Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke wasdroger?

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 23 Sep 2018 12:40

Welke wasdroger?

Ik wil super graag een droger. Wij hebben een klein huis, en zodra het weer slechter wordt, moet ik alle was binnen drogen. Echt een drama! In de winter duurt het soms 3 dagen om mijn beddengoed droog te krijgen etc. etc.

Een droger dus.

Ik had al helemaal bedacht dat ik een super zuinige droger wilde. Ik hoor echter om mij heen dat de droogprestaties daarvan echt een stuk slechter zijn. En ze zijn écht veel duurder! Haal je dat bedrag er weer uit (ook in afschrijving)?

Verder hebben wij de mogelijkheid om de droger op een droger op de afvoer naar buiten te plaatsen. Maar ook een condensdroger of een warmtepomp droger zijn een optie.

Dus even wat vragen:

- Heb je een energiezuinige droger? Zo ja, welke klasse? Merk je dit op je energierekening?
- Heb je een warmtepomp, condens of 'gewone' droger?
- wordt de ruimte waar de droger instaat hierdoor erg klam?
- Welk merk droger heb je?
- Hoe duur was de droger ongeveer?
- Hoelang heb je je droger al?
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 23 Sep 2018 14:07

Re: Welke wasdroger?

Wij hebben een warmtepompdroger. Hiervoor hadden we een condensdroger allebei van Bosch. Op zich wordt alles goed droog, maar het duurt wel wat langer dan met de condensdroger. Heb het idee dat mijn handdoeken hier iets zurig door gaan ruiken soms.
Verdere vragen over kosten weer ik eigenlijk niet.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 23 Sep 2018 19:18

Re: Welke wasdroger?

Ik heb sinds een week of 4 een warmtepompdroger van Siemens. Ben er heel blij mee.
Droogt goed en een volle trommel handdoeken zijn in 2 uur droog.
Ook geeft de droger geen warmte af aan de ruimte wat de condensdroger die ik hiervoor had wel deed.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 25 Sep 2018 18:26

Re: Welke wasdroger?

Bedankt voor jullie reacties! Gezien de ruimte waar de droger staat, gaan we voor een warmtepompdroger. Ik heb het één en ander uitgezocht en kom tot de conclusie dat een condensdroger niet geschikt is (te vochtig). een afvoer naar buiten klinkt het minst aantrekkelijk. En een warmtepompdroger is ook gewoon zuiniger. de tijd neem ik dan maar voor lief ;)

Ik ga dus eens flink vergelijken, want aanpassingen doen hier in huis en dan een droger aanschaffen :)

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers