Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Noodnummers van Expedia en Booking.com?

<<

caribbeanlover

Bericht 20 Sep 2018 12:30

Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Bestaan die eigenlijk wel?
<<

Anoniem248

Bericht 20 Sep 2018 12:33

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Dat zijn toch geen reisorganisaties, maar gewoon ‘verzamelsites’? Voor nood moet je dan bij je reisverzekering zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Sep 2018 12:38

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Maple schreef:Dat zijn toch geen reisorganisaties, maar gewoon ‘verzamelsites’? Voor nood moet je dan bij je reisverzekering zijn.


We hadden Expedia gebeld en zij hebben daarna niks laten weten. Uiteindelijk de verzekering gebeld en die heeft alles heel fijn geregeld echt super van ze. We hoefde geen bewijs te sturen en geloofde ons op ons woord.
Booking had ik al gemaild, maar daar reageren ze niet op. Ze kunnen wel een mail sturen waarin staat dat wij het laatste hotel niet hebben bezocht. Echt heel slecht!
<<

Anoniem248

Bericht 20 Sep 2018 12:39

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Ik begrijp niet goed welke service je van hen verwacht?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Sep 2018 12:45

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Wat Maple zegt inderdaad. Het is geen reisorganisatie zoals bijvoorbeeld Sunweb, dus jouw reisverzekering betaalt het bedrag bij annulering terug, daar heeft Booking/Expedia geen rol in. Of had je een soort bericht verwacht dat je niet hebt ingecheckt? Heb je dat nodig voor je verzekering?
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Sep 2018 12:50

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Oke dat kan, maar wij hebben E daar gebeld ivm met mij. Ze hebben niks meer laten horen, ook niet vragen hoe het gaat. Ik heb net via fb gevraagd waarom zij zo handelen.
Booking heeft een ruk fb. Heb ooit een bericht gestuurd en alles gaat in het engels. Dat kan ik, maar als ik bel kan ik nederlands praten en via fb niet. Ik heb geen zin om te bellen omdat ik ze al gemaild heb.
Opzich maakt het niet uit omdat de verzekering alles geregeld heeft, maar zo ga je niet met klanten om. Ik kan nu de klachten in Red mijn vakantie en Sos mijn vakantie is een hel wel begrijpen.
Het gaat mij de manier op dat ze niet terug mailen. Ik had booking ruim voordat we weg gingen gemaild en heb nog niks gehoord dat is raar.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Sep 2018 12:52

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

caribbeanlover schreef:Oke dat kan, maar wij hebben E daar gebeld ivm met mij. Ze hebben niks meer laten horen, ook niet vragen hoe het gaat. Ik heb net via fb gevraagd waarom zij zo handelen.
Booking heeft een ruk fb. Heb ooit een bericht gestuurd en alles gaat in het engels. Dat kan ik, maar als ik bel kan ik nederlands praten en via fb niet. Ik heb geen zin om te bellen omdat ik ze al gemaild heb.
Opzich maakt het niet uit omdat de verzekering alles geregeld heeft, maar zo ga je niet met klanten om. Ik kan nu de klachten in Red mijn vakantie en Sos mijn vakantie is een hel wel begrijpen.
Het gaat mij de manier op dat ze niet terug mailen. Ik had booking ruim voordat we weg gingen gemaild en heb nog niks gehoord dat is raar.


Maar wat wil je dan van ze?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Sep 2018 12:54

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

caribbeanlover schreef:Ze hebben niks meer laten horen, ook niet vragen hoe het gaat. Ik heb net via fb gevraagd waarom zij zo handelen.


Dat is niet zo gek toch, het is een boekingssite. Geen reisbureau. Ik heb je volgens mij al vaker aangeraden niet via dit soort bedrijven te boeken als je dit soort service wel wenst. Het is prima en ook logisch dat je graag feedback wilt geven en persoonlijk contact wilt, maar dan raad ik je bijvoorbeeld een kleinschalig reisbureau of zelfstandig reisadviseur aan, in plaats van zo'n massale website waar je één van de miljoenen klanten bent. Sorry, zij gaan je dat echt niet vragen hoe het met je gaat. Daar zijn zij niet voor.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Sep 2018 12:57

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Marin schreef:
caribbeanlover schreef:Ze hebben niks meer laten horen, ook niet vragen hoe het gaat. Ik heb net via fb gevraagd waarom zij zo handelen.


Dat is niet zo gek toch, het is een boekingssite. Geen reisbureau. Ik heb je volgens mij al vaker aangeraden niet via dit soort bedrijven te boeken als je dit soort service wel wenst. Het is prima en ook logisch dat je graag feedback wilt geven en persoonlijk contact wilt, maar dan raad ik je bijvoorbeeld een kleinschalig reisbureau of zelfstandig reisadviseur aan, in plaats van zo'n massale website waar je één van de miljoenen klanten bent. Sorry, zij gaan je dat echt niet vragen hoe het met je gaat. Daar zijn zij niet voor.


Dat ze niet vragen hoe het gaat dat kan. Het is toch raar dat ze niet op mijn mail reageren waarin ik uitleg dat we niet komen en dat ze vervolgens wel kunnen mailen waarom we niet zijn geweest? Ja toch?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Sep 2018 12:58

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

caribbeanlover schreef:
Marin schreef:
caribbeanlover schreef:Ze hebben niks meer laten horen, ook niet vragen hoe het gaat. Ik heb net via fb gevraagd waarom zij zo handelen.


Dat is niet zo gek toch, het is een boekingssite. Geen reisbureau. Ik heb je volgens mij al vaker aangeraden niet via dit soort bedrijven te boeken als je dit soort service wel wenst. Het is prima en ook logisch dat je graag feedback wilt geven en persoonlijk contact wilt, maar dan raad ik je bijvoorbeeld een kleinschalig reisbureau of zelfstandig reisadviseur aan, in plaats van zo'n massale website waar je één van de miljoenen klanten bent. Sorry, zij gaan je dat echt niet vragen hoe het met je gaat. Daar zijn zij niet voor.


Dat ze niet vragen hoe het gaat dat kan. Het is toch raar dat ze niet op mijn mail reageren waarin ik uitleg dat we niet komen en dat ze vervolgens wel kunnen mailen waarom we niet zijn geweest? Ja toch?


Ik weet hun werkwijze niet dus daar kan ik helaas niets over zeggen. Wie weet zijn het wel geautomatiseerde berichten door een bot en komt er weinig humane empathie bij te kijken. Of het zijn wel mensen en ze hebben het over het hoofd gezien of het valt niet onder hun beleid om daar op te reageren. I don't know.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Sep 2018 13:05

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Ik boek ook liever bij het hotel zelf. Het hotel van Expedia hadden we eerst via het hotel zelf en konden we bij aankomst zonder voorschot betalen, bij vertrek eigenlijk. Later zag ik het bij Expedia goedkoper en aangezien we op budget waren vond ik dat aantrekkelijk dus daar geboekt.

Bij booking kreeg ik een korting dus dat scheelde € 25,00 dus waarom niet dacht ik.

Opzich zijn het handige sites om hotels te vinden en meestal kijk ik daar voor hotelnamen. Vervolgens mail naar het hotel zelf en vraag wat wij ervoor vragen en vraag ook om een korting die ik vaak krijg.

Mijn man vind het van beide ook een rare manier van hoe je omgaat met klanten.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Sep 2018 13:11

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

caribbeanlover schreef:
Mijn man vind het van beide ook een rare manier van hoe je omgaat met klanten.


Misschien kun je hem Marins reactie laten lezen en begrijpt hij het dan ook beter.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Sep 2018 13:15

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Als alles via de verzekering gaat, dan is het toch raar dat booking wel kan mailen en vragen waarom we er niet waren? Ja toch?
Nee zie niet in waarom ik haar reactie aan mijn man zou moeten laten lezen. Hij weet nu ook wel dat alles via de verzekering gaat en dat we niet bij hun hoeven aan te kloppen als er wat is.
We gaan volgend jaar gewoon lekker via TUI, lekker makkelijk 1 kant en klaar pakket.
<<

Anoniem245

Bericht 20 Sep 2018 13:18

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Maak je daar nou toch niet druk om! Zo belangrijk is dat toch ook weer niet, en zoals Marin aangeeft hebben ze miljoenen klanten en waarschijnlijk dit soort situaties heeeeeel vaak. Ze kunnen dan toch niet iedereen persoonlijk gaan mailen/bellen?

Maak je liever druk om je gezondheid, is veel belangrijker :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Sep 2018 13:22

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

caribbeanlover schreef:Als alles via de verzekering gaat, dan is het toch raar dat booking wel kan mailen en vragen waarom we er niet waren? Ja toch?


Ik denk dat dat een automatisch gegenereerd bericht is. Het systeem van Booking ziet dat jullie niet hebben ingecheckt: Hoppa, mail eruit. Zonder empathie of wat, maar ja, dat kan die computer ook niet weten. En anders is het vast een andere afdeling/persoon/case manager/zoals ik zei weet ik niet hoe het daar werkt.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Sep 2018 13:24

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Kira schreef:Maak je daar nou toch niet druk om! Zo belangrijk is dat toch ook weer niet, en zoals Marin aangeeft hebben ze miljoenen klanten en waarschijnlijk dit soort situaties heeeeeel vaak. Ze kunnen dan toch niet iedereen persoonlijk gaan mailen/bellen?

Maak je liever druk om je gezondheid, is veel belangrijker :)


Je hebt ook wel gelijk, maar ik ben nu extra gevoelig en gefrusteerd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Sep 2018 14:44

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Marin schreef:
caribbeanlover schreef:Als alles via de verzekering gaat, dan is het toch raar dat booking wel kan mailen en vragen waarom we er niet waren? Ja toch?


Ik denk dat dat een automatisch gegenereerd bericht is. Het systeem van Booking ziet dat jullie niet hebben ingecheckt: Hoppa, mail eruit. Zonder empathie of wat, maar ja, dat kan die computer ook niet weten. En anders is het vast een andere afdeling/persoon/case manager/zoals ik zei weet ik niet hoe het daar werkt.


Dit precies. Die berichten zijn allemaal ingesteld op triggers (acties van een klant): en op basis daarvan wordt een mail uitgestuurd. Zo ook de mail achteraf of het beviel, de mails eromheen, je incheckmail, je borg, je betaling: welke mail dan ook.
Daar zit niet iemand achter de computer de hele dag 1 miljoen mails handmatig te versturen. Dat gaat gewoon niet.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Sep 2018 14:49

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

caribbeanlover schreef:Als alles via de verzekering gaat, dan is het toch raar dat booking wel kan mailen en vragen waarom we er niet waren? Ja toch?
Nee zie niet in waarom ik haar reactie aan mijn man zou moeten laten lezen. Hij weet nu ook wel dat alles via de verzekering gaat en dat we niet bij hun hoeven aan te kloppen als er wat is.
We gaan volgend jaar gewoon lekker via TUI, lekker makkelijk 1 kant en klaar pakket.


Ik denk oprecht wel dat jij daar beter op je plek bent dan bij dit soort grotere sites waar je ook niet makkelijk contact mee kan leggen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Sep 2018 15:05

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Ja dat denk ik ook Caro. Of nóg kleinschaliger, maar in elk geval niet zo massaal als Booking/Expedia etc. Dat is toch ook prima, CBL. Als jij dat een fijne manier van vakantie boeken/vieren vindt, moet je dat zeker zo doen.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Sep 2018 15:11

Re: Noodnummers van Expedia en Booking.com?

Marin schreef:Ja dat denk ik ook Caro. Of nóg kleinschaliger, maar in elk geval niet zo massaal als Booking/Expedia etc. Dat is toch ook prima, CBL. Als jij dat een fijne manier van vakantie boeken/vieren vindt, moet je dat zeker zo doen.


Voor een vakantie naar Bali of Goa in 2015 is het makkelijker om het los te boeken dan een pakketreis omdat die veel duurder zijn. Als ik via Trivago een hotel zoek staat Booking vaak bovenaan als goedkoopst en dan is de keuze gauw gemaakt.
Pakket kan ook daar heb ik ook naar gekeken voor Bali, maar was echt veels te duur. Dan kom ik al gauw terecht bij Expedia, Booking.com ed.

Een pakket bij TUI is met 1 druk op de knop gedaan en ideaal. Verder niks om over na te denken en lekker all in zonder gedoe met de portomonnee. Alhoewel ik volgend jaar graag terug wil naar Bali laat ik de keuze aan mijn man over aangezien hij veel te verduren heeft. Het maakt mij opzich niet veel uit, beide is leuk!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers