijsjes. Heel leuk en ik heb er met de meisjes een aardige stapel leuke boeken gekocht, waarbij ik me verbaasde dat veel daarvan nog in nieuwstaat zijn. Ik besefte me dat wij eigenlijk vooral vaak her en der gekregen of gekochte tweedehands boeken in onze boekenkast hebben staan en ik weliswaar heel graag bij de kinderboeken in de winkel kijk, maar zelden een nieuw kinderboek koop bij de boekenhandel. Ze zijn wel beiden lid van de bieb.

Ik was eigenlijk gewoon eens nieuwsgierig hoe vaak andere ouders een nieuw kinderboek kopen voor hun kind. Is er bij jullie een bepaald moment (verjaardag, kerst oid) waarbij kind altijd een nieuw boek krijgt? Koop je regelmatig de halve kinderboekenwinkel leeg? Of worden boeken vooral geleend bij de bibliotheek of gekocht bij de kringloop?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem286

Bericht 11 Okt 2018 22:59

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

We lezen wel elke avond voor maar echt superveel boeken hebben we niet, ik denk 20 waarvan een paar grotere voorleesboek en veel kleine korte verhaaltjes. Ze houdt vooral van herhaling dus we lezen nu voor de zoveelste keer de sloddervos van Woezel en Pip.
We kopen ze vaak tweedehands en verder krijgt ze ook met sint iig een boek en tussendoor ook nog weleens. Nu met de Kinderboekenweek is het er eigenlijk nog niet van gekomen.
S heeft het al weleens over de bibliotheek gehad dus daar wilde ik in de herfstvakantie eens met haar naartoe gaan en een abonnement nemen. Ik denk dat ze het wel leuk vind om boekjes uit te zoeken daar.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 12 Okt 2018 05:04

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Toen ik de lerarenopleiding deed en de 1e jaren toen ik als leerkracht aan het werk was, heb ik enorm veel boeken gekocht, vooral prentenboeken en voorleesboeken voor de onderbouw.
We hebben dus zo'n 200 kinderboeken.
En aangezien er veel vriendinnen, maar ook familie in het onderwijs werkt/heeft gewerkt, zijn er sinds haar geboorte en tijdens verjaardagen ook veel boeken bij gekomen.
Ik koop zelf ook graag boeken als cadeautje of gewoon zomaar. Vaak als we een boek voor een ander kopen als cadeau (in de kinderboekenwinkel), koop ik ook een nieuw boek voor dochter.
Hierdoor komen we eigenlijk weinig in de bieb. Dat komt wel als ze zelf gaat lezen.
We lezen elke dag boeken. Dochter is ondertussen al net zo gek op boeken lezen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 12 Okt 2018 06:23

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Sowieso in de kinderboekenweek altijd. Met Sinterklaas soms ook wel eens een mooi boek of voor verjaardag. Verder zijn het ook veel gekregen of rommelmarkt koopjes. Op school hadden ze vorig jaar heel veel boeken gekregen die mochten ouders en kinderen gratis uitspelen. Daarvan heb ik er een paar op zolder verstopt om bijvoorbeeld met sinterklaas te geven.
We gaan vaak naar de bieb en dochter mag elke week op school twee boekjes uit de schoolbieb mee naar huis nemen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Okt 2018 06:24

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Ik word heel erg hebberig van boeken, vind er zoveel mooi, wil er zelf graag een mooie voorraad van hebben, en vind het ook mooi dat de kinderen wat te kiezen hebben. T vindt voorlezen en zelf lezen erg leuk en kan er echt de tijd voor nemen welk boekje hij kiest. We hebben echt stapels en stapels, prentenboeken, voorleesbundels, babyboekjes etc. Echt leuk! Ik koop regelmatig zomaar een boek. En we vragen vaak boeken voor verjaardagen.

Weer verkopen doe ik vooralsnog niet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 12 Okt 2018 06:41

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Hier echt een verslaving aan kinderboeken en krijgen ze zeker eens in het half jaar wel een nieuw boek. Maar met koningsdag verkopen we ook vaak weer boeken.

Het nieuwe gorgels boek van Jochem Meijer komt bijna uit, die krijgen ze nu voor sinterklaas maar daar zijn ze hier zo fan van dat ik die op een ander tijdstip in het jaar ook gekocht zou hebben.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 12 Okt 2018 07:07

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Ik ben gek op boeken, we hebben er een heleboel. Kruidvat heeft vaak boeken voor hele leuke prijzen liggen, die ik dan weer niet kan laten liggen. We hebben ook ongeveer 20 zelfleesboekjes van start en m3. Nu heeft L een eigen ereader dus koop ik niet zoveel meer.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem243

Bericht 12 Okt 2018 07:30

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Zora schreef:Ik word heel erg hebberig van boeken, vind er zoveel mooi, wil er zelf graag een mooie voorraad van hebben, en vind het ook mooi dat de kinderen wat te kiezen hebben. T vindt voorlezen en zelf lezen erg leuk en kan er echt de tijd voor nemen welk boekje hij kiest. We hebben echt stapels en stapels, prentenboeken, voorleesbundels, babyboekjes etc. Echt leuk! Ik koop regelmatig zomaar een boek. En we vragen vaak boeken voor verjaardagen.

Weer verkopen doe ik vooralsnog niet.


Dit. Ik koop regelmatig een boek tussendoor, ook bijvoorbeeld bij Kruidvat wanneer ze daar leuke hebben liggen. Pak ik snel even mee dan. En op elk verlanglijstje staan wel boeken. Voor mezelf koop ik nooit boeken, die haal ik inderdaad wel in de bieb want ik lees een boek meestal maar één keer. Maar van kinderboeken leg ik graag een mooie collectie aan. Die worden veel, veel vaker gelezen.
<<

Anoniem316

Bericht 12 Okt 2018 08:28

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Wij gaan nu sowieso elk jaar in de kinderboekenweek een boek kopen. Dit zal dan een wat duurder boek zijn dan normaal. Ik neem regelmatig wat boekjes mee bij de kruidvat of de action. L heeft dus al heel veel boeken en vindt dat helemaal geweldig. Nou, dat stimuleer ik natuurlijk van harte ;)

Voor verjaardagen en sinterklaas/kerst vragen we ook boeken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Okt 2018 09:01

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Ik vind een boek altijd een prima cadeau, ook om zomaar te geven. Met kerst krijgt hij (en wij, hij lift mee op de familietraditie) een boek van m'n moeder. En met kinderboekenweek krijgt hij een boek van ons. M'n moeder komt zometeen en gaf aan graag ook een boek met hem te gaan uitzoeken vanmiddag voor kinderboekenweek. Dat vind ik ook leuk.

Wel vind ik 't echt lastig dat er boeken zijn die zo mooi zijn dat hij die eigenlijk niet zelf mag pakken. Bijvoorbeeld met dunne bladzijden die scheuren als hij er te wild mee om gaat. Zo hebben we hele mooie precaire muziekboekjes. Die mag hij alleen lezen met ons erbij, dat maakt het ook direct tot echt een voorleesboek. Uiteraard heeft ie ook genoeg boekjes die hij wel lekker zelf mag lezen.

De bieb is hij ook lid van, vinden we een erg leuk uitje en hebben altijd wel bieb boeken in huis.
Let's discover the world together.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 12 Okt 2018 09:22

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Elke kerst en elke kinderboekenweek sowieso. En als we iets leuks tegenkomen, krijgt hij die ook. Maar we verkopen en kopen af en toe ook wat, om ruimte te maken in de boekenkast :)
Overigens wordt hier dagelijks gelezen, welk boekje dan ook.
22112014 / 10042019
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 12 Okt 2018 09:29

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Best vaak, we zijn allemaal gek op boekjes lezen.
Helaas zit er bij ons in het dorp geen bibliotheek en het dorp verderop waar ik makkelijk kan komen, is de bieb ook weg en zit er nu alleen een mini bieb in een verzorgingshuis. Binnenkort maar eens kijken of er een beetje aanbod aan kinderboeken is.
10.04.17
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 12 Okt 2018 12:52

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Ik koop regelmatig boeken. Ik vind boeken zelf ook heel leuk om te krijgen en te kopen. Eerst kocht ik regelmatig voor m'n stiefdochter boeken, en dan vooral op boekenmarkten of via verkoop van de bieb of van de kruidvat. En nu koop ik voor m'n eigen zoon ook boekjes en heb ook veel boeken gevraagd als kraamcadeau.
Nu met kinderboekenweek heb ik zowel voor D.ean als voor E.sra een boek besteld. En ik denk dat wij met sinterklaas of kerst ook weer boeken cadeau geven.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 12 Okt 2018 13:27

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Geen idee! Ik koop regelmatig een boek en ik zet ook altijd boeken op de lijstjes voor sinterklaas en een verjaardag. Daarnaast hebben ze onwijs veel boeken die van mij en mijn zusjes geweest zijn en staan er ook nog dozen vol te wachten (Floortje Bellefleur, Pietje Bell, Pinkeltje, allerlei paardeboeken, Carry Slee, Harry Potter etc.)

Maar ik vind ook juist kinderboeken van nu leuk. Zoals bijvoorbeeld de Gorgels, Dolfje Weerwolfje (over een tijdje) en mijn broer heeft laatst Oliver Twist cadeau gedaan.

Tweedehands boeken zijn hier dus vooral uit eigen familie. Gisteren op de boekenmarkt op school heeft dochter juist AVI boekjes en Borreboekjes gekocht. Daar kan ze nu leuk in lezen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 12 Okt 2018 13:35

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Marin schreef:
Wel vind ik 't echt lastig dat er boeken zijn die zo mooi zijn dat hij die eigenlijk niet zelf mag pakken. Bijvoorbeeld met dunne bladzijden die scheuren als hij er te wild mee om gaat. Zo hebben we hele mooie precaire muziekboekjes. Die mag hij alleen lezen met ons erbij, dat maakt het ook direct tot echt een voorleesboek. Uiteraard heeft ie ook genoeg boekjes die hij wel lekker zelf mag lezen.



Heel herkenbaar! Zo hebben we een flapjesboek die helemaal stuk is omdat Isabelle hem zó mooi vond. Op een gegeven moment heb ik het maar gelaten. Maar wij hebben beneden 'speelboeken' dat waren toen ze kleiner waren met name kartonnen boekjes. Nu zijn dat boeken die sowieso iets minder mooi zijn (bijvoorbeeld tweedehands). Boven staan de leesboeken. Inmiddels zijn ze zo groot dat ze die zelf mogen pakken (en heel laten). Ik merk wel dat ze nog steeds anders omgaan met de boeken beneden(die laten ze slingeren op de grond, gebruiken ze ter illustratie van tekeningen etc.) De boeken boven zijn ze heel zuinig op.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 12 Okt 2018 14:07

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

M is gek op boekjes en dat wil ik vooral stimuleren, dus inmiddels heb ik een zwak voor kinderboeken. Ik koop veel bij de kringloopwinkel en dit jaar hebben we ingevoerd dat ze in de kinderboekenweek een nieuw boek krijgt. We konden niet kiezen, dus het werden er dit jaar al twee :laughcry: verder neem ik ook wel eens een boekje mee bij de action of de kruidvat inderdaad en M is ook lid van de bieb.
december 2016
juli 2019
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 12 Okt 2018 15:32

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Olivia schreef:
Maar ik vind ook juist kinderboeken van nu leuk. Zoals bijvoorbeeld de Gorgels, Dolfje Weerwolfje (over een tijdje) en mijn broer heeft laatst Oliver Twist cadeau gedaan.


Dolfje weerwolfje is al 22 jaar oud.

Wij kopen regelmatig een nieuw boek. De goede boeken staan op zijn kamer en daar lezen we uit voor. Ik denk dat we er een stuk of 50 hebben
Hij heeft ook speelboeken die hebben harde bladzijdes. Maar de gele ballon en een geluidenboek van Nijntje die ook harde bladzijdes hebben staan wel apart.
Beide kinderen zijn ook lid van de bieb.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Okt 2018 16:15

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Ik heb altijd als mensen vroegen wat we wilde hebben voor de kinderen voor geboorte/ verjaardag/ Sint enz het antwoord boeken gegeven. Inmiddels hebben we denk ik wel 50 kinderboeken voor de leeftijd van onze kinderen nu, ook hebben we nog onze eigen kinderboeken die gewoon bij de oudste in de boekenkast staan.

Inmiddels dus zoveel boeken dat we niet naar de bieb gaan ( genoeg keuze thuis) en ik ook niet meer zomaar en dus zonder excuus boeken bij koop. Ik koop meestal boeken als ik iets wil verduidelijken voor vooral S nu nog. Zo hadden we kleine Pluis toen ik zwanger was, Bobbi gaat verhuizen toen we gingen verhuizen, Basje doet een plasje toen S zindelijk werd en heb ik toevallig vandaag een boekje gekocht over voor het eerst naar de basisschool gaan ( over 6 wkn wordt S vier).

Ik merk wel dat S duidelijk een voorkeur heeft en we vaak hetzelfde lezen, op het moment verslinden we onze eigen Jip en Janneke boekjes ( die we dus zowel van mijn man als van mij hadden van toen we zelf klein waren). M begint het lezen nu ook echt leuk te vinden en Rupsje nooitgenoeg is op het moment echt zijn favoriet. Het Nijntje geluiden boek hebben we er serieus al 3 van versleten ( S 2 en die van M werkt ook al niet meer zoals het moet). Wij hebben inderdaad ook speelboekjes ( kartonnen boekjes van de Action voornamelijk) die M zelf kan pakken en de overige boeken staan in de boekenkast op S zijn kamer of beneden in de dichte kast, ik vind het zonde als ze allemaal kapot gaan!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem315

Bericht 12 Okt 2018 18:07

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Wij hebben mega veel boeken. Als ik sommige reacties hier lees, begin ik bijna te twijfelen of ik niet obsessed ben...

Voor de kinderen koop ik elk kwartaal minstens een boek of 4 en idem voor mezelf.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 12 Okt 2018 19:20

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Met de kinderboekenweek mogen ze een boek uitkiezen. Met sinterklaas krijgen ze een boek, en voor we op zomervakantie gaan mogen ze een boek uitkiezen.

Voor hun verjaardag krijgen ze altijd een mooi boek van hun tante.

Dit jaar ook een boekenmarkt gehad op school, en mochten ze ook allebij wat boeken kiezen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 12 Okt 2018 19:23

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Ik hoop trouwens dat R net zo gek blijft op boeken lezen als dat hij nu is. Vroeger vond ik het geweldig als ik nieuwe boeken voor m'n collectie mocht kopen. Zo had ik de hele serie van de babysittersclub en volgens mij alle boeken van Marijke, een meisje op een internaat. Ik werd daar zo blij van altijd.
10.04.17
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Okt 2018 19:26

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Vanmiddag maar weer 2 nieuwe boekjes gekocht. Liefde! En dan uitgebreid laten inpakken of course :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 12 Okt 2018 19:31

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Ja, Zora, dat doe ik ook altijd :love:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Okt 2018 19:32

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Wij hebben ook best veel boeken. De meesten hebben we gekregen met kraamvisites of E’s verjaardag. Ook deed ons buurjongetje een hele tas met boekjes weg en die mochten wij hebben. Genoeg keuze dus! Heel soms koop ik er nog een boek bij, maar dat gebeurt denk ik 2 keer per jaar.

E is wel helemaal gek op boeken lezen. Deze week ben ik begonnen aan de Jip en Janneke omnibus. Sommige verhaaltjes zijn nog net wat moeilijk maar ze vindt het hartstikke leuk!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 12 Okt 2018 19:54

Re: N.a.v. kinderboekenweek; hoe vaak een nieuw boek?

Wij hadden toevallig ook boekenmarkt op school, erg leuk!

Maar hierbij ook even antwoord op je vraag. Ik koop een paar keer per jaar een boek voor mijn zoon. De meeste lezen wij van de bieb maar we hebben thuis ook allebei een hele verzameling. Sommige boeken koop ik tweedehands (kringloop, rommelmarkt) maar ook meerdere keren per jaar in de boekwinkel. Sowieso altijd voor Sinterklaas, maar morgen bijvoorbeeld mag mijn zoon afzwemmen en dan vind ik een boek ook wel een erg leuk cadeau. Ik vind ook gewoon teveel leuk. Toen ik vorig jaar een boek voor 5 dec wilde uitzoeken, kon ik gewoon geen keuze maken en kocht er uiteindelijk twee (een prentenboek en een informatief boek, over het weer). Hij leert nu zelf lezen en ik heb hem er al een paar keer op betrapt dat hij stiekem nog in bed lag te lezen, en eigenlijk vind ik dat gewoon heel leuk omdat ik mezelf daar wel in herken.

Ik doe ook als Minoessepoes, dat ik boekjes koop ivm bepaalde gebeurtenissen of interesses. Zo hebben wij bijvoorbeeld ook een boekje over scheidende ouders, en het boekje 'lieve beppe pluis' (Fries Nijntje-boekje over overlijden van oma). Ik zoek ook vaak gericht op interesses zoals de ruimte, het weer, de natuur etc.Mijn zoon heeft soms periodes dat hij over een ding heel veel nadenkt en ook heel veel vraagt, soms maakt een boekje dan heel veel duidelijk.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers