Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


EBP oftwel evidence based practice

<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 01 Okt 2018 20:50

EBP oftwel evidence based practice

Hallo allen,

Voor mijn opleiding tot hbo verpleegkundige ben ik op zoek naar een creatieve manier om EBP te presenteren aan mijn collega's.

Nu is het zo dat het nogal taai stof is en de presentatie gaat plaatsvinden voor wat oudere collega's in het vak. Deze hebben dus nog nooit gewerkt met EBP behalve dat ze het nu mee krijgen van studenten die er rondlopen.

Nu wilde ik dit middels een quiz, echter vroeg ik me af of dit een haalbare manier is om iets uit te leggen?

Wat denken jullie? Hebben jullie tips? Vast bedankt
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 01 Okt 2018 20:53

Re: EBP oftwel evidence based practice

Ik zou het denk ik vooral interactief houden. Ik weet niet precies wat je wilt presenteren, maar iets van een casus waarbij je je publiek mee laat denken in de diagnostische/behandelstappen is altijd een leuke binnenkomer en ik denk dat een quiz ook heel leuk is.. Een paar vragen/stellingen/situaties met common practice en evidence based opties (natuurlijk niet zeggen wat wat is) en dan vragen wat zij denken dat de beste keuze is/wat zij zouden doen. Dat je een beetje discussie krijgt. Dat wekt interesse.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar als het een lange presentatie is eventueel beide. Eerst een casus, waarbij je mensen laat meedenken en belang van evidence based medicine naar voren komt. Dan stukje droge stof. Dan stuke quiz/stellingen. Dan weer stukje droge stof. Of juist eindigen met droge stof. Maar alletwee zou ik alleen doen als je echt een lange presentatie hebt, niet bij <20 min. Mensen mee laten praten kost wel echt tijd is mijn ervaring.

Lijkt me prima om zo een mix te doen van interactief en je "droge" verhaal.
Laatst gewijzigd door Whatever op 01 Okt 2018 20:57, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 01 Okt 2018 20:55

Re: EBP oftwel evidence based practice

Je kunt ook al aankondigen dat je gaat afsluiten met een quiz, maar wel eerst interactief met wat casussen beginnen en iedereen mee laten denken. Via Kahoot kun je afsluiten met een quiz.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 01 Okt 2018 20:56

Re: EBP oftwel evidence based practice

Whatever schreef:Ik zou het denk ik vooral interactief houden. Ik weet niet precies wat je wilt presenteren, maar iets van een casus waarbij je je publiek mee laat denken in de diagnostische/behandelstappen is altijd een leuke binnenkomer en ik denk dat een quiz ook heel leuk is.. Een paar vragen/stellingen/situaties met common practice en evidence based opties (natuurlijk niet zeggen wat wat is) en dan vragen wat zij denken dat de beste keuze is/wat zij zouden doen.

Lijkt me prima om zo een mix te doen van interactief en je "droge" verhaal.



Ten eerste bedankt voor je reactie! Ja presentatie zal educatief zijn, wat EBP is etc.... Moet wel lachen over 'droge'verhaal wat uiteindelijk is het taai stof.


Ik vind het wel moeilijk inderdaad. Ik weet ook dat het gehospitaliseerde collega's zijn die vooral niet van plan zijn om anders te werken maar juist wel de boodschap wil meegeven om dit wel te gaan overwegen en belang hiervan juist.
<<

Anoniem252

Bericht 01 Okt 2018 21:23

Re: EBP oftwel evidence based practice

Kan je kahoot gebruiken om een quiz te maken? Dat vind ik altijd erg leuk.
En maak het vooral tastbaar. Als je het nu al hebt over ‘gehospitaliseerde collega’s’ volgens mij zijn patiënten gehospitaliseerd en collegas niet maar goed ;). Als je het concreet maakt voor mensen die dit weinig in hun opleiding hebben gehad kunnen zij er ook meer mee.
<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 01 Okt 2018 21:41

Re: EBP oftwel evidence based practice

Atelier Madame schreef:Kan je kahoot gebruiken om een quiz te maken? Dat vind ik altijd erg leuk.
En maak het vooral tastbaar. Als je het nu al hebt over ‘gehospitaliseerde collega’s’ volgens mij zijn patiënten gehospitaliseerd en collegas niet maar goed ;). Als je het concreet maakt voor mensen die dit weinig in hun opleiding hebben gehad kunnen zij er ook meer mee.


Ja erg is dat toch. Maar het is echt zo...daarom vind ik het moeilijk om te presenteren en dacht ik aan interactieve uurtje
<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 01 Okt 2018 21:42

Re: EBP oftwel evidence based practice

June schreef:Je kunt ook al aankondigen dat je gaat afsluiten met een quiz, maar wel eerst interactief met wat casussen beginnen en iedereen mee laten denken. Via Kahoot kun je afsluiten met een quiz.


Ja dank je.
<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 01 Okt 2018 21:43

Re: EBP oftwel evidence based practice

Whatever schreef:Ik zou het denk ik vooral interactief houden. Ik weet niet precies wat je wilt presenteren, maar iets van een casus waarbij je je publiek mee laat denken in de diagnostische/behandelstappen is altijd een leuke binnenkomer en ik denk dat een quiz ook heel leuk is.. Een paar vragen/stellingen/situaties met common practice en evidence based opties (natuurlijk niet zeggen wat wat is) en dan vragen wat zij denken dat de beste keuze is/wat zij zouden doen. Dat je een beetje discussie krijgt. Dat wekt interesse.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar als het een lange presentatie is eventueel beide. Eerst een casus, waarbij je mensen laat meedenken en belang van evidence based medicine naar voren komt. Dan stukje droge stof. Dan stuke quiz/stellingen. Dan weer stukje droge stof. Of juist eindigen met droge stof. Maar alletwee zou ik alleen doen als je echt een lange presentatie hebt, niet bij <20 min. Mensen mee laten praten kost wel echt tijd is mijn ervaring.

Lijkt me prima om zo een mix te doen van interactief en je "droge" verhaal.


Wat bedoelde je eigenlijk met 'common practice'
<<

Lina

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 16 Feb 2018 03:19

Bericht 02 Okt 2018 19:31

Re: EBP oftwel evidence based practice

Zijn er nog tips of ideeen?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers