Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis babyproof maken

<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 24 Sep 2018 10:20

Huis babyproof maken

Onze baby is nu 8 maanden en schuift/kruipt t huis door
Alles aan t ontdekken en uitproberen nu met gevaren die we willen voorkomen maar kunnen slechts het huis in watten leggen ter voorkomen van.

Wat hebben jullie gedaan om je huis veilig te maken?
Dingen weggehaald of juist laten staan en continue opletten?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Sep 2018 10:26

Re: Huis babyproof maken

Wij hebben alle kleine dingetjes die ze in haar mond kan stoppen weg gehaald. We hebben een paar dingetjes verder weg geschoven en dat is het eigenlijk wel.
Als het echt gevaarlijk is of niet kapot mag dan ruimen we het op zodat ze er niet bij kan en met de andere dingen kan ze leren dat sommige dingen gewoon niet voor haar zijn.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Sep 2018 10:28

Re: Huis babyproof maken

Niet zo heel veel eerlijk gezegd. Een aantal stopcontacten die laag bij de grond zitten, hebben we van die kindersluitingen in gedaan. Verder leggen we sommige dingen hoog weg (al blijft dat zich aanpassen want ineens kan hij weer bij hogere hoogtes) en verder is 't gewoon goed opletten en nee zeggen. Daar ben ik meer van dan alles helemaal kind proof maken. Sommige dingen mogen gewoon niet en het is ook ons huis, niet alleen van ons kind. Ook een beetje logisch nadenken. Het wasmiddel stond altijd op de grond. Nu dus bovenop de droger die weer op de wasmachine staat. Zo kan ie er niet bij.
De grootste aanpassing is de tuin. Twee grote hekken met kindersloten erop.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 24 Sep 2018 10:33

Re: Huis babyproof maken

Wij hebben eigenlijk weinig aangepast.
De echte gevaarlijke dingen waar ze snel bij kan voordat je het doorhebt kun je wellicht beter wel wegleggen, maar wij hebben toch vooral steeds ingegrepen als hij ergens aanzat wat niet mocht.
'Nee daar mag je niet aankomen' zeiden wij en dan haalden we hem daar weg of boden hem iets anders aan ter afleiding. Vaak ging hij er dan wel direct weer naartoe, maar we bleven het herhalen (heel heel heel vaak :palm: ).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Sep 2018 10:34

Re: Huis babyproof maken

Alles wat gevaarlijk is, zou ik wel buiten bereik leggen/afdichten/afdekken. Al ben je meer van het nee zeggen en afleren en niet van het wegleggen, je wil niet dat één moment van onoplettendheid enorme gevolgen heeft. Er zijn genoeg dingen die ze niet mogen hebben, maar die niet gevaarlijk zijn voor je kind zelf.

Wij hebben veel dingen wel buiten bereik gelegd en dat moeten we trouwens nog steeds doen voor E, maar dat is een ander verhaal.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Sep 2018 10:38

Re: Huis babyproof maken

Wij hebben een traphekje, stopcontacten op kinderhoogte met plaatjes afgedekt en het gootsteenkastje in de keuken waar de vaatwasblokjes ed liggen heeft een haakje. Overige schoonmaakmiddelen staan hoog op een plank in de trapkast en wasmiddelen op zolder waar ook een haakje op de deur naar toe zit.
Een beetje wat Susan dus ook zegt, alles wat gevaarlijk is buiten bereik.

Ik ben niet van het alles weg zetten en ik leer ze ook gewoon dat ze van bepaalde spullen af moeten blijven. Maar ook van pick youre battles dus sommige spullen haal ik gewoon een tijdje weg en zet ik weer terug als de fase dat het heel interessant is weer voorbij is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Sep 2018 10:41

Re: Huis babyproof maken

Oh ja traphekjes hebben we ook.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Sep 2018 11:02

Re: Huis babyproof maken

Traphekje en de stopcontacten want die zitten bij ons allemaal bij de grond. Hadden kinderslot op de vriezer en onder de wasbak maar meneer heeft tot nu toe alle kindersloten uitgevogeld en krijgt alles open. Hij luistert gelukkig goed dus hij blijft er nu wel vanaf.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 24 Sep 2018 11:20

Re: Huis babyproof maken

Oja wij hebben ook zo'n haakje aan het keukenkastje onder de gootsteen want daar staat vaatwasmiddel etc in. Dus die kan hij niet open krijgen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Sep 2018 11:47

Re: Huis babyproof maken

De stopcontacten afgeschermd. We hebben een mandje op de bank met laders, sporthorloges er in, etc. Dat mandje mag ze niet aankomen. Duurde even maar ze weet het nu zo goed dat ze zelfs onze telefoons er in doet haha!

Wasmiddel, schoonmaakmiddel staat of op zolder (waar ze niet komt tot nu toe) of in de trapkast die dicht en op slot kan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Sep 2018 12:10

Re: Huis babyproof maken

Stopcontacten hebben we beveiligd en een traphekje geplaatst.
Mijn accessoires staan eigenlijk nog net zo. En ja er is wel eens een vaasje omgegaan en een kaarsje gesneuveld maar echt minimaal.
2016
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 24 Sep 2018 12:42

Re: Huis babyproof maken

Hebben jullie niet van die stootstrips/hoekjes geplaatst?
Wij hebben best wat hoeken en punten dus twijfel daarover..
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Sep 2018 12:52

Re: Huis babyproof maken

kippetje schreef:Hebben jullie niet van die stootstrips/hoekjes geplaatst?
Wij hebben best wat hoeken en punten dus twijfel daarover..


Nee niet gedaan. Paar keer blauw plek en toen wist hij het wel.
Klinkt wel een beetje zielig nu ik het zo typ haha
2016
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 24 Sep 2018 12:53

Re: Huis babyproof maken

Wij hebben een ronde salontafel en verder niet echt gevaarlijke hoekige punten.

We hebben de stopcontacten beveiligd en op sommige kastjes zitten klemmen. In de keuken heeft hij een kastje waar alleen wat plastic bakjes en de hand en vaatdoeken liggen, daar mag hij gewoon mee spelen.
10.04.17
<<

Anoniem253

Bericht 24 Sep 2018 13:32

Re: Huis babyproof maken

Salome schreef:Stopcontacten hebben we beveiligd en een traphekje geplaatst.
Mijn accessoires staan eigenlijk nog net zo. En ja er is wel eens een vaasje omgegaan en een kaarsje gesneuveld maar echt minimaal.


Hier hetzelfde.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Sep 2018 13:43

Re: Huis babyproof maken

kippetje schreef:Hebben jullie niet van die stootstrips/hoekjes geplaatst?
Wij hebben best wat hoeken en punten dus twijfel daarover..


Nee hebben we niet gedaan. We hebben ook best wat hoeken en punten maar hij is er nog nooit tegenaan gevallen. Hij heeft net z'n eerste echte blauwe plek op z'n hoofd gehad door ergens tegenaan te stoten maar dat was z'n eigen kinderstoel. Echt voorkomen doe je dat toch niet denk ik.
Maar als jij je er fijner bij voelt, moet je dat doen.
Toen hij twee weken bij m'n moeder logeerde vond zij het prettig om de hoeken van haar salontafel te beplakken. Nou is die tafel ook van transparant glas dus die ziet ie ook minder goed.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Sep 2018 13:47

Re: Huis babyproof maken

Die stootdingen zaten wel op de kleine tafel..maar die trok ze er steeds af. Dus nu zit er niks meer op.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Sep 2018 15:09

Re: Huis babyproof maken

Wij hebben eigenlijk nooit wat gedaan.
In ons oude appartement hadden we geen trap dus geen hekjes nodig en toen we verhuisden dachten we een hekje nog wel te plaatsen, maar na 2 jaar zitten die er nog steeds niet.
Ook stopcontacten hebben we nooit afgedekt.

Ik let wel op met wat ik waar neer zet. Een dure vaas bijv. laat ik in de kast, maar als er eens iets sneuvelt, dan is dat zo. Wil me daar ook niet te druk om maken. Schoonmaakmiddelen en ander gevaarlijk spul staat uiteraard wel buiten handbereik.
Bij anderen zal ook niet alles weggehaald worden of afgedekt zijn, daarom leer ik ze liever dat ze van sommige dingen gewoon af moeten blijven.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 24 Sep 2018 21:00

Re: Huis babyproof maken

Alles was al katproof, dus de vensterbanken waren al leeg.

We hebben stickertjes op de stopcontacten gedaan en traphekjes geplaatst. Afgelopen week hebben we ook in 8 keukenkastjes magneetjes geplaatst. Die haken trok ik steeds kapot en vond ze zelf onhandig. Op zich zit er niks onveiligs in die keukenkastjes, maar 8 keukenkastjes elke dag opnieuw inruimen vonden we een beetje vervelend worden. We hebben nog 2 magneten over en die plaatsen we dit weekend even, want ze is een niveautje hoger gegaan nu en jat steeds cracottes uit de lade.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Godsavethequeen