Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 24 Sep 2018 21:30

Re: Biechttopic #2

Hier overspannen biechtje.

Allereerst bedankt weer voor de uitgebreide reacties. Het doet mij goed om te lezen dat ik niet de enige ben. En ik waardeer jullie adviezen en lieve woorden!

Het gaat nog steeds niet goed. Ook al zit ik nu thuis kan ik mij gewoon niet ontspannen. En dit is eigenlijk wat ik echt heel erg nodig heb. Mijn man had een paar dagen vrij genomen van zijn werk en mijn moeder was er daarnaast ook om te koken en een beetje het huishouden te doen. Ik waardeer dit van beide echt ontzettend maar eigenlijk gaf het mij best wat onrust. Ik heb wel iedere dag overdag twee uurtjes op bed gelegen maar daarna liep ik mij alleen maar bezwaard te voelen. Vandaag is mijn man weer gaan werken en mijn mijn moeder is maar een uurtje geweest. Dit vond ik eigenlijk fijner alhoewel ik mij nog steeds niet heb kunnen ontspannen. En ik geloof dat dat er gewoon nog even niet in zit en het bij een overspannen persoon hoort. En dit dus oa de reden is dat ik nu in deze situatie zit. Zaterdagochtend had ik weer even het idee dat het ging. Ik had wat uit kunnen slapen, had mijn kinderen in bad gedaan, zelf onder de douche geweest, wasje aan gezet en daarna wilde ik wat boodschappen gaan doen met mijn jongste. Alleen toen zat ik ineens vastgeplakt op de bank en kon geen stap meer verzetten en kreeg ik een lichte paniek aanval. Toen kwam gelukkig net mijn moeder binnen en die zag dat het niet goed was (mijn man was die ochtend niet thuis want hij was even met zijn vader weg). Toen is mijn moeder boodschappen voor ons wezen doen en de rest van de dag heb ik op de bank gezeten en tv gekeken. Ik kon gewoon letterlijk niks meer. Zo raar dat je vol goede moed aan de dag begint en dat het twee uur later gewoon foute boel is.

Woensdag moet ik weer bellen naar het werk en ben er eigenlijk sinds het weekend gewoon naar van. Letterlijk buikpijn heb ik ervan. Ik heb mezelf wel voorgenomen om het vanaf nu alleen maar open kaart te spelen tegen de bedrijfsarts en minder tot geen persoonlijke details met mijn baas te bespreken. Ik heb haar gezegd deze week nog te appen hoe het gaat. Dat ga ik ook doen maar gewoon oppervlakkig. Daarna zie ik wel hoe ze het wil maar wekelijks zou ik niet willen aangezien ik mij nu al sinds het weekend loop op te vreten van de stress. Om de week klinkt dan een stuk beter.

Woensdag dan ook nog een gesprek ivm het gedrag van kind en hoe nu verder. Al met al een stressvolle dag. Ik ben blij dat die dag voorbij is. Ik sta echt helemaal strak van de stress en ik ben nog steeds angstig. De drukte van het verkeer, in winkels en noem maar op. Gewoon teveel prikkels om mij heen en ik heb alweer twee dagen achter elkaar flinke hoofdpijn. Morgen ga ik met mijn moeder boodschappen doen. Ik kan niet eens een keuze maken wbt wat we gaan eten en een boodschappenlijstje maken is al to much. Dan is het wel fijn dat er iemand met mij mee gaat. Mijn ouders, man en één vriendin weten trouwens van mijn situatie af. Voor de rest schaam ik mij gewoon nog steeds. Ik wil er ook niet mee te koop lopen. Opzich goed natuurlijk maar ik ben wel bang om in een soort isolement te komen. Maar zo ver is het nog niet natuurlijk.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 25 Sep 2018 06:31

Re: Biechttopic #2

Ik herken veel van wat je schrijft en kan je alleen zeggen dat het echt tijd nodig heeft. Dat het me niet lukte om te ontspannen, frustreerde me enorm en dat hielp dus niet. Mijn bedrijfsarts raadde aan om max 3 activiteiten op een dag te doen en verder te rusten. Één van de activiteiten moest beweging zijn, half uurtje wandelen of fietsen zonder doel en zonder verdere reden. Het lost niets op, maar geeft wel ruimte in je hoofd. Dat zou ik je dan ook zeker aanraden.
<<

ChiQ

Bericht 25 Sep 2018 06:53

Re: Biechttopic #2

Wat naar dat je je zo voelt Biechtje. Ik zou proberen niet jezelf te dwingen. Als jij niet wilt slapen dan ga je hangen op de bank. Als je voelt dat je de jongens in bad wil doen moet je dat gewoon doen. Je hoeft niet als een zombi op de bank te zitten vanwege overspannen zijn. Je mag gewoon nog genieten van de dingen waar je je gewoon goed bij voelt.

Bedenk goed dat je je werkgever ook gewoon een update moet geven. Sommige dingen ontkom je niet aan en ik merk dat je niet lekker gaat op het feit dat het eerst 2 weken was en nu elke week (vind ik nog best lang btw). Bedenk goed dat als ze eerst 4 weken had gezegd en toen elke 2 weken zou je weer 2 weken te kort vinden. Denk gewoon als je haar 5 minuten spreekt je weer een week niet hoeft. En ik zou verder geen app sturen whatsoever.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 25 Sep 2018 09:11

Re: Biechttopic #2

Ik zou ook niet gaan appen, puur omdat je dan geen enkele intonatie kwijt kan en daarnaast: alles op schrift kan tegen je gebruikt worden.

Over het niet kunnen ontspannen: ik denk dat dit ook niet van het ene op het andere moment gaat. Je kan niet opeens gaan ontspannen omdat je nu de diagnose 'overspannen' hebt gekregen. Je lichaam is maandenlang alleen maar overwerkt, die moet ook 'afschakelen' en dat gaat niet van de ene op de andere dag.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Sep 2018 09:42

Re: Biechttopic #2

Ik sluit me aan bij Chiq en Caro en ik hoop voor je dat je met je leidinggevende een middenweg kunt vinden in het contact onderhouden met de werkvloer. Appen zou ik ook afraden. Door een dialoog aangaan te vermijden, is er geen echt contact en ontstaat er juist (meer) afstand tot de werkvloer.

Nu je voor jezelf helder hebt dat je je leidinggevende verder niet teveel wilt vertellen, kom je amper aan de vijf minuten bellen. Het past binnen je algehele klachtenpatroon, maar het leest alsof je het nu groter maakt in je hoofd dan het is wat bellen betreft. Het is echt geen irreële wens van je werkgever en anders kun je dit bespreken met de bedrijfsarts en er is er wellicht tijdelijk een andere oplossing, waaraan je werkgever ook wil meewerken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Sep 2018 18:38

Re: Biechttopic #2

Vandaag is er iemand van jeugd- en gezinshulp geweest. De tranen vloeide weer rijkelijk en we hebben een goed gesprek gehad van bijna 1,5 uur. Mijn man was er ook bij. Om het even samen te vatten zag ze duidelijk dat we hulp nodig hadden. Ik moest mijn schaamte opzij zetten en ik moet hulp aannemen. Vrijdag gaat ze rondkijken en rondbellen voor hulp. Voor mijn kind wordt er opnieuw gekeken voor een juiste medicatie, voor mij gaat ze op zoek naar een psychotherapeut en voor ons allemaal komt er een pedagogisch medewerkster. Ik heb maar overal op ja gezegd en mijn man staat erachter. Dus binnenkort komen er weer een hoop afspraken bij. Ook moet ik volgend week aan de praktijk ondersteuner vragen (of ja eigenlijk akkoord mee gaan) om toch met een tijdelijke medicatie starten want ze zag dat ik dat echt wel nodig had.

Ik heb nog geen contact gehad met de bedrijfsarts. Vandaag 4x gebeld, bericht ingesproken maar niks meer gehoord. Morgen weer een poging. Wel heb ik gebeld met mijn baas. Ik ben gewoon oppervlakkig gebleven. Mijn baas wil dus volgende week al starten met wekelijkse koffiemomenten. Als ik nu ergens niet om sta te springen is het dat wel. Dit kan mijn bazin mij toch nu al niet verplichten toch? Ik snap dat het een keer moet maar zo snel toch niet? Stel dat ik volgende week medicatie krijg wat ik verwacht dat het de rijvaardigheid kan beïnvloeden dan kan ik daar niet eens heen. Wel 1,5 uur reizen met de bus maar die drukte kan ik niet echt aan.

Ik ga zo lekker in bad en naar bed. Mijn lichaam en geest is na zo’n dag als dit echt totaal gesloopt en het slaat gelijk op mijn spieren. Morgen nog maar eens bellen met de bedrijfsarts en eens kijken wat ze zeggen. Hopelijk kan ik dan weer een paar dagen tot rust komen.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Sep 2018 18:52

Re: Biechttopic #2

Pittig hoor biechtje, en goed dat je ja zegt op hulp, voor jullie als gezin. Je zet grote stappen en dat kost energie maar brengt je ook ergens.
Wat heb je gezegd toen je lg voorstelde dat je wekelijks op de koffie komt? Je kunt aangeven dat je dat om de door jou genoemde redenen nog niet ziet zitten en dat je dir soort dingen in overleg met de bedrijfsarts wilt doen. Moeten ze daar natuurlijk wel opnemen. Maar sowieso, als je die gesprekken met je lg zo slecht trekt: misschien kun je nadenken over hoe ze voor jou beter te handelen zijn en dat eens op tafel gooien. Gesprekken kun je op 1000 en 1 manieren voeren, en je lg kiest er nu 1; maar hoe zou jij het willen?
<<

Anoniem282

Bericht 26 Sep 2018 21:14

Re: Biechttopic #2

Als de bedrijfsarts heeft geadviseerd dat een koffiemoment mogelijk is, zou ik er gehoor aan geven. Meestal volgen er eerst een aantal weken achter elkaar koffiemomenten, voordat je daadwerkelijk weer gaat opbouwen. Eigenlijk blijft het verhaal hetzelfde: je bent verplicht mee te werken aan je herstel, maar de weg naar herstel stem je af met de bedrijfsarts.

Als tot dusver in het midden is gelaten c.q. (nog) niet is besproken met de bedrijfsarts wanneer je op de koffie gaat op je werk, zou ik daar over eerst in gesprek gaan en naar je leidinggevende dat terugkoppelen. Hoop voor je dat je morgen contact krijgt met de bedrijfsarts.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 27 Sep 2018 15:02

Re: Biechttopic #2

Net gesproken met bedrijfsarts. Ik moet het gesprek van volgende week afwachten. Ze vroeg of ik nog wel contact had met mijn baas. Gezegd dat we oppervlakkig contact hebben en ze het over koffiemomenten heeft gehad. Ik heb gezegd dat ik daar gewoon nog niet aan toe ben en dat ik eerst ook de medicatie wil afwachten. De arts begon er zelf over dat die waarschijnlijk twee weken de tijd nodig hebben om in te werken en tot die tijd hoef ik niet aan een koffiemoment te denken. Ik moet zeggen dat ik dat wel fijn vond om te horen. Volgende week moet ik weer terugbellen. Mijn baas had ook nog gebeld en nogmaals over die koffiemomenten gehad en nu snapte ze dat ik er nu nog niet aan toe ben en dat ze gewoon afwacht tot ik er aan toe ben.

Inmiddels stapelt alles zich maar op en kan ik soms alleen maar op de bank zitten en voor me uit zitten staren. Toch heb ik vanmorgen mezelf gedwongen om een stukje te wandelen. En dat heb ik ook drie kwartier gedaan. En dat voelde best goed. Ik heb nu alleen weer ontzettende hoofdpijn van de stress van het bellen dat ik nu wel weer vast geplakt zit op de bank. En dit gun ik mezelf nu ook even. Mijn man is ook een beetje ontdaan van alles en die heeft volgende week ook een gesprek met zijn baas. Hier maak ik mij ook best zorgen om. Dus lekker gaat het hier gewoon nog steeds niet :no:
<<

Anoniem239

Bericht 29 Sep 2018 20:39

Re: Biechttopic #2

Ik herken veel van je verhaal biechtje. Ik ben een naar geleden uitgevallen met een burn out. En nu nog steeds niet volledig ge-integreerd. Ik zet het verhaal liever niet hier neer maar je mag me altijd een pm sturen.

Belangrijk is om nu naar jezelf te luisteren. Wil je niets doen dan doe je dat ook niet. Wil je slapen dan doe je dat. Krijg je een aanbod van hulp accepteer het dan. Het is moeilijk maar het gaat je echt helpen. Ik heb zelf 2 jongens van toen 5 en 3. Ook daar heb ik mee geworsteld. De zorg daarvan.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Okt 2018 10:36

Re: Biechttopic #2

Wat rot Keshi. Binnen hoeveel weken ben je toen weer gaan opbouwen wbt werk? En gaat het nu wel beter wbt de zorg van je kinderen?

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest en heb Citalopram gekregen. Ik moet er vanavond mee starten en heb voor zes weken mee gekregen. De eerste tien dagen 10mg en daarna 20mg. Over vier weken moet ik weer terug naar de huisarts. Verder moet ik om de week naar de praktijkondersteuner. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat met de Citalopram. Ik schrok nogal van de bijwerkingen en dat het toch een paar weken de tijd nodig heeft voordat het gaat werken. Hebben er meiden hier ervaring met dit medicijn toevallig? Je wordt er schijnbaar suf van en ik heb dus nu al geen energie... Ik ben nu dus bang dat ik straks helemaal niet meer vooruit te branden ben.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 05 Okt 2018 11:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 05 Okt 2018 10:57

Re: Biechttopic #2

Biechtje, ik zou eerlijk gezegd wel oppassen met antidepressiva voorgeschreven door een huisarts, die hebben er over het algemeen niet zoveel verstand van. Heb er zelf hele slechte ervaring mee. Vind het ook raar dat je pas over 6 weken terug hoeft te komen.. zou het met opbouwen van antidepressiva sneller een afspraak verwachten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Okt 2018 11:25

Re: Biechttopic #2

Correctie ik bedoel over vier weken. Ik dacht zes maar ik heb voor zes weken meegekregen. Dat is nog wel lang maar ik vertrouw mijn huisarts eigenlijk wel dat het zo oké is. En anders bel ik wel gewoon eerder voor eens afspraak. Maar waarom vind je dat eigenlijk Sawadee?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Okt 2018 11:40

Re: Biechttopic #2

Biechtje, citalopram heeft mij wel erg geholpen maar ik had er wel veel bijwerkingen van. Die trokken gelukkig wel weer weg na een paar weken en ik was daar op voorbereid. Ik ben wel begonnen met 5 mg (halve tablet) en langzaam opgebouwd naar 20 mg. Je hebt nu ook gesprekken met de POH’er toch? Ik weet niet wat jouw POH’er voor opleiding heeft, maar als het een psycholoog is heeft hij/zij vaak ook ervaring met medicatie en kan je je vragen daar ook stellen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Okt 2018 11:43

Re: Biechttopic #2

Ik ben het wel eens met Sawadee op dat punt trouwens. Ik moest iedere week bij mijn psychiater komen tijdens het opbouwen, puur voor de medicatie want ik liep bij een psycholoog. Antidepressiva doet best wel wat met je dus het is in ieder geval belangrijk dat je aan de bel trekt als je je slechter gaat voelen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Okt 2018 11:48

Re: Biechttopic #2

Ik ben wel meteen begonnen met 20 mg, maar man o man wat heb ik me vreselijk gevoeld de eerste dagen. Hou daar zeker rekening mee.
Ik heb t van de poh-er gekregen, maar moest wel eerst naar de huisarts. Gesprekken met poh-er bleven, en moest idd na 4-6 weken weer terug naar huisarts
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Linvi

Bericht 05 Okt 2018 13:34

Re: Biechttopic #2

Ik heb jaren geleden ook citalopram gekregen en reageerde er best heftig op. Ik moest elke 2weken terug komen bij de huisarts en hij wilde de lijntjes erg kort houden.
Net als mijn voorgangsters vind ik 4 of 6weken erg lang..

Toen ik zelf de citalopram 1 week slikte voelde ik me zo slecht, ik ging echt veel dieper, voelde me heel erg depressief. Ik was heel blij dat ik op korte termijn dat kon bespreken met mijn arts.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Okt 2018 16:12

Re: Biechttopic #2

Oh jeetje dat klinkt toch wel heftig. Ik ga mezelf heel goed in de gaten houden en mijn man ook. Hij is nu een paar dagen vrij dus ik ben niet alleen. Ik ga er vanavond mee starten en ik hoop dat het misschien toch meevalt. Maar nu ik dit lees ben ik toch wel een beetje geschrokken.

Ondertussen heb ik ook weer de Arbo aan de lijn gehad. Ik hoef nu tot 1 Nov. geen contact meer te hebben met hun. Na die datum nemen ze zelf weer contact op met mij. Dus ik heb gelukkig even rustig de tijd om aan de medicatie te wennen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Okt 2018 10:54

Re: Biechttopic #2

Ik heb nu twee keer een tabletje genomen en je merkt inderdaad dat je er meer somberder van wordt. Alleen wat mij vooral opvalt is dat ik niet goed meer in slaap kom en tussendoor ook een keer wakker wordt. Normaal val ik als een blok in slaap en nu hebeb ik al twee keer 1,5 uur wakker gelegen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Okt 2018 16:34

Re: Biechttopic #2

Sterkte Biechtje!

Stiefdochter-Biechtje, hoe gaat het bij jullie?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Okt 2018 18:48

Re: Biechttopic #2

Ik ben net thuis weggelopen en overweeg niet meer terug te gaan. Ik doe het toch niet goed. Beter geen moeder/vrouw dan een slechte denk ik dan maar. Ik ben het eigenlijk gewoon zat om zo te knokken tegen alles, daar heb ik al eerder over gebiecht. Het maakt niet uit hoe hard ik mijn best doe, op een bepaald moment gaat het toch weer mis. Ik wil niet meer, ik ben echt op.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Okt 2018 19:00

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:Ik ben net thuis weggelopen en overweeg niet meer terug te gaan. Ik doe het toch niet goed. Beter geen moeder/vrouw dan een slechte denk ik dan maar. Ik ben het eigenlijk gewoon zat om zo te knokken tegen alles, daar heb ik al eerder over gebiecht. Het maakt niet uit hoe hard ik mijn best doe, op een bepaald moment gaat het toch weer mis. Ik wil niet meer, ik ben echt op.


Dit is heftig. Ik ken je omstandigheden niet; wil je wat meer vertellen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Okt 2018 19:09

Re: Biechttopic #2

Ik ben al jaren zwaar depressief, daarnaast heb ik nog een aantal andere psychische aandoeningen en tot nu toe heb ik niet de juiste hulp gevonden om beter te worden. Ik vraag me steeds meer af of ik wel beter kán worden. Ik wil het zo graag want ik houd het zo niet vol. Op deze manier hoeft het niet meer. Ik zit nu buiten en ik weet niet waar ik heen moet.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Okt 2018 19:11

Re: Biechttopic #2

Poeh,wat een heftige biecht. Ik weet niet zo goed wat te zeggen. Behalve dat je kind(eren) hun moeder waarschijnlijk vooral heel graag weer thuis zien komen. Krijg jij al de juiste hulp?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Okt 2018 19:28

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:Ik heb nu twee keer een tabletje genomen en je merkt inderdaad dat je er meer somberder van wordt. Alleen wat mij vooral opvalt is dat ik niet goed meer in slaap kom en tussendoor ook een keer wakker wordt. Normaal val ik als een blok in slaap en nu hebeb ik al twee keer 1,5 uur wakker gelegen.


Ik had dat ook. In overleg ben ik het toen in de ochtend gaan slikken. Ik zou morgen dus even navragen of jij dat ook kunt doen. Je kunt je slaap goed gebruiken nu!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers