Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #12

<<

Anoniem273

Bericht 20 Sep 2018 18:40

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij halen Indiaas. Samosas, naan, groenten curry, grote garnalen van de grill, mijn man heeft dingen met kip besteld. Morgen eet ik alleen en dan eet ik de restjes :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Sep 2018 18:41

Re: Wat eten we vanavond? #12

Stoofvlees met ui en kruiden uit een blikje van Jonnie Boer - Zwolse stoof, aardappelpuree en rode kool. Zoiets hadden we maandag al, maar toen was het vlees veel te zout geworden. Deze kruiden zijn erg lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6184

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Sep 2018 19:17

Re: Wat eten we vanavond? #12

Urban Naked schreef:Ik heb weer groenten geroosterd: aardappel, zoete aardappel, bospeen en rode bieten. En daar heb ik wat vissticks bij gebakken. M’n jongens eten dit goed dus ik gooi het er geregeld in :)

Rooster je dat tegelijk allemaal? En hoe kruid je het dan? Ik kan het niet bedenken!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Sep 2018 19:52

Re: Wat eten we vanavond? #12

ALLES TEGELIJK! Haha ja echt. Ik schep het om met olie en zout en paprikapoeder. Hoppekee.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 20 Sep 2018 20:35

Re: Wat eten we vanavond? #12

Urban Naked schreef:ALLES TEGELIJK! Haha ja echt. Ik schep het om met olie en zout en paprikapoeder. Hoppekee.

Vertel me wat meer. Die aardappels zijn gewoon rauw die snijd je in plakjes ofzo? En de olie in de pan zelf of smeer je de groenten in met olie? En als het roosteren is waarom dan toch olie? Het klinkt wel erg lekker vandaar mijn vragen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Sep 2018 22:09

Re: Wat eten we vanavond? #12

Jongens jongens toch het is zo simpel.

De gewone aardappel snij ik in partjes. Ik kook ze een minuut of 5. Giet af.
De zoete aardappel snij ik ongekookt in partjes.
De peentjes snij ik in de lengte doormidden.
De rode biet (zo’n zakje gekookte bieten, 4 stuks meestal) snij ik in partjes.

De bietjes gooi ik zo op m’n bakplaat (met bakpapier op de bakplaat he).
Al het andere wentel ik eerst door m’n olie/paprikapoeder/zout- mengsel en daarna kieper ik het op m’n bakplaten. Half uurtje op 200 gr en BAM.

Soms doe ik gek en gooi ik er knoflooktenen bij. En ipv de peen heb ik liever pastinaak maar dat was er nu niet.
Een dipje van yoghurt en knoflook erbij is ook lekker.
#teammaple🍁
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Sep 2018 06:52

Re: Wat eten we vanavond? #12

Als het straks droog is, fiets ik langs de poelier net buiten het dorp. Daar hebben ze op vrijdag en zaterdag heerlijke kipkluifjes. Die eten we dan met ovenaardappelen en salade.
10.04.17
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Sep 2018 08:47

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik maak zo ook vaak een braadslee vol op een vergelijkbare manier als UN doet. Dan gooi ik er ook nog rauwe mini gehaktballetjes bij, die zijn in dezelfde tijd wel gaar. Vaak maak ik gebruik van seizoensgroenten, in de zomer lekker kerstomaatjes die dan open poffen bijvoorbeeld.

Wij eten vanavond een maaltijdsalade met plakken gesmolten brie, krokant gebakken parmaham, pijnboompitjes, sla, komkommer, ui ed en ik ben op dit moment tomaatjes aan het drogen in de oven. Daar een stokbroodje bij en de jongens eten een soort van monkey platter met alle ingrediënten los denk ik.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 21 Sep 2018 08:57

Re: Wat eten we vanavond? #12

Pizza
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem243

Bericht 21 Sep 2018 09:54

Re: Wat eten we vanavond? #12

Stoofvlees, stoofpeertjes uit eigen tuin, zelfgemaakte appelmoes en aardappeltjes uit de oven.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Sep 2018 10:26

Re: Wat eten we vanavond? #12

Urban Naked schreef:Jongens jongens toch het is zo simpel.

De gewone aardappel snij ik in partjes. Ik kook ze een minuut of 5. Giet af.
De zoete aardappel snij ik ongekookt in partjes.
De peentjes snij ik in de lengte doormidden.
De rode biet (zo’n zakje gekookte bieten, 4 stuks meestal) snij ik in partjes.

De bietjes gooi ik zo op m’n bakplaat (met bakpapier op de bakplaat he).
Al het andere wentel ik eerst door m’n olie/paprikapoeder/zout- mengsel en daarna kieper ik het op m’n bakplaten. Half uurtje op 200 gr en BAM.

Soms doe ik gek en gooi ik er knoflooktenen bij. En ipv de peen heb ik liever pastinaak maar dat was er nu niet.
Een dipje van yoghurt en knoflook erbij is ook lekker.


Ok dank! Lekker hoor. En kijk eens aan goed dat ik het vroeg want uit bakplaten n 200 gr maak ik op dat jij het in de oven doet. En ik wilde het in de grillpan doen, gekkenhuis! Ik snap alleen die 'De rode biet (zo’n zakje gekookte bieten, 4 stuks meestal)' niet want dat heb ik nog nooit gezien maar daar ga ik wel even voor googelen.

Bedankt hoor!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 21 Sep 2018 10:31

Re: Wat eten we vanavond? #12

Die rode bieten liggen bij de supermarkt altijd in de buurt van de aardappels, uien en knoflook.

Wij eten pompoenstamppot, met braadworst.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6184

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Sep 2018 11:19

Re: Wat eten we vanavond? #12

Carrie schreef:
Urban Naked schreef:Jongens jongens toch het is zo simpel.

De gewone aardappel snij ik in partjes. Ik kook ze een minuut of 5. Giet af.
De zoete aardappel snij ik ongekookt in partjes.
De peentjes snij ik in de lengte doormidden.
De rode biet (zo’n zakje gekookte bieten, 4 stuks meestal) snij ik in partjes.

De bietjes gooi ik zo op m’n bakplaat (met bakpapier op de bakplaat he).
Al het andere wentel ik eerst door m’n olie/paprikapoeder/zout- mengsel en daarna kieper ik het op m’n bakplaten. Half uurtje op 200 gr en BAM.

Soms doe ik gek en gooi ik er knoflooktenen bij. En ipv de peen heb ik liever pastinaak maar dat was er nu niet.
Een dipje van yoghurt en knoflook erbij is ook lekker.


Ok dank! Lekker hoor. En kijk eens aan goed dat ik het vroeg want uit bakplaten n 200 gr maak ik op dat jij het in de oven doet. En ik wilde het in de grillpan doen, gekkenhuis! Ik snap alleen die 'De rode biet (zo’n zakje gekookte bieten, 4 stuks meestal)' niet want dat heb ik nog nooit gezien maar daar ga ik wel even voor googelen.

Bedankt hoor!

Nou serieus, ik durfde het bijna niet te vragen omdat het zo simpel klinkt. Maar zo precies we wilde ik het wel graag weten ja, thnx!

Bij onze ah liggen die bietjes voorverpakt tussen de verse groenten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Sep 2018 12:06

Re: Wat eten we vanavond? #12

Klinkt heel lekker Urban Naked. Ik maak ook graag groenten uit de oven maar deze combinatie kende ik nog niet. Ik ga het onthouden voor als m'n man niet thuis is (die lust geen bieten en dan eet ik dat vaak).

Wij eten vanavond op het familieweekend en m'n tante kookt. Zal wel flauwe macaroni worden ofzo. Nee da's flauw, maar het eten waarschijnlijk ook wel een beetje.
Let's discover the world together.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 21 Sep 2018 12:16

Re: Wat eten we vanavond? #12

Soms zijn die bietjes ook wel met 5 in 1 verpakking ;)

Zo'n plaat met groenten maakt mijn schoonzusje ook vaak, zij heeft een stoomoven ook, daar komen de groenten ook echt heerlijk uit.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Sep 2018 12:41

Re: Wat eten we vanavond? #12

Soleil schreef:Die rode bieten liggen bij de supermarkt altijd in de buurt van de aardappels, uien en knoflook.

Wij eten pompoenstamppot, met braadworst.


Kijk kijk zo kan ik verder! Ook goed om te weten dat er soms wel 5 in zitten in plaats van 4! Bedankt allemaal.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Sep 2018 13:26

Re: Wat eten we vanavond? #12

Misoe schreef:Soms zijn die bietjes ook wel met 5 in 1 verpakking ;)

Zo'n plaat met groenten maakt mijn schoonzusje ook vaak, zij heeft een stoomoven ook, daar komen de groenten ook echt heerlijk uit.

Klopt dan zitten er ook kleintjes in en dan doen ze er 5! Je zult het maar in elkaar moeten puzzelen jongens, wat een werk.

Nou goed ik ben blij dat m’n recept opgehelderd is.
Vnv maak ik een kiptajine met kip, abrikozen, aubergine. En couscous. Hier staan recepten van online dus ik hou m’n info wat summier vandaag, nu stop ik.
#teammaple🍁
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 21 Sep 2018 13:30

Re: Wat eten we vanavond? #12

Urban Naked schreef:
Misoe schreef:Soms zijn die bietjes ook wel met 5 in 1 verpakking ;)

Zo'n plaat met groenten maakt mijn schoonzusje ook vaak, zij heeft een stoomoven ook, daar komen de groenten ook echt heerlijk uit.

Klopt dan zitten er ook kleintjes in en dan doen ze er 5! Je zult het maar in elkaar moeten puzzelen jongens, wat een werk.

Nou goed ik ben blij dat m’n recept opgehelderd is.
Vnv maak ik een kiptajine met kip, abrikozen, aubergine. En couscous. Hier staan recepten van online dus ik hou m’n info wat summier vandaag, nu stop ik.

Ik eet vanavond bij jou!
<<

Anoniem301

Bericht 21 Sep 2018 13:59

Re: Wat eten we vanavond? #12

Urban Naked schreef:
Misoe schreef:Soms zijn die bietjes ook wel met 5 in 1 verpakking ;)

Zo'n plaat met groenten maakt mijn schoonzusje ook vaak, zij heeft een stoomoven ook, daar komen de groenten ook echt heerlijk uit.

Klopt dan zitten er ook kleintjes in en dan doen ze er 5! Je zult het maar in elkaar moeten puzzelen jongens, wat een werk.

Nou goed ik ben blij dat m’n recept opgehelderd is.
Vnv maak ik een kiptajine met kip, abrikozen, aubergine. En couscous. Hier staan recepten van online dus ik hou m’n info wat summier vandaag, nu stop ik.

Hahaha ok is goed
<<

Anoniem245

Bericht 21 Sep 2018 14:58

Re: Wat eten we vanavond? #12

Spaghetti met Marokkaanse gehaktballetjes en komkommers.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4486

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 21 Sep 2018 15:32

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik ga uit eten met een vriendin! Wijntjes en een kaasplankje gok ik!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Sep 2018 16:15

Re: Wat eten we vanavond? #12

Sublimo is goed! Ik heb er nog een Marokkaanse wortelsalade bij gemaakt.
#teammaple🍁
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 22 Sep 2018 08:44

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik maak vanavond Hemelse Kip, kip in een sausje van o.a. creme fraiche, kruiden en Zwitserse strooikaas. Daarbij eten we wat rijst.
Laatst gewijzigd door Pandora op 23 Sep 2018 10:07, in totaal 2 keer gewijzigd.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 22 Sep 2018 10:55

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik ga met zoon bij mijn ouders eten. Ook mijn zusje en zwager zijn er, ze wonen ruim 2 uur bij ons vandaan dus zien hun niet echt vaak. We gaan Chinees halen bij echt een hele goede, heerlijk!
10.04.17
<<

Anoniem244

Bericht 22 Sep 2018 11:05

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ben tot ongeveer 18u aan het werk en vriend is de avond weg, dus ga lekker Sushi bestellen
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron