Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke kraamcadeautjes om te vragen

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 26 Sep 2018 10:15

Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Omdat het ons derde kind is en we bovendien een samengesteld gezin zijn dus een dubbele baby-uitzet hebben hebben we al ontzettend veel babyspul, babyspeelgoed, babykleding etc.
Daarom heb ik een lijstje gemaakt wat op het geboortekaartje staat. Maar ik zoek nog leuke cadeautjes om er op te zetten. Kleinere dingen van 10-15 euro en eventueel ook grotere dingen die ik echt moet vragen.

Wat vonden jullie leuke kraamcadeautjes om te krijgen of geven?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Sep 2018 10:18

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Daar heb ik een tijdje geleden een topic over geopend! Iets van 'Kraamcadeau-ideeën' heet het geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem243

Bericht 26 Sep 2018 10:21

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Invulboeken? Kraambezoekboek, eerste jaar boek of zelfs al schoolfotoboek bijvoorbeeld. Koejes&Kaartjes heeft leuke maar er zijn er veel in omloop.

Een gepersonaliseerd koffertje of schatkistje waarin je de eerste kleertjes e.d. kunt bewaren had ik ook op mijn lijstje. Een geboorteposter heb ik pas nog gegeven aan iemand (van printcandy geloof ik).

Verder vind ik zelf de bijtringen en andere spullen van Chewies&More erg leuk.

Een wikkeldoek of XL hydrofielen is ook altijd fijn.
Boekjes vind ik leuk.
Laarsjes
Setje zwemspulletjes (zwemluiers, badcape/badjasje, zwembroekje)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 26 Sep 2018 11:38

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Bergstein regenlaarsjes
XXL hydrofiel doeken
Cadeaubonnen.

Vooral cadeaubonnen vond ik toch wel heel fijn. Profiteer daar nu nog van.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 26 Sep 2018 12:07

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Ik vond alles leuk wat ik gekregen heb maar net als Lady was ik toch wel erg blij met cadeaubonnen.
Kruidvat en Hema!
2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 26 Sep 2018 14:00

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Oh ja erg lastig..
Ik kreeg gisteren die vraag ook, maar hier ook al heel veel in huis. Of dingen die ik nog wil, maar ergens ook meteen na de bevalling, dus op de lijst beschiet ook niet dan.
Ik vind gepersonaliseerde dingen wel leuk, maar er zitten ook dingen bij die anderen leuk vinden en ik niet haha.
Dus conclusie van vriend was: cadeaubonnen ;) en dan Hema of Kruidvat, want prenatal komen we zelden
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2018 14:46

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Ik vind cadeaubonnen juist niet leuk.

Boekjes zijn in mijn ogen altijd goed. Ik ben gek op de boekjes van Marion Billet met van die geluidknopjes voor muziek.
https://www.bol.com/nl/c/boeken-marion- ... lsrc=aw.ds
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Sep 2018 15:58

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Donatie vragen voor een goed doel, eventueel aan kinderen gerelateerd.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 26 Sep 2018 18:24

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Marin schreef:Ik vind cadeaubonnen juist niet leuk.

Boekjes zijn in mijn ogen altijd goed. Ik ben gek op de boekjes van Marion Billet met van die geluidknopjes voor muziek.
https://www.bol.com/nl/c/boeken-marion- ... lsrc=aw.ds


Deze zijn heel leuk. Wij hebben ook een boek van nijntje met geluid.

Ik heb bij mijn dochter ook voorlees boeken gevraagd. En bonnen. Of iets van kleding in maat 68/74 en aan d3 ander weer in maat 62 of 56. Wij wisten niet wat het werd en hadden dan ook geen meisjeskleding.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 26 Sep 2018 18:34

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Ik ben gek op mooie kinderboeken dus dat vond ik heel leuk om te krijgen. Van een vriend kreeg ik een dik voorlees boek van Grimm, de eerst komende jaren hebben we daar nog niks aan maar ik vond het zo'n leuk kado!

Verder vind ik de geboorte poster die we hebben gekregen nog steeds heel leuk. Sowieso gepersonaliseerde boeken, badcapes, trein (van Little Dutch kan je de houten trein ook laten personaliseren, zo leuk!).

Kado bonnen vond ik ook heel handig.
Een mooie speelgoedkist om op het kamertje te zetten.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Sep 2018 18:38

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Ja dingen met naam zijn erg leuk. Boeken en boekjes vond ik ook heel leuk om te krijgen en aan sommige mensen heb ik ook specifiek een boek gevraagd. Zitten boeken bij die ik zelf nooit had gekocht/uitgezocht, maar ze zijn stuk voor stuk erg leuk.

En kleertjes in bepaalde maten, slaapzakjes, pyjama's en cadeaubonnen. Vooral cadeaubonnen van de HEMA.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 26 Sep 2018 18:41

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Ik heb op een gegeven moment speelgoed gevraagd voor als hij iets ouder was. Speelgoed voor in bad enzo.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Sep 2018 18:45

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Ohja ik heb ook speelgoed voor in de box gevraagd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 26 Sep 2018 18:58

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Badspeelgoed heb ik ook vaak op de lijst staan. Na een tijdje wil ik sommige dingen weggooien, want dan komt er schimmel in. Boekjes vind ik altijd leuk, een combinatie van 'speel'boekjes (karton, knisper, voel) en leesboeken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 26 Sep 2018 19:36

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Ik vind boekjes ook heel leuk, maar we hebben zo veel leuke boekjes al liggen van de kinderen. Echt serieus een verhuisdoos vol en dan heb ik alle half opgegeten, gescheurde, afgeragde rupsjenooitgenoegen en mama kwijts al weg gedaan.

Geboorteposter is wel een leuk idee om te vragen, ik vind ze alleen lang niet allemaal mooi, nog tips wat dat betreft?
Dingen met naam vind ik wel leuk maar dan moet het wel leuk gedaan zijn haha, dus vindt dat een beetje lastig om te vragen soms.
Bonnen vind ik ook niet zo leuk.
Speeltjes hebben we ook veel van al en ik denk dat we die zonder dat we dat vragen ook wel krijgen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 26 Sep 2018 20:06

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Een wagenspanner? Ik heb laatst een hele leuk cadeau gedaan. Met de naam van de baby. Bij Mink & Moon kwam die vandaan. Hele leuke website.

Een setje met een bordje/beker/schaaltje
⁠♡♡♡
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Sep 2018 20:13

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Gepersonaliseerde dingen zijn leuk; ik heb bestek met gravure gevraagd, maar we hebben ook een romper gehad met ons geboortekaartje erop (via HEMA). Nu hebben wij onder andere een badjasje gehad omdat we willen gaan babyzwemmen en wat leuke voorleesboeken (Dikke dik, Kikker etc.). Verder zijn wij wel fan van cadeaubonnen van de HEMA.
08/2018
05/2021
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 27 Sep 2018 06:31

Re: Leuke kraamcadeautjes om te vragen

Ik wilde ook Mink en Moon tippen, M heeft een bijtring/rammelaar met zijn naam.

Ik heb voor beide jongens een mooi notitieboek waar ik zo nu en dan iets in schrijf, wanneer ze dingen voor het eerst doen, leuke uitspraken, uitjes, vakantie, de feestdagen enz. Maar ik heb ook S zijn eerste vliegticket er in gedaan en meer van dat soort dingen. Ik vind dat persoonlijk prettiger dan zo'n standaard invulboek omdat ik hier gewoon vrij ben om in te zetten wat ik wil.

Ik vind van die zwart witte baby kaarten ook leuk. Bij M gekregen en daar lag hij echt na een paar weken al naar te kijken in de wieg/ box. Ik heb er een paar bij de commode op de muur geplakt en nog steeds vind hij ze interessant, inmiddels kan hij de geluiden van de dieren na doen. Ik geef hem ook vaak een kaart in zijn handen met verschonen om hem bezig te houden. We hebben ook een boekje met hetzelfde idee, vind ik persoonlijk iets minder leuk wel: https://www.bol.com/nl/p/baby-ziet-kijk ... lsrc=aw.ds

Misschien zo'n beker met de voorletter van de baby, eventueel met vrolijke kleur tuit: https://www.grasonderjevoeten.nl/c-3564 ... n-letters/ En ik vind deze hand beschreven bordjes ook leuk, maar het is geen plastic: http://www.littlethingsonline.nl/bordje-met-naam.html
Het boek: Wat een pech mijn naam is weg, mooie tekeningen en hier echt een succes en voegt nog wel wat toe aan de stapel boeken omdat het met eigen naam is.

Ik vind ze persoonlijk te duur, maar het idee wel heel tof, Rijkswachters: http://www.littlethingsonline.nl/deco/r ... hters.html

Kleertjes blijf ik lastig vinden, mijn jongens waren beide klein. Zo is mijn jongste nu ruim 15 maanden en zit hij pas net in maat 74. Heel veel gekregen kleertjes waren dus voor het verkeerde seizoen en zijn nauwelijks gedragen, zeker met deze warme zomer zijn de winterkleertjes in maat 68 niet uit de kast gekomen, dat vind ik heel erg zonde.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers