Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe auto kopen

<<

Anoniem315

Bericht 22 Sep 2018 16:25

Nieuwe auto kopen

Hoi!

Mijn auto is afgelopen woensdag kapot gegaan en er staat me een dure reparatie te wachten. Nu wil ik al een poosje een andere auto, omdat deze me al tijden wat ergernissen bezorgt. Na wikken en wegen heb ik besloten om een bod te doen op een occasion bij de garage tegen inruil van mijn kapotte auto óf (als het bod wordt afgewezen) de auto te laten repareren en zelf op zoek te gaan naar iets anders en dan liefst helemaal nieuw, op aanraden van mijn vader.

Ik wil rond de 10000/12000 euro besteden. Met inruil moet dat mogelijk zijn bij bv een KIA of een Renault. Het liefst zou ik een Opel Corsa kopen, maar die zijn nieuw net wat boven budget.

Ik zoek ervaringen in die prijsklasse (tot 15000). Wat voor auto hebben jullie gekocht en is dat een aanrader of zijn er veel nadelen?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Sep 2018 16:40

Re: Nieuwe auto kopen

Exo toen wij voor een nieuwe auto keken hadden wij ook een budget van rond de 10.000 euro. Wij hebben toen bewust gekozen voor een wat rijker uitgeruste occassion in plaats van een simpele nieuwe auto. Met een prijsklasse tot 15.000 euro kom je voor een nieuwe auto al snel uit op een basismodelletje. Ik had daar zelf toen niet heel erg over nagedacht, ik wilde liever nieuw, maar iemand gaf mij deze tip en ik ben uiteindelijk heel blij dat wij toch een occassion hebben gekozen.

♥♥
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Sep 2018 17:09

Re: Nieuwe auto kopen

Ik koop altijd een auto waar de kop vanaf is. Eentje van max 5 jaar oud. Die heeft nog aardig veel nieuwe snufjes. Met mijn vorige auto (Ford Focus) heb ik 10 jaar gereden. Toen ik hem mocht was die 5 jaar oud. Nu heb ik een Toyota Auris Hybride. Die was ook 5 jaar toen ik hem kocht. Met deze auto ga ik denk ik geen 10 jaar doen. Ik rijd nu meer dan eerst namelijk.

Mocht je veel rijden zou ik als ik jou was eens kijken naar een Toyota Yaris hybride (ik ben daar te lang voor).
<<

Anoniem315

Bericht 22 Sep 2018 17:16

Re: Nieuwe auto kopen

Ik rijd niet veel. Ik kom nauwelijks aan de 20.000.

De occasion die ik misschien kan kopen is een Corsa van 2013 en telt 122.000 km.

Hybrides zijn toch vrij duur? Of raad je me een tweedehands hybride aan?
<<

Anoniem315

Bericht 22 Sep 2018 17:17

Re: Nieuwe auto kopen

Elliot, daar zit natuurlijk ook wel wat in... Oh dit is zo lastig!
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 22 Sep 2018 17:17

Re: Nieuwe auto kopen

Ik weet niet wat ze nu precies kosten, maar volgens mij kostte een Toyota Yaris eerder ook zoiets. Is in ieder geval wel een hele betrouwbare auto. Vaak heb je wel een actiemodel oid waar dan wat meer snufjes bij zitten dan bij het basismodel. Maar ik heb nog nooit zelf een auto gekocht, dus ik weet niet hoe de prijzen nu liggen.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Sep 2018 17:19

Re: Nieuwe auto kopen

Thanks! Ik ga er even naar kijken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Sep 2018 17:30

Re: Nieuwe auto kopen

Altijd 2e hand. Toyota Aygo kan ook. Is kleiner dan Yaris. Ook zuinig en in BPM goedkoper. Zie je veel rijden.

Suzuki swift zou ook wel kunnen passen bij je qua auto.

Opel crosa vind ik zelf een saai ogende auto, maar goed ik heb niet zoveel met de Duitse automerken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Sep 2018 17:32

Re: Nieuwe auto kopen

Kijk een naar occassions van lease maatschappijen. Bijv leaseplan die heeft een hele website en je kan ook proefritten maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem315

Bericht 22 Sep 2018 17:52

Re: Nieuwe auto kopen

Fred schreef:Altijd 2e hand. Toyota Aygo kan ook. Is kleiner dan Yaris. Ook zuinig en in BPM goedkoper. Zie je veel rijden.

Suzuki swift zou ook wel kunnen passen bij je qua auto.

Opel crosa vind ik zelf een saai ogende auto, maar goed ik heb niet zoveel met de Duitse automerken.


Aygo vind ik, sorry, heel lelijke auto's en ik vind ze ook niet prettig rijden. Ik wil echt een degelijke auto met een goede wegligging.

Smaken verschillen :)

Toyota Yaris vind ik erg leuke auto's. Hybride rijden spreekt me ook aan.
Ik ben al druk aan het zoeken naar een mooie occasion. Bedankt voor de tip!

Meer tips zijn alsnog welkom!
<<

Anoniem315

Bericht 22 Sep 2018 17:53

Re: Nieuwe auto kopen

Silly-One schreef:Kijk een naar occassions van lease maatschappijen. Bijv leaseplan die heeft een hele website en je kan ook proefritten maken.


Wat vind je daar het voordeel van? Ik ben niet zo bekend met lease, maar wellicht kan ik er wat mee!
<<

Anoniem294

Bericht 22 Sep 2018 17:57

Re: Nieuwe auto kopen

Zoek je een hatchback als tweede auto of een gezinsauto

Heb je de peugeot 308 hatchback al overwogen? Ik vind dit nieuwe uiterlijk wel mooi en sportief en ze zijn luxe en goed betaalbaar. Ook redelijk zuinig. Ik heb er pas in gereden en vond dat erg prettig. Het is dat die te klein is voor ons. Ik wilde zelf een audi kopen maar overweeg nu toch zeker de 308 of 508 station.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Sep 2018 18:19

Re: Nieuwe auto kopen

Exogenesis schreef:
Silly-One schreef:Kijk een naar occassions van lease maatschappijen. Bijv leaseplan die heeft een hele website en je kan ook proefritten maken.


Wat vind je daar het voordeel van? Ik ben niet zo bekend met lease, maar wellicht kan ik er wat mee!


De auto’s hebben vaak de luxere opties. Zijn vaak niet heel oud en het onderhoud is goed bij gehouden. Met een leaseauto was ik zelf altijd wel makkelijker qua onderhoud in de zin van gelijk doen. Het zat al bij mijn leaseprijs is, dus ik stelde het niet uit etc.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Sep 2018 19:35

Re: Nieuwe auto kopen

Exogenesis schreef:
Silly-One schreef:Kijk een naar occassions van lease maatschappijen. Bijv leaseplan die heeft een hele website en je kan ook proefritten maken.


Wat vind je daar het voordeel van? Ik ben niet zo bekend met lease, maar wellicht kan ik er wat mee!


Wij zitten/zaten ook in een soort situatie als je nu beschrijft. Onze auto kwam nog met acceptabele kosten door de APK dus we rijden nog even door.

Ik denk dat Silly-one bedoelt om te kijken naar auto's die eerder in de lease hebben gezeten en nu worden verkocht. Soms hebben deze meer accessoires en betaal je niet de hoofdprijs als voor een nieuwe auto. Het is maar net wat je zoekt!
Wij checken nu regelmatig de site van ABD inruilauto (Fries bedrijf dat ook zakelijke lease doet en hier ex-lease auto's te koop aanbied).
08/2018
05/2021
<<

Anoniem281

Bericht 22 Sep 2018 19:50

Re: Nieuwe auto kopen

Ik zou ook niet snel een gloedjenieuwe auto kopen. Zodra je van 't terrein af bent, zijn ze al in waarde gedaald.

Voor 10.000 kun je volgens mij echt wel een geschikte occasion vinden, hoor! Maar dan eentje waar de kinderziektes uit zijn, de eerste beurt gedaan is en bijv. de distributieriem al van gedaan is. Leasen is volgens mij voor jou sowieso niet interessant, als je kijkt naar 't formaat auto dat je wilt, ben je per maand rond de 350 euro kwijt. Je bent goedkoper uit als je koopt denk ik!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 22 Sep 2018 20:22

Re: Nieuwe auto kopen

Wij kochten ook een "ex-lease" auto. Een prius. Deze heeft bijvoorbeeld ingebouwde navigatie, achteruitrijd camera, kan zelf parkeren ed.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 22 Sep 2018 20:24

Re: Nieuwe auto kopen

Ik heb een vw Up, tweedehands gekocht met slechts 11 km op de teller :-)
Eigenaar had hem gewonnen maar wilde hem niet zelf houden.

Zelf zou ik nooit een auto kopen met zoveel km’s op de teller voor zo’n budget.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem315

Bericht 22 Sep 2018 20:53

Re: Nieuwe auto kopen

Goede tip, van de lease-auto's! Het nadeel vind ik wel dat sommige mensen helemaal niet zuinig met lease-auto's omgaan. Je zult maar net een afgeragde kopen en daar na een maand of wat achterkomen. Maar goed, dat is vooral het doemscenario wat mijn man noemt.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Sep 2018 20:53

Re: Nieuwe auto kopen

Sneeuwwitje, dat is tof!
<<

Anoniem252

Bericht 22 Sep 2018 20:55

Re: Nieuwe auto kopen

Een Opel Corsa is zo fijn vind ik, heb je de Karl ook bekeken? Die is volgens mij ook best ruim. Wij betaalden destijds 9000 geloof ik voor eentje van 2,5 jaar oud. Denk dat je ze best tweedehands kan kopen voor dat bedrag.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Sep 2018 20:57

Re: Nieuwe auto kopen

Coco schreef:Zoek je een hatchback als tweede auto of een gezinsauto

Heb je de peugeot 308 hatchback al overwogen? Ik vind dit nieuwe uiterlijk wel mooi en sportief en ze zijn luxe en goed betaalbaar. Ook redelijk zuinig. Ik heb er pas in gereden en vond dat erg prettig. Het is dat die te klein is voor ons. Ik wilde zelf een audi kopen maar overweeg nu toch zeker de 308 of 508 station.


Leuke auto's!
Ik zoek niet echt een gezinsauto, zoals een station. Mijn man heeft een station en daar gaan we mee op vakantie en langere stukken rijden. Ik zoek wel een auto waar ik mijn 2 kinderen in kan vervoeren en waarin ik me veilig voel. Sowieso niet een te lichte auto. Onder de 1000kg valt eigenlijk al af.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Sep 2018 20:59

Re: Nieuwe auto kopen

Atelier Madame schreef:Een Opel Corsa is zo fijn vind ik, heb je de Karl ook bekeken? Die is volgens mij ook best ruim. Wij betaalden destijds 9000 geloof ik voor eentje van 2,5 jaar oud. Denk dat je ze best tweedehands kan kopen voor dat bedrag.


Gereden in een Karl vanochtend ja. Reed erg fijn! Maar zo weinig kofferbakruimte.. En weinig kont. Qua vormgeving vind ik hem niet stoer genoeg.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Sep 2018 21:21

Re: Nieuwe auto kopen

Exogenesis schreef:Goede tip, van de lease-auto's! Het nadeel vind ik wel dat sommige mensen helemaal niet zuinig met lease-auto's omgaan. Je zult maar net een afgeragde kopen en daar na een maand of wat achterkomen. Maar goed, dat is vooral het doemscenario wat mijn man noemt.


Mijn broer heeft er een eerder dit jaar gekocht en bij de aankoop heb je ook Bovag garantie en ik geloof ook wat extra vanuit leaseplan waar hij hem heeft gekocht.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Sep 2018 01:17

Re: Nieuwe auto kopen

Een Ford Fiesta? De nieuwere versies zien er tegenwoordig bijna net zo stoer uit als de nieuwere Focus. Ze zijn ook een stuk groter dan eerst. Volgens mij ook aardig wat ruimte.

Yaris hybride is ideaal. Net zoals mijn auris hybride geen geschakeld meer (automaat) en nog zuiniger. Haalt 1 op 20 km. Zelf maak ik bijv winst op mijn woon-werk km-vergoeding.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 23 Sep 2018 11:27

Re: Nieuwe auto kopen

Ik heb een Volkwagen Up. Een lichte auto, dus ook niet zo duur aan de wegenbelasting. Ik ben er nog steeds heel happy mee. En ik wil er nog wel 10 jaar in rijden. Dan zie ik wel weer verder.
Ik heb hem in 2015 gekocht, hij was toen 2 jaar oud pas.
Zelf zou ik nooit een nieuwe kopen. Van 2 tot 5 jaar oud is ook prima. Dan is de grootste afschrijving er al afgeschreven.

Mijn enige vereiste toen en nu waren een 5 deurs en een airco erin.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron