Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic #2

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Sep 2018 11:49

Re: Draagdoekentopic #2

Ik ken die drager niet, maar ik draag mijn dochter van ongeveer dezelfde leeftijd ook op m’n rug. Ook wanneer ik alleen ben (wanneer m’n man er is, dan is het natuurlijk veel makkelijker). Ik ga even kijken of ik een tutorial kan vinden van hoe ik het doe, het is echt simpel.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Sep 2018 11:53

Re: Draagdoekentopic #2

L2014 & H2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Sep 2018 12:04

Re: Draagdoekentopic #2

Zo doe ik het ook als ik m'n zoon op de rug draag inderdaad.
Leuk Minoes, veel rugdraagplezier. Ik vind dat zelf lekkerder zitten dan voor dragen. (al doe ik het sowieso niet zo vaak meer eigenlijk, moet maar weer eens doen eigenlijk).
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 21 Sep 2018 12:49

Re: Draagdoekentopic #2

Ik deed mijn zoontje vanaf een maand of 6 op mijn rug met de supermantoss, met een draagzak deed ik dan eerst de drager met de band op mijn middel en dan liet ik hem aan de achterkant naar beneden hangen. Kind op mijn rug zwaaien en dan draagzak omhoog en kind er langzaam in laten zakken. Vond ik altijd ideaal, onder mijn arm door kan ik ook, maar vond ik veel meer gehannes zeker toen hij meer ging wiebelen. Ik pakte hem overigens vaak ergens vandaan, dan staan of liggen ze meestal met hun gezicht naar je toe en als je dan je armen kruist kun je alsnog de supermantoss doen vanaf daar. Dus armen gekruisd, handpalmen omhoog en dan over je rug zwaaien, wel opletten want dat kan maar 1 kant op anders raak je in de knoop.

Dit is de supermantoss in essentie, dan zorg je gewoon dat je kindje eerst met z’n rug naar je toe is voor je ‘m zwaait, dat kan natuurlijk ook (alleen ik greep mijn zoontje soms gewoon in de loop, hups op mijn rug en in de tula, voordat hij twee keer kon knipperen met zijn ogen zat hij er in, geen tijd voor protest :smile: .

https://m.youtube.com/watch?v=YOZtrETPflw

Het oefenen deed ik met mijn rug naar ons bed zodat hij zacht zou vallen. Ik was alleen dus had meestal niemand om me te helpen.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 21 Sep 2018 13:10

Re: Draagdoekentopic #2

Ik draai zoon onder mijn oksel door op mijn rug met de Tula, het rugpand omhoog trekken lukt mij nooit, dan hangt het rugpand ergens halverwege zijn rug.

Met de doek doe ik hetzelfde als Pompoen, de superman toss. Al schijnt die niet zo heel erg best voor de schouders van de kindjes te zijn. Eigenlijk zou je daarvoor een hip scoot of de santa toss moeten gebruiken, maar die krijg ik nooit mooi strak gespannen.

@Minoes, zoek anders eens op youtube de filmpjes van Wrap you in Love! Die vind ik altijd heel erg duidelijk!

Mijn nieuwe doekje bevalt echt supergoed, de Roar Matriushka. 100% eko-katoen en lekker stevig. Echt een peuterdoek, zo fijn. Ben er erg blij mee en zoon vind 'm ook fijn. Mijn Artipoppe kan ik geen vrienden mee worden, ik denk dat ik 'm maar op reis ga sturen....
22112014 / 10042019
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 21 Sep 2018 13:30

Re: Draagdoekentopic #2

Ik heb N. vorige week voor het eerst zelfstandig op mijn rug gekregen in de Tula :)
Heb het gedaan zoals Oreo het omschrijft, onder mijn schouder door.
Echt, dat ik dat niet eerder heb gedaan, zo heerlijk om de kleine dame op mijn rug te hebben en mijn handen vrij te hebben voor T. (en voor de appels die ik hoog uit een appelboom moest plukken, haha)
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 21 Sep 2018 13:45

Re: Draagdoekentopic #2

Snirp schreef:Ik heb N. vorige week voor het eerst zelfstandig op mijn rug gekregen in de Tula :)
Heb het gedaan zoals Oreo het omschrijft, onder mijn schouder door.
Echt, dat ik dat niet eerder heb gedaan, zo heerlijk om de kleine dame op mijn rug te hebben en mijn handen vrij te hebben voor T. (en voor de appels die ik hoog uit een appelboom moest plukken, haha)


Haha was je naar de O-hof? Daar heb ik laatst met Sookie een heel toffe familie shoot gehad, zo leuk :)
Maar lekker gaan rugdragen hoor, als je het eenmaal door hebt, gaat het steeds makkelijker!
22112014 / 10042019
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 21 Sep 2018 13:50

Re: Draagdoekentopic #2

Oreo schreef:
Snirp schreef:Ik heb N. vorige week voor het eerst zelfstandig op mijn rug gekregen in de Tula :)
Heb het gedaan zoals Oreo het omschrijft, onder mijn schouder door.
Echt, dat ik dat niet eerder heb gedaan, zo heerlijk om de kleine dame op mijn rug te hebben en mijn handen vrij te hebben voor T. (en voor de appels die ik hoog uit een appelboom moest plukken, haha)


Haha was je naar de O-hof? Daar heb ik laatst met Sookie een heel toffe familie shoot gehad, zo leuk :)
Maar lekker gaan rugdragen hoor, als je het eenmaal door hebt, gaat het steeds makkelijker!


Haha, de O'horst ja :)
T. zijn boom moest leeg! 22 kilo er vanaf gehaald. Dinsdag naar N. haar boom :ja:
Ja, merkte dat de 2e keer al een stuk makkelijker ging dan de eerste.
En volgens mij vindt madam het ook wel leuk!
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 21 Sep 2018 13:54

Re: Draagdoekentopic #2

Holy moly, 22 kilo!
Wij komen "in de buurt" te wonen per eind dit jaar (R'veen, andere kant van de A4) dus misschien dat wij ook wel een boom adopteren :)
22112014 / 10042019
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 21 Sep 2018 14:31

Re: Draagdoekentopic #2

Leuk!
Meeting bij de speeltuin daar :thumbup:
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Sep 2018 18:08

Re: Draagdoekentopic #2

Bedankt voor alle tips!
Ik had gehoopt de drager morgen binnen te krijgen maar hij wordt met GLS bezorgd en die bezorgen niet op zaterdag en maandag zijn we niet thuis, nog even geduld dus :nopompom:
Op de site van ByKay staan ook voorbeeld filmpjes dus die ga ik even bestuderen samen met jullie tips, volgende week een weekje vakantie naar Zeeland dus een strandwandeling met dreumes op mijn rug moet hopelijk wel gaan lukken!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Sep 2018 21:48

Re: Draagdoekentopic #2

Ik heb even een vraagje. Als je denkt te willen gaan dragen, maar geen ervaring hebt. Wat is dan handig. Voor het einde van je zwangerschap al een doek kopen en evt een draagconsult, zodat je eventueel direct kunt dragen? Of kijken hoe je herstelt van je zwangerschap, of je het dan nog wilt en het dan allemaal een beetje regelen? Tuurlijk verdiep ik me er van te voren sowieso wel wat in, maar ik vraag me af in hoeverre het handig is om van te voren al iets te kopen oid.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 22 Sep 2018 23:08

Re: Draagdoekentopic #2

Wij zijn tijdens de zwangerschap al naar een winkel geweest en daar allerlei dragers en doeken geprobeerd. Sommige dingen zaten niet helemaal zoals het hoort natuurlijk door mn toeter. Maar was wel blij dat ik na de bevalling al snel kon dragen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 23 Sep 2018 07:17

Re: Draagdoekentopic #2

Ik heb aan het eind van mijn zwangerschap een draagconsult bij mij thuis gehad. Ik had alleen ervaring met een rekbare draagdoek en wilde nu graag een ergonomische drager. Veel verschillende dragers geprobeerd met een speciale pop en uiteindelijk de Storchenwiege gekocht. Ik heb hem heel snel na de geboorte al gebruikt. Ik was blij dat ik hem al in huis had en niet na de geboorte nog eens op zoek moest.
2011 2012 2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Sep 2018 11:46

Re: Draagdoekentopic #2

Bedankt voor de reacties. Tegen het einde van de zwangerschap zal ik dan eens verder kijken, zodat ik eventueel snel kan dragen.
Laatst gewijzigd door Joey op 23 Sep 2018 11:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 23 Sep 2018 11:54

Re: Draagdoekentopic #2

Ik had pas een consult toen ze 3 maanden was en dat wat eigenlijk te laat. Had voor de geboorte al wel een doek gekocht, maar kon er niet super goed mee overweg. Zou het denk ik snel na de zwangerschap doen, meteen oefenen erna helpt. En het is fijn het te kunnen voor de krampjes echt losbarsten. Wilde dat ik het toen al had gekund.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 23 Sep 2018 14:41

Re: Draagdoekentopic #2

Je zou ook nu al iemand kunnen zoeken Joey, en dan nu al het consult doen, zodat je af en toe met de doek kunt oefenen (met een knuffel).

Ik was eigenwijs, ik heb niemand laten komen en heb het "gewoon" met youtube gedaan :angel:
Heb voor rugdragen toen een consult gedaan en inmiddels 3 consulentes in mijn netwerk (en ik ga zelf ook de opleiding volgen ivm draagfotografie) dus ik krijg genoeg tips aan alle kanten :)
22112014 / 10042019
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Okt 2018 11:32

Re: Draagdoekentopic #2

Ik heb ook een consult gehad in de zwangerschap ookal had ik met mijn oudste zoon al een hoop draagervaring. Was best wel fijn!

Gisteren ben ik voor ‘t eerst met F naar buiten geweest. In de draagdoek uiteraard. Was eerst ff brullen maar daarna ging hij heerlijk slapen. Urenlang. Zo genieten!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Jan 2019 17:29

Re: Draagdoekentopic #2

Draagt er iemand nog hier?!

Het is bij ons een tijdje rustiger geweest. Op de buik is M echt wat groot, doen we nog af en toe. Maar ik wil nu beter worden in rugdragen. Het is toch wel erg handig tijdens het handigere uurtje einde dag :) maar wanneer ik ook moet koken dus.

Met de Emei en de Storchenwiege kan hij ook op m’n rug maar ik gebruik liever doek. Wat is nou een fijne knoop? Volgens mij heb ik tot nog toe alleen de ruck gedaan. Dat gaat prima maar ik krijg wel wat lastig van mijn armen/schouders. Zou een double hammock fijner zijn? Die ziet er ook niet al te moeilijk uit :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 24 Jan 2019 18:14

Re: Draagdoekentopic #2

Ik draag mijn dochter als ik mijn handen even vrij wil hebben. Gebruik het meest een geweven doek maar ook wel een rekbare. Nu natuurlijk alleen nog op mijn buik maar wil over een paar maanden ook gaan rugdragen. Ik lees even mee want met A is het mij niet gelukt om haar in een doek op de rug te krijgen. Ze zat wel veel in de tula. Vond dat echt een hele fijne draagzak!
Heb ook nog een hoppediz maitai maar daar kon ik het destijds met A niet echt mee vinden. Binnenkort eens proberen of het nu verandert is.
Wel heel fijn weer dat dragen! Al krijg ik het wel snel warm als ik haar binnen draag.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 24 Jan 2019 18:28

Re: Draagdoekentopic #2

Kan M al zelfstandig zitten? JA toch? Dan is de DH prima Zora. Hij is overigens wel lastig, het goed spannen kost best wel moeite. En het hangt van je doek af! De baan om je borst (want het is eigenlijk een torso knoop) moet goed aangespannen zitten. Ik zou er een draagconsulente voor inschakelen. Die kan je de kneepjes leren.

Anders zou je met de ruck kunnen proberen tibetaans af te knopen (dus de baan die vanonder het linkerbeen komt, kruislings -van buiten naar binnen- door je rechter schouderband halen, en vice versa). Dan gaat de druk van je schouders af en wordt meer naar het midden getrokken. De ruck houd ik op die manier veel beter vol.

Ik kan niet wachten tot de baby er is, dan kan ik weer gaan dragen! Er liggen een paar mooie nieuwe doeken op baby te wachten, waaronder een custom :heart:
22112014 / 10042019
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 24 Jan 2019 20:15

Re: Draagdoekentopic #2

Zora schreef:
Met de Emei en de Storchenwiege kan hij ook op m’n rug maar ik gebruik liever doek. Wat is nou een fijne knoop? Volgens mij heb ik tot nog toe alleen de ruck gedaan. Dat gaat prima maar ik krijg wel wat lastig van mijn armen/schouders. Zou een double hammock fijner zijn? Die ziet er ook niet al te moeilijk uit :angel:


SHBC vond ik makkelijker dan de DH.
M:21072011
J :08012014
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Jan 2019 20:18

Re: Draagdoekentopic #2

Hmm ik moet sowieso laten kijken naar een haaltje in m’n doek (aaaarghhhh ja echt, heb ik een dure doek, heeft ie een haaltje!!!) dus misschien kan ik dan meteen even vragen haar mee te kijken. Maar zal eerst even zelf oefenen. Hij zit idd al tijden goed zelf :)

Dat Tibetaans afknopen doe ik weleens en scheelt idd oreo!

Mooi vooruitzicht September.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Jan 2019 20:19

Re: Draagdoekentopic #2

Daar ga ik naar kijken Happy Dobby! DH sprak me wel aan omdat ik veeeeeel doek heb.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 24 Jan 2019 23:09

Re: Draagdoekentopic #2

Ik draag ook veel, vooral met de doeken die ik heb. Krijg alleen snel last van de plek onder mijn oksels, daar zit extra borstklierweefsel wat gevoelig is. Ik vind de kangaroo het fijnst op mijn buik, rugdragen doe ik ook al een hele tijd met de ruck. Ik vind de goddess finish zelf ook fijn.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers