Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Regenjas of poncho voor je kind

<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 23 Sep 2018 15:20

Regenjas of poncho voor je kind

Wat is handiger? Een regenjas met broek? Zo'n hele lange regenjas? Of juist een poncho?

En maakt dat dan nog uit met veel jurken dragende meiden?
Welke jas of poncho heb je?

Ik heb tot op heden niet vaak door de regen moeten fietsen met mijn kinderen, maar moet er nu toch echt wel aan geloven met het brengen en halen met de fiets naar de peuterspeelzaal van de oudste.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Sep 2018 15:49

Re: Regenjas of poncho voor je kind

Ik heb voor m’n zoon een regenpak-onesie die hij over zijn kleren aan kan. Maar in de praktijk gebruik ik die alleen als bij buiten wil spelen na een fikse bui, als alles buiten nat is. Als het regent breng ik hem met de auto weg. Hij krijgt dan een gewoon regenjasje aan.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Sep 2018 15:53

Re: Regenjas of poncho voor je kind

Mijn dochter heeft nu zo'n regenjas van de HEMA met schapenvachtvoering in de capuchon. Mijn zoon heeft een heel assortiment regenkleding, van regenjassen tot regenbroeken en visserspakken (regenbroek met laarzen eraan vast). Poncho's heb ik nooit gebruikt. Wel van die plastic regenpakken (bijvoorbeeld zo'n rode met Jip en Janneke, jas en broek) maar die vallen hier niet in de smaak, veel te zweterig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 23 Sep 2018 16:41

Re: Regenjas of poncho voor je kind

Ik heb een regenponcho gekocht omdat dit mij veel handiger lijkt op de fiets (voorzitje). Nog niet gebruikt en is ook maar 5 min fietsen naar de crèche.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Sep 2018 16:43

Re: Regenjas of poncho voor je kind

Wij hebben geen echte regenjassen hier eigenlijk. Ze hebben gewoon hun eigen jas aan die wel water dicht is, al denk ik dan tot een bepaalde hoeveelheid regen. Als het regent breng ik ze met de auto (als het droog is trouwens ook wel) en worden ze nat dan droogt de jas daarna wel weer op.
:heart: :heart: 2011
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Sep 2018 08:29

Re: Regenjas of poncho voor je kind

Op de fiets gebruik ik voor beide jongens een poncho. Ik zet ze dan eerst in de stoeltjes, riempjes dicht ed. en daarna de poncho over kind en stoel heen. Ik vind het handig dat ik het zo snel over hun hoofd kan gooien en ze blijven goed droog zo.
Als we verder moeten dan pak ik de bakfiets met huif, dit is vooral voor snel ophalen op het kinderdagverbijf bijvoorbeeld ( poncho zit standaard in de tas).

De jongste heeft een Jip en Janneke poncho van de Hema ( die ook al van zijn broer geweest is) en de oudste een Batman poncho van Ali express. Van het weekend een paar keer door de regen gelopen met de oudste met poncho en regenlaarzen aan en dat voldeed ook prima, zijn broek was ook helemaal niet nat, hij heeft een winterjas van de Zara die ook waterdicht is overigens.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 24 Sep 2018 09:25

Re: Regenjas of poncho voor je kind

Bij ons gaat het ook vooral om stukjes op de fiets en ergens lijkt me poncho dan ook ideaal en snel. Maar bijj de Hema hebben ze die dus ook gewoon? Ga ik daar eens kijken! Kijk ik ook even naar die met schapenvoering. Bedankt iig voor jullie reacties!
Juli 2015
Maart 2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Sep 2018 09:31

Re: Regenjas of poncho voor je kind

Pure* schreef:Bij ons gaat het ook vooral om stukjes op de fiets en ergens lijkt me poncho dan ook ideaal en snel. Maar bijj de Hema hebben ze die dus ook gewoon? Ga ik daar eens kijken! Kijk ik ook even naar die met schapenvoering. Bedankt iig voor jullie reacties!


https://www.hema.nl/kind/jongenskleding ... color=rood
Overigens heb ik wel een kleinere maat, maar alsnog veel te groot voor M, maar dat maakt niet zo veel uit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 24 Sep 2018 13:45

Re: Regenjas of poncho voor je kind

Dankje!!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 24 Sep 2018 14:10

Re: Regenjas of poncho voor je kind

F. heeft ook die met de voering van de Hema, hele fijne jas!
⁠♡♡♡
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Sep 2018 16:12

Re: Regenjas of poncho voor je kind

Uffe schreef:F. heeft ook die met de voering van de Hema, hele fijne jas!


Deze hebben mijn dochters ook allebei.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo