Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Eten & Drinken

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Jun 2018 21:46

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

In Disney is het tegenwoordig gewoon uit de kraan te drinken. Daar waren wij in mei, toen het bloedheet was, heeeeel blij mee!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 24 Jun 2018 09:18

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

In Frankrijk kun je het prima drinken. Ik vind het niet zo lekker, maar kan ook in mijn hoofd zitten.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem247

Bericht 27 Jun 2018 16:50

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ik ga naar Disney over 3 maanden en ik heb ook lenzen die afgespoeld moeten worden enzo. Dat doe ik dat toch liever met gewoon een flesje water. En voor te drinken ook. Ook al kan het is een flesje Spa blauw toch lekkerder gok ik ;)
<<

Anoniem247

Bericht 31 Jul 2018 16:49

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ik heb vanmiddag in de supermarkt een stukje fuet op. Ik vond het erg lekker en heb er een meegenomen. In de supermarkt zat er niks omheen maar bij deze wel (andere smaak). Er zit zo’n papier achtig laagje omheen met witte poeder. Is het nou de bedoeling dat ik dat eraf trek en dan opeet of kan je dit gewoon eten?

Ik heb het trouwens net geprobeerd en het lijkt wel eetbaar. Maar dadelijk eet ik iets wat niet de bedoeling is.. :laughcry:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Jul 2018 17:01

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Kangewoon hoor ava.
#teammaple🍁
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 31 Jul 2018 17:06

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Je kan het gewoon eten, maar ik vind zonder lekkerder.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 31 Jul 2018 17:19

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ava schreef:Ik ga naar Disney over 3 maanden en ik heb ook lenzen die afgespoeld moeten worden enzo. Dat doe ik dat toch liever met gewoon een flesje water. En voor te drinken ook. Ook al kan het is een flesje Spa blauw toch lekkerder gok ik ;)



Lenzen afspoelen met water? Nooit doen!
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem247

Bericht 31 Jul 2018 17:30

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Huppekee schreef:
Ava schreef:Ik ga naar Disney over 3 maanden en ik heb ook lenzen die afgespoeld moeten worden enzo. Dat doe ik dat toch liever met gewoon een flesje water. En voor te drinken ook. Ook al kan het is een flesje Spa blauw toch lekkerder gok ik ;)



Lenzen afspoelen met water? Nooit doen!


Ik heb harde lenzen en daarbij een reiniging en bewaarvloeistof. Na het reinigen moeten ze afgespoeld worden voordat ze de bewaarvloeistof in gaan :)
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 31 Jul 2018 17:50

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ava schreef:
Huppekee schreef:
Ava schreef:Ik ga naar Disney over 3 maanden en ik heb ook lenzen die afgespoeld moeten worden enzo. Dat doe ik dat toch liever met gewoon een flesje water. En voor te drinken ook. Ook al kan het is een flesje Spa blauw toch lekkerder gok ik ;)



Lenzen afspoelen met water? Nooit doen!


Ik heb harde lenzen en daarbij een reiniging en bewaarvloeistof. Na het reinigen moeten ze afgespoeld worden voordat ze de bewaarvloeistof in gaan :)




Ja, in de bewaarvloeistof. Water zit vol bacteriën en beestjes. Echt niet doen. Afspoelen met bewaarvloeistof en niet onder de kraan :12:
Laatst gewijzigd door Huppekee op 31 Jul 2018 19:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 31 Jul 2018 18:51

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Mijn opticien zegt ook nooit afspoelen met water. Ik spoel ze na het reinigen af met de vloeistof.
<<

Anoniem247

Bericht 31 Jul 2018 19:38

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ik doe het al 18 jaar zo en ik heb nog nooit problemen gehad met mijn ogen of lenzen. En ik heb het zo van de opticien geleerd. Heeft het niet te maken wat voor merk vloeistof het is? Ik zal straks eens op het flesje lezen of er iets op staat.
<<

Anoniem278

Bericht 31 Jul 2018 19:45

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ava schreef:Ik doe het al 18 jaar zo en ik heb nog nooit problemen gehad met mijn ogen of lenzen. En ik heb het zo van de opticien geleerd. Heeft het niet te maken wat voor merk vloeistof het is? Ik zal straks eens op het flesje lezen of er iets op staat.

Ava? Vandaag in het ED: https://www.ed.nl/binnenland/joys-17-we ... ~a82f069f/
<<

Anoniem247

Bericht 31 Jul 2018 19:48

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

:silent:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 31 Jul 2018 20:15

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ik heb het stuk gelezen, wat een eng idee! Ik spoel mijn lenzen nooit af met water, maar was mijn handen wel met water en die zijn dan nog nat als ik mijn lenzen in mijn handpalm leg :pale:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6113

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 31 Jul 2018 20:23

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Zeg ik iets doms als ik zeg dat als je doucht/gezicht reinigt enz. je toch ook gewoon water in je ogen krijgt..?
<<

Anoniem304

Bericht 31 Jul 2018 20:27

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

SoGood schreef:Zeg ik iets doms als ik zeg dat als je doucht/gezicht reinigt enz. je toch ook gewoon water in je ogen krijgt..?

Maar dat spoelt/gaat weer weg? Als de parasiet tussen je lens en oog zit zam het wel mis gaan ofzo?

Wat een eng verhaal.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 31 Jul 2018 20:29

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Cotton schreef:
SoGood schreef:Zeg ik iets doms als ik zeg dat als je doucht/gezicht reinigt enz. je toch ook gewoon water in je ogen krijgt..?

Maar dat spoelt/gaat weer weg? Als de parasiet tussen je lens en oog zit zam het wel mis gaan ofzo?

Wat een eng verhaal.


Dat inderdaad.. Het grootste risico is dus ook die amoebe in de vloeistof krijgen waarin je je lens bewaart en hem van daaruit weer indoen of idd met natte handen je lenzen indoen. Water in je ogen krijgen met lenzen in is minder kans, maar het kan altijd. Je kunt ook zonder lenzen een infectie ervan krijgen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6113

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 31 Jul 2018 20:31

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Oh bah, slecht voor mijn hypochondrische trekjes dit.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 31 Jul 2018 21:02

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Helaas komen we op de poli oogheelkunde echt dit soort gevallen tegen. Op vakantie je lenzen even 1 nachtje in kraanwater en meteen een dikke infectie. Domme pech, maar altijd een risico.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem243

Bericht 31 Jul 2018 21:06

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Oh jeetje... Ik gebruik nooit water bij m'n lenzen en droog mijn handen ook altijd wel goed maar douche er heel soms wel mee. Geloof dat ik daar maar mee ga stoppen...
<<

Anoniem239

Bericht 05 Sep 2018 10:43

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Stomme vraag:

Ik heb voor de lunch salade meegenomen van thuis. Ik had ook nog wat kipstukjes met soja marinade bewaard van het avondeten. Zal ik dit koud door de salade doen of even warm maken? De kip met soja is meteen de dressing.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 05 Sep 2018 10:48

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Keshi schreef:Stomme vraag:

Ik heb voor de lunch salade meegenomen van thuis. Ik had ook nog wat kipstukjes met soja marinade bewaard van het avondeten. Zal ik dit koud door de salade doen of even warm maken? De kip met soja is meteen de dressing.

Ik neem aan dat de kip al gebakken is?
Dan maar net wat je lekker vind, ik vind een klein beetje verwarmd altijd wel lekker.
30-04-2017
<<

Anoniem304

Bericht 05 Sep 2018 11:02

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ja beetje warm idd.
<<

Anoniem239

Bericht 05 Sep 2018 11:09

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Haha ja wel al gebakken. Ik ga het warm maken! Dank
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 16 Sep 2018 20:46

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Gisteren heb ik bij de viskraam pangasiusfilet en zalm gekocht, zou ik dit nog in kunnen vriezen?
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron