Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Simpele gezonde kindergerechten

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4390

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 08 Aug 2018 11:14

Re: Simpele gezonde kindergerechten

M eet alles wat wij eten, maar ik pas onze maaltijden er wel op aan. Veel groenten, geen zout, weinig kruiden. Ze accepteert gewoon geen ander eten dan er op ons bord ligt :palm: wat er hier goed ingaat zijn verschillende pasta's, met tomaten saus, witte roomsaus of spinazie saus. Of roerbakschotel met aardappeltjes, kip en courgette. Wraps vindt ze ook erg interessant.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2018 11:19

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Mijn zoon eet nog steeds niet echt met de pot mee. Als in: We eten niet samen. We redden het gewoon niet qua tijd. Hij eet om 17.30 en wij om 20.00 meestal. Maar hij eet wel alles (mits ie het lust, maar we bieden m van alles aan), weliswaar zonder zout maar wel gewoon met kruiden en alle soorten gerechten. Binnenkort wil ik een keer van die mini tortilla wraps (van die gorditas) voor 'm maken. Vindt ie vast leuk. Misschien een tip voor een ander, volgens mij is dat wel kindvriendelijk, van die kleine wraps.

Meestal maak ik hetzelfde voor hem voor meerdere dagen. Dus een zak sperziebonen voor hem gaat wel een halve week mee. De overige dagen eet ie dan van één broccoli. Met wat pasta/aardappel en wat vlees/vis/ Of hij eet een kinderversie van wat wij op één dag eten, maar dan eet hij de dag daarna dat weer.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 08 Aug 2018 12:12

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Door de couscous gooi ik altijd zo'n pakje passata, dat maakt het iets smeuïger en dat vindt R lekkerder.
Ik maak dan couscous met paprika, courgette, aubergine, rode ui en paprika's, met passata. Beetje een ratatouille idee.

Ook is hij gek op risotto met champignons, spinazie, broccoli en geitenkaas.

Verder maak ik vaak spaghetti bolognese, macaroni met spinazie, tomaat en roomkaas, kip kerrie met rijst, gekookte vis met wortel, doperwten en aardappel, knolselderij met zoete aardappel en kip, hutspot met tartaar. En gewoon gekookte bietjes met aardappel, gekookte witlof met appel en aardappel.

Maar ik heb (tot nu toe) een onwijs makkelijke eter, hij lust alles.
Je maakt hem helemaal gelukkig met een Hollandse nieuwe, of twee.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2018 12:15

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Saga schreef:Door de couscous gooi ik altijd zo'n pakje passata, dat maakt het iets smeuïger en dat vindt R lekkerder.
Ik maak dan couscous met paprika, courgette, aubergine, rode ui en paprika's, met passata. Beetje een ratatouille idee.



Klinkt lekker! Ik ga het eens op die manier maken binnenkort. Vorig weekend at hij ook couscous wat niet zo droog was, maar er zat denk ik maar een heel klein beetje passata in. Net genoeg om het aan elkaar te laten plakken maar zonder een drab te worden.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 08 Aug 2018 12:37

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Ja dat doe ik ook inderdaad, echt saus is het niet.
10.04.17
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 08 Aug 2018 12:39

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Tomatenpuree door de couscous vind ik ook altijd lekker, maar ik ben geen kind. Ik zie er wel uit als 16, maar ben ik dus niet.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2018 12:40

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Ik vond het zelf ook erg lekker, dus jij mag dat ook vinden, June.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Aug 2018 17:08

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Zeg en hoe doen jullie dat dan met ál die passata die overblijft? Hoe lang blijft dat een beetje ok?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 08 Aug 2018 17:15

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Zora schreef:Zeg en hoe doen jullie dat dan met ál die passata die overblijft? Hoe lang blijft dat een beetje ok?

Daarom doe ik dus tomatenpuree. Daar blijft minder van over!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Aug 2018 17:37

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Zora schreef:Zeg en hoe doen jullie dat dan met ál die passata die overblijft? Hoe lang blijft dat een beetje ok?
Echt geen idee maar ik zou de dag er na een tomatensaus maken, dan ben je het maar weer kwijt.
#teammaple🍁
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 08 Aug 2018 17:50

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Ik maak altijd een behoorlijke hoeveelheid in een keer en vries dat in, dus ik hou niets over.
10.04.17
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Aug 2018 20:43

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Ahh goeie ideeen :D niemand bewaart het dus echt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 09 Aug 2018 19:04

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Sublimo schreef:
Zora schreef:
SoGood schreef:Ik weet niet of je het snel genoeg vindt ivm oventijd maar deze is bij ons favoriet. Ook sindskort bij mijn kindloze zus en haar man, dus het is niet alleen voor peuters. :smile:

http://blijsuikervrij.nl/suikervrij-voo ... l-met-kip/


Dat ziet er lekker uit! Ik hou niet van geitenkaas. Vervangt feta of parmazaanse dat hier beter?


Ziet er idd heel goed uit! Deze ga ik dinsdag eens maken.

Ik heb dit uiteindelijk vanavond gemaakt en gegeten en ik vind het verschrikkelijk lekker! De kinderen waren minder enthousiast, haha. Maar je hebt best kans dat als ik het nog een keer maak ze het wel goed eten. Ik heb vaak het idee dat het meer aan hun stemming ligt of ze goed eten dan aan iets anders.
<<

Anoniem316

Bericht 09 Aug 2018 23:06

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Ik heb gisteren voor L maar de staafmixer door de pastasaus gehaald. En smullen dat ze nu deed. Tjongejonge.. Mutsje haha.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6648

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Aug 2018 04:35

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Linzensoep met aardappelen
Pompoensoep

Eierfritters: geklutst ei met geraspte groentes en kruiden als kleine pannenkoekjes
Pannenkoeken met volkorenmeel en banaan
Aardappel/prei/biologische spek in oven met room
Pasta met zelfgemaakte pasta saus
Brood met avocado en smeerkaas
Gehaktballetjes met groente
Zelfgemaakte fried Rice
Gezonde pizza’s
Boerenkool chips
Zoete aardappel frietjes


Chiapudding met verse vruchten
Afbeelding
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6113

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Aug 2018 05:43

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Sublimo schreef:
Sublimo schreef:
Zora schreef:
Dat ziet er lekker uit! Ik hou niet van geitenkaas. Vervangt feta of parmazaanse dat hier beter?


Ziet er idd heel goed uit! Deze ga ik dinsdag eens maken.

Ik heb dit uiteindelijk vanavond gemaakt en gegeten en ik vind het verschrikkelijk lekker! De kinderen waren minder enthousiast, haha. Maar je hebt best kans dat als ik het nog een keer maak ze het wel goed eten. Ik heb vaak het idee dat het meer aan hun stemming ligt of ze goed eten dan aan iets anders.


Haha! Fijn dat je het lekker vond!

Ik ga vanavond de Mac & Cheese proberen van CLF. Weet even niet wie die had gepost.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Aug 2018 07:28

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Die met bloemkool en broccoli? Die is echt ZO lekker!

Ik ga volgende week jouw schotel maken!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Aug 2018 11:48

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Ik heb geen kinderen, maar bewaar wel regelmatig passata ;-). Blijft echt veel langer goed dan je zou denken. Kun je zeker wel een week in de koelkast bewaren, vet gek wel aangezien er niks bij zit.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Aug 2018 13:01

Re: Simpele gezonde kindergerechten

En dan gewoon zo met het hoekje eraf geknipt? Of kiep je het even over in een iets houdbaarder bakje oid?

Haha ik stel vet vaak dit soort vragen hier; ben niet zo’n held in dingen bewaren geloof ik.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Aug 2018 13:15

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Haha, nee hou het gewoon in het kartonnetje met een afgeknipt hoekje. Als ik twijfel giet ik het even in een glas om te checken hoe het eruit ziet maar heb nog nooit gehad dat het niet meer goed was.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 10 Aug 2018 19:37

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Sublimo schreef:
Sublimo schreef:
Zora schreef:
Dat ziet er lekker uit! Ik hou niet van geitenkaas. Vervangt feta of parmazaanse dat hier beter?


Ziet er idd heel goed uit! Deze ga ik dinsdag eens maken.

Ik heb dit uiteindelijk vanavond gemaakt en gegeten en ik vind het verschrikkelijk lekker! De kinderen waren minder enthousiast, haha. Maar je hebt best kans dat als ik het nog een keer maak ze het wel goed eten. Ik heb vaak het idee dat het meer aan hun stemming ligt of ze goed eten dan aan iets anders.

Wij waren verdeeld, zoon en ik vonden het erg lekker, hij heeft twee borden op en daarna nog een half bord van zijn zusje. Maar mijn vriend en dochter vonden het niet zo, terwijl die normaal niet zo kieskeurig zijn. Maar dat kan, net als bij Sublimo, aan hun bui liggen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Aug 2018 20:22

Re: Simpele gezonde kindergerechten

SoGood schreef:Ik weet niet of je het snel genoeg vindt ivm oventijd maar deze is bij ons favoriet. Ook sindskort bij mijn kindloze zus en haar man, dus het is niet alleen voor peuters. :smile:

http://blijsuikervrij.nl/suikervrij-voo ... l-met-kip/


Die heeft ze zo naar binnen geschoven vandaag! Ik had er rijst bij en dat erdoorheen geroerd. Rijst plakte daardoor ook meer en dat was makkelijker voor haar. Ze is ook gek op rijst, maar het is toch altijd een beetje moeilijk eten.

J. eet eigenlijk altijd met ons mee.
- Prutjes schep ik meestal een portie voor haar uit, kruid het dan en laat het nog even 5 minuten door pruttelen. Kan haar eten meteen afkoelen. Prutjes zijn bij ons dan curry's, pastasauzen of een prutje groente met rijst.
- Wraps doe ik vaak los voor haar. Besmeer hem met griekse yoghurt en knip in repen. Het beleg (avocado, bonen, gehakt, kip, tomaat, komkommer etc.) doe ik er los bij. Hier een groot succes.
- Hartige taart schuift ze ook zo weg, vaak maken we voor haar een stukje zonder noten.
<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 13:11

Bericht 14 Sep 2018 20:54

Re: Simpele gezonde kindergerechten

Ik heb 1 hele lastige eter, en 1 redelijk lastige eter. Maar bij beide is Vlindertjespasta, met gerooktespekjes, spinazie en boursin favoriet, en voor de extra groente gooi ik er vaak nog een gepureerde brocolli doorheen. Ook mexicaanse wraps vind mijn dochter wel lekker.
<3 <3

Afbeelding
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers