Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eet mijn kind vandaag?

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 06 Sep 2018 16:20

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Green_Pepper schreef:1 hap gehakt, 1 likje van een worteltje en verder niks.
Eten koken was vandaag weer een enorm dankbare taak.


Zo gaat het hier ook vaak, frustrerend is dat hè.
Wij eten vanavond hachee/stoofvlees met pompoen en erbij rijst, ik weet nu al dat de meiden geen %@* op het vlees zullen zetten, hoe hard we ook pushen..... Dat wordt dus weer een avond rijst zonder saus o.i.d.
Gisteren hadden we pasta met een spinazie/gehaktsausje, met moeite hebben ze ieder geloof ik 2 happen gegeven, daarna toch maar een bordje pasta met wat kaas... :palm:
Hoe doen jullie dit? Geef je je kind dan alleen de rijst/pasta of gaat het dan echt met een nagenoeg lege buik slapen??
Onze kinderen gaan naar school, opvang en sporten en hebben gewoon een goede maaltijd nodig vind ik, dus ik wil zo graag dat ze 's avonds fatsoenlijk/goed eten..... :cry:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 06 Sep 2018 16:49

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Zoon zit momenteel in een fase dat bepaalde dingen resoluut worden geweigerd (alles wat eruitziet als couscous bijvoorbeeld daar neemt ie geen hap van). In dat geval gaat ie dus zonder avondeten naar bed. Al ik hem een alternatief aanbied, ben ik bang dat het hek van de dam is. Gelukkig eet ie vijf van de zeven dagen wel gewoon in meer of mindere mate van z’n avondeten. Ik weet niet wat ik zou doen als ie avond aan avond zou weigeren.
<<

Anoniem316

Bericht 06 Sep 2018 17:28

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Dochter wilde hier wel een paar hapjes broccoli van mijn bord eten maar van haar eigen bord was vies. Voor de rest ook maar weer prut vandaag.

@pandora, ik geef haar niks anders. Het schijnt als ze echt honger hebben, ze wel gaan eten. L moet maar eten wat de pot schaft :wink:
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 06 Sep 2018 18:10

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Nou hier die tactiek echt wel geprobeerd maar ook als ze echt honger heeft gaat ze niet eten (de jongste), dan huilt ze alleen maar van de honger. En ja snachts ook. Wij geven dus altijd toetje na. Misschien niet de beste tactiek, maar mijn dochter zit al op flink ondergewicht dus dan maar zo. Gelukkig gaat ze laatste tijd beter eten.

Ontopic:
Hier aten we vanavond gebakken aardappels, peultjes en krokante kip schnitzel. Beide aten alleen de peultjes niet. Toetje was bananenvla. Dat vond de jongste niet zo lekker, oudste wel.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 06 Sep 2018 18:21

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Pandora schreef:
Green_Pepper schreef:1 hap gehakt, 1 likje van een worteltje en verder niks.
Eten koken was vandaag weer een enorm dankbare taak.


Zo gaat het hier ook vaak, frustrerend is dat hè.
Wij eten vanavond hachee/stoofvlees met pompoen en erbij rijst, ik weet nu al dat de meiden geen %@* op het vlees zullen zetten, hoe hard we ook pushen..... Dat wordt dus weer een avond rijst zonder saus o.i.d.
Gisteren hadden we pasta met een spinazie/gehaktsausje, met moeite hebben ze ieder geloof ik 2 happen gegeven, daarna toch maar een bordje pasta met wat kaas... :palm:
Hoe doen jullie dit? Geef je je kind dan alleen de rijst/pasta of gaat het dan echt met een nagenoeg lege buik slapen??
Onze kinderen gaan naar school, opvang en sporten en hebben gewoon een goede maaltijd nodig vind ik, dus ik wil zo graag dat ze 's avonds fatsoenlijk/goed eten..... :cry:


Ik heb in de vriezer een voorraadje met potjes zelfgemaakte macaroni met groentenprutje. Dat vindt mijn zoon (bijna) altijd heerlijk, dus soms krijgt hij dat. Verder gaat hij regelmatig zonder eten naar bed inderdaad, een fijn idee vind ik het niet maar een strijd er van maken wil ik ook niet.
Gelukkig is hij nog nooit van de honger wakker geworden.
Overigens krijgt hij 's avonds nog wel yoghurt of melk, dat laat ik niet afhangen van hoeveel hij heeft gegeten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Sep 2018 20:35

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Green_Pepper schreef:
Pandora schreef:
Green_Pepper schreef:1 hap gehakt, 1 likje van een worteltje en verder niks.
Eten koken was vandaag weer een enorm dankbare taak.


Zo gaat het hier ook vaak, frustrerend is dat hè.
Wij eten vanavond hachee/stoofvlees met pompoen en erbij rijst, ik weet nu al dat de meiden geen %@* op het vlees zullen zetten, hoe hard we ook pushen..... Dat wordt dus weer een avond rijst zonder saus o.i.d.
Gisteren hadden we pasta met een spinazie/gehaktsausje, met moeite hebben ze ieder geloof ik 2 happen gegeven, daarna toch maar een bordje pasta met wat kaas... :palm:
Hoe doen jullie dit? Geef je je kind dan alleen de rijst/pasta of gaat het dan echt met een nagenoeg lege buik slapen??
Onze kinderen gaan naar school, opvang en sporten en hebben gewoon een goede maaltijd nodig vind ik, dus ik wil zo graag dat ze 's avonds fatsoenlijk/goed eten..... :cry:


Ik heb in de vriezer een voorraadje met potjes zelfgemaakte macaroni met groentenprutje. Dat vindt mijn zoon (bijna) altijd heerlijk, dus soms krijgt hij dat. Verder gaat hij regelmatig zonder eten naar bed inderdaad, een fijn idee vind ik het niet maar een strijd er van maken wil ik ook niet.
Gelukkig is hij nog nooit van de honger wakker geworden.
Overigens krijgt hij 's avonds nog wel yoghurt of melk, dat laat ik niet afhangen van hoeveel hij heeft gegeten.


Ik geef altijd yoghurt na. Tenzij hij opzettelijk smeert met het eten. Die fase hebben wij momenteel. Hij heeft echt wel trek maar hij wil gewoon klieren. Voor het slapen gaan krijgt hij altijd beker warme gewone melk. Dus helemaal met een lege maag maar bed gaat hij nooit.
Als we iets eten wat hij echt niet lust krijgt hij een prakkie uit de vriezer. Meestal is dat bloemkool of broccoli en dat eet hij altijd wel.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Sep 2018 17:10

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Vanavond eet ie maultaschen, een soort Duitse ravioli. Hij vindt het heerlijk. Samen met lekkere Duitse knakworsten en een groentemix in tomatensaus.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Sep 2018 17:22

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Hee salome, wat wij ‘klieren’ vinden is voor peuters vaak ook een vorm van ontdekken van structuren enzo he. Ik weet hoe vreselijk het is hoor en ik sta ook niet re jubelen dat hij zn zintuigen zo lekker traint als m’n peuter smeert, maar door dit te bedenken haal ik er voor mezelf wel een klein stukje frustratie van af :)

Mijn kinderen eten bijna altijd hetzelfde als ik btw, en dat is vnv tortellini met venkel en spinazie en een tapenade van tomaat, kaas, basilicum en zongedroogde tomaat.
#teammaple🍁
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 11 Sep 2018 18:18

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Urban Naked schreef:Hee salome, wat wij ‘klieren’ vinden is voor peuters vaak ook een vorm van ontdekken van structuren enzo he. Ik weet hoe vreselijk het is hoor en ik sta ook niet re jubelen dat hij zn zintuigen zo lekker traint als m’n peuter smeert, maar door dit te bedenken haal ik er voor mezelf wel een klein stukje frustratie van af :)

Mijn kinderen eten bijna altijd hetzelfde als ik btw, en dat is vnv tortellini met venkel en spinazie en een tapenade van tomaat, kaas, basilicum en zongedroogde tomaat.

Haha ja er is wel een verschil tussen klieren en klieren hier.
Ontdekken is prima inderdaad. Ik bedoel met klieren overigens niet knoeien.
Ik bedoel echt gooien/uitspugen voor de lol/met de vork in de tafel prikken.
2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Sep 2018 20:29

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ohja heerlijk. Daar kun je vrij weinig positiefs in vinden idd :)
#teammaple🍁
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 11 Sep 2018 21:10

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Hier is het ook regelmatig eten van tafel vegen, dat vind ik ook niet leuk. Als er per ongeluk wat valt is het prima, of als ze erin knijpt, kneedt of prikt. Doelbewust op de grond smijten proberen we af te leren.

Vandaag at ze frietjes uit de airfryer van wortel, knolselderij en zoete aardappel. Wat cherrytomaatjes en kip erbij. Alles ging erin als koek, dus die houden we erin.

Ok, ze gooide een deel op de grond, maar we aten buiten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Sep 2018 19:24

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Vandaag heeft ie bij een restaurantje voor de lunch voor 't eerst Vietnamees gegeten. Noodles met ei (hij kan nu ook ei zeggen, zo leuk), kip en groenten, al was ie meer geïnteresseerd in mijn loempia. Hij vond het leuk en lekker!

Afbeelding

Vanavond heeft ie chili con Carne gegeten.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Sep 2018 20:34

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Y heeft zich voorgenomen om elke dag iets nieuws te proeven, ze heeft vandaag een Turkse Börek (filodeegrolletje met spinazie en feta) geproefd en ze vond het heel lekker. Of ze echt iedere dag iets nieuws proeft en of het ook iedere dag een succes is, is nog af te wachten, maar ik vind het wel een nobel streven, want ze is al jaren een heel moeilijke eter. Alles wat ze nieuw lust, is fijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Sep 2018 20:35

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Wat leuk Susan. Vooral omdat het echt vanuit haarzelf komt. Ik ben benieuwd wat ze allemaal gaat proeven en hoe ze het vindt. Blijf je het hier delen?
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Sep 2018 20:44

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ja is goed, leuk! Moet wel even bedenken wat ik haar dan allemaal laat proeven. Van die Turkse Börek had ik al min of meer ingecalculeerd dat ze het lekker zou vinden, omdat ze ook houdt van pasta met spinazie en roomkaas, dus die spinazie/kaascombi kent en waardeert ze al. Morgen gaan we vrijwel direct na school naar het huisje van mijn ouders, dus ik weet niet of het morgen gaat lukken, anders zaterdag. Dan haal ik misschien ook wel weer die Börek want mijn moeder en ik vinden die ook zo lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Sep 2018 20:53

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Leuk! Lust/kent ze couscous? Anders maak je er een kleine couscous salade bij, kan ze dat proeven. Of iets met van die lekkere Turkse aubergine. En als je het kan vinden/tijd hebt om te halen iets van baklava? Dat lust ze vast wel, zo zoet. Laat je haar wat Turkse dingen proeven.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Sep 2018 21:03

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ze houdt niet van honing, jammer genoeg, want er zitten meerdere Turkse winkeltjes in het dorp, dus ik zou er wel aan kunnen komen. Couscoussalade zou ik wel een keer kunnen proberen. Of misschien spekkoek. Heel andere kant op, maar ik zou het ook leuk vinden als ze meer Indische dingen proeft (ook hartige), aangezien haar oma uit Indonesië komt en ze zelf altijd heel trots is op haar Indische roots.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem253

Bericht 24 Sep 2018 13:33

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Boerenkool met rookworst.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9400

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 24 Sep 2018 13:45

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Haha Marin! Ik had een keer de ene dag noodles en de andere dag spaghetti, toen zei F. Huh mama alweer slierten. Daar moet ik ineens aan denken bij de foto van O.

F. eet vandaag gebakken aardappels, boontjes en een boomstammetje...althans dat is de bedoeling!
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Sep 2018 13:47

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Haha grappig Uffe. Ja't is ook net 't zelfde voor zo'n kind.

Wat voor rookworst gebruik je daarvoor champagne?

Mijn zoon eet ook een stampotje, met aardappelpuree, spinazie en boerenkool. En daarbij deze nieuwe zalmnuggets, daar ben ik erg benieuwd naar. https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... almnuggets
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9400

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 24 Sep 2018 13:53

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ik ben ook benieuwd naar die zalmnuggets Marin, laat je even weten hoe het bevallen is?
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Sep 2018 16:44

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Hij vond ze lekker! Ze zijn lekker knapperig als je ze in de oven doet. Ik heb zelf ook even geproefd en ik zou er zelf wel een kwarksausje bij maken maar hij vond ze zo lekker al.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 25 Sep 2018 08:05

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ik had gisteren voor R pasta met pompoen en geitenkaas. De eerste maaltijd die hij echt weigerde te eten.
Uiteindelijk heeft hij toen krentenbol gegeten.

We houden het dus maar gewoon bij de stampotjes pompoen en spinazie, dat eet hij wel graag.

Vanavond eet hij risotto met courgette, spinazie en doperwtjes.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Sep 2018 08:21

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Jammer Saga. Kwam je er nog achter welk deel van de maaltijd hij niet lekker vond? Of was het in z'n geheel geen succes.
Zo kwam ik erachter dat hij niet echt van grote pasta soorten houdt, geen penne enzo. Wel macaroni. Daarom maak ik nu ook veel stampotjes met aardappel of zoete aardappel. Lekker makkelijk.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 25 Sep 2018 09:59

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ik denk de combinatie pompoen en geitenkaas. Alles afzonderlijk lust hij wel graag.
Ik gebruik vaak macaroni omdat dat wat makkelijker eet, haha!

Ja stampotjes zijn ideaal!
10.04.17
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers