Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juli & Augustus Mama's 2016

<<

Anoniem250

Bericht 05 Nov 2016 08:59

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Blue phone wat fijn dat het bij jou ook zo goed gaat. En leuk die twee enthousiaste broers. Voor mij is het ook echt de laatste. Ik sta niet zo erg stil bij laatste keren geloof ik. Vooral nachtvoedingen ga ik niet missen. Tijdens verlof vind ik dat prima, maar in combinatie met werk niet zo. Ik heb ook nog een voeding om 23.00 en ik moet haar na een voeding half uur rechtop houden. En ik vind haar nog echt een baby misschien dat ik daarom nog niet het gevoel heb dat ik afscheid aan het nemen ben van de babytijd.

Ik heb een houten activity center. Ik zal straks eens kijken voor een plaatje. Helaas is het niet mogelijk om niet of minder te werken, maar gelukkig ben ik in de kerstvakantie twee vrij.

Dit is mijn kleinste meisje, wat een plaatje he?

Afbeelding
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 05 Nov 2016 09:20

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Owhhh wat een dropje :love: zo klein nog, als ik dat vergelijk met mijn mannetje haha.

Snap dat werken en nachtvoedingen samen geen fijne combinatie zijn inderdaad. Ik vond de nachtvoedingen ook niet heel fijn maar het moment met je kindje terwijl het hele huis slaapt vond ik zo af en toe wel bijzonder.

Gelukkig heb je straks even 2 weken om even niet het regelmaat van werk, kindjes en huishouden. Even een beetje bijtanken. Slaapt ze naar haar voeding dan wel rustig. Hier ook een reflux kindje en die was (en is) af en toe zo onrustig door de pijn.

Dit is mijn vrolijkerd :love:
Laatst gewijzigd door Blue flower op 06 Nov 2016 06:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem250

Bericht 05 Nov 2016 09:28

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Ahhh wat een heerlijk ventje met zo'n vrolijk gezichtje. Daar word je blij van! En hij is inderdaad al groot. Ik denk ook een stuk groter dan F terwijl zij ruim een maand ouder is.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 05 Nov 2016 09:40

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Haha ja dat denk ik ook, meneer is nu 7 kilo denk en gaat naar maatje 68. :confused: haha. Het is ook echt een jongetje, beetje grof gebouwd. Jullie meisje is heel fijn qua bouw denk.

Overigens is M het fijnste gebouwd van alle 3 haha.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 05 Nov 2016 10:33

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Wat rot HG dat je het niet fijn vindt om te werken. Ik snap het helemaal. Ik heb E. van de week gebracht voor een wendag en maandag ga ik weer beginnen.
Ik heb kunnen regelen dat ik een dag ouderschapsverlof opneem en tot januari ook een gewone verlof dag zodat ik maar drie dagen hoef te werken. Heel de week heb ik er al om gehuild ik vind hem nog zo klein ik wil hem helemaal niet achterlaten voor zo lang en zoveel dagen. Het doet mij echt pijn. Ik weet dat jij er ook erg tegenop zag en om dan te horen dat je er nog zoveel last van hebt is niet leuk.

Wat een flinke vent Bluephone. Wat een schatje is het ook.
E is van 22-8 en hij woog afgelopen maandag 6070 gram en was 60 cm.

Hier gaat voor de rest alles goed. E is een tevreden en vrolijk ventje. Hij begint nu ook met meer geluiden en kijkt echt naar dingen dat is zo leuk.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem250

Bericht 05 Nov 2016 12:25

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Och Raven rot dat jij het er ook zo moeilijk mee hebt. Dan geeft mijn verhaal ook niet echt moed. Maar wat fijn dat E het zo goed doet en zo vrolijk is. En ook al goed gegroeid.

Wow wat groeit jouw zoon hard blue flower en dan is ie nog wel de kleinste. Fijn, allemaal van die grote sterke mannen om je heen later.

F is van 9 juli en woog drie weken 5100 gram bij 60cm. Een kleintje dus, maar wel de grootste van de drie.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 05 Nov 2016 21:24

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Met ons gaat het heel goed. Ik ben nu een maand weer aan het werk en Dtje is nu 4 maanden.

Hij lacht heel veel, tijdens het drinken laat hij regelmatig los omdat hij de slappe lach heeft. Flesjes vindt hij nog steeds niet lekker drinken helaas.

De kinderopvang bevalt hem ook prima. Hij zit daar het liefst in de wipstoel tussen de andere baby's met een mooie speelboog. We hebben ook een gastouder aan huis en die wordt ook getrakteerd op veel grote lachjes.

R is ook zo gek op hem en andersom ook. Ze liggen vaak samen op de bank te 'kletsen' en te spelen. Wat een rijkdom.

Ik vind twee kinderen zo veel makkelijker en leuker dan zwanger zijn. Het gaat allemaal zo goed en vanzelf :heart:
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 05 Nov 2016 21:26

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

En nog een foto van mijn lieve lachebekkie
Afbeelding
R. 2013
D. 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 05 Nov 2016 23:52

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat Blue flower, flinke jongen heb je al!

Holly, leuk om wat van jou te horen! Ik vind het heel jammer om te lezen dat het werken je nog niet bevalt, had gehoopt dat het na een paar weken wel weer als vanouds zou voelen maar dat is helaas niet. Wel fijn om te lezen dat je zo ontzettend geniet van je kinderen, F. is ook echt een plaatje! Onze dochters zijn ongeveer even groot dan! Mijn dochter was 2 weken geleden 4980 gram en 60 cm, een lang smal meisje.

Hier gaat ook alles goed hoor! Ik ben nog steeds ontzettend blij dat ik ervoor gekozen heb om een halfjaar thuis te blijven na de bevalling. Ik geniet enorm van mijn kinderen en vind de interactie tussen de 2 ook echt geweldig om te zien. R. is een echte grote trotse broer en betrekt zijn zusje overal bij. Ze moet van hem ook altijd bij ons aan tafel zitten in haar wippertje, als we een verhaaltje voorlezen moet ze ook mee luisteren en als we ergens heen gaan, moet ze altijd mee van hem. Ik vind het heerlijk om 2 kinderen te hebben en hou echt intens veel van ze allebei.
2012 & 2016
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 06 Nov 2016 08:59

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Wat rot HG dat het werken je zo tegenstaat. Ik kan het me goed voorstellen als je nog op 8 voedingen zit en nu ook met het spreidbroekje enzo. En 4 maanden alweer, wat gaat de tijd snel. Wel een ontzettend lief knap meisje is F. hoor!
Blue flower, wat een leuke grote vent heb je al! Hij groeit een beetje op dezelfde curve als J. Volgens mij. Leuk dat z'n broers hem ook zo leuk vinden.
Wat rot Raven dat je zo opziet tegen het werken. Hopelijk valt het je uiteindelijk mee. Veel succes iig morgen!
Snoes wat schrijf je liefdevol over je twee mooie kindjes, echt zoo lief! Fijn dat het zo goed gaat tussen R. en E.
Leuk spencer!
J. had een moeilijke start, hij heeft veel gehuild tot 3/3.5 maand. Op een gegeven moment wist ik niet meer wat ik ermee aan moest, m'n emmertje zat ook aardig vol. Uiteindelijk heeft hij 4 behandelingen bij de chiropractor ondergaan en dat lijkt te hebben geholpen! Soms heeft hij nog een offday maar meestal doet hij goed z'n slaapjes overdag en hij is een stuk vrolijker. Enige nadeel: nu hij wat uitgeruster is, meldt hij zich weer vrijwel elke nacht voor een klein flesje. Maar goed, dat heb ik graag over voor een blij en tevreden kind! Hier mijn kleine( alweer bijna 8 kilo) J. De muts hoeft hij binnen niet op hoor, maar die was nieuw en wilde er even een foto van hebben:)

Afbeelding
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 06 Nov 2016 10:35

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Wat een wijs mannetje al Blue Flower!
Oh HG wat is F toch een droppie. Vervelend om te lezen dat ze met haar gezondheid kwakkelt. Ik snap dat het erg zwaar is in combinatie met werken en de zorg voor R en S. Hopelijk word de reflux snel minder en mag ze uit het spreidbroekje.

Echt wat een mooie baby's hebben we in ons groepje. Alleen maar plaatjes. :love:

Bij ons gaat het steeds beter. A heeft ook een tijdje gehad dat ze meer huilerig was en vooral in de avond hield ze dat lang vol. Sinds een paar weken slaapt ze nu op haar eigen kamer en sindsdien gaat het beter. Ze begint nu al tegen me te kletsen, zo schattig! Ze doet het nu ook steeds vaker tijdens de voeding. Dan stopt ze met drinken en kijkt ze je aan en vertelt dan wat en drinkt weer verder haha.
Ik vond de eerste weken zo overweldigend met een baby maar zo grappig hoe snel je er handigheid in krijgt. Ik heb nog 2 weken vrij en moet dan weer aan de slag. Van de eene kant heb ik er wel zin in. Even wat anders weer dan moederen maar van de andere kant vind ik het ook zo heerlijk om voor mijn kleine meisje te mogen zorgen en verder nergens aan te hoeven denken. Mijn hersens werken zo nog niet goed!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem250

Bericht 08 Nov 2016 12:58

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Jee, wat hebben wij allemaal knappe kinderen op de wereld gezet. Wat zijn ze mooi allemaal. En die kuiltjes in de wangen van A. Dat is toch wel ultiem schattig.

Fijn dat het met iedereen goed gaat. Spencer goed te horen dat je helemaal blij bent met je twee zoontjes. En nu dat zwanger zijn, maar weer snel vergeten. Dat is voorbij. Dit is veel leuker! (of heeft er alweer iemand kriebels :wink: )

Plien ik ben heel blij te horen dat het zo goed gaat met J en dat hij minder huilt. Je ziet er stralend uit. Hoe vind je het om weer te werken?

Oh Snoes wat fijn om te lezen dat jij ook zo heerlijk gelukkig bent met je twee kindjes. En heerlijk dat je een half jaartje thuis bent. Dat had ik ook wel gewild.

September fijn dat A minder huilt. Goed teken dat je alweer een beetje zin hebt in werken. Dat had ik de vorige keer ook en toen ging het prima. Alvast heel veel succes en nog even genieten van je laatste week verlof (of waren het er nog 2)!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 24 Sep 2018 20:31

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Hoe gaat het met iedereen? Alle kinderen zijn de 2 alweer gepasseerd, wat gaat het hard!!
A begint nu echt hele verhalen te vertellen. Kan echt al een gesprekje met haar voeren. Dat vind ik zo leuk!!
Ze is nu aan het wennen op een nieuwe groep op het kdv. Dat gaat erg goed gelukkig. Ze wilde vandaag al niet meer terug komen op de oude groep vertelde de leidster.

Afgelopen week zijn we op vakantie geweest en daar heeft A ook zo van genoten. Heel veel gezwommen en ijsjes gegeten. We waren aan het Gardameer en daar was het echt lekker weer. Geen lange broek nodig gehad!

A is af en toe wel echt lekker dwars. Dan gilt ze keihard nee en is er ook niks met haar te beginnen. Maar gelukkig zijn die buien vaak ook snel weer over en dan kust en knuffelt ze me helemaal dood. Zo lief!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 25 Sep 2018 08:27

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Leuk dat je het topic upt September! Heb weer even teruggelezen, zo leuk :) En wat is het alweer lang geleden allemaal!

En ook weer zwanger, een broertje of zusje voor A.! Fijn dat ze het zo goed doet, en heerlijk nog een laatste vakantie met z'n drietjes :) Voel je je verder goed? Begrijpt ze een beetje dat je zwanger bent?

Hier gaat het goed! Ook zwanger, van de derde. Zo spannend allemaal weer! E. doet het super. Ze is nog steeds een eigenwijze, af en toe driftige meid. Doet lekker haar ding en is heel beweeglijk, ziet absoluut geen gevaar. We kunnen onze handen er vol aan hebben. Aan de andere kant kan ze zichzelf heerlijk vermaken en is ze gek op kusjes en knuffelen, boekjes lezen, puzzelen en knutselen.

Praten doet ze wel, maar het lijkt vooral nog op geheimtaal :laughcry: Het praten gaat de laatste weken ineens met sprongen vooruit, erg leuk om te zien. Ze is net begonnen op het kdv en dat vindt ze echt geweldig, het is ook zo'n heerlijk, vrolijk kind!

Ben heel benieuwd hoe het met de rest is :)
2014 2016 2019
<<

Anoniem250

Bericht 25 Sep 2018 16:13

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Wat leuk om weer van jullie te horen. En allebei weer zwanger. Wat leuk en fijn? Hoe gaat het? En wat fijn om te horen hoe het met jullie kindjes gaat. Wat worden ze al groot. F is echt de Benjamin. Ik vrees voor haar dat ze altijd mijn kleine baby meisje blijft. Het is een heerlijk kind. Ze is grappig. En ze praat in zinnetjes van drie woorden en speelt heel veel met haar grote zus. Ze heeft een kordate tred en eetlust voor tien.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 25 Sep 2018 19:17

Re: Juli & Augustus Mama's 2016

Ik heb wel het idee dat ze begrijpt dat ik zwanger ben ja! Ze wijst me in ieder geval dagelijks op mijn dikke buik. Ik zou het maar vergeten zeg haha!!
Ik denk niet dat ze echt begrijpt dat er een baby in huis komt die ook niet meer weg gaat maar dat zal ze over 3 maanden wel merken. ;)
Ze is enorm veel bezig met haar pop. Flesjes geven. Op het potje en schone luier, dus dat stukje van baby’s snapt ze haha!

Gefeliciteerd Mikado dat je ook weer zwanger bent! Is het goed te doen met 2 kinderen in huis? Hier gaat dat tot nu toe best goed. Heb dan wel alleen A en ze is best rustig dus daar heb ik geluk mee.
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers