Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

<<

Anoniem272

Bericht 04 Okt 2018 21:38

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Boerenkool, wat superknap en leuk!
UN: wat fijn dat die beslissing goed lijkt uit te pakken.
<<

Anoniem316

Bericht 05 Okt 2018 12:31

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Mijn kind lust haring. Ze was ook vet blij toen we een haring gingen halen. Opa kan trots zijn haha.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 05 Okt 2018 18:17

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Dee schreef:Mijn kind lust haring. Ze was ook vet blij toen we een haring gingen halen. Opa kan trots zijn haha.


Haha ik moet hier om lachen.
Mijn vader verteld altijd zo’n verhaal dat hij haring ging happen en toen mijn mondje open ging. Ik was toen 2 ofzo.
Dus hij met T naar de visboer en smerig dat hij het vond. :palm:
Mijn vader vindt dat zo jammer.
2016
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 05 Okt 2018 18:54

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Zo leuk Dee!
R is ook gek op haring, hij eet haast wekelijks twee haringen. Mensen bij de viskraam vinden het altijd zo leuk om zo'n kleintje haring te zien eten.
10.04.17
<<

Anoniem316

Bericht 05 Okt 2018 19:11

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ja de visboer hier was ook helemaal verrukt. Zo leuk. Ik eet ook al van jongs af aan haring en eigenlijk ook altijd vanaf de start. Behalve toen ik mijn voortanden wisselde, toen ging dat niet :wink:.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 05 Okt 2018 19:43

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik ben vandaag mega trots op mijn oudste dochter, die vandaag een kleine operatie moest ondergaan en voor het eerst onder narcose moest. Ze heeft uren extra moeten wachten, we zijn van hot naar her gegaan qua afdelingen en ze vond het allemaal heel erg spannend. Maar ze was zo lief, vrolijk, geduldig en stoer! Mijn hart brak toen ze onder narcose moest, ze verzette zich echt enorm daarbij. En toch hebben we er buiten dat moment vandaag zoveel mogelijk een feestje van gemaakt. Mét een ballon, grappige spelletjes, slingers tekenen voor de zusters en zelf in een grote rolstoel mogen zitten. Haar eindconclusie toen we net pas naar huis mochten 'het was toch ook wel leuk mama' :love:
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Okt 2018 10:19

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Fijn dat het zo toch tot iets 'moois' gemaakt kan worden Lilou!

B schreef vanmorgen dit verhaaltje:
Afbeelding

:love:
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 07 Okt 2018 10:55

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat ontzettend schattig, Lejow!
Maar wel een verdrietig verhaaltje...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Okt 2018 15:54

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

GeKKiE schreef:Wat ontzettend schattig, Lejow!
Maar wel een verdrietig verhaaltje...


Ja, ik heb halverwege ook gevraagd of het wel goed af liep.. Dat deed het 'gelukeg' ;)
<<

Anoniem316

Bericht 13 Okt 2018 11:52

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik wil ook even ongegeneerd opscheppen over mijn kind :D. Ik ben muzikant en bespeel een blaasintrument. Mijn dochter vindt dat natuurlijk best interessant maar verder dan het mondstuk in de mond doen en dan wat zeggen, kwam ze niet. En dat is ook helemaal niet gek.
Nu heeft mijn vader haar een poos terug geleerd dat opa's scheetjes laten en hij heeft haar geleerd wat ze met haar mond dan moet doen (een scheetgeluidje maken). Eigenlijk is dat dezelfde mondstand die je moet hebben om een blaasinstrument te bespelen. Dus, ik was gisteren wat aan het klooien met een instrument en zij wilde ook. Dus ik zeg tegen haar 'Wat doet opa? en dat moet je dan tegen het mondstuk doen'. Ze begreep na een paar keer de bedoeling maar geluid kwam er niet uit. Totdat ze na een paar keer wél geluid er uit kreeg. Trots dat ze was (en haar moeder niet minder). Zo grappig. Nu wil ze dus continue 'toeteren'. Ik vind het zo leuk en zo knap van haar.
<<

Anoniem272

Bericht 14 Okt 2018 06:24

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Hahaha, wat cool! En knap van haar! Wat speel je?

Mijn zoon speelt trombone, en die blaastechniek is inderdaad wel bijzonder. Ik kan het niet.
<<

Anoniem245

Bericht 14 Okt 2018 08:32

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat leuk Dee! Dat wordt een goede ;)
<<

Anoniem316

Bericht 14 Okt 2018 08:45

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik speel zelf wal.dhoorn, maar dit was er alt hoorn. Bij mijn ouders ligt een oud trompetje en daar kan ze het ook op. En dan moet ze nog 2 worden.
Ik heb ook goede hoop Kira. Ik was gister met haar bij een concertje en ze vind het echt leuk. Ik ga haar niet pushen maar stimuleren zeker wel.
<<

Anoniem245

Bericht 14 Okt 2018 08:47

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Leuk hoor! De meeste kinderen komen via hun ouders bij de vereniging. Hopelijk blijft ze het leuk vinden!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Nov 2018 13:14

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik ben zo trots op mijn dochter. Wij hebben haar vandaag aanvullend laten vaccineren. (ACWY-vaccin) Ze vroeg wat we gingen doen dus ik zei dat ze een prikje kreeg. Toen zei ze "oké", ze ging zitten, werd geprikt en ze gaf geen kik. Toen vroeg ze of haar vestje weer aan mocht en toen gingen we weer. :smile:
<<

ChiQ

Bericht 10 Nov 2018 13:33

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed he Sogood! Julian had dat ook toen ie 4 was. Vroeg hij: ‘doet het pijn?’ Zei ik: neee niet echt.

Hij krijgt die prik.. kijkt me aan zegt: ‘HET DOET WEl PIJN!!’ Haha
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Nov 2018 13:42

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Hahaha ChiQ! Arme jongen, maar toen was het gelukkig alweer voorbij.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Nov 2018 15:55

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Y is heel bang voor prikken, zij heeft ook aanvullend de MenACWY gekregen en ze ging er heel dapper naartoe, moest heel even huilen en toen ze de prik kreeg zei ze dat het eigenlijk niet zo erg was. Laatst op de fiets had ze het er nog over, dat ze heel bang is voor prikken, maar dat die ene prik 'tegen die hele, hele, hele erge ziekte' eigenlijk niet zoveel pijn deed en dat ze bij zichzelf dacht: waarom huil ik eigenlijk? Ze had net een paar maanden daarvoor de negenjaarsprik gehad, die vond ze veel vervelender (en dat zijn er ook twee tegelijk).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Nov 2018 16:20

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat een dapper meisje Susan. Die dubbele prik kan ik me zelf nog herinneren toen ik zelf kind was, en die deed serieus pijn.

Jouw zoon en dochter kwamen ook niet in aanmerking voor deze vaccinatie toch? Fijn dat jullie ook alsnog een vaccinatie konden bemachtigen
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Nov 2018 16:22

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Is jouw dochter al 9, Susan??? En je zoon dan?

Ik ben trots op m'n baby, ze was al een tijd bezig met omrollen, maar van haar rug naar haar buik lukte steeds nét niet helemaal. En gisteren zagen we haar een paar keer ineens op haar buik liggen, terwijl we haar op haar rug hadden neergelegd. Deed ze gewoon zonder dat we keken! En 's avonds zag ik het haar doen, ze heeft eindelijk door hoe ze over haar arm heen kan rollen haha. Trots!
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Nov 2018 16:33

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

@SoGood, nee klopt, die hebben we ook zelf geregeld. Ik herinner me die negenjaarsprik ook, maar ik kreeg hem in twee delen, toen ik er was, was er opeens twijfel of er in één van de twee een bestanddeel zat waar ik mogelijk allergisch voor was en dat moest eerst worden uitgezocht. Dus terwijl de rest van de klas 'm al achter de rug had, moest ik nog een keer terug, daar baalde ik toen wel van. Y vond het ook vervelende prikken, maar ze heeft zich wel lekker laten verwennen. Ze mocht met een dekentje, een boekje en iets lekkers op de bank die middag, maar toen we terugkwamen van de prik, belde haar vriendinnetje/overbuurmeisje aan of ze wilde spelen en weg was ze. Toen haar vriendinnetje moest gaan eten, wilde ze alsnog met haar dekentje op de bank en verwend worden.
Na die MenAWYC-prik is ze gewoon naar school gegaan, die vond ze echt heel erg meevallen. Ze had van mij wel een medaille voor dapperheid gekregen, daar was ze erg trots op.

Jouw dochter is ook dapper, dat ze geen kik heeft gegeven! En J van ChiQ ook.

@Bliss, ja, ze is net negen geworden (de negenjaarsprik krijgen ze in het jaar waarin ze negen worden, toen was ze dus nog acht) en E is net elf geworden. Ze lijken allebei wel jonger dan ze zijn.
Mooie mijlpaal als ze gaan omrollen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 10 Nov 2018 16:39

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

O, 9 en 11.. niet te doen. Ik weet nog dat je zoon geboren werd, jeetje. Maar ja, Julian wordt over 2 maanden 6, dat vind ik ook heel gek.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Nov 2018 16:57

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Het is ook gek, ik kan het me ook niet altijd voorstellen, ook omdat E niet naar school gaat en dus ook niet in de bovenbouw zit, dingen doet die andere elfjarigen doen, et cetera. Voor mijn gevoel is hij dus ook nog jonger.

Zes jaar, dat gaat ook al hard inderdaad.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 10 Nov 2018 17:00

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Susan schreef:Het is ook gek, ik kan het me ook niet altijd voorstellen, ook omdat E niet naar school gaat en dus ook niet in de bovenbouw zit, dingen doet die andere elfjarigen doen, et cetera. Voor mijn gevoel is hij dus ook nog jonger.

Zes jaar, dat gaat ook al hard inderdaad.


Hij is wel naar een soort school toch, Susan? Hoe gaat het eigenlijk met hem?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Nov 2018 17:08

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Hij gaat naar een kinderdagcentrum, niet echt een school, maar hij leert er wel veel, hij moet er ook gewoon werkjes maken, in de kring zitten, gymles, et cetera. Ik vind het wel goed gaan, hij is sinds kort veel meer gaan praten en vraagt steeds gerichter naar dingen. Hij heeft het ook erg naar zijn zin in de groep. Het blijft soms zoeken, maar ik vind het wel goed gaan.

En met J? Zit hij nog bij de kleuters of is hij eerder naar groep 3 gegaan? Ik herinner me dat hij nogal voor was met alles.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip