Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Airline ervaringen

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 08 Okt 2018 23:38

Airline ervaringen

Wat vind jij fijne luchtvaartmaatschappijen? En welke juist niet?

Ik zit erg te twijfelen wat te doen. Meer betalen en vliegen met Emirates of KLM (hoewel uitgevoerd door Air France, maar ga er vanuit dat dat ook goed is), waarvan ik weet dat het goed is, of toch voor goedkoper gaan? Vorig jaar vloog ik met American Airlines, waarvan ik dacht dat het goed was, maar viel toch een beetje tegen, helemaal voor een lange vlucht. Andere opties nu zijn Swiss, Lufthansa en Egypt Air. Die laatste wordt het sowieso niet.
Ik ben niet de kleinste en heb snel last van mijn stuitje, dus hou niet van te krappe stoelen.
<<

Anoniem248

Bericht 09 Okt 2018 04:37

Re: Airline ervaringen

Ik heb met Swiss en Lufthansa gevlogen, beiden prima maatschappijen.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 09 Okt 2018 05:35

Re: Airline ervaringen

Ik heb inmiddels met hoop maatschappijen gevlogen. De Aziatische zijn favoriet bij mij (Emirates, Cathay, Singapore Airlines).
Afgelopen reis heb ik voor het eerst met Turkish Airlines gevolgen, maar dat is als het aan mij ligt ook meteen de laatste keer. Vond de service aan boord erg slecht, zeker op de langere vluchten (6,5 uur) en het personeel onvriendelijk. Er kon geen lachje af. De hulpvaardigheid van het grondpersoneel na, door toedoen van de maatschappij zelf, een vlucht gemist te hebben was ook ver te zoeken.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Okt 2018 05:50

Re: Airline ervaringen

KLM ken ik natuurlijk goed en is ook wel echt een fijne luchtvaartmaatschappij.
Air France vind ik dan weer helemaal niks, zeker als je over Parijs moet. Charles de Gaulle is echt een chaotische luchthaven en er raakt zó vaak bagage kwijt. (beetje slecht reputatie dingetje is dat maar op m'n werk was het ook altijd onderling dat we zeiden oh bagage kwijt? Zeker air France gevlogen).

Swiss is echt wel een fijne luchtvaartmaatschappij. Ooit fikse compensatie van gekregen toen 't mis ging met vertragingen. Maar sowieso wel een fijne.

Lufthansa heb ik zelf nooit mee gevlogen maar ik ben sowieso wel fan van de grote namen van de Star alliance (United dus ook). American Airlines is idd zo zo.

Zelf was ik altijd erg te spreken over Turkish Airlines.. Vervelend dat jij dat al zo slecht hebt ervaren Chava. Ik vond met name het eten daar zoo lekker.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Okt 2018 07:04

Re: Airline ervaringen

Ik heb ook juist hele goeie ervaringen met Turkish! Vind ze fijner dan KLM/AF - die vind ik niet slecht maar ook niet bijzonder, gewoon een middenmoter.

Waar vlieg je heen?
<<

Anoniem271

Bericht 09 Okt 2018 07:46

Re: Airline ervaringen

United & Swiss vond ik heel goed en fijn. Vooral Swiss. Daar vlieg ik ook weer mee terug naar Nederland over 2 weken.

RyanAir vind ik niet denderend. Voor een korte vlucht prima, maar er is altijd wel iets. Vertraging, onvriendelijk personeel, landingen waar je bang van wordt.

Corendon heb ik ook mee gevlogen en was prima.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Okt 2018 11:11

Re: Airline ervaringen

KLM, Singapore, Emirates, Etihad zijn mijn favorieten.
China Southern absoluut het dieptepunt op alle vlakken.
Daartussen Malaysia Airlines, Turkish airlines.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 09 Okt 2018 14:23

Re: Airline ervaringen

Ik heb goede ervaringen met KLM, China Air en Evair. Allemaal prima eten, vriendelijk personeel en volgens mij geen vertragingen gehad.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 09 Okt 2018 16:02

Re: Airline ervaringen

Hier goede ervaringen met KLM en Qatar Airways.
Transavia oke voor korte vluchten maar wel in de wetenschap dat als he wat wilt je moet betalen haha.corendon idem dito trouwens. Ryanair vond ik niet leuk, veel te krappe beenruimte.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem313

Bericht 09 Okt 2018 16:33

Re: Airline ervaringen

Jip schreef:Ik heb goede ervaringen met KLM, China Air en Evair. Allemaal prima eten, vriendelijk personeel en volgens mij geen vertragingen gehad.


Nooit een vertraging gehad, dat kan toch niet?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 09 Okt 2018 17:37

Re: Airline ervaringen

Thanks voor jullie reacties. Fijn dat er goede ervaringen zijn met Swiss, want die is nog wel goedkoper dan KLM en Emirates.
Ik twijfelde al over Air France, daarom zette ik het er al bij. Het boeken zou dan via KLM gaan geloof ik, maar de ochtendvlucht wordt door Air France uitgevoerd stond er, maar geloof ik geen overstap (maar wellicht niet goed gekeken). Zijn ze aan boord wel vergelijkbaar met KLM?

Ik vlieg naar Johannesburg trouwens.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Okt 2018 18:19

Re: Airline ervaringen

Caulfield schreef:
Jip schreef:Ik heb goede ervaringen met KLM, China Air en Evair. Allemaal prima eten, vriendelijk personeel en volgens mij geen vertragingen gehad.


Nooit een vertraging gehad, dat kan toch niet?


Misschien maar drie keer gevlogen :wink: Haha neehoor, ik heb ook nog nooit vertraging gehad! En heb toch aardig wat gevlogen inmiddels. Geluk gehad dan denk ik :D

Ik betaal trouwens graag wat extra voor een goede airline. Voor 2-4 uurtjes is Transavia prima maar dan boek ik wel stoelen met extra beenruimte als het kan. Voor langere vluchten zou ik echt voor KLM of een andere goed bekend staande airline gaan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Okt 2018 10:25

Re: Airline ervaringen

Caulfield schreef:
Jip schreef:Ik heb goede ervaringen met KLM, China Air en Evair. Allemaal prima eten, vriendelijk personeel en volgens mij geen vertragingen gehad.


Nooit een vertraging gehad, dat kan toch niet?


Niet met deze maatschappijen...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 10 Okt 2018 16:59

Re: Airline ervaringen

Lufthansa is een heel prima maatschappij, ben ik in 2014 mee naar Singapore gevlogen. Vriendelijk personeel, vriendelijke mensen op de luchthaven van Frankfurt (we hadden een uur overstaptijd van europees naar intercontinentaal en mochten overal voor toen ik dat aangaf).
Emirates, Cathay, Singapore Airlines, KLM en KLM/Delta heb ik ook goede ervaringen mee.
22112014 / 10042019
<<

Anoniem249

Bericht 10 Okt 2018 17:25

Re: Airline ervaringen

Fijnste vind ik Cathay Pacific, Qantas, Emirates en Singapore.
Slechtste vind ik British Airlines, American Airlines, United Airlines en absolute topper (of downer) China Air.

Ik zou nooit meer betalen om met een andere airline te vliegen, maar voor China maak ik een uitzondering.
Edit: ik vergeet TUI, vreeeeeselijk!
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 10 Okt 2018 17:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Okt 2018 17:26

Re: Airline ervaringen

Oreo schreef:Lufthansa is een heel prima maatschappij, ben ik in 2014 mee naar Singapore gevlogen. Vriendelijk personeel, vriendelijke mensen op de luchthaven van Frankfurt (we hadden een uur overstaptijd van europees naar intercontinentaal en mochten overal voor toen ik dat aangaf).
Emirates, Cathay, Singapore Airlines, KLM en KLM/Delta heb ik ook goede ervaringen mee.

Dit is in bijna elke luchthaven zo. Dat heeft meer met de ground staff te maken dan met de airline. Als je met elke andere airline dezelfde trip had gemaakt hadden ze dat in Frankfurt ook voor je geregeld.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 10 Okt 2018 19:53

Re: Airline ervaringen

Claire**** schreef:
Oreo schreef:Lufthansa is een heel prima maatschappij, ben ik in 2014 mee naar Singapore gevlogen. Vriendelijk personeel, vriendelijke mensen op de luchthaven van Frankfurt (we hadden een uur overstaptijd van europees naar intercontinentaal en mochten overal voor toen ik dat aangaf).
Emirates, Cathay, Singapore Airlines, KLM en KLM/Delta heb ik ook goede ervaringen mee.

Dit is in bijna elke luchthaven zo. Dat heeft meer met de ground staff te maken dan met de airline. Als je met elke andere airline dezelfde trip had gemaakt hadden ze dat in Frankfurt ook voor je geregeld.


Nou nee hoor. Ik heb vaak genoeg anders meegemaakt. Dit was voor mij (en voor mijn vader, een zeer ervaren zakenreiziger) een compleet nieuwe ervaring.
22112014 / 10042019
<<

Anoniem248

Bericht 10 Okt 2018 19:56

Re: Airline ervaringen

Oreo schreef:
Claire**** schreef:
Oreo schreef:Lufthansa is een heel prima maatschappij, ben ik in 2014 mee naar Singapore gevlogen. Vriendelijk personeel, vriendelijke mensen op de luchthaven van Frankfurt (we hadden een uur overstaptijd van europees naar intercontinentaal en mochten overal voor toen ik dat aangaf).
Emirates, Cathay, Singapore Airlines, KLM en KLM/Delta heb ik ook goede ervaringen mee.

Dit is in bijna elke luchthaven zo. Dat heeft meer met de ground staff te maken dan met de airline. Als je met elke andere airline dezelfde trip had gemaakt hadden ze dat in Frankfurt ook voor je geregeld.


Nou nee hoor. Ik heb vaak genoeg anders meegemaakt. Dit was voor mij (en voor mijn vader, een zeer ervaren zakenreiziger) een compleet nieuwe ervaring.

Luchthavenpersoneel is niet in dienst van de airline, bedoelt Claire :)
<<

Anoniem249

Bericht 10 Okt 2018 19:59

Re: Airline ervaringen

Wat Maple zegt inderdaad. Op veel luchthavens heb je een "fast track" als je een korte overstap hebt en dat aangeeft krijg je een fast track pas en mag je dus overal doorlopen. Heeft dus niet met de airline maar met de airport te maken.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Okt 2018 20:00

Re: Airline ervaringen

Zou wel lullig zijn. Oh je vliegt met KLM? Nee dan moet je gewoon in de rij.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Okt 2018 20:01

Re: Airline ervaringen

Maar sommig grondpersoneel is wel van de airline natuurlijk.

Ik ken het niet, ICA boven EU maar vind het niet heel gek, want er gaan minder vluchten naar internationale bestemmingen dan Europese. Als je een Europese mist kan je vaak een uurtje of twee later weer vliegen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Okt 2018 20:05

Re: Airline ervaringen

Fast track personeel is gewoon beveiliging/douane staff. Die behoren niet tot een airline. Je krijgt de fast track pas van van hen of van je airline en vervolgens loop je dus gewoon overal door.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Okt 2018 20:05

Re: Airline ervaringen

Oh daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ken alleen sky prio van de airlines. En privium van Schiphol.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Okt 2018 20:10

Re: Airline ervaringen

Op de grote hubs hebben ze ze in elk geval. Ik heb ze gezien op LAX, Houston, London Gatwick, Dubai en Singapore. Je moet er maar eens op letten. Het is altijd helemaal aan de zijkant en er staan dus ook geen mensen, heel soms komt er iemand langs gerend. Op Schiphol heb je ze ook, maar daar moet er iemand met je meelopen. Het is dezelfde route die je neemt als je in een rolstoel zit.
Edit: voor de duidelijkheid: je krijgt dit dus alleen in geval van een overstap die mega krap is omdat je eerste vlucht vertraagd is en de tweede vlucht nog aan de grond staat en op jou aan het wachten is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Okt 2018 20:21

Re: Airline ervaringen

Ik zal er eens op letten, het is me nooit zo bewust opgevallen.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers