Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 23 Sep 2018 05:29

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

De leidster wel (werd iig door iemand gezegd bij Late Night afgelopen donderdag). Over het kind niks meer gehoord..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 23 Sep 2018 08:06

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Die tweet van die ontslagen juf is toch overduidelijk sarcastisch? Als reactie op die persoon dat er vertraging is en dat er altijd wat is bij de ns, oid. Ik zou die opmerking eerlijk gezegd dan ook kunnen maken, wellicht iets minder bot, geheel sarcastisch bedoeld uiteraard. Handig is het niet idd, maar volgens mij wordt het wel totaal verkeerd opgepakt.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 23 Sep 2018 08:10

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Sarcasme over de rug van vier dode kinderen? Nee, dat gaat mij te ver. Dan vind ik ontslag nog steeds hartstikke terecht.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Sep 2018 08:23

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Luisa schreef:Die tweet van die ontslagen juf is toch overduidelijk sarcastisch? Als reactie op die persoon dat er vertraging is en dat er altijd wat is bij de ns, oid. Ik zou die opmerking eerlijk gezegd dan ook kunnen maken, wellicht iets minder bot, geheel sarcastisch bedoeld uiteraard. Handig is het niet idd, maar volgens mij wordt het wel totaal verkeerd opgepakt.
Ik zat deze week exact hetzelfde te denken. Ik maak dat soort opmerkingen ook, juist om onbegrip van de ánder te laten zien. Maar goed hoewel haar intenties dan dus minder erg zouden zijn blijft het onderwerp, de timing en de openbaarheid iets waar je rekening mee moet houden en dat heeft zij niet gedaan.
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 23 Sep 2018 08:26

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Misschien gaat het idd wel te ver hoor, ik wil het ook niet goedpraten. Maar m.i. is het juist niet over de rug van die kinderen, omdat er met die sarcastische opmerking juist zoiets gezegd wordt van hou op met gezeik over vertaging oid er zijn 4 kindjes omgekomen. Maar goed, het is ook mijn ervaring dat sarcasme vaak niet begrepen wordt en alleen daarom is het natuurlijk al een onhandige opmerking.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Sep 2018 08:27

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Precies.
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 23 Sep 2018 08:28

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ja eens hoor UN.
<<

Anoniem336

Bericht 23 Sep 2018 08:32

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Dat is niet de enige opmerking die ze heeft geplaatst.
En als het sarcastisch was geweest, vermoed ik dat dat haar reden was van de post, en niet het hackverhaal.

Dus nee, dat zie ik er echt niet in.
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 23 Sep 2018 08:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 23 Sep 2018 08:34

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Zo had ik hem nog niet bekeken Luisa.

Maar dan nog, als het wel sarcasme was, waarom dan dat hackverhaal?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem244

Bericht 23 Sep 2018 09:17

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ze had meerdere opmerkingen gemaakt, ook echt wel meepraat reacties en “gein”
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Sep 2018 09:30

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ok dan is het geen sarcasme. Ik had alleen die ene opmerking gezien.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Sep 2018 10:06

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Even vooropgesteld: ik keur dergelijke reacties absoluut af en begrijp oprecht niet waarom mensen het nodig vinden om iets in die trant de plaatsen. Maar dit is toch iets dat na iedere ramp gebeurd? Er worden altijd ongepaste grappen gemaakt ten koste van de gebeurtenis en slachtoffers. Wat maakt het nu zo anders?
Ik las net dat een dame die een of andere voedselgroep beheert nu ook ontslagen is omdat ze typte “altijd wat met de NS”. Natuurlijk totaal niet in verhouding tot de opmerking waarvoor de Haagse juf is ontslagen, maar ik vraag me gewoon af waarom dat bij al die eerdere rampen wel mocht en nu niet. In Enschede zijn 23 doden gevallen door de vuurwerkramp destijds en bijna 1000 gewonden, daar werden ook grappen over gemaakt.

♥♥
<<

Anoniem248

Bericht 23 Sep 2018 10:32

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

In de tijd van Enschede was er natuurlijk nog geen social media en kon je er nog niet zwart op wit mee geconfronteerd worden. De tweet van die lerares stond aan haar naam gebonden en we weten allemaal hoe het rond blijft circuleren op internet, ook als je het zelf verwijdert. Ik denk dat daar het grootste verschil vergeleken met vroeger zit.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 23 Sep 2018 10:55

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ik heb ook het idee dat de tolerantie voor dit soort dingen in z’n algemeen wat minder wordt. Misschien juist wel omdat het steeds meer en ongepaster wordt. Mensen denken alles maar te kunnen zeggen online en daar zijn we collectief (?) ook beetje klaar mee? En voorbeeld van deze den haag juf is in no time echt zoveel gedeeld, die school kreeg duizenden klachten binnen. Dat zal eerder tot actie oproepen denk ik dan aantal jaren terug (toen had de school t misschien niet eens meegekregen dat juf dat had gepost?)

Ik vind t wel goed dat we daar met z’n allen wat harder in worden eerlijk gezegd. Laat mensen maar de verantwoordelijkheid nemen/ consequenties dragen van wat ze uitkramen. Overigens vind ik de situatie van de voedsel dame wel nog wat anders, zeker als ze zelf nog niet doorhad wat er precies gebeurd was, dan snap ik wel de initiële frustratie richting ns rondom ‘een vertraging’.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 23 Sep 2018 11:23

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Engeltje31 op 27 Sep 2018 18:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem248

Bericht 23 Sep 2018 11:45

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ik vind het eigenlijk niet zo netjes om de werkgever hier te vermelden. Maar misschien ligt dat ook wel aan mij hoor :)
<<

Anoniem336

Bericht 23 Sep 2018 19:13

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ik ook niet eigenlijk.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Sep 2018 19:42

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ik vind het wel een goede trend Elliot. Mensen mogen weleens leren dat ze niet zomaar kwetsende en idiote dingen in de comments moeten plaatsen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Sep 2018 20:54

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Carrie schreef:Ik vind het wel een goede trend Elliot. Mensen mogen weleens leren dat ze niet zomaar kwetsende en idiote dingen in de comments moeten plaatsen.

Ja eens hoor! Sowieso dingen zomaar roepen, ik vind dat echt bizar en getuigen van een heel laag inlevingsvermogen. Maar het valt me nu zo op, dat er zo fel op wordt gereageerd. Vandaar mijn reactie :)

♥♥
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 24 Sep 2018 19:08

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Maple schreef:Ik vind het eigenlijk niet zo netjes om de werkgever hier te vermelden. Maar misschien ligt dat ook wel aan mij hoor :)


Nou nee hoor. Erg onnodig om dat even te komen melden, voegt niks toe die naam.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem255

Bericht 25 Sep 2018 17:01

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

De leidster en het kindje van 11 zijn buiten levensgevaar.

Zo fijn!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 25 Sep 2018 19:02

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Heel fijn!

En tegelijk heb ik de afgelopen dagen aan hen gedacht en me afgevraagd of zij zelf ook het geluk nog kunnen inzien van het feit dat zij dit mochten overleven. Met de fysieke verwondingen, grote kans op blijvend letsel, maar vooral ook de emotionele schade met dit ongeluk voor altijd op je netvlies. Want je overleeft dan wel, maar hoe en met welke gevolgen... ik bedoel dat absoluut niet kwetsend, alsof de dood 'beter' geweest was, natuurlijk niet. Maar ik hoop en wens heel hard dat deze twee mensen hier bovenop komen en ondanks dit ook weer echt plezier uit het leven mogen halen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 25 Sep 2018 19:04

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ik hoorde het net ook inderdaad! Ik meot vooral veel denken aan het meisje van 11 dat haar twee zusjes is verloren. Wat een verdriet.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem255

Bericht 25 Sep 2018 19:32

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ja, ik snap je Lilou.
Ze zullen nog vaak terug denken aan deze vreselijke gebeurtenis.

Net als die jongen die als enige de vliegtuigramp heeft overleefd.

Ik denk niet dat je zoiets ooit te boven komt. Hopelijk krijgen ze daar de beste hulp voor.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 25 Sep 2018 19:36

Re: Vier kinderen omgekomen bij aanrijding met bakfiets.

Ik las het ook. Fijn om te lezen.
Maar ik snap wat je bedoelt Lilou zoiets draag je de rest van je leven met je mee.
2012
2016
2020

Instagram
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron