Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Okt 2018 12:42

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wij hadden bij zoon 2 gedichtjes. 1 links beetje namens de meiden (hier is hij dan, versterking voor mijn papa, knuffeltje voor mijn mama, speelkameraadje voor ons) en dan boven de naam (4 in totaal, 3e voor hem, 2e voor haar, 1e van ons)
Nu hrbben we iets van, dit 5e kindje in de rij maakt ons ontzettend blij. Gewicht geslacht wat maakt t uit, dolgelukkig zijn wij met onze spruit. En dan boven de naam, voor vele een verassing, voor ons een grote beslissing, maar beslist geen vergissing.
Beetje uitgebreider dan jullie;)
Bij dochter had ik iets van, zo lief, zo klein, laat er in je leven veel geluk zijn (sloeg erg op de situatie van toen)

Uffe, ik herken dat van je man. Hier is vriend weer een poging doen om te stoppen. Ik kan t niet hebben als hij chaggy is. Dus heb al uitgesproken dat t deze week gewoon niet gezellig wordt haha.
Leuk hoor traktatie. Ik denk dat dochter rose minitompouchjes mag uitdelen. Of dat ik haar koekjes last bakken in vorm van rompertje en dan met muisjes erop. Bij zoon deelde ze gewoon biscuitjes metf muisjes, dat zal zoon nu doen denk ik.

Meg, balen van je suiker, en dat je kindjed er op lijkt te reageren. In de lunch zou je toch ook iets minder kunnen eten, en evt aanvullen met ei of kaas of koolhydraatarm brood?
Hoewel ik die keuzes soms ook erg lastig vind. Gisteren met de cursus allerlei lekkere broodjes. Tja dan kan ik dat ook niet laten. Dus insuline gespoten, zit ik nog te hoog :palm: diabetesvpk vandaag aan de lijn gehad, zij zegt ook dat dat voor een x niet erg is. Over t algemeen is ze tevreden. Ik niet haha. We zullen straks zien..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 03 Okt 2018 13:06

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Koolhydraatarm brood eet ik niet. Ik ben kritisch qua brood en dat krijg ik echt niet naar binnen. Daarnaast hanteert mijn zkh andere regels, ik moet gewoon aan een aantal kh komen, voor ontwikkeling van de baby. Met ontbijt eet ik al niet veel koolhydraten 's avonds vaak ook al niet (ik geef niets om aardappels) dus die koolhydraten van de twee boterhammen heb ik ook gewoon nodig. Anders houd ik het ook niet vol en ga ik o koolhydratenjacht.
En af en toe er overheen zitten is idd niet erg, maar bij mij is het wel de combi met teveel vruchtwater en een grote baby.
Heb je later vandaag de groeiecho?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Okt 2018 13:32

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja hier raden ze geheel koolhydraatarm ook zeker niet aan. Tenminste de diëtiste niet. Geen idee wat de gyn vind. Maar toen ik afviel moest ik meer eiwitten en vetten eten, en niet meer koolhydraten. Maar idd ook niet minder dan nu. 50-100 koolhydraten per dag. Is al niet veel. Ik eet net als jij sochtends vaak geen brood, en savonds ook geen gekookte aardappelen of pasta. Maar met lasagne wordt dat weer lastiger. En bijv wraps vind ik dan wel weer lekker;)
Ben ook gewoon benieuwd naar wat de gyn vrijdag zegt. En idd mn groeiecho straks.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Okt 2018 14:39

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Fijn dat zijn beentje zijn bijgetrokken maar zo kan het wel heel snel gaan natuurlijk Meg! 7,5 week is echt al heel snel. Helemaal goed dat je man nu aan de babykamer is begonnen dan!
Met die woorden valt inderdaad wel een variatie te maken, komt vast goed! Wij hadden boven haar naam zoiets als jullie hadden. Nu wil ik daar "meer dan welkom".

Ze zijn zeker nog niet kritisch op die leeftijd, maar ik ben dat zelf altijd wel haha, leg de lat een beetje hoog voor mezelf!

Elro succes met de groeiecho straks. Tekst van je dochter vind ik erg mooi. De andere gedichtjes zijn niet helemaal onze smaak.
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Okt 2018 15:41

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik heb deze zakjes:

Afbeelding

En dan met twee soorten roze confetti:
Afbeelding

En deze sluitzegels:
Afbeelding

Sluitzegels zijn er 1000 :palm: Mocht het leuk zijn kan ik ze ook nog gebruiken voor de enveloppen had ik bedacht.
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 03 Okt 2018 16:03

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Heel mooi die tekst, Uffe!
En superleuk die traktatie!

Even ego hoor... met trots presenteer ik jullie onze dochters kamer:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

We hadden ook gouden stippen voor op de roze muur, maar na een stip of 50 kwam ik er achter dat ik het toch niet tof vond. Mocht mijn man ze er toen allemaal weer afhalen.
En het Koeka-boxkleed heb ik lekker herbruikt voor een speelhoekje onder haar bed, past perfect bij de muur.
Zo benieuwd hoe het gaat vanavond.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 03 Okt 2018 16:48

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wauw wat mooi Meg!!! Daar zit flink wat werk in!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Okt 2018 17:16

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Prachtig Meg! Dat is wel een heel spannend nieuw bed!
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 03 Okt 2018 18:08

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Lang leve mijn man de timmerman ;)
Ja zeker spannend, maar ze komt nooit uit haar bed en slaapt heel rustig. Daarnaast zijn de hekjes vrij hoog, dus we hebben er alle vertrouwen in. Anders hadden we ook geen hoger bed genomen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Okt 2018 18:51

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Mijn man is ook timmerman! Hij maakte dit van de kamer van F.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is nog wel een beetje kaal maar dat komt nog wel.Rolgordijn staat in bestelling.
⁠♡♡♡
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 03 Okt 2018 18:54

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ook al zo mooi!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Okt 2018 18:55

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Dank je!

Er komt ook nog een nieuw raam met dubbelglas in. Dat gaat man volgende week maken voor de hele bovenverdieping! Zo fijn want we hebben nu elke ochtend echt van die zeiknatte ramen.
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 03 Okt 2018 19:04

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Heel gaaf! Mooie kleuren ook!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Okt 2018 19:07

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ja! Ook echt helemaal wat ik in mijn hoofd had! Zou bijna de babykamer ook nog doen haha maar doen we toch maar niet;)
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 03 Okt 2018 20:08

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Snap ik! Maar toch wel fijn dat het ook klaar is, toch?

Grappig trouwens dat jouw man ook timmerman is. Ik vroeg het me al eens af, door de dingen die je eerder zei in dit topic.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Okt 2018 20:32

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Wat een mooie slaapkamers! Hieruit blijkt weer, geduld wordt beloond;)

Groeiecho was wel ok. Ze loopt wel 2 weekjes voor, maar in de curve zit ze nog op haar eigen lijntje, tussen t gemiddelde en de hoogste lijn (iets meer naar boveb). Zoon zat echt op de hoogste lijn. Benieuwd vrijdag naar de gyn
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Okt 2018 21:37

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Klopt Elro! Fijn dat de groeiecho goed was. Ben benieuwd wat de gynaecoloog vrijdag zegt!

Ja grappig idd! Werkt jouw man voor zichzelf of voor een baas?
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 04 Okt 2018 06:40

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Dan lopen onze baby's ongeveer gelijk qua grootte, Elro. En niet te veel vruchtwater?
Benieuwd wat de gyn morgen zegt.

Uffe, mijn man werkt voor zichzelf. Doet momenteel vooral veel werkplaatswerk (kozijnen, deuren en ramen) vindt hij fijner dan bij mensen thuis aan het werk te zijn. En jouw man?

Nou de eerste nacht in dochters grote bed ging perfect! Ik vond het wel spannend, dus heb iets minder geslapen, haha.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 04 Okt 2018 10:24

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Oh fijn meg dat de eerste nacht goed is gegaan!

Ja ben ook benieuwd wat de gyn zegt. 2 weken vind ik nogal;) terwijl ze in de grafiek niet op t bovenste lijntje zit, wat zoon wel deed. Vruchtwater was goed . hoewel ik van zoon nog weet dat dat iedere dag erg kon wisselen. Heb ergens in zn boek geschreven dat t met de groeiecho goed was, maar dat later bij de gyn teveel. Alsof ie toen vergeten was wat van het vruchtwater te drinken ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 04 Okt 2018 18:49

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Mijn man werkt ook voor zichzelf. Beetje een combinatie van werkplaatswerk en bij klanten thuis. Werkplaats heeft hij aan huis dus dat is heel fijn. Op mijn vrije dag is hij vaak daar aan het werk of in de buurt zodat we met elkaar kunnen lunchen, dat is zo fijn!

Wat super dat de eerste nacht zo goed is gegaan! Hopen dat het zo blijft.

Ik vind 2 weken voor op groei ook best veel inderdaad hoor Elro, maar ik heb dna ook altijd een "kleine" baby gehad. Viel achteraf allemaal wel mee.

Nog een dagje werken en dan is het alweer weekend! Morgenavond met een vriendin en haar dochters shoppen en eten. Zaterdag lekker niets en zondag naar mn zusje en zwager. Ik merk dat ik vanavond wel een harde buik heb die ik niet echt weg krijg door te gaan liggen. Kon een kruik daar nu ook tegen helpen?
⁠♡♡♡
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 04 Okt 2018 19:06

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Elro, wat apart... mijn zoon loopt ook twee weken voor en zit wel tegen bovenste lijntje. Zal er verschil zitten tussen jongen/meisje?
Ik vind twee weken voor lopen ook veel klinken hoor.

Uffe, mijn man heeft de werkplaats twee kilometer verderop, dus komt ook altijd lunchen. Als hij wel ergens op locatie aan het werk is en hij niet thuis komt vinden we dat ook echt niet leuk. Lekker verwend, haha.

Lekker douchen kan ook nog wel helpen tegen harde buiken. Dus een kruik vast ook.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 04 Okt 2018 19:07

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Haha ja dat vinden wij ook op maandag! Afgelopen maandag was dat zo. F. zegt waar is papa nu werken? Ik uitleggen waar hij was werken. Zegt ze, dat moet hij niet meer doen!

Ik heb de kruik al warm, lang leven de zensy! Heb je die nog niet dan is het echt een aanrader zeker met een winterbaby denk ik!
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Okt 2018 19:16

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Hoe gaan de nachten met dochter meg?

Uffe, heeft de kruik geholpen?

Vanmiddag bij gyn geweest, hij liep uit dus was t een beetje aan t versnellen..;) hij had in zijn app op de telefoon nog gekeken naar de grafiek, dan zit ze wel echt tegen de p90 lijn (was een grafiek met 5 lijnen, in t dossier maar 3). Waarschijnlijk omdat die grafiek wel op meisjes of jongens gericht is, en in t dossier echt een gemiddelde. En aangezien meisjes standaard wat kleiner zijn dan jongens verklaart dat wel waarom in de grafiek t iets meer meeviel.
Maar goed, ja dochter is groot, en wordt nu iedere 2 weken gemeten met groeiecho om haar in de gaten te houden. Was te verwachten;)
Hij vroeg nog naar mn waardes, toen zei ik zolang ik me aan t dieet hou t wel gaat. Als in sochtends geen havermout meer door de yoghurt, Savonds geen aardappelen etc. Toen keek ie me week ff aan van ja dat is idd niet veel. Maar zei ook dat ik me niet 100% aan t dieet hou, en ook wel eens een broodje pak en dan dus idd spuit
Ook nog gevraagd naar t protocol na de bevalling, maar daarvoor moest ik bij de vk zijn.
Dus nu over 2 weken groeiecho, over 3 weken naar vk (bespreken bevalplan), en over 4 weken groeiecho en gyn. En dan zijn we alweer een heel eind gevorderd in de zwangerschap!!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 05 Okt 2018 19:41

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Maar waarom ga je dan niet meer spuiten, ipv vermijden, Elro? Zo weinig kh is toch ook niet goed voor jou?
Maar is het bij jou niet zo dat je met insuline sowieso in het zkh moet bevallen? Als ik insuline zou krijgen, val ik niet meer onder de vk.

Oh Uffe, ik ben ook fan van de Zensy-kruiken. Echt fantastische dingen! Bedenk me opeens dat ze nog bij iemand liggen, dus dat ik ze terug moet vragen.

Vandaag moest ik wel weer naar de vk en die begon dat ik moest nadenken over mijn bevallingsplan. Heb jullie die vorige keer of nu al geschreven? Ik geloof niet dat ik echt veel op te schrijven heb. Ik wil het gewoon nemen zoals het komt.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 05 Okt 2018 20:42

Re: Winter 2018-2019 mama’s. Dec Jan.

Ik zou ook gaan spuiten Elro. Dit houd je toch niet nog weken vol?

Hier gaan de suikers ook meer aan het schommelen. Prikte vanmiddag op 2 snee volkoren brood met kaas een 8 terwijl er 4 eenheden insuline tegenover stonden. Beetje irritant.
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers