Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fitness vragen

<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 643

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 30 Sep 2018 08:39

Fitness vragen

Hi !

Is hier iemand fitness instructrice die ik vragen kan stellen over fitness icm gewichtsverlies.
<<

Claire****

Lady-post-a-lot

Berichten: 1690

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:45

Bericht 30 Sep 2018 10:17

Re: Fitness vragen

Ik ben geen fitness instructrice maar ik fitness wel veel en weet daardoor het een en ander. Dus je kunt t proberen :-)
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 613

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 30 Sep 2018 10:44

Re: Fitness vragen

Ik ben ook wel benieuwd naar wat je vraag is. Misschien kan ik ook ergens mee helpen.
Be yourself, no matter what they say...

Just strong ambassador: Instagram: strongwithsteef

Afbeelding
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 643

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 04 Okt 2018 20:47

Re: Fitness vragen

Lief dat jullie willen meedenken.

Ik ben sinds kort met fitness begonnen. Met als doel fitter maar ook zeker slanker te worden. Ik ben al heel goed met eten bezig dus dan is sporten het volgende "stadium". Ik vind sporten gelukkig heel fijn.

Maar nu vraag ik me af wat de effectiefste manier van fitnessen is. Ik doe nu veel cardio. Met name loopband, crosstrainer, fiets. Ik stel de apparaten in op de "vetverbranding" stand maar dit gaat vrij langzaam. Want je hartslag moet dan laag blijven, bij mij 123. Maar is dit wel effectief? Soms doe ik nog wel eens buikspier oefeningen op een apparaat.

Hebben jullie tips?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1672

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 04 Okt 2018 20:49

Re: Fitness vragen

Ik zou hulp vragen van een instructeur. Die kunnen vaak wel programma's voor je maken.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 643

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 04 Okt 2018 20:52

Re: Fitness vragen

Het is een sportschool waar niet echt intensieve begeleiding is. Het is heel klein. Verder heel fijn sfeertje hoor maar ik ben daarom benieuwd naar de info die hier te verkrijgen is.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1672

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 04 Okt 2018 20:55

Re: Fitness vragen

Oh ja, toen ik bij een kleine sportschool zat heeft de eigenaar een schema voor me gemaakt. We hadden gewoon afgesproken op een tijd dat het vaak rustig was,zodat hij even tijd had. Maar ik kan je verder helpen helaas, misschien iemand anders :).
<<

Claire****

Lady-post-a-lot

Berichten: 1690

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:45

Bericht 04 Okt 2018 21:04

Re: Fitness vragen

Als je slanker wilt worden zou ik je aanraden krachttraining te gaan doen. Cardio doet helaas niet zoveel. Begin simpel met oefeningen met lichaamsgewicht en dan elke week wat kg erbij.
Op Fit.nl vind je altijd goede oefeningen + uitleg. Denk eraan dat je rug en beenspieren het grootst zijn. Die zijn dus ook het meest effectief om te trainen als je slanker wilt worden. Hoe groter je spieren, hoe meer je verbrand. Ik kijk zelf vaak naar oefeningen voor rug, schouder, bil, buik en benen. Dan maak ik zelf een serie met oefeningen en dan verhoog ik de gewichten elke week. Ik doe vaak 3 sets van 10-15 herhalingen. In een uur red je dan ongeveer 10 oefeningen.

[url]https://www.fit.nl/fitnessoefeningen/url]
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 613

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 04 Okt 2018 21:09

Re: Fitness vragen

Ik zou je ook krachttraining aanraden. Met alleen cardio kom je er niet. Misschien eens een pt'er vragen een schema te maken?

Als je een beetje basis hebt kun je daar verder mee. Het is ook altijd goed als iemand eens mee kijkt en de oefeningen goed uitlegt om blessures te voorkomen!

Wij trainen niet op aantal herhalingen, maar op falen. Oefening doen met een bepaald gewicht en dan tussen de 5-13 herhalingen bijvoorbeeld. Doorgaan tot falen. Als je structureel boven de 13 herhalingen uitkomt, dan het gewicht omhoog.
Be yourself, no matter what they say...

Just strong ambassador: Instagram: strongwithsteef

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 9332

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Okt 2018 21:32

Re: Fitness vragen

Krachttraining inderdaad. Spieropbouw is vetafbraak. En daarbij is krachttraining ook nog veel leuker :).
28 april 2015 - Your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2254

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Okt 2018 22:50

Re: Fitness vragen

Of je moet erg lang cardio’en dan kom je pas in de vetverbrandingszone, maar dan moet je hartslag niet te hoog zijn (en niet te laag zijn) zodat je het lang volhoudt. Dan moet je dat wel minimaal 45mim zoiets volhouden. Als je gaat spinnen val je ook echt wel af omdat je veel calorieën verbrand in dat uur.

Maar ik ben ook voor krachttraining, heeft mij toen ook goede resultaten gegeven. Ik begon met een cardio oefening om op te warmen en mijn hartslag omhoog te krijgen, dan wat oefeningen met eigen lichaamsgewicht of op de mat met gewichtjes etc (steeds 3x15 herhalingen). En sloot weer af met 20/30 min cardio zodat ik nog ff door ging met verbranden. Ik deed ook vaak van die circuitjes en dan bijv. 5 oefeningen achter elkaar doen (bijv. 12 squats met halter met 10kg, 12 burpees, 12x buikspieroefening (omhoog komen op matje), 12x armoefening met dumbells en 12x uitstapoefening met gewichtjes) en dat deed ik dan 3/4:5x achter elkaar.

Ik hen hier trouwens ook hulp bij gekregen dus ik zou zeker om een schema vragen.
Afbeelding
<<

June

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 743

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 04 Okt 2018 23:30

Re: Fitness vragen

Ik vind dit een leuk artikel over cardio en krachttraining en over de (on)zin van vetverbrandingszone: https://www.personalbodyplan.com/kracht ... of-cardio/
Maple schreef:[...] dat begrijpt m’n kleine teen ook nog wel [...]
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 8573

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: G.elderland

Bericht 05 Okt 2018 06:48

Re: Fitness vragen

Ik zou er wel krachttraining naast gaan doen en dat hoeft echt niet met veel gewichten. Probeer daarbij wel een gewicht te vinden waarbij je 3x15 herhalingen kan doen. Waarbij de laatste serie uit je tenen moet komen. Spieren verbranden in rust namelijk meer. Op het moment dat je spieren krachtiger zijn, doen ze terwijl jij ook de bank ligt al meer werk om gemakkelijk te zeggen.
Probeer hierbij wel alle spiergroepen aan te spreken. Dus zowel benen, armen en je core.
Je kan beginnen op de apparaten, maar op den duur zijn lossen gewichten beter, omdat je dan ook je balans en evenwicht erbij traint, waardoor je net weer andere ( kleine) spiervezels triggert.

Succes.
_
BAM

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers