Ik zou bij beiden gaan kijken, het ggd-rapport lezen en dan de voors en tegens tegen elkaar afwegen. Wat mij opvalt is dat veel bso’s in een school geen echte eigen ruimte hebben maar bijvoorbeeld ergens in een gang, aula oid zitten. Bij ons op school zitten de kinderen dus in de binnenkomstruimte van de school, daar is de keuken en staat een lange tafel waar ze aan moeten gaan zitten. En dan duurt het zeker tot een half uur na het uitgaan van de school tot het weer een beetje rustig is.
Onze kinderen gaan naar de bso op de locatie waar ze ook dagopvang hadden, ze halen de kinderen met een stint (elektrische bolderkar zeg maar) uit school en gaan dan dus naar de locatie. T nadeel van de locatie is dat er maar 1 groep is van 4-12, maar omdat het allemaal zo vertrouwd is merken we dat het eigenlijk helemaal niet erg is, sterker nog, ze vinden het geweldig. Ze gaan ook vanuit de peuters al regelmatig even naar de bso en op een gegeven moment ook dagdelen wennen.
Nou weet ik dat deze organisatie (waar mijn man de directeur van is
) ook inschoolse opvang hebben op sommige locaties, maar dat doen ze dus alleen als ze dan echt hun eigen lokaal hebben en de buitenruimte voldoende voldoet aan hun eisen. Meestal hebben ze dan al meegedaan in het bouwproces en bouwen ze samen met de school. Zo’n soort inschoolse locatie is dan echt een bso op zich en vaak zit er dan ook al dagopvang/peutespeelzaal bij waardoor de kinderen ook al gewend zijn aan in de school zijn.
In jouw geval klinkt de locatie buiten de school het aantrekkelijkst, maar ik zou zeker gaan kijken en sfeer proeven bij beiden. En echt kijk naar de ggd rapporten. Het zegt lang niet alles, maar als ze steeds aantekeningen hebben gekregen dat iets niet goed is morrelt er meestal iets in de organisatie.