Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppas-topic baby vragenlijstje

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 09 Okt 2018 16:40

Oppas-topic baby vragenlijstje

Zoals de meesten van jullie wel weten, is ons zoontje bijna vier maanden oud. Hij is te vroeg geboren, dus voelt/telt als een baby van 7 weken. Wij zijn qua oppas nog wat zoekende, vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen van jullie. Tot nu toe hebben onze ouders een enkele keer opgepast toen we een bruiloft hadden en een keer toen ik naar een theatervoorstelling ging en mijn man moest werken. Wie heb je wanneer en hoe vaak op laten passen en vanaf welke leeftijd?

- Vanaf welke leeftijd ben je begonnen met opa's en oma's op te laten passen?
- Vanaf welke leeftijd heb je ook jongeren/studenten/buurmeisjes/etc op laten passen?
- Hoe vaak had je gemiddeld oppas het eerste jaar?
- Heb je alleen mensen op laten passen als je zelf moest werken/ een bruiloft had of ander belangrijk feest zonder kinderen of ook voor quality time met zijn tweeën/dagjes weg met vriendinnen, etc?
- Wanneer ben je voor het eerst een nachtje weg geweest zonder je kindje? En wie paste er toen op?
- Hoeveel uur/dagen opvang heb je per week voor werk (momenten dat je beiden werkt of als je alleen bent, als jij werkt)?
- Denken je partner en jij hetzelfde over de hoeveelheid opvang, hoe vaak, hoe lang, wie?

Ik ben benieuwd!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 09 Okt 2018 18:42

Re: Oppas-topic baby vragenlijstje


- Vanaf welke leeftijd ben je begonnen met opa's en oma's op te laten passen?

Vanaf vrij jong... Maar dan wel voor iets van 2 uurtjes ofzo. Toen M twee weken was en ik al de hele middag met een huilende baby zat, stond mijn schoonmoeder precies op het juiste moment voor de deur. Ze stuurde ons naar het terras en nam M mee in de wagen. Was heel fijn! Vanaf toen wel vaker zulke korte momenten

- Vanaf welke leeftijd heb je ook jongeren/studenten/buurmeisjes/etc op laten passen?
Toen M bijna een jaar was, zochten we een 'oppasmeisje' we hadden een surprise party voor mijn vriend en iedereen (familie) die al eens opgepast had, ging daarheen. We vonden een oppas jongen en zijn tweelingzus als backup. Heel handig!


- Hoe vaak had je gemiddeld oppas het eerste jaar? 

Geen idee, het eerste jaar ging ze eigenlijk alleen naar mijn (schoon)ouders. Met 3 maanden voor het eerst logeren (met carnaval) en daarna regelmatig. Ik denk 1 a 2 keer per maand.


- Heb je alleen mensen op laten passen als je zelf moest werken/ een bruiloft had of ander belangrijk feest zonder kinderen of ook voor quality time met zijn tweeën/dagjes weg met vriendinnen, etc?

Ook voor quality time met zijn tweetjes. Vind ik net zo belangrijk als een bruiloft. Misschien nog wel belangrijker.


- Wanneer ben je voor het eerst een nachtje weg geweest zonder je kindje? En wie paste er toen op?

Toen M 3 maanden was met carnaval, ben ik ook een avondje met vriendinnen weg geweest en sliep bij mijn ouders. Vriend was thuis. En toen zijn we dus ook samen een avond uit geweest. Echt weg was toen ze 11 maanden was, toen hadden we vriendenweekend. M heeft toen 2 nachtjes bij mijn ouders gelogeerd.


- Hoeveel uur/dagen opvang heb je per week voor werk (momenten dat je beiden werkt of als je alleen bent, als jij werkt)?

M gaat 2 dagen naar de opvang en de oma's wisselen een dag af. Vriend en ik zijn allebei een dag thuis.


- Denken je partner en jij hetzelfde over de hoeveelheid opvang, hoe vaak, hoe lang, wie?

Vriend is iets makkelijker met oppas vragen. Ik denk er iets meer over na. Komend weekend gaan we voor het eerst echt samen een weekendje weg, M gaat naar mijn ouders. En nu heeft vriend de avond ervoor ook een feestje. Of we M geen dag eerder konden brengen. Dat vind ik dan weer iets too much. Hij snapt dat dan ook wel, hij denkt er gewoon iets minder over na.
december 2016
juli 2019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 09 Okt 2018 19:45

Re: Oppas-topic baby vragenlijstje

- Vanaf welke leeftijd ben je begonnen met opa's en oma's op te laten passen?
Mijn ouders vanaf 6 maanden, om de week een halve dag. Schoonouders gaan binnenkort voor het eerst oppassen (bijna 17 maanden dan)

- Vanaf welke leeftijd heb je ook jongeren/studenten/buurmeisjes/etc op laten passen?
Nog niet. De frequentie waarop we oppas nodig hebben ligt vrij laag, dus dan raakt ze er niet aan gewend of haakt de oppas af omdat we zo weinig vragen.

- Hoe vaak had je gemiddeld oppas het eerste jaar?
Afgezien van werk 1x 2 uurtjes omdat mijn vriend zijn verstandskiezen liet trekken en ik aan het werk was.

- Heb je alleen mensen op laten passen als je zelf moest werken/ een bruiloft had of ander belangrijk feest zonder kinderen of ook voor quality time met zijn tweeën/dagjes weg met vriendinnen, etc?
We hebben haar 1x naar de opvang gebracht terwijl we samen wat gingen doen, maar we vinden het gezelliger met haar. Quality time hebben we vooral thuis als ze slaapt en dat vinden we prima. Dagjes weg met vrienden of vriendinnen kan gewoon, dan blijft de ander thuis of gaat was met J. doen. Ik heb ook regelmatig speeldates enzo, dan neem ik J mee en kan bijkletsen met de andere moeder.

- Wanneer ben je voor het eerst een nachtje weg geweest zonder je kindje? En wie paste er toen op?
Nog niet gebeurd.

- Hoeveel uur/dagen opvang heb je per week voor werk (momenten dat je beiden werkt of als je alleen bent, als jij werkt)?
Ze heeft 2 dagen per week opvang. De ene week is dat 2 dagen KDV, de andere week 1,5 dag KDV, een halve dag mijn ouders.

- Denken je partner en jij hetzelfde over de hoeveelheid opvang, hoe vaak, hoe lang, wie?
Ja. Ik werk minder dan mijn vriend, maar hij vindt het wel fijn dat de opvang beperkt blijft tot 2 dagen per week. Hij vindt het dus fijn dat ik graag minder wilde werken. Oppas voor als we eens weg willen is hij minder happig op. Ik zou soms wel iemand willen zoeken als backup, of noodgevallen, maar voor hem hoeft het niet zo. Waarschijnlijk gaan we wel vaker mijn schoonouders vragen zo nu en dan, om langs te kunnen gaan bij vrienden zonder kinderen. We nemen haar nu vaak mee en dat is geen enkel probleem, maar een keer geen rekening houden met slaapjes en honger is ook wel eens fijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Okt 2018 20:02

Re: Oppas-topic baby vragenlijstje

Zonnetje schreef:- Vanaf welke leeftijd ben je begonnen met opa's en oma's op te laten passen?
Wij gingen voor 't eerst een paar uurtjes uiteten toen hij 5 weken was. Toen hij 7 weken was gingen we voor 't eerst een nachtje weg. Beide keren paste m'n moeder op (ze sliep toen wel bij ons in huis echt naast hem in ons bed, hij in de wieg)

- Vanaf welke leeftijd heb je ook jongeren/studenten/buurmeisjes/etc op laten passen?
Denk vanaf 7 maanden ofzo. Voor die tijd altijd alleen maar (schoon)ouders/broers/zussen

- Hoe vaak had je gemiddeld oppas het eerste jaar?
Bovengemiddeld veel denk ik. Deze week komt het oppasmeisje zelfs 3 keer, maar hij is nu ook al wat ouder. Maar wij zetten redelijk makkelijk oppas in, scheelt ook dat hij het allemaal prima vindt wie 'm ook in bed legt

- Heb je alleen mensen op laten passen als je zelf moest werken/ een bruiloft had of ander belangrijk feest zonder kinderen of ook voor quality time met zijn tweeën/dagjes weg met vriendinnen, etc?
Met name voor sociale uitingen. Ook wel werk, maar dat is niet zo frequent

- Wanneer ben je voor het eerst een nachtje weg geweest zonder je kindje? En wie paste er toen op?
Zie hierboven. Toen hij zeven weken was hadden we een gala en toen paste m'n moeder dus op. Intussen zijn we wel vaker nachtjes weg (zelf twee weken op vakantie geweest zonder hem)

- Hoeveel uur/dagen opvang heb je per week voor werk (momenten dat je beiden werkt of als je alleen bent, als jij werkt)?
nvt

- Denken je partner en jij hetzelfde over de hoeveelheid opvang, hoe vaak, hoe lang, wie?
nvt

Ik ben benieuwd!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Okt 2018 07:41

Re: Oppas-topic baby vragenlijstje

- Vanaf welke leeftijd ben je begonnen met opa's en oma's op te laten passen?
Toen V een week of 2 was heeft oma een uurtje bij ons thuis opgepast omdat ik even een frisse neus moest halen.

- Vanaf welke leeftijd heb je ook jongeren/studenten/buurmeisjes/etc op laten passen?
Dat is tot nu toe nog niet voorgekomen. Wel een nicht van mij, overbuurvrouw en ooms/tante. Vanaf 6 maanden denk ik.

- Hoe vaak had je gemiddeld oppas het eerste jaar?
Geen idee. Het kwam voor dat we 2 weekenden achter elkaar V lieten logeren, en dan weer weken niet.

- Heb je alleen mensen op laten passen als je zelf moest werken/ een bruiloft had of ander belangrijk feest zonder kinderen of ook voor quality time met zijn tweeën/dagjes weg met vriendinnen, etc?
Vast oppas bij werken. Met name oppas wanneer wij wedstrijden hebben en V niet mee kan.

- Wanneer ben je voor het eerst een nachtje weg geweest zonder je kindje? En wie paste er toen op?
Euh...Ik denk dat ze 3 maanden was en toen logeerde ze bij opa en oma.

- Hoeveel uur/dagen opvang heb je per week voor werk (momenten dat je beiden werkt of als je alleen bent, als jij werkt)?
2 dagen oppas. Ene dag de ene opa en oma, andere dag de andere opa en oma

- Denken je partner en jij hetzelfde over de hoeveelheid opvang, hoe vaak, hoe lang, wie?
Redelijk hetzelfde. Soms vind ik dat V te veel bij oppas is geweest en soms vindt hij dat. Vult elkaar goed aan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2018 07:51

Re: Oppas-topic baby vragenlijstje

- Vanaf welke leeftijd ben je begonnen met opa's en oma's op te laten passen?
Ergens tussen de 9 en 10 weken heeft m'n moeder eventjes opgepast toen ik naar de apotheek moest en G net sliep en toen is ze ook gaan oefenen bij Opa en Oma een paar uurtjes want vanaf 12 weken werd dat iedere week 1 dag.

- Vanaf welke leeftijd heb je ook jongeren/studenten/buurmeisjes/etc op laten passen?
Mijn schoonouders willen altijd wel oppassen en als zij niet kunnen dan kan m'n moeder wel. Ik denk niet dat wij zo snel een oppasmeisje (vreemd) nodig hebben.

- Hoe vaak had je gemiddeld oppas het eerste jaar?
Poeh. G is nu een half jaar, maar ze gaat buiten de vaste dag om ook wel regelmatig even een dag(deel) naar m'n schoonouders.

- Heb je alleen mensen op laten passen als je zelf moest werken/ een bruiloft had of ander belangrijk feest zonder kinderen of ook voor quality time met zijn tweeën/dagjes weg met vriendinnen, etc?
Beide. En ook wel gewoon even omdat m'n schoonouders G zo graag meer willen.

- Wanneer ben je voor het eerst een nachtje weg geweest zonder je kindje? En wie paste er toen op?
Niet. Wij gaan nooit nachtjes weg. Maar haar eerste keer logeren was 2 maanden geleden ongeveer bij m'n schoonouders.

- Hoeveel uur/dagen opvang heb je per week voor werk (momenten dat je beiden werkt of als je alleen bent, als jij werkt)?
2 dagen KDV en 1 dag Opa en Oma. Op vrijdag werk ik thuis en dan komt Oma vaak langs om G te ontvoeren haha.

- Denken je partner en jij hetzelfde over de hoeveelheid opvang, hoe vaak, hoe lang, wie?
Ja en nee. In grote lijnen wel, maar m'n vriend ziet haar al minder en wil haar liever in het weekend bijv. niet wegbregen als het niet echt hoog nodig is. Ik heb daar minder moeite mee. Verder zitten we op 1 lijn.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 10 Okt 2018 09:01

Re: Oppas-topic baby vragenlijstje

- Vanaf welke leeftijd ben je begonnen met opa's en oma's op te laten passen?
Mijn ouders en schoonouders hebben opgepast vanaf dat de kindjes ergens rond de 6-8 weken waren. Dit was dan in het begin vooral omdat ik even kort ergens heen wilde zonder kind/met één kind.
- Vanaf welke leeftijd heb je ook jongeren/studenten/buurmeisjes/etc op laten passen?
Nog niet gedaan. We zijn nu wel zoekende naar iemand in de buurt, omdat we niet meer altijd onze ouders/mijn zusje willen laten komen.
- Hoe vaak had je gemiddeld oppas het eerste jaar?
Ik denk wel gemiddeld 1 keer in de week. En dan dus de ene keer voor 1 of 2 uurtjes en de andere keer voor een hele dag/avond/nacht.
- Heb je alleen mensen op laten passen als je zelf moest werken/ een bruiloft had of ander belangrijk feest zonder kinderen of ook voor quality time met zijn tweeën/dagjes weg met vriendinnen, etc?
Beide :) Als we samen uit eten willen regelen we oppas, als we bijv. allebei iets hebben van het werk 's avonds pikken mijn ouders de kindjes van de opvang op en kunnen ze daar ook vaak blijven slapen.
- Wanneer ben je voor het eerst een nachtje weg geweest zonder je kindje? En wie paste er toen op?
Poeh... Dit was bij T. toen hij bijna 5 maanden was. Hij sliep toen bij mijn ouders in de caravan, zij hadden deze neergezet vlakbij het hotel waar mijn man en ik sliepen vanwege een bruiloft. Wij waren toen ceremoniemeester en hebben 3 nachten in het hotel geslapen en T. dus drie nachten bij mijn ouders. Tussendoor hebben we ze wel gezien :)
Toen N. 6 maanden was zijn we 1 nachtje weggeweest. We wilden wel eerder, maar ik gaf haar eerst borstvoeding en toen vond ik het gewoon een beetje onhandig, een hele nacht weg zijn.
- Hoeveel uur/dagen opvang heb je per week voor werk (momenten dat je beiden werkt of als je alleen bent, als jij werkt)?
De kindjes gaan 2 dagen per week naar de opvang (7.45u - 17.45u). Dit zijn de dagen dat wij allebei werken. Op maandag en dinsdag ben ik thuis en op vrijdag mijn man.
- Denken je partner en jij hetzelfde over de hoeveelheid opvang, hoe vaak, hoe lang, wie?
Ja :) We proberen de verhouding tussen de opa's en oma's ook zoveel mogelijk gelijk te houden, maar dat is niet altijd mogelijk aangezien mijn schoonouders aan de andere kant van het land wonen.
Ook zijn we het er beide over eens dat het nu wel fijner is om ook een oppas'meisje' te hebben, zeker als we straks ook ouderavonden van school krijgen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 10 Okt 2018 13:56

Re: Oppas-topic baby vragenlijstje

Laat ik voorop stellen dat ik bij dochter veel meer problemen had met wegbrengen dan bij zoon.
- Vanaf welke leeftijd ben je begonnen met opa's en oma's op te laten passen?
Dochter na een maand of 2 om te leren loslaten. Dat was kleine dingen als even snel een boodschap ofzo. Het echte oppassen was toen ik weer moest gaan werken. Zoon ook toen ik weer moest werken. 1 van de laatste weekenden moest ik weg en had vriend late dienst, dus is hij al gaan logeren.

- Vanaf welke leeftijd heb je ook jongeren/studenten/buurmeisjes/etc op laten passen?
Bij zoon nog niet, omdat oma eigenlijk vaak wel kan. Bij dochter liet ik de eerste maanden het buurmeisje wel eens oppassen als ik naar de advocaat moest ofzo. Dan was t een uurtje, haar ouders waren ook thuis, en ik hoefde mijn o9uders voor dat eventjes niet 'lastig te vallen

- Hoe vaak had je gemiddeld oppas het eerste jaar?
Bij zoon mede afhankelijk van onze diensten, lastig te zeggen. Qua uitjes 1x per 2 maanden?

- Heb je alleen mensen op laten passen als je zelf moest werken/ een bruiloft had of ander belangrijk feest zonder kinderen of ook voor quality time met zijn tweeën/dagjes weg met vriendinnen, etc?
Bij dochter alleen met daten haha. Maar t liefst ook zo min mogelijk.
Bij zoon ook wel eens om zelf samen met vriend een dagje weg te kunnen. Ouders vinden dat leuk, zoon vind dat leuk, dus maakte net wel minder erg. Heel soms is zoon wel eens weg, gewoon om alleen thuis te kunnen zijn. (Als hij die week al niet veel weg is). Bij dochter werd ik knettergek als ik 'zomaar' alleen was

- Wanneer ben je voor het eerst een nachtje weg geweest zonder je kindje? En wie paste er toen op?
Bij dochter na bijna 2 jaar ofzo.. noodgedwongen. De andere keren als ze bij mn ouders sliep sliep ik daar ook..
Bij zoon 'al' met 4,5 maand

- Hoeveel uur/dagen opvang heb je per week voor werk (momenten dat je beiden werkt of als je alleen bent, als jij werkt)?
1 dag, en soms mijn ouders een avond.

- Denken je partner en jij hetzelfde over de hoeveelheid opvang, hoe vaak, hoe lang, wie?
Over het algemeen wel. Hij is nog iets makkelijker met wegbrengen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 10 Okt 2018 19:50

Re: Oppas-topic baby vragenlijstje

- Vanaf welke leeftijd ben je begonnen met opa's en oma's op te laten passen?
Ik denk met een week of 10 ofzo, toen ik sollicitatiegesprekken had.

- Vanaf welke leeftijd heb je ook jongeren/studenten/buurmeisjes/etc op laten passen?
Dat heeft hier heel erg lang geduurd. Veel mensen durven niet op onze zoon te passen omdat hij veel allergieën heeft. Ook wilden we niet ons veertienjarig buurmeisje laten oppassen, omdat we de verantwoordelijkheid met gebruik van medicatie veel te groot vinden voor die leeftijd. Nu hebben we een oppasjongen van 17 jaar die af en toe komt.

- Hoe vaak had je gemiddeld oppas het eerste jaar?
Ik denk in het hele jaar (buiten het werk om) nog geen 10 keer

- Heb je alleen mensen op laten passen als je zelf moest werken/ een bruiloft had of ander belangrijk feest zonder kinderen of ook voor quality time met zijn tweeën/dagjes weg met vriendinnen, etc?
Als wij werken gaat hij naar de opvang. Soms een dagje extra als ik moet fotograferen op mijn vrije dag. Maar voor een uitje samen (bioscoop, hapje eten, etc) hebben we ook wel eens oppas.

- Wanneer ben je voor het eerst een nachtje weg geweest zonder je kindje? En wie paste er toen op?
Hij was toen een maand of 4/4,5. Ik was 2 nachten weg. De eerste nacht was hij bij mijn vriend, de 2e nacht sliep hij bij mijn schoonzusje en haar vriend.

- Hoeveel uur/dagen opvang heb je per week voor werk (momenten dat je beiden werkt of als je alleen bent, als jij werkt)?
4 volle dagen


- Denken je partner en jij hetzelfde over de hoeveelheid opvang, hoe vaak, hoe lang, wie?

Ja, vooral dat het vaker mag.


Ik moet er vooral bij zeggen dat wij een klein sociaal vangnet hebben. Ik vertrouw mijn schoonmoeder voor geen meter, dus daar gaat mijn zoon NO WAY naar toe (niet nadat ze me van Munchausen by Proxy heeft beschuldigd). Mijn schoonzus heeft te weinig energie, mijn zwager hebben we geen contact mee. Ik heb geen broers/zussen en mijn ouders (moeder) kan ik niet van op aan. Die heeft me al een aantal keren flink laten zitten. Dan blijven er vrienden over, maar ik wil vrienden niet "opzadelen" met ons kind en zijn allergieën. Dus heel soms schakelen we de oppas in, soms plaats ik een oproep in mijn netwerk en soms schakelen we de buren in. Maar meestal is 1 van ons thuis.
22112014 / 10042019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Okt 2018 11:02

Re: Oppas-topic baby vragenlijstje

- Vanaf welke leeftijd ben je begonnen met opa's en oma's op te laten passen?
Met zes weken zijn we een keer uit eten gegaan en toen heeft m'n zusje opgepast. Daarna hebben de oma's ook een paar keer opgepast.
- Vanaf welke leeftijd heb je ook jongeren/studenten/buurmeisjes/etc op laten passen?
Dit is nog niet aan de orde, zie ik voorlopig ook nog niet gebeuren.
- Hoe vaak had je gemiddeld oppas het eerste jaar?
Tot nu toe eens in de paar weken / maand denk ik.
- Heb je alleen mensen op laten passen als je zelf moest werken/ een bruiloft had of ander belangrijk feest zonder kinderen of ook voor quality time met zijn tweeën/dagjes weg met vriendinnen, etc?
Ook voor quality time hebben we oppas gehad, vind dat wel belangrijk!
- Wanneer ben je voor het eerst een nachtje weg geweest zonder je kindje? En wie paste er toen op?
Een paar weken geleden zijn we twee nachten weg geweest met z'n tweeën. M'n moeder paste toen op in ons huis. N was toen drieënhalve maand.
- Hoeveel uur/dagen opvang heb je per week voor werk (momenten dat je beiden werkt of als je alleen bent, als jij werkt)?
Ze gaat twee dagen per week naar het kdv.
- Denken je partner en jij hetzelfde over de hoeveelheid opvang, hoe vaak, hoe lang, wie?
Ja hoor, we zitten wel op één lijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Okt 2018 15:04

Re: Oppas-topic baby vragenlijstje

Zonnetje schreef:Zoals de meesten van jullie wel weten, is ons zoontje bijna vier maanden oud. Hij is te vroeg geboren, dus voelt/telt als een baby van 7 weken. Wij zijn qua oppas nog wat zoekende, vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen van jullie. Tot nu toe hebben onze ouders een enkele keer opgepast toen we een bruiloft hadden en een keer toen ik naar een theatervoorstelling ging en mijn man moest werken. Wie heb je wanneer en hoe vaak op laten passen en vanaf welke leeftijd?

- Vanaf welke leeftijd ben je begonnen met opa's en oma's op te laten passen? Vanaf dat ze een week of 8 waren gingen ze daar logeren.
- Vanaf welke leeftijd heb je ook jongeren/studenten/buurmeisjes/etc op laten passen? Vanaf een jaar denk ik.
- Hoe vaak had je gemiddeld oppas het eerste jaar? Logeren deden en doen ze vaak, eenmaal per maand wel. Een betaalde oppas voor een avondje doen we een paar keer per jaar.
- Heb je alleen mensen op laten passen als je zelf moest werken/ een bruiloft had of ander belangrijk feest zonder kinderen of ook voor quality time met zijn tweeën/dagjes weg met vriendinnen, etc? Wat ik al schreef: ze gaan geregeld uit logeren en dat is voor ons eigen plezier.
- Wanneer ben je voor het eerst een nachtje weg geweest zonder je kindje? En wie paste er toen op? Ik ga niet vaak een nachtje weg, maar ik denk dat we een weekendje weggingen toen ze een half jaar waren ofzo.
- Hoeveel uur/dagen opvang heb je per week voor werk (momenten dat je beiden werkt of als je alleen bent, als jij werkt)? Mijn kinderen gaan op maandag en dinsdag naar de opvang (oudste naar Bso), en op donderdagochtend gaat m’n jongste ook naar de opvang.
- Denken je partner en jij hetzelfde over de hoeveelheid opvang, hoe vaak, hoe lang, wie? Ja

Ik ben benieuwd!
#teammaple🍁

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers