Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werken in een andere sector

<<

Robijn

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 17 Okt 2016 19:22

Bericht 12 Jul 2018 21:05

Werken in een andere sector

Ik werk al jaren in de (jeugd)hulpverlening, maar merk dat al de ellende me op gaat breken. Zonder in te willen gaan op de precieze details hiervan wil ik eigenlijk graag het roer omgooien. Maar de grote vraag is, wat dan? Ik heb het HBO en WO (master) afgerond, maar wel in de richting waarin ik nu werk. Waar zou ik terecht kunnen zonder werkervaring? Ik ben flink aan het oriënteren, misschien heeft hier nog iemand een idee in welke sector ik terecht zou kunnen. Ik hoor het heel graag!
Throw kindness around like confetti
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Jul 2018 21:57

Re: Werken in een andere sector

Gemeente? Kom je niet makkelijk binnen vaak, maar met je ervaring in het sociaal domein en WO opleiding lukt het misschien wel. Of bij een zorginstantie als staf-of beleidsmedewerker? Misschien kun je ook kijken bij zorgverzekeraars (met name zorgkantoren). Met inhoudelijke kennis van het jeugddomein en een WO opleiding ben je denk ik niet kansloos hoor, om uit de directe hulpverlening te gaan.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jul 2018 06:29

Re: Werken in een andere sector

Onderwijs als zijinstromer op basis of voortgezet of als docent op HBO. Met master en werkervaring ben je voor het laatste ook erg interessant. Natuurlijk zijn er ook ondersteunende functies zoals planner of decaan. Kijk eens bij werkenbijhogescholen.nl
08/2018
05/2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Jul 2018 08:27

Re: Werken in een andere sector

In de ICT icm zorg kun je ook soms juist met je achtergrond terecht!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Robijn

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 17 Okt 2016 19:22

Bericht 14 Jul 2018 08:31

Re: Werken in een andere sector

Dank jullie wel voor het meedenken! Ik was vergeten te zeggen dat ik ook al jaren voor de klas heb gestaan, mocht ik niks kunnen vinden dan kan ik dat altijd nog gaan doen, daar is vraag genoeg naar. Maar het allerliefste doe ik ook dat niet meer. De kogel is wel door de kerk, ik ga dinsdag mijn ontslag indienen, tijd om voor mezelf en ons gezin te kiezen!
Throw kindness around like confetti
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Jul 2018 08:53

Re: Werken in een andere sector

Wat Zora zegt, in de ICT idd. Ben je handig met computers? Ik weet wel een bedrijf waar ze staan te springen om consultants met HBO/WO niveau en ervaring in de zorg.
<<

Robijn

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 17 Okt 2016 19:22

Bericht 14 Jul 2018 09:13

Re: Werken in een andere sector

Ik ben best handig met computers maar heb echt geen idee of dat handig genoeg is, weet niet goed wat er qua niveau van me verwacht zou worden op computergebied
Throw kindness around like confetti
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Jul 2018 09:26

Re: Werken in een andere sector

Nou het gaat vaak om één programma waar je mee moet werken, dus als je daar training in hebt gehad dan moet dat vast lukken! Ze vinden het vooral heel fijn als je ‘op niveau’ kunt communiceren met de gebruikers en feeling hebt met de zorg. Het bedrijf waar ik het over heb zit in Amsterdam, als je interesse hebt wil ik je de naam wel PB’en.
<<

Robijn

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 17 Okt 2016 19:22

Bericht 14 Jul 2018 09:30

Re: Werken in een andere sector

Heel graag! Ik woon in Haarlem dus dat is goed te doen, werk nu ook nog in Amsterdam!
Throw kindness around like confetti
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jul 2018 09:40

Re: Werken in een andere sector

Mijn oude werkgever heeft nog wel wat vacatures open staan, customer care en social media (zowel kantoortijden als onregelmatig) waar je een in-house training krijgt en dus uit een andere branche in kan rollen.

En voor de klas in het basisonderwijs (ik zag op m'n tijdlijn een vacature langskomen voor een leerkracht in Amsterdam, bovenbouw basisschool)
Let's discover the world together.
<<

Robijn

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 17 Okt 2016 19:22

Bericht 14 Jul 2018 10:23

Re: Werken in een andere sector

Dankjewel Marin, dat eerste klinkt goed! Voor de klas is er inderdaad genoeg te vinden, ook hier in Haarlem, maar dat zou ik eigenlijk ook liever niet meer doen. Dat is meer mijn plan B als ik niks kan vinden.
Throw kindness around like confetti
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jul 2018 10:28

Re: Werken in een andere sector

Ik stuur je even een pm met twee vacatures.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Jul 2018 10:34

Re: Werken in een andere sector

Ik kwam zonet ook nog een oproep tegen voor iemand die een zelfstandige pedagogisch medewerker zocht hier in de omgeving, voor een kindje met autisme. Dus het begeleiden van zo'n kindje, maar dan één op één. Redelijk flexibel. Als je daarin een eigen bedrijfje zou starten zou zoiets kunnen misschien? Of ligt dat weer heel ver weg van wat je hiervoor deed?
Let's discover the world together.
<<

Robijn

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 17 Okt 2016 19:22

Bericht 16 Jul 2018 08:06

Re: Werken in een andere sector

Daar heb ik ook wel ervaring in, maar eigenlijk is ook dat iets wat ik niet meer zou willen. Ik ben een beetje veeleisend :)
Throw kindness around like confetti
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jul 2018 08:12

Re: Werken in een andere sector

Dat geeft niets, het is je werk, je moet het wel leuk vinden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem272

Bericht 16 Jul 2018 09:39

Re: Werken in een andere sector

Marins eerste tip kan ik je zo aanbevelen. Het is toch mensenwerk, maar veel minder intensief dan als je bijvoorbeeld in de zorg werkt. Als je het toch niet uitdagend genoeg vind, zijn er altijd wel doorgroeimogelijkheden. Je zult misschien niet gauw op WO-niveau komen te zitten, maar zeker wel HBO-niveau.

Bij woningcorporaties en banken en verzekeraars verdien je best goed op de customer care / commerciële binnendienst. Voor het bank- en verzekeringswezen heb je WFT-diploma's nodig, maar dat zijn geen jarenlange HBO-opleidingen, maar zelfstudie-cursussen van ongeveer 6 weken. Als je via een uitzendbureau solliciteert, betalen die de cursussen vaak voor je.
Een voorbeeld van zo'n vacature: https://www.fintrex-recruitment.nl/vaca ... 68_11.html
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 14 Sep 2018 07:00

Re: Werken in een andere sector

Heb je al iets anders gevonden?

Ik wil ook heel iets anders gaan doen maar weet niet hoe ik het aan moet pakken.
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 15 Sep 2018 08:45

Re: Werken in een andere sector

Zora schreef:In de ICT icm zorg kun je ook soms juist met je achtergrond terecht!


Mag ik vragen aan wat voor soort functie je dan moet denken? Ik wil ook graag switchen, weg uit de zorg. Ik ben wel handig met computers maar niet ervoor opgeleid. Alvast bedankt :)
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Robijn

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 17 Okt 2016 19:22

Bericht 15 Sep 2018 10:25

Re: Werken in een andere sector

Ik ben nog steeds zoekende maar merk bij de vacatures die ik bekijk dat de zorgkant me nog steeds wel trekt. Wel in een andere setting dan ik gewend ben maar toch wel gerelateerd aan wat ik deed. Komende week weer twee gesprekken staan, het begint nu een beetje te lopen allemaal. Ik ben benieuwd wat er uitkomt!
Throw kindness around like confetti
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Sep 2018 14:11

Re: Werken in een andere sector

Funk schreef:
Zora schreef:In de ICT icm zorg kun je ook soms juist met je achtergrond terecht!


Mag ik vragen aan wat voor soort functie je dan moet denken? Ik wil ook graag switchen, weg uit de zorg. Ik ben wel handig met computers maar niet ervoor opgeleid. Alvast bedankt :)


In mijn vorige baan werkte ik in de Jeugd GGZ. Daar heb ik bijvoorbeeld een tijdje taken opgepakt om de registratie van zorg te optimaliseren. Dus de manier waarop hulpverleners hun registraties doen, in welk systeem, etc. Aan de ene kant kun je denken aan beleid ten behoeve daarvan, aan de andere kant bijvoorbeeld juist aan de technische/praktisch inrichting van zo'n systeem. Ik heb ook gewerkt in een functie hier waarin ik aan de kwaliteitsnormen en bepaalde registraties werkte. Ervaring in de zorg is superhandig omdat je de taal van de hulpverleners spreekt, weet wat nodig is, etc.

Nu werk ik op een afdeling van een ziekenhuis die werkt aan het elektronisch patientendossier. Er is vorig jaar een nieuw EPD ingevoerd, en dat wordt deze jaren verder uitgebouwd. Ook dan is ervaring met de zorg erg handig :) Je hebt geen specifieke kennis nodig van ICT, maar er handig en snel mee zijn is wel fijn! Het gaat vooral gewoon om hoogopgeleid zijn, snel denken, flexibel etc:)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 15 Sep 2018 14:13

Re: Werken in een andere sector

Zora schreef:
Funk schreef:
Zora schreef:In de ICT icm zorg kun je ook soms juist met je achtergrond terecht!


Mag ik vragen aan wat voor soort functie je dan moet denken? Ik wil ook graag switchen, weg uit de zorg. Ik ben wel handig met computers maar niet ervoor opgeleid. Alvast bedankt :)


In mijn vorige baan werkte ik in de Jeugd GGZ. Daar heb ik bijvoorbeeld een tijdje taken opgepakt om de registratie van zorg te optimaliseren. Dus de manier waarop hulpverleners hun registraties doen, in welk systeem, etc. Aan de ene kant kun je denken aan beleid ten behoeve daarvan, aan de andere kant bijvoorbeeld juist aan de technische/praktisch inrichting van zo'n systeem. Ik heb ook gewerkt in een functie hier waarin ik aan de kwaliteitsnormen en bepaalde registraties werkte. Ervaring in de zorg is superhandig omdat je de taal van de hulpverleners spreekt, weet wat nodig is, etc.

Nu werk ik op een afdeling van een ziekenhuis die werkt aan het elektronisch patientendossier. Er is vorig jaar een nieuw EPD ingevoerd, en dat wordt deze jaren verder uitgebouwd. Ook dan is ervaring met de zorg erg handig :) Je hebt geen specifieke kennis nodig van ICT, maar er handig en snel mee zijn is wel fijn! Het gaat vooral gewoon om hoogopgeleid zijn, snel denken, flexibel etc:)


Dankjewel voor je antwoord! Ik ben hoogopgeleid, flexibel etc. :) Enig idee op wat voor termen ik dan kan zoeken?
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Anoniem316

Bericht 15 Sep 2018 18:39

Re: Werken in een andere sector

Leerplichtambtenaar, trajectbegeleiding, werkcoach, casemanager sociale dienst? Misschien is dat wat?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 15 Sep 2018 19:08

Re: Werken in een andere sector

Ik ben ook benieuwd naar tips Zora en Scandic :)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Sep 2018 09:30

Re: Werken in een andere sector

Ah zoektermen zijn altijd lastig haha want ik had zelf ook nooit echt passende functietitels!

Wellicht trefwoorden: implementatie (expert/deskundige), backoffice (en dan filteren op zorg), registratie, kwaliteit, epd, projectleiding, zorgregistratie, optimalisatie (en dan dus allemaal zorggerelateerd). Lastig wel zo hoor. Ik ben er steeds een beetje ingegroeid maar zie toch wel regelmatig op LinkedIn vacatures.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 16 Sep 2018 09:42

Re: Werken in een andere sector

Dankjewel voor de tips! Ik ga eens kijken :)
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers