Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Herstellen van oververmoeidheid

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Sep 2018 16:27

Re: Herstellen van oververmoeidheid

Je man wordt er niet wakker van, ok. Stelt hij dan bijv wel iets voor waardoor jij kunt slapen? Bijv op een matrasje naast jullie baby te gaanslapen bijv, dat moet wel werken. Zou je zo’n voorstel accepteren denk je?
Dundas schreef:Van plakken wortels kun je niet op reis.

https://www.instagram.com/ooph_baby/
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Sep 2018 17:28

Dan por je toch tot hij wakker wordt? Bij mij scheelt het echt een hoop of ik er ook uit moet. Als ik maar even wakker ben slaap ik zo door en ben het de volgende ochtend weer vergeten. Als ik er even uit moet koel ik af en kan ik zo een uur wakker liggen.

In het weekend wisselen we trouwens uitslapen af. Meestal mijn vriend op zaterdag en ik op zondag.
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Sep 2018 18:31

Eens met Carrie (en vele anderen), ik vind ook dat je man best wat meer kan opvangen. Ik herken het trouwens ook wel van mijn de vader van mijn kind, hij werd ook echt nérgens wakker van en ik was uiteindelijk oververmoeid.

Is het niet een idee om (misschien in een weekend) zelf een nachtje ergens anders te gaan logeren (ouders, vriendin, hotel evt) zodat je echt even een goede nacht kan maken? Het zal de oververmoeidheid natuurlijk niet direct weghalen maar het doet je vast goed.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Sep 2018 13:01

Ik ben ook echt oververmoeid geweest en heb denk ik wel 1,5 jaar gehad dat ik na 1 slechte nacht weer 0 energie had.
Als T piepte s nachts schoot mijn hartslag omhoog en lag ik mega alert wakker. Het was inderdaad zwaarder dan in het begin.
T is nu ruim 2 en nu heb ik er geen last meer van.

Verder eens met de rest.
16-05-2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Sep 2018 08:58

Ell schreef:Doordat ik nu bijna 6 maanden niet meer langer dan 4 uur achter elkaar heb kunnen slapen (baby wordt elk uur wakker) ben ik oververmoeid. Ik merk het doordat ik wazig zie, me niet kan concentreren, heel zware en pijnlijke spieren heb, geen zin heb in sociale dingen, en tijdens autorijden vaak stukken “mis”.

Nu ze de laatste 2 weken een keer of 3 heeft doorgeslapen (of maar een keer of 2 a 3 wakker werd), kon ik een paar keer wel langer slapen. Het is net of ik na zo’n langere nacht (4 tot 6 uur aaneengesloten slapen) veel vermoeider ben dan wanneer ik gewoon elk uur opsta.

Stel dat ze nu steeds vaker gaat doorslapen, hoe lang heeft mijn lichaam dan nodig om van die oververmoeidheid af te komen? En is het juist goed om door de vermoeidheid heen te zetten en gewoon dingen te gaan doen, of beter rusten?

Al jou klachten in je OP zouden ook van schildklierproblemen of vit B12 tekort kunnen komen, ik zou even langs je HA gaan en even vragen om een bloedonderzoek. Mocht dat niet het probleem zijn dan weet je dat lichamelijk dat uitgesloten is.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem241

Bericht 15 Sep 2018 10:03

Ik krijg al 15 jaar B12 spuiten en onlangs is mijn bloed idd gecontroleerd, alles was goed. Inmiddels hoeven we er nog maar 2 tot 4 keer per nacht uit en ik voel me eigenlijk nu al fitter. Laatst ben ik een nacht in een hotel gaan slapen. Ik lag de halve nacht wakker en vriend zei dat dochter de hele nacht had doorgeslapen! Het ligt dus aan mij ;).
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Sep 2018 15:34

Misschien dat jij wel elk kikje hoort en je vriend niet, of dat ze die nacht heel moe was ,of dat je vriend haar anders in bed had gelegd, of dat ze door had dat jij er niet was :wink:.

Ik snap dat je na zoveel maanden niet ineens een hele nacht doorslaapt. Fijn dat het al iets beter gaat! Vond je het niet fijn om te horen dat ze ook kan doorslapen of geloofde je je vriend niet :).
Afbeelding
<<

Caulfield

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Sep 2018 16:26

Ell schreef:Ik krijg al 15 jaar B12 spuiten en onlangs is mijn bloed idd gecontroleerd, alles was goed. Inmiddels hoeven we er nog maar 2 tot 4 keer per nacht uit en ik voel me eigenlijk nu al fitter. Laatst ben ik een nacht in een hotel gaan slapen. Ik lag de halve nacht wakker en vriend zei dat dochter de hele nacht had doorgeslapen! Het ligt dus aan mij ;).

Je zegt we: doet je vriend inmiddels ook zijn deel? En fijn, lijkt me, dat alles dus prima gaat als jij er niet bent. Het zal idd wel ff duren voordat je weer goed slaapt en voldoende uitrust. Fijn dat je daar dan nu mee kunt beginnen.
‘You are a woman with a brain and reasonable ability. Stop whining and find something to do.’
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid