Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bespaartopic

<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2017 09:21

Re: Bespaartopic

sarah1985 schreef:Oh z'n meter zou niks voor mij zijn daar zou ik constant op kijken

Wij krijgen van Nuon €387 terug. Ik stap dit jaar een keer niet over.

Hahaha. Dat dacht ik ook, maar dat is een paar keer leuk en dan is het ook weer prima. Maar het blijft wel een leuke 'gadget'.
Lekkere teruggave!
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2017 09:21

Re: Bespaartopic

Silly-One schreef:Oke, geen idee hoeveel ik bespaar. Maar ik dit jaar nog maar 3x mij verwarming aangezet. Ik merk echt dat ik nu in een tussenwoning zit, met zowel links, rechts boven en beneden bewoners. Het is hier in huis 19 graden.

Jeetje dat scheelt je vast een hele hoop geld!
<<

Anoniem304

Bericht 03 Sep 2018 15:59

Re: Bespaartopic

Iemand nog aan het besparen?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Sep 2018 17:07

Re: Bespaartopic

Ja hoor altijd. Komende 2 maanden moeten we zuiniger aan doen omdat ik minder inkomen heb omdat ik thuis zit ivm operatie.

In nov mogen we weer overstappen van energie maar weet niet of we dat doen.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 04 Sep 2018 11:22

Re: Bespaartopic

Ah de reden is minder sarah, hopelijk gaat het allemaal lukken.

Volgens mij loont overstappen met een welkom bonus altijd wel, tenzij je nu mega lage tarieven hebt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Sep 2018 12:56

Re: Bespaartopic

Voor het overstappen van energie, zal ik echt goed kijken hoe of wat.
Ik ben niet overgestapt. Is een bewuste keuze, want ik wel locale groene stroom, maar ik heb ook een rekening van 50 euro per maand en het zou zelf lager mogen zijn.
Ik kreeg vorig jaar de helft van mij voorschot terug.

Ik wil wel besparen, maar met een salaris van netto 400 meer per maand zou ik eigenlijk niet weten waarom. Ik kan nu met dezelfde uitgaves meer sparen.

Ik heb wel de ABN Grip app en daarin wat budgets staan. En het leuke is wel dat ik hierdoor wel beter weet wat ik uitgeef en ik dus onbewust ook bespaar. Zo heb ik mijn boodschappen budget op 200 per maand staan en als ik einde van de maand merk dat ik er boven kom, dan ga ik wel weer zuiniger boodschappen doen, of meer de kasten leeg eten ipv alles maar kopen zonder te kijken wat ik heb staan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem249

Bericht 04 Sep 2018 18:06

Re: Bespaartopic

Ik ben nog nooit overgestapt, maar wij betalen dan ook niet zoveel. Waar kun je vergelijken om te zien of overstappen zinvol is?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Sep 2018 18:18

Re: Bespaartopic

De welkomstbonus verdienen ze op een andere manier terug. Of een hoger vastrecht dan tarieven van de concurrentie. Check ze beide. Hier is het energieverbruik erg laag. Goede isolatie en gas gebruiken we nauwelijks nu. Boodschappen voor 2 komen we ergens tussen de 200 en 250 euro op uit. Kopen eigenlijk alles in de aanbieding en vriezen het in.
<<

Anoniem249

Bericht 04 Sep 2018 18:25

Re: Bespaartopic

Fred wat betaal je voor laag energie en gasverbruik per maand?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Sep 2018 18:59

Re: Bespaartopic

heb vorig jaar een jaar bij gedaan met extra korting. Zal eens zien hoeveel we betalen per ding.


cotton het gaat zeker lukken. Staan er nu beter voor als jaren geleden en sparen per maand mooi.
Afbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 05 Sep 2018 06:29

Re: Bespaartopic

ik wil ook weer wat gaan besparen, heb in de vakantie eigenlijk nergens op gelet, en de afgelopen maanden ook niet eigenlijk. Maar het seizoen is net pas weer begonnen en ik ben een beetje door mijn buffer heen :p
Dus ik ga de folders nakijken via een app en zo meer mijn boodschappen doen, even niets kopen wat niet nodig is. En meer hoef ik dan eigenlijk niet te doen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Sep 2018 06:51

Re: Bespaartopic

In verband met gezinsuitbreiding moesten onze woonverzekeringen aangepast worden; we hebben gelijk gekeken naar de dekking en eventueel overstappen. Wintersport staat nu dan ook voorlopig uit.

Binnenkort gaan we waarschijnlijk van ziggo naar telfort voor tv en internet.
08/2018
05/2021
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 05 Sep 2018 07:47

Re: Bespaartopic

Cotton schreef:Ah de reden is minder sarah, hopelijk gaat het allemaal lukken.

Volgens mij loont overstappen met een welkom bonus altijd wel, tenzij je nu mega lage tarieven hebt.

Voor een welkomsbonus hoef je niet over te stappen. Wij krijgen jaarlijks bij onze huidige leverancier de 'welkoms'bonus. Moeten we wel elk jaar opnieuw over bellen (bellen krijgen we een hoger aanbod dan online) en ze proberen telkens een langer contract aan te smeren wat in verhouding duurder is.
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 05 Sep 2018 09:47

Re: Bespaartopic

Klopt, Elska... Zo doen we het ook bij de internetaanbieder. Als daar een aanbieding van voorbij komt voor nieuwe klanten, dan hangen wij als vaste klant gelijk aan de telefoon. We hebben glasvezel en dat zijn vrijwel allemaal duurdere aanbieders dan kabel. Ligt geen kabel in onze wijk namelijk.

Enige aanbieder die vaste klanten automatisch steeds meer korting geeft is volgens mij Simyo (bij de mobiel). Al jarenlang klant en ik hoef steeds minder te betalen en krijg voor die prijs dan ook nog eens meer MB's en belminuten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Sep 2018 09:58

Re: Bespaartopic

Fred, glasvezel is niet meer duurder dan kabel. Ik woon in een woning met alleen glasvezel optie en ik belde dat ik gewoon kabel wilde en dat was in prijs niet duurder.

Qua mobiel. Mijn abbo verleng ik om de 1 of 2 jaar en de prijs gaat omlaag en wat ik krijg gaat omhoog. Dus ook die marktwerking is tegenwoordig zo.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 17 Sep 2018 14:33

Re: Bespaartopic

Elska schreef:
Cotton schreef:Ah de reden is minder sarah, hopelijk gaat het allemaal lukken.

Volgens mij loont overstappen met een welkom bonus altijd wel, tenzij je nu mega lage tarieven hebt.

Voor een welkomsbonus hoef je niet over te stappen. Wij krijgen jaarlijks bij onze huidige leverancier de 'welkoms'bonus. Moeten we wel elk jaar opnieuw over bellen (bellen krijgen we een hoger aanbod dan online) en ze proberen telkens een langer contract aan te smeren wat in verhouding duurder is.

Ohja dat werkt natuurlijk ook altijd wel!

Wij hadden Netflix het hoogste abonnement. Mijn schoonouders en m'n vriend z'n broertje keken via ons account. Maar ze hebben nu zelf Netflix genomen, dus heb het weer terug gezet naar standaard, scheelt weer €3 per maand.

En onze grote zware gezinsauto is de deur uit. We zijn van diesel naar benzine gegaan en dat scheelt €97 per maand.
<<

Anoniem245

Bericht 17 Sep 2018 16:05

Re: Bespaartopic

Ik deel netflix ook met drie anderen, maar betalen gewoon allemaal €3,-
<<

Anoniem304

Bericht 17 Sep 2018 16:34

Re: Bespaartopic

Videoland deel ik met een vriendin en die splitten we ook. Maar m'n schoonfamilie keek gewoon zo mee. Wij hebben weer TV via hun dus Netflix was voor hun gratis.

Geen idee ook waarom ze nu zelf hebben, maar ik vind het prima. :P
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Sep 2018 19:12

Re: Bespaartopic

Ik deel Netflix inderdaad ook met zus en zwager, en broer en zwager. Scheelt weer in de kosten!
<<

Anoniem304

Bericht 21 Sep 2018 11:03

Re: Bespaartopic

Het verzekeringspakket aangepast, we zijn overgestapt. Gaat ook lekker schelen per maand.
En we doen nu ook langer met G's flesvoeding tegenwoordig, dat scheelt toch ook wel. Bij een volgende baby meteen op huismerk, m'n vriend wil helaas nu niet switchen. Misschien straks als er opvolgmelk moet komen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Sep 2018 11:24

Re: Bespaartopic

Verzekering hebben wij laatst naar gekeken. Mijn moeder zit nu in zelfde situatie als jullie Cotton; zit nu bij een kantoor en heb haar geadviseerd bij de verzekeraar af te sluiten. Echt wat een bedragen dat ze nu betaald, schandalig!

Qua flesvoeding hebben wij het huismerk van de AH ipv de 'dure' nutrilon of hero. Scheelt serieus de helft op zo'n blik!
Luiers kopen we overigens bij de kruidvat en het liefst in de actie. Verder probeer ik leuke kleertjes zo goedkoop mogelijk te scoren.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 21 Sep 2018 11:27

Re: Bespaartopic

Ja het scheelt inderdaad zo de helft, huismerk ten opzichte van Nutrilon. Zonde maarja, in het ziekenhuis was het Nutrilon en ik wou toen niet switchen i.v.m. gevoelige darmen. Ze kan bijna over op nr.2 dus dan maar even kijken naar Jumbo huismerk (wel zo makkelijk, daar komen we iedere week).

6 oktober is hier in J een tweedehands kledingbeurs. Misschien een leuk ideetje? Ik sta er ook met kleding van G haha.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Sep 2018 11:38

Re: Bespaartopic

In ziekenhuis heeft ze echt 5 mL nutrilon gehad, dus verwaarloosbaar. Ze moest wel even wennen van borstvoeding naar kunstvoeding, maar dat gaat nu goed met de poepluiers. Kleertjes heb ik momenteel genoeg en we krijgen nog steeds bij van de visite.

Deze maand relatief weinig boodschappen omdat ik 6 dagen in ziekenhuis heb gelegen en we daar te eten kregen. Daarentegen is mijn eigen risico denk ik wel op :X

Hier krijgen we denk ik rond de 550 euro terug van de energiemaatschappij (inclusief bonus). Komend jaar weer verlengd bij deze maatschappij inclusief welkomstbonus.

De (oude) auto (2003) is weer door de APK heen voor ongeveer 400 euro. We hadden gezegd alles beneden 500 euro repareren we en anders gaan we op zoek naar een andere auto. Nu rijden we nog even met deze auto door maar hij moet wel begin dit jaar eruit ivm stijging van de wegenbelasting. Dus sparen tot eind dit jaar en an maar eens om ons heen kijken naar een vergelijkbare nieuwere auto.
08/2018
05/2021
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Sep 2018 11:40

Re: Bespaartopic

Wij gaven op een gegeven moment ook Jumbo eigen merk voeding. Ik vond het best spannend ivm krampjes om over te stappen, maar R heeft er totaal geen last van gehad. Scheelde inderdaad best wat geld.
Nu drinkt hij alleen nog maar gewoon volle melk, scheelt ook weer inderdaad!

Mijn verzekeringen heb ik al jarig bij de Univé, maar daar wil ik ook eens goed naar gaan kijken. Wat meer besparen zou wel erg fijn zijn namelijk.
10.04.17
<<

Anoniem304

Bericht 21 Sep 2018 11:44

Re: Bespaartopic

Haha. Ja hotel ziekenhuis is duur. :P. Was hier ruim €400 per dag, gelukkig betaal je dan alleen je eigen risico.

Ik had ook een lekkere teruggave verwacht van Essent. Maar zwangerschapsverlof in de winter + de sowieso gestegen kosten hebben dat verminderd tot een schamele €68. Gelukkig krijgen we nog de welkomstbonus van €220.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers