Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


BSO

<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 18 Sep 2018 10:59

Re: BSO

Onze school heeft geen BSO in de school, er zit wel een KDV/BSO naast maar die was ons te duur. Ik heb namelijk flexibele opvang nodig en deze moest ik dan 3 middagen volledig afnemen.

Eerst gingen ze naar een gastouder en die deed ook BSO maar de gastouder beviel niet.
Nu gaan ze naar een flexibele BSO die meer kinderen ophaalt van onze school en die kinderen gaan meestal ook flexibel.
Ze hebben een BSO 1 voor kindjes van 4 tot 6 en BSO 2 van 6 tot 12. De kinderen worden met een busje gehaald of bakfiets.
Deze BSO heeft boven meerdere ruimtes waarin kinderen verschillende activiteiten kunnen kiezen en buiten een mooie speeltuin. Bij slecht weer lopen ze naar de sportschool aan de overkant waar ze een deal mee hebben.
Ze hanteren wel dat de leidsters wisselen van groep dus ze hebben niet steeds dezelfde.

Wij zijn wel beperkt in keuze wegens het feit dat ik flexibel werk maar we zijn over de BSO zeer tevreden.
M:21072011
J :08012014
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 18 Sep 2018 13:27

Re: BSO

Onze zoon start in november met school en bso. In ons dorp is maar 1 aanbieder, dus hij gaat naar de locatie naast de school. Daar komen ook kinderen van andere scholen naar toe. Zoon kan dus zelf (onder begeleiding) lopen, dat is een meter of 50. Ze komen daar in horizontale groepen.

Ik zou niet voor bso-in school kiezen om wat anderen zeggen. A change of scenery lijkt me ook wel fijn, als je al van 08.30 tot 14.00u in de klas hebt gezeten!
22112014 / 10042019
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Sep 2018 18:49

Re: BSO

Ik zou bij beiden gaan kijken, het ggd-rapport lezen en dan de voors en tegens tegen elkaar afwegen. Wat mij opvalt is dat veel bso’s in een school geen echte eigen ruimte hebben maar bijvoorbeeld ergens in een gang, aula oid zitten. Bij ons op school zitten de kinderen dus in de binnenkomstruimte van de school, daar is de keuken en staat een lange tafel waar ze aan moeten gaan zitten. En dan duurt het zeker tot een half uur na het uitgaan van de school tot het weer een beetje rustig is.

Onze kinderen gaan naar de bso op de locatie waar ze ook dagopvang hadden, ze halen de kinderen met een stint (elektrische bolderkar zeg maar) uit school en gaan dan dus naar de locatie. T nadeel van de locatie is dat er maar 1 groep is van 4-12, maar omdat het allemaal zo vertrouwd is merken we dat het eigenlijk helemaal niet erg is, sterker nog, ze vinden het geweldig. Ze gaan ook vanuit de peuters al regelmatig even naar de bso en op een gegeven moment ook dagdelen wennen.

Nou weet ik dat deze organisatie (waar mijn man de directeur van is :laughcry:) ook inschoolse opvang hebben op sommige locaties, maar dat doen ze dus alleen als ze dan echt hun eigen lokaal hebben en de buitenruimte voldoende voldoet aan hun eisen. Meestal hebben ze dan al meegedaan in het bouwproces en bouwen ze samen met de school. Zo’n soort inschoolse locatie is dan echt een bso op zich en vaak zit er dan ook al dagopvang/peutespeelzaal bij waardoor de kinderen ook al gewend zijn aan in de school zijn.

In jouw geval klinkt de locatie buiten de school het aantrekkelijkst, maar ik zou zeker gaan kijken en sfeer proeven bij beiden. En echt kijk naar de ggd rapporten. Het zegt lang niet alles, maar als ze steeds aantekeningen hebben gekregen dat iets niet goed is morrelt er meestal iets in de organisatie.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 18 Sep 2018 19:02

Re: BSO

Lastig Zora, ik zou inderdaad bij beide locaties gaan kijken. Verder zijn hier al veel tips gegeven van ervaringsdeskundigen!

Als F. naar een BSO zou gaan moet ze echt 10km met een busje, dat vind ik helemaal niets. Maar een gastouder met bso is hier gewoon niet te vinden. Zucht...gelukkig hebben we nog even.
⁠♡♡♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Sep 2018 19:39

Re: BSO

Poeh zo lang met een busje zou ik ook niet leuk vinden!

Dank iedereen! Ik heb hier echt veel aan :) goeie vragen ook Lilou!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 19 Sep 2018 05:21

Re: BSO

Wij hebben gekozen voor een bso op een andere lijstje als de school, ze gaan veel naar buiten (zo veel mogelijk mits het niet regent) en ondernemen erg veel.
Ze worden opgehaald met een elektrische soort bolderwagen en dat is een feest voor de kids.
Wat ik ook een groot verschil vind, is dat onze leidsters eigenlijk altijd vrolijk kijken en die van een andere bso kijken eigenlijk altijd chagrijnig.
Dat klinkt misschien stom, maar het voelt gewoon goed als ik ‘onze’ leidsters lachend en groetend het schoolplein op zie komen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers