Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Holiday from hell!

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 27 Sep 2018 18:11

Re: Holiday from hell!

Niemand heeft het over medicatie maar over bewegen! Juist voor je hart is het beter om niet alles in een rolstoel te doen. Naast dat het ook veel beter is voor je spieren en je herstel straks.
Gewoon even goede krukken halen en kwestie van wennen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 27 Sep 2018 18:24

Re: Holiday from hell!

Wat sawadee zegt dus. Niemand heeft het over medicatie. Al krijgen sommigen in zo een situatie wel fraxiparine oid tegen trombose. Maar als je zelf meer beweegt hoeft dat dus niet. Je kunt ook lekker passief blijven en alles in die rolstoel doen. Niet bevordelijk voor je hartproblemen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Sep 2018 21:31

Re: Holiday from hell!

Ik weet dat jullie het allemaal goed bedoelen, maar jullie weten niet hoe het zit met mijn hart. Jullie kunnen dus niet oordelen vergelijken hoe het nu gaat ivm mijn enkel. Ik beweeg voldoende naast het in de rolstoel vervoeren.
<<

Anoniem248

Bericht 27 Sep 2018 21:52

Re: Holiday from hell!

Weet je? Je kunt jezelf heel zielig vinden en in die rolstoel blijven zitten. Kun je echt doen maar dat bevordert je herstel niet. Je kunt óók gewoon kijken naar wat je nog wél kunt met de spieren en gewrichten die nog wel werken. Een beetje positieve mindset helpt al gauw bij een goed herstel. En ja, je moet afwachten wat de arts en fysio zeggen wat je wel en niet kunt doen met je gebroken enkel. Maar hé, je hebt ook nog een goede enkel, een heel goed been zelfs, een goede linkerarm, een goede rechterarm, een goed hoofd, een goede rug, nek, buik, kont.. You name it. 80% van je lichaam functioneert nog maar behoren en heeft geen oordeel van een arts nodig om er iets mee te doen. En jij kiest ervoor alleen maar die kont te gebruiken?
<<

Anoniem249

Bericht 28 Sep 2018 00:00

Re: Holiday from hell!

Amen! Zo eens met Maple. Probeer te kijken wat je wel kan, ipv wat je niet kan. Je kunt met krukken rondlopen want je hebt geen gips. Dat is toch fijn! Dan kun je in elk geval nu al iets doen om het herstel te versnellen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Sep 2018 07:04

Re: Holiday from hell!

Wat trekken mensen zich een hoop aan van hoe cbl met haar herstel omgaat. Dat lijkt me nou echt iets waar je lekker je schouders bij kunt optrekken.
#teammaple🍁
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 07:00

Bericht 28 Sep 2018 07:48

Re: Holiday from hell!

Ergens snap ik best dat ze eerst wil afwachren wat haar arts en fysio zegt. En ze zegt toch dat ze naast rolatoel nog wel zo beweegt.

Ikzelf heb wel trombosespuiten nu voor 20 dagen na mijn operatie. Omdat ik heel veel minder beweeg nu.

Sterkte cbl in elk geval.
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2018 12:44

Re: Holiday from hell!

Blueberry schreef:Ergens snap ik best dat ze eerst wil afwachren wat haar arts en fysio zegt. En ze zegt toch dat ze naast rolatoel nog wel zo beweegt.

Ikzelf heb wel trombosespuiten nu voor 20 dagen na mijn operatie. Omdat ik heel veel minder beweeg nu.

Sterkte cbl in elk geval.


Ja idd en de profs weten het nog altijd het beste! Zij zien en voelen hoe het is de mensen hier niet. Ik ga nog even informeren in het ziekenhuis hoe en wat mbt tromboseinjecties.
Dat ik de rolstoel voorop stel ipv krukken moet ik zelf weten. Het zijn ouderwetse hoge dingen uit Bali en nee ik ga niet weer een paar kopen aangezien alles zo aantikt. Ik hink regelmatig overal heen en heb gister de afwas gedaan op 1 been dus ik doe genoeg uit de rolstoel.

Wat heb jij gehad?
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 28 Sep 2018 14:15

Re: Holiday from hell!

“Profs” voelen ook niet wat jij voelt. En ook die hebben de wijsheid niet altijd in pacht. En ik kan me hier “druk”om maken omdat ik dagelijks zie wat passiviteit met mensen doet. Ben dus zelf ook een “prof”. Zijn goedbedoelde en goede tips. Maar doe er vooral mee wat je wilt. Maar dan ook niet mopperen straks.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 07:00

Bericht 28 Sep 2018 15:01

Re: Holiday from hell!

Mijn baarmoeder is verwijderd.

JustMeDaan ik snap jouw kant ook hoor. Maar ook die van cbl.
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Sep 2018 15:14

Re: Holiday from hell!

Blueberry schreef:Mijn baarmoeder is verwijderd.

JustMeDaan ik snap jouw kant ook hoor. Maar ook die van cbl.


Heftig zeg! Heb je kinderen?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 28 Sep 2018 17:12

Re: Holiday from hell!

Je kan krukken huren.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 28 Sep 2018 20:13

Re: Holiday from hell!

9 van de 10 keer kun je zulke hulpmiddelen gratis lenen bij een instantie zoals Medipoint https://www.medipoint.nl/winkels
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Sep 2018 21:55

Re: Holiday from hell!

Ik zou dus niet adviseren dat CBL met krukken zomaar moet gaan lopen. Misschien mag ze haar gebroken been niet belasten of maar zoveel %. Dan kun je uiteraard wel onbelast / minder belast met krukken lopen, maar adviseren dat ze met krukken moet gaan lopen lijkt me echt niet handig. Echt even afwachten wat de arts zegt hierover.

Je kúnt je zorgverzekeraar bellen en vragen of zij aan wachttijd bemiddeling willen doen bij je ziekenhuis of wellicht dat je eerder terecht kunt bij een ander ziekenhuis.

Ik vind 3 weken wachten echt wel lang!

Heel veel beterschap!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem249

Bericht 29 Sep 2018 10:22

Re: Holiday from hell!

Jip ze heeft zelf van het ziekenhuis krukken meegekregen. De rolstoel heeft ze vervolgens zelf geregeld.
Daarnaast vind ik 3 weken ook heel lang, maar uit ervaring weet ik helaas dat dit redelijk normaal is in Nederland tegenwoordig. Hoeveel ziekenhuizen je ook belt en welke aanpak je ook neemt aan de telefoon (meegaand, boos, vriendelijk, verdrietig) ze kunnen je niet naar voren schuiven. Echt heel vervelend!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 29 Sep 2018 11:07

Re: Holiday from hell!

Claire**** schreef:Jip ze heeft zelf van het ziekenhuis krukken meegekregen. De rolstoel heeft ze vervolgens zelf geregeld.
Daarnaast vind ik 3 weken ook heel lang, maar uit ervaring weet ik helaas dat dit redelijk normaal is in Nederland tegenwoordig. Hoeveel ziekenhuizen je ook belt en welke aanpak je ook neemt aan de telefoon (meegaand, boos, vriendelijk, verdrietig) ze kunnen je niet naar voren schuiven. Echt heel vervelend!



En dat is, hoe vervelend ook, gewoon omdat er echt niet eerder plek is. Iedereen wil meteen geholpen worden, maar als de spreekuren vol staan is er echt niets anders aan te doen dan gewoon je beurt afwachten.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 29 Sep 2018 14:34

Re: Holiday from hell!

Ik snap wel dat CBL het advies van de arts in het ziekenhuis wil afwachten. Ik heb vorig jaar mijn enkel gebroken en ik mocht deze een aantal weken absoluut niet belasten en ook een aantal weken niet met krukken lopen. Nu snap ik dat mijn geval niet leidend is voor alle andere gebroken enkels, maar ik wil maar aangeven dat wij vanachter ons beeldscherm niet kunnen beoordelen of CBL wel of niet meer zou moeten bewegen.

Veel beterschap!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 29 Sep 2018 14:51

Re: Holiday from hell!

Dat had ik ook. Alle keren zelfs. 6 weken sowieso niet belasten en daarna zoveel %. Beterschap CBL!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 29 Sep 2018 15:46

Re: Holiday from hell!

Als ze niet zou mogen bewegen dan zou ze toch op zijn minst een antistollingsmiddel moeten krijgen lijkt me.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem259

Bericht 29 Sep 2018 16:38

Re: Holiday from hell!

JustMeDaan schreef:Als ze niet zou mogen bewegen dan zou ze toch op zijn minst een antistollingsmiddel moeten krijgen lijkt me.


Waarom moet ze zich naar jou verantwoorden over waarom wel/ geen krukken, welke medicijnen etc?
Het valt me op dat jij altijd negatief op CBL moet reageren. Negeer d'r lekker als je je aan d'r ergert. Is ook beter voor jezelf.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Sep 2018 16:57

Re: Holiday from hell!

Poubelle schreef:
JustMeDaan schreef:Als ze niet zou mogen bewegen dan zou ze toch op zijn minst een antistollingsmiddel moeten krijgen lijkt me.


Waarom moet ze zich naar jou verantwoorden over waarom wel/ geen krukken, welke medicijnen etc?
Het valt me op dat jij altijd negatief op CBL moet reageren. Negeer d'r lekker als je je aan d'r ergert. Is ook beter voor jezelf.


:good:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 29 Sep 2018 17:17

Re: Holiday from hell!

JustMeDaan schreef:Als ze niet zou mogen bewegen dan zou ze toch op zijn minst een antistollingsmiddel moeten krijgen lijkt me.
Misschien slikt ze die al ivm haar hartproblemen? Weten wij veel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Sep 2018 17:44

Re: Holiday from hell!

Mijn huisarts weet wat ik voor medicatie ik heb voor mijn hart, wat daarin zit en wat er wel en niet mee gecombineerd kan worden qua medicatie. Zij weet dus ook wat qua beweging goed is en of ik iets tegen trombose nodig heb wat ze dus niet nodig vind omdat het al even geleden is. Als de arts a.s week in het ziekenhuis zegt dat een injectie ertegen raadzaam is zal ik dat doen als ook bewegen met krukken. Tot die tijd zal ik het doen zoals ik dat nu doe.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 29 Sep 2018 21:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Sep 2018 18:58

Re: Holiday from hell!

JustMeDaan schreef:“Profs” voelen ook niet wat jij voelt. En ook die hebben de wijsheid niet altijd in pacht. En ik kan me hier “druk”om maken omdat ik dagelijks zie wat passiviteit met mensen doet. Ben dus zelf ook een “prof”. Zijn goedbedoelde en goede tips. Maar doe er vooral mee wat je wilt. Maar dan ook niet mopperen straks.


Wat een belerende opmerking. Jij hebt er totaal geen last van als cbl wel zou mopperen 'straks'. Tenzij je je zo druk met haar bezig blijft houden, zoals je doorgaans doet en dit topic getuigt daar weer van. Jij doet standaard alsof cbl zo hardleers is door maar in elk topic aan te kaarten dat het geen zin heeft om "goedbedoelde" tips te geven. Ondertussen ga je er toch tot in den treure mee door, waardoor ik me zo langzamerhand afvraag wie hier nou precies hardleers is.

Veel sterkte cbl! Klinkt echt heel rot. Ik hoop dat je goed herstelt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Sep 2018 20:56

Re: Holiday from hell!

Claire**** schreef:Jip ze heeft zelf van het ziekenhuis krukken meegekregen. De rolstoel heeft ze vervolgens zelf geregeld.
Daarnaast vind ik 3 weken ook heel lang, maar uit ervaring weet ik helaas dat dit redelijk normaal is in Nederland tegenwoordig. Hoeveel ziekenhuizen je ook belt en welke aanpak je ook neemt aan de telefoon (meegaand, boos, vriendelijk, verdrietig) ze kunnen je niet naar voren schuiven. Echt heel vervelend!


Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ze maar "gewoon" moet gaan lopen met die krukken. Ik zou zelf wel onbelast met krukken vooruit bewegen.
En daarbij zeg ik niet dat ze zelf ziekenhuizen moet bellen, maar haar verzekering. Deze kunnen wel aan wachttijdbemiddeling doen. Ervaring mee.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom