Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik raak een beetje verveeld.....

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 03 Okt 2018 12:38

Ik raak een beetje verveeld.....

Mijn zoontje is inmiddels een jaar. Ik werk gemiddeld 16 uur. Verdeeld over wisselende diensten avonden/ weekenden.

Ik vind mijn werk leuk, geniet ervan om te gaan. Even eigen dingen doen. Binnenkort heb ik ook een project erbij. Leuk!

Ik schaam me een beetje maar ik verveel me soms best. Zoontje is super relaxed en zit lekker in zijn ritme. Huishouden heb ik voldoende tijd voor.
Maar ik mis gewoon beetje wat, maar wat.... beetje uitdaging, nieuwe dingen uitvinden/ leren.
Als ik een paar dagen thuis ben vind ik het heerlijk om te gaan werken. Ben gewoon even uitgekeken dan thuis.
Beetje stom zeggen, niet om mijn kindje, maar ik heb denk ik wat meer uitdaging nodig ofzo...

Ben nu zelf weer wat meer met fotografie bezig gegaan. Ooit een cursus gedaan maar dat is al lang geleden.
Misschien leuk op een site/ insta zetten voor wat interactie? Mja wie zit daar op te wachten...

Herkenbaar???
Leuke tips gezocht?
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 03 Okt 2018 12:38

Re: Ik raak een beetje verveeld.....

Overigens doe ik ook wel dingen met vriendinnen, winkelen enzo, alleen of met de kindjes...
<<

Anoniem313

Bericht 03 Okt 2018 12:43

Re: Ik raak een beetje verveeld.....

Je kunt idd een hobbyprojectje oppikken. Wie zit daar op te wachten vraag je; ik denk dat je dat voor jezelf doet en niet voor een ander.
Je kunt ook meer gaan werken: dan krijg je waarschijnlijk meer van die leuke projecten en wordt je kans op een leuke uitdagende loopbaan steeds groter.
Vrijwilligerswerk, heb je daar al eens aan gedacht?
Ieders belastbaarheid is anders, maar ik kan me idd voorstellen dat twee daagjes werken icm met 1 kindje niet super uitdagend is. Hoe ervaart je partner dat?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Okt 2018 12:48

Re: Ik raak een beetje verveeld.....

Dat mag je best zeggen toch? Het is ook niet het meest enerverende, alleen maar thuis met je kindje. Dat merk ik ook.
Als jij meer uitdaging ergens uit wilt halen, zou ik dat zeker doen.

Ik vind het ook niet altijd even makkelijk om veel thuis te zijn. Wel heel fijn, maar het kan redelijk geestdodend zijn ja. Iets voor jezelf doen is dan wel heel prettig.

Ik volg bijvoorbeeld een cursus Spaans. (en momenteel kom ik om in het werk maar dat is weer een ander uiterste, zo periodiek is het). Ook heb ik afgelopen maanden heel veel gelezen over het gebied waar we naar toe gaan op reis, gewoon omdat ik dat interessant vind en het erg leuk vind om met zoiets bezig te zijn. Dan zit ik misschien met m'n handen in de luiers, maar met m'n hoofd even ergens anders. Dat mag best. Je mag best vinden dat het af en toe niet leuk is. dat doet niets af aan de band met je kind, dat snap ik best. Zolang de balans maar goed is. Een tijdje geleden vond ik 't ook best zwaar en nu vind ik 't allemaal wel prima te doen.

Ik zou zeker iets doen voor jezelf en niet voor een ander. Kijk waar jij blij van wordt en ga dat doen. Kan je inderdaad niet meer uren werken? 16 klinkt ook inderdaad niet erg veel. En anders een cursus waar jij verdieping uit haalt.
Let's discover the world together.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 03 Okt 2018 12:56

Re: Ik raak een beetje verveeld.....

Ik vond 16 uur al best veel icm een kind. Maar nu alles loopt zoals het loopt valt het inderdaad erg mee...
Zeker omdat het ook weekend en avonden zijn ben je door de week veel thuis.
Als ik soms hoor in mijn omgeving dat moeders thuisblijven of heel minimaal werken, denk ik hoe dan? Hoe vul je dan je dagen? Ben heel benieuwd!

Financieel redden we ons fijn! Maar uitdaging is natuurlijk ook fijn. Je wordt er beetje lui van als je je gaat vervelen. Zo ken ik mezelf niet...
Hopelijk met het project erbij heb ik al wat meer uren.
Mijn man vind alles goed zolang ik ook tevreden ben, maar ik weet soms zelf niet wat ik wil. Haha

Cursus heb ik ook over zitten te denken...
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Okt 2018 13:25

Re: Ik raak een beetje verveeld.....

Ik zit momenteel thuis, of nouja, ik werk momenteel niet. Ik ben wel actief op zoek naar werk, maar ik merk dat ik deze periode juist heerlijk vind. Ik sport twee of drie keer in de week, ik ben net weer begonnen met zingen in een koor waarvoor ik ook thuis moet oefenen en ik zit in een loopbaantraject wat ook nog wel wat tijd kost inclusief huiswerk. Verder hebben we net de sleutels van ons nieuwe huis, dus als ik even zonder kinderen zit, ben ik daar te vinden om te klussen. Ik zou dus juist niet weten in welke uren ik dan eventueel nieuw werk zou moeten plaatsen :angel: Maar goed, ik doe nu ook wel dingen die straks weer wegvallen (loopbaantraject en klussen), dus ik denk dat ik het dan ook wel fijn vind om weer te gaan werken.

Als ik jou was zou ik kijken of je meer uren kunt krijgen op je huidige werk, want blijkbaar vind je dat wel leuk. En misschien komen er dan wel meer projecten op je pad. En je wat meer richten op de fotografie? Misschien nog een cursus doen? Puur voor jezelf en er komen vast wel leuke reacties op bijvoorbeeld insta.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem313

Bericht 03 Okt 2018 14:17

Re: Ik raak een beetje verveeld.....

SummerBeach schreef:Ik vond 16 uur al best veel icm een kind. Maar nu alles loopt zoals het loopt valt het inderdaad erg mee...
Zeker omdat het ook weekend en avonden zijn ben je door de week veel thuis.
Als ik soms hoor in mijn omgeving dat moeders thuisblijven of heel minimaal werken, denk ik hoe dan? Hoe vul je dan je dagen? Ben heel benieuwd!

Financieel redden we ons fijn! Maar uitdaging is natuurlijk ook fijn. Je wordt er beetje lui van als je je gaat vervelen. Zo ken ik mezelf niet...
Hopelijk met het project erbij heb ik al wat meer uren.
Mijn man vind alles goed zolang ik ook tevreden ben, maar ik weet soms zelf niet wat ik wil. Haha

Cursus heb ik ook over zitten te denken...


Ik bedoelde niet of je man het ‘goed’ vindt, maar hoe hij zijn verdelingen van werk en zorg en de mate van uitdaging ervaart.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 03 Okt 2018 18:16

Re: Ik raak een beetje verveeld.....

Caulfield schreef:
SummerBeach schreef:Ik vond 16 uur al best veel icm een kind. Maar nu alles loopt zoals het loopt valt het inderdaad erg mee...
Zeker omdat het ook weekend en avonden zijn ben je door de week veel thuis.
Als ik soms hoor in mijn omgeving dat moeders thuisblijven of heel minimaal werken, denk ik hoe dan? Hoe vul je dan je dagen? Ben heel benieuwd!

Financieel redden we ons fijn! Maar uitdaging is natuurlijk ook fijn. Je wordt er beetje lui van als je je gaat vervelen. Zo ken ik mezelf niet...
Hopelijk met het project erbij heb ik al wat meer uren.
Mijn man vind alles goed zolang ik ook tevreden ben, maar ik weet soms zelf niet wat ik wil. Haha

Cursus heb ik ook over zitten te denken...


Ik bedoelde niet of je man het ‘goed’ vindt, maar hoe hij zijn verdelingen van werk en zorg en de mate van uitdaging ervaart.


Oh haha ja hij heeft 1 'papadag' en dat werkt prima. Hij werkt 36 uur ook wisselende dagen op de dinsdag na dan is hij vrij. Hij is altijd drukker en ondernemender dat zou ik niet kunnen/willen. Mijn level ligt iets lager wat dat betreft.
Ik sport op een vaste avond, heb ook tijd genoeg om eigen dingen te doen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers