Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gerechten uit de vriezer

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6184

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Sep 2018 18:14

Gerechten uit de vriezer

De dagen dat mijn vriend niet thuis eet, heb ik tegenwoordig nul motivatie om te koken. Dan wordt het snel iets ongezonds. Uit de vriezer vind ik veel gerechten niet echt lekker, en die blijven dan ook liggen. Als ik iets lekkers uit de vriezer kan halen, dan eet ik het wel. Er ligt nu een klein voorraadje, maar ik kan wel wat inspiratie gebruiken.

Welke gerechten vinden jullie ook nog lekker als ze uit de vriezer komen? Recepten zijn welkom.
Wat ik zelf heb is:
- bolognesesaus
- (zelfgemaakte) hutspot
- nasi
- chili sin carne
<<

Anoniem259

Bericht 12 Sep 2018 18:18

Re: Gerechten uit de vriezer

Oeh handig topic dit! Mijn beste vriendin gaat bijna bevallen en ik ga wat gerechten maken voor in haar vriezer!
Ik dacht aan een curry, chili sin carne, pastasaus, bbq pulled chicken...
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 12 Sep 2018 18:22

Re: Gerechten uit de vriezer

Pastasaus maak ik inderdaad ook graag voor in de vriezer en dan wel dus nog even op de dag zelf pasta koken. En soepen vind ik top uit de vriezer!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6184

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Sep 2018 18:24

Re: Gerechten uit de vriezer

Heb je een heel lekker curry recept? Of iemand? Maakte het eerst vaak maar kreeg de smaak dan niet optimaal vaak. Bij kip kerrie bv. Dan is het wel prima te eten, maar uit de vriezer denk ik dan neh..
Bbq pulled chicken ben ik ook benieuwd naar.
Wat leuk dat je dat voor je vriendin doet. Ik wil dat in oktober voor mijn schoonzusje en haar vriend doen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6184

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Sep 2018 18:24

Re: Gerechten uit de vriezer

Soepen zijn ook top uit de vriezer ja! Redden alleen bij mij de vriezer niet.

Edit: behalve de Thaise kokossoep van chicks love food. Die wet ik als maaltijdsoep en vries ik ook in.
Laatst gewijzigd door Joey op 12 Sep 2018 18:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Sep 2018 18:26

Re: Gerechten uit de vriezer

Stoofvlees of rendang! Of gesmoorde Indonesische kip. Rijst er bij, sperziebonen er bij en klaar.

Poubelle wat onwijs lief en dat is zo relaxed om te krijgen weet ik uit ervaring!


Lasagnes gaan ook goed btw
#teammaple🍁
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Sep 2018 18:32

Re: Gerechten uit de vriezer

Poubelle schreef:Oeh handig topic dit! Mijn beste vriendin gaat bijna bevallen en ik ga wat gerechten maken voor in haar vriezer!
Ik dacht aan een curry, chili sin carne, pastasaus, bbq pulled chicken...


Wat lief! Pas je wel een beetje op met kolen en bonen en andere pittige/scherpe kruiden? Als moeders bv gaat geven krijgt het kindje het ook binnen en meer kans op krampen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Sep 2018 18:37

Re: Gerechten uit de vriezer

Ik vind stamppotten ook wel lekker uit de vriezer, maar alleen als je ze kan opbakken in een pan, zodat er een korstje op komt.
Anders vind ik ze nog waterig.
Laatst gewijzigd door Japie op 12 Sep 2018 22:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem273

Bericht 12 Sep 2018 18:55

Re: Gerechten uit de vriezer

Ik vind lasagne best lekker uit de vriezer. En soep.
Verder vriezen wij heel weinig in. Ik kook vaak dubbel en dan eten we dus twee keer achter elkaar hetzelfde (of met nog een dag ertussen). Dat warm ik dan op in de pan of oven.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 12 Sep 2018 19:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 793

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 12 Sep 2018 18:58

Re: Gerechten uit de vriezer

Hier vriezen we ook vooral soepen, stamppotten en bolognesesaus in.

Verder is dit recept ook heel erg lekker —> Mexicaans stoofvlees met taco’s.
Ik maak dan een grote pan en daar eten we drie keer van. Twee porties vries ik in. Je hoeft het dan alleen op te warmen en taco’s te verwarmen.

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -met-bonen

Oh.. en goulash en hachee! Ook goed in te vriezen en daarna opwarmen en rijst o.i.d. erbij maken.
<<

Anoniem316

Bericht 12 Sep 2018 21:05

Re: Gerechten uit de vriezer

Rode linzensoep. Vult goed en gezond.
<<

ChiQ

Bericht 12 Sep 2018 21:38

Re: Gerechten uit de vriezer

Stamppotjes zou ik echt nooit invriezen. In je eentje hoef je 4 aardappels te schillen in een pan en rauwe andijvie kan je meteen erin stampen. Hoef je alleen als je t lekker vindt een pan met spekjes te bakken. Echt dat ontdooien lijkt me moeilijker dan gewoon even snel maken.

Als ik alleen eet bak ik vaak een roerei met een uitje, zout peper. Dat doe ik dan op een bord met een berg rucola erop, citroensap en soms nog een teentje knoflook heel fijntjes gehakt erop.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 12 Sep 2018 21:39

Re: Gerechten uit de vriezer

Dat ontdooien doe ik de dag ervoor al in de koelkast, Chiq, dus dan is even opwarmen wel echt minder werk dan alle handelingen om een stamppotje te maken.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Sep 2018 21:41

Re: Gerechten uit de vriezer

June schreef:Dat ontdooien doe ik de dag ervoor al in de koelkast, Chiq, dus dan is even opwarmen wel echt minder werk dan alle handelingen om een stamppotje te maken.
Dit. Easy!
#teammaple🍁
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Sep 2018 06:50

Re: Gerechten uit de vriezer

Ik vries inderdaad in wat al genoemd is.
Bolognese maak ik altijd een soeppan vol van en vries ik in porties in, daar kook ik wel de pasta vers bij. Stoofvlees, zowel het Griekse rundvlees ( staat op AH) waar ik wel vers de feta over heen doe en dan rijst bij kook, of ouderwets stoofvlees waar we dan wat ovenfriet bij eten.
Soepen, Chinese tomatensoep, minestrone soep, kippensoep, tomaten/groentesoep, pompoensoep ed, allemaal prima in te vriezen.

Daarnaast vries ik bijvoorbeeld ook weleens rauwe kip in die ik al in blokjes gesneden heb met saté marinade en al, zodat ik dat alleen nog maar hoef te bakken. Of ik maak al gehaktballen en vries die dus gekruid in maar nog niet gebakken. En gewoon kipfilet in blokjes, handje diepvries groenten er bij en krieltjes en je hebt echt heel snel een maaltijd op tafel staan.

Dingen zoals stamppot vries ik dan weer nooit in, ik schil dan de avond er voor even de aardappels en zet die in een laagje water in een pan, zodat ik die pan alleen nog maar op het fornuis hoef te zetten, dat is dan ook zo klaar.

Ik kook op zondag bijna altijd al voor maandag en dinsdag en op woensdag voor donderdag zodat ik alleen nog een schaal in de oven hoef te schuiven of even wat pasta of rijst te koken en een saus op te warmen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Sep 2018 12:06

Re: Gerechten uit de vriezer

Minoessepoes heb je dan een handig systeem voor jezelf van hoe je weet wat er in de vriezer zit en hoelang al enzo? Ik vergeet soms bakjes en dan ligt het te lang en moet ik het weggooien. Ik wil hier handiger in worden, dus deel je geheim!
#teammaple🍁
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Sep 2018 13:59

Re: Gerechten uit de vriezer

Ouderwets zoals mijn moeder het altijd al deed, stickertje er op met inhoud en datum van invriezen!

Maar wij hebben maar een vriezer met 3 lades, waar er 1 al bijna gevuld is met brood, dus het zijn geen hele grote hoeveelheden voorraad waardoor het er eigenlijk nooit lang in zit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11824

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Sep 2018 15:59

Re: Gerechten uit de vriezer

UN Ik heb. Stickers op mijn vriezer geplakt met voorraad. volledige maaltijdenz ijn op een roze stickertje, Vlees op geel en groente op groen. Als ik er iets uit. Haal, dan haal ik het stickertje van de vriezer af.
Het zijn van die tabbladen stickertjes die ik ooit ergens gekregen heb en nooit ergens voor gebruik.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 14 Sep 2018 06:08

Re: Gerechten uit de vriezer

Ik doe er schilders tape op, daar kan je op schrijven. Dan schijf ik: de datum, wat het is en voor hoeveel personen het is.
<<

Anoniem259

Bericht 14 Sep 2018 21:22

Re: Gerechten uit de vriezer

Dora schreef:
Poubelle schreef:Oeh handig topic dit! Mijn beste vriendin gaat bijna bevallen en ik ga wat gerechten maken voor in haar vriezer!
Ik dacht aan een curry, chili sin carne, pastasaus, bbq pulled chicken...


Wat lief! Pas je wel een beetje op met kolen en bonen en andere pittige/scherpe kruiden? Als moeders bv gaat geven krijgt het kindje het ook binnen en meer kans op krampen.


Ja ik maak dit uiteraard in overleg met haar, voor wat wel/ niet kan. Moet zeggen dat ik ook heb gegoogled op voeding en borstvoeding maar dat ik niets heb gevonden over bonen en kolen..!
Qua kruiden houd ik het mild zodat ze zelf nog extra erbij kunnen doen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 16 Sep 2018 07:25

Re: Gerechten uit de vriezer

Poubelle schreef:
Dora schreef:
Poubelle schreef:Oeh handig topic dit! Mijn beste vriendin gaat bijna bevallen en ik ga wat gerechten maken voor in haar vriezer!
Ik dacht aan een curry, chili sin carne, pastasaus, bbq pulled chicken...


Wat lief! Pas je wel een beetje op met kolen en bonen en andere pittige/scherpe kruiden? Als moeders bv gaat geven krijgt het kindje het ook binnen en meer kans op krampen.


Ja ik maak dit uiteraard in overleg met haar, voor wat wel/ niet kan. Moet zeggen dat ik ook heb gegoogled op voeding en borstvoeding maar dat ik niets heb gevonden over bonen en kolen..!
Qua kruiden houd ik het mild zodat ze zelf nog extra erbij kunnen doen.



Top!
Ik had namelijk een paar keer heel lief eten gehad waarin veel uien, bonen enzo in verwerkt zaten. Nou de dag daarna was het feest. M.aaike heeft zich rot gebruld van de krampen
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Sep 2018 07:48

Re: Gerechten uit de vriezer

Bedankt voor de tips!
Ik denk dat ik misschien een tweewekelijkse eet-agenda moet maken ofzo, dat ik daar dan een tweede portie direct op kan inplannen. Maar eerst maar eens wat meer voorraaddozen kopen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 16 Sep 2018 12:27

Re: Gerechten uit de vriezer

Urban Naked schreef:Bedankt voor de tips!
Ik denk dat ik misschien een tweewekelijkse eet-agenda moet maken ofzo, dat ik daar dan een tweede portie direct op kan inplannen. Maar eerst maar eens wat meer voorraaddozen kopen.


Dit klinkt als een planning challenge!

Ik doe het ook met stickertjes en icm met een niet al te grote vriezer werkt dat redelijk, al moet er nog weleens een diepgevroren bakje bolognese worden weggegooid. Wel leuk als je niet weet wat je allemaal hebt: rijst en pasta koken en dan een bakjes suprise-feest!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6184

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 16 Sep 2018 18:43

Re: Gerechten uit de vriezer

Nav dit topic redang gemaakt. Was lekker. Alleen vergeten om extra te maken :eyes:.
<<

Anoniem281

Bericht 16 Sep 2018 18:46

Re: Gerechten uit de vriezer

Hier ook veel stickers! En ook een niet al te grote vriezer, dus ik werk ook veel met zakjes ipv bakjes. Sauzen bijv. doe ik eigenlijk altijd in een zakje, dan past er meer in de vriezerla.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron