Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Enkellaarsjes en rugklachten

<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 18:19

Bericht 04 Okt 2018 08:20

Enkellaarsjes en rugklachten

Zoals de titel al aangeeft krijg ik op de één of andere manier altijd een zere onderrug van enkellaarsjes. Ook van lange laarzen maar bij sneakers (Adidas superstar) bijvoorbeeld heb ik daar nooit last van, daar loop ik zo op weg en kan ik met gemak hele dagen op lopen zonder zere voeten en/of een zere rug te krijgen. Nu ben ik sowieso gevoelig voor rugklachten onderrug bij niet goed schoeisel, all-stars bijv. is ook drama. Nu het niet meer sneaker weer is wil ik weer enkellaarsjes dragen. Het paar van vorig jaar (Merk is Rieker dus het zijn niet eens hele goedkope) heb ik nu een week aan maar ik heb pijnlijke schenen en mijn onderrug speelt op dus ik ben op zoek naar enkellaarsjes waar ik geen klachten van krijg. Ik wil er maximaal €70,- aan uitgeven. Hebben jullie tips?
<<

Anoniem313

Bericht 04 Okt 2018 08:48

Re: Enkellaarsjes en rugklachten

Evaa@ schreef:Zoals de titel al aangeeft krijg ik op de één of andere manier altijd een zere onderrug van enkellaarsjes. Ook van lange laarzen maar bij sneakers (Adidas superstar) bijvoorbeeld heb ik daar nooit last van, daar loop ik zo op weg en kan ik met gemak hele dagen op lopen zonder zere voeten en/of een zere rug te krijgen. Nu ben ik sowieso gevoelig voor rugklachten onderrug bij niet goed schoeisel, all-stars bijv. is ook drama.


Het gaat dus om de hakhoogte, als ik je goed begrijp? Er zijn heel veel enkellaarsjes met een lage of geen hak. van Shabbies bijvoorbeeld, of van Red Rag. Wat vind je van deze?

Afbeelding
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 18:19

Bericht 04 Okt 2018 09:35

Re: Enkellaarsjes en rugklachten

Ja, ik denk wel dat het aan de hakhoogte ligt. 'Hoge' hakken van 5cm of meer heb ik al jaren geleden afgezworen :P Maar onder deze laarsjes zit een een hak van, wat zal het zijn, 3cm zoiets. Het kan toch niet zo zijn dat ik dáár al rugklachten van krijg? Die laarsjes zijn leuk! Waar zijn ze van?
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 04 Okt 2018 09:48

Re: Enkellaarsjes en rugklachten

Als je normaal helemaal op platte schoenen loopt, kan het heel erg goed zijn dat ze daar last van krijgt. Je spieren passen zich ook aan, aan je manier van lopen en die is wel anders wanneer je helemaal 0 hak hebt onder je schoen.
Je zou eens een fysio kunnen bellen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem248

Bericht 04 Okt 2018 10:04

Re: Enkellaarsjes en rugklachten

Misschien heeft het ook met de demping van de zool te maken?
<<

Anoniem313

Bericht 04 Okt 2018 10:07

Re: Enkellaarsjes en rugklachten

Evaa@ schreef:Ja, ik denk wel dat het aan de hakhoogte ligt. 'Hoge' hakken van 5cm of meer heb ik al jaren geleden afgezworen :P Maar onder deze laarsjes zit een een hak van, wat zal het zijn, 3cm zoiets. Het kan toch niet zo zijn dat ik dáár al rugklachten van krijg? Die laarsjes zijn leuk! Waar zijn ze van?


Deze zijn van Red Rag, een heel tof Nederlands merk (vind ik), te koop bij Omoda.

Als ik je zo lees lijkt het om hakhoogte maar ook om ondersteuning te zijn (Allstars bieden nauweijks ondersteuning). Een keer naar de fysio lijkt me geen slecht idee, en dan zou ik een aantal paar schoenen meenemen.
Ik krijg ook vrij snel last van lage rugpijn, maar dit soort zolen loop ik heerlijk.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers