Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verbouwingsvragen

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Okt 2018 09:20

Verbouwingsvragen

Wij gaan eind dit jaar of begin volgend jaar (als alles volgens planning gaat) verbouwen. Het gaat om zowel de keuken als de badkamer, daarnaast een uitbouw en een dakkapel. We hebben nog nooit iets laten verbouwen aan een woning dus er komen allemaal vragen bij ons naar boven. Hopelijk zitten hier ervaringsdeskundigen?

- Ben jij thuis blijven wonen/slapen tijdens de verbouwing?
- Waar ging je koken/douchen?
- Hoe ging het met huisdieren? We hebben 2 katten en wil ze niet teveel stress geven.
- Heb je nog tips? Hoe zorg je dat de rest van het huis niet beschadigd bijvoorbeeld? We hebben net een nieuwe vloer en hebben verder alles net nieuw, dus dat zou zo zonde zijn..

Bedankt!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Okt 2018 09:27

Re: Verbouwingsvragen

Ik heb het beide meegemaakt toen ik bij mijn ouders woonde. Qua keuken kregen we gewoon een nieuwe keuken, dus dat viel wel mee voor hoe lang die niet gebruikt kon worden. Dag of 2?
Met de verbouwing van de douche konden we 3 weken niet thuis douchen. Douchten we op de sportclub, bij familie in de buurt en bij bevriende mensen in de straat. En dan gewoon niet elke dag.
We sliepen gewoon thuis.
<<

Anoniem316

Bericht 01 Okt 2018 09:58

Re: Verbouwingsvragen

Wij hebben alleen de badkamer laten doen en een dakkapel laten plaatsen.
Dakkapel kwam niet zoveel rommel van, de mannen hebben all troep meegenomen en zo nodig relatief netjes gemaakt op de trap en overloop. Daarna werd er begonnen aan de badkamer en is de trap belegd met papier om op te lopen. Voor de rest plakten we de overige deuren af zodat daar niet te veel troep binnen kwam (maar je moet het toch allemaal weer schoonmaken).
Mijn man douchte bij de buren, ik douchte bij mijn ouders in een dorp verderop. Met de dieren heb ik niks anders gedaan dan anders.

Je kunt eventueel een mobiele douche huren? Die zie ik hier regelmatig staan in het dorp. Dat is zo'n container op poten met een complete badkamer er in.

Wat betreft de vloer: misschien bedekken met een soort schuimrubber matten en papier erover om op te lopen? Want slopen neemt ook veel gruis mee en dat kan ook lelijk krassen.
<<

Anoniem294

Bericht 01 Okt 2018 11:23

Re: Verbouwingsvragen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 04 Dec 2020 09:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem294

Bericht 01 Okt 2018 11:29

Re: Verbouwingsvragen

Wat de vloer betreft. Misschien kun je bij een leenbakker oid wat restanten vloerbedekking kopen die je over je vloer kan leggen op de plekken waar die anders misschien beschadigt raakt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 01 Okt 2018 13:11

Re: Verbouwingsvragen

Ja! Deskundige hier! Wij woonden er al toen alles gesloopt werd en heb bij Jan en alleman gedoucht. Voor het koken hebben wij toen een elektrisch kookplaat gekocht met twee pitjes. Het is gewoon even behelpen allemaal.

Mega veel tips vind je natuurlijk op mijn blog.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Okt 2018 13:16

Re: Verbouwingsvragen

Thanks voor alle tips! Qua douchen kunnen we sowieso ook bij mijn ouders terecht, dus dat zal wel lukken allemaal. Eten kunnen we daar vast ook wel een paar keer.. Denk dat we wel een tijdje zonder keuken zullen zitten omdat alle leidingen ook moeten worden omgelegd, maar so be it.
Ik maak me vooral druk om de katten, hoe gaan die zo'n verbouwing doorstaan? Iemand daar ervaring mee? Eén van de katten kan wel tijdelijk uit logeren, maar mijn andere kat is heel gevoelig en moeilijk, dus dat gaat niet echt. Hoe zorg ik dat hij niet helemaal van slag raakt?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 01 Okt 2018 13:34

Re: Verbouwingsvragen

Wat is de planning voor de verbouwing? Heeft de aannemer daar al iets over gezegd? Bij ons ligt al bijna 3 maanden de achterkant er uit ivm een uitbouw. Dus denk dat het een uitdaging is om in de winter te blijven wonen in een huis waar je een uitbouw krijgt.
Het wachten is ook nu vooral op de kozijnen. Deze konden pas besteld worden toen de uitbouw stond, ivm precies passend krijgen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 01 Okt 2018 15:57

Re: Verbouwingsvragen

De vloer kun je bedekken met stucloop. Bijna elke bouwmarkt heeft dat wel. Wij hebben toen alles bedekt en vastgetaped.

Wij woonden er toen nog niet. Badkamer duurde 2 weken, keuken 1. We moesten sommige kamers weer opnieuw verven vanwege al het stof. Die had een grijze waas achtergelaten.
<<

Anoniem317

Bericht 01 Okt 2018 17:05

Re: Verbouwingsvragen

- Ben jij thuis blijven wonen/slapen tijdens de verbouwing? Ja, tijdens de verbouwing woonden wij gewoon in ons huis. We hebben een jaar voor de verbouwing uitgetrokken en zijn nu de benedenverdieping aan het afronden.
- Waar ging je koken/douchen? Wij hebben de luxe dat we nog een keuken in huis hebben, dus die hebben we gebruikt. De badkamer staat later op de planning, maar we hebben ook nog een douche in huis die we dan kunnen gebruiken.
- Hoe ging het met huisdieren? We hebben 2 katten en wil ze niet teveel stress geven. met ons hondje gaat het goed. We ruimen elke dag de rommel op en we hebben dagen gehad dat we 3x per dag moesten stofzuigen en dweilen. Gelukkig is die periode nu voorbij. Straks met de bovenverdieping zal dat wel weer komen.
- Heb je nog tips? Hoe zorg je dat de rest van het huis niet beschadigd bijvoorbeeld? We hebben net een nieuwe vloer en hebben verder alles net nieuw, dus dat zou zo zonde zijn.. Een goede planning en afspraken maken. Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Wij hebben, toen het nodig was, elke dag schoongemaakt. Dan voorkom je ook veel beschadigingen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers