Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleding op kantoor

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 21 Aug 2018 12:46

Kleding op kantoor

Wat voor kleding draag jij/zou jij dragen op kantoor waar geen klantencontact is?
Ik moet nog nieuwe kleren kopen en ben een beetje zoekende naar een style. En als ik dan toch (ws) ander werk heb, kan ik dat mooi combineren.
Ik ben sowieso niet van de jurkjes, ben meer casual/tomboy maar dus ook zoekende omdat het me gewoon net niet meer past ofzo.

Kommaardoor met de tips en plaatjes/foto's :yes:
30-04-2017
<<

Anoniem304

Bericht 21 Aug 2018 14:10

Re: Kleding op kantoor

Nou, 'gewoon' een jeans of mooie broek met een top/shirtje en een vestje/jasje.

Weinig bijzonders eigenlijk, maar ons kantoor is heel casual, dus ik kan alles aan.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 21 Aug 2018 18:51

Re: Kleding op kantoor

Ik draag echt van alles van strakke jurkjes/kokerrokken (kniehoogte, blote benen en armen) tot een high waist jeans met gaten op de knie met een shirtje met tekst o.i.d. Ik heb geen klantcontact verder en werk in een kantoor aan de magazijn kant van het bedrijf waar ik werk. Ik moet dus ook wel eens het magazijn in en voel me dan meer overdressed in een jurkje dan een kapotte jeans haha. Ik zou alleen geen korte broekjes dragen of shirtjes waarbij bijv. een groot deel rug zichtbaar is terwijl ik dat in mijn vrije tijd wel draag.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 22 Aug 2018 10:07

Re: Kleding op kantoor

Jullie vinden dus dat je gewoon alles aan kan op kantoor als je geen klantencontact hebt?
Of nou ja, wel gepast natuurlijk maar niet persee netjes ofzo?
30-04-2017
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 22 Aug 2018 10:10

Re: Kleding op kantoor

Kees schreef:Jullie vinden dus dat je gewoon alles aan kan op kantoor als je geen klantencontact hebt?
Of nou ja, wel gepast natuurlijk maar niet persee netjes ofzo?

Dat is heel erg afhankelijk van het kantoor. Ik kan daar niet echt op antwoorden eerlijk gezegd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 22 Aug 2018 10:21

Re: Kleding op kantoor

Ik hou zelf (rijksambtenaar op kantoor, geen extern klantcontact) het volgende aan:
- Geen gaten
- Jurk of rok max net boven de knie, niet korter
- Niet mouwloos
- Geen teenslippers, 'blote' sandaaltjes alleen bij 30+
- Geen verwassen/slobberige/pillende/losse draadjes kleren
<<

Anoniem321

Bericht 22 Aug 2018 10:24

Re: Kleding op kantoor

Ook al zijn er formeel geen kledingvoorschriften, dan nog kan er onder het personeel een soort informele dresscode zijn. Dat is per kantoor en afdeling verschillend.

Ik kan op kantoor gewoon jeans en T-shirtjes of mouwloze shirts/singlets aan, maar capribroeken bijv. zijn not done. Mannen dragen hier geen korte broeken. (maar bij mijn vriend op kantoor worden wel gewoon korte broeken gedragen).
Ook wordt er hier niet op slippers gelopen (sandalen kunnen weer wel).
Sneakers worden wel gedragen, zowel door mannen als vrouwen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Aug 2018 10:45

Re: Kleding op kantoor

Ik zit ook op kantoor zonder klant contact (heel soms komen er wel klanten) en hier is niks te gek.
De bazin komt rustig in hotpants werken.
Maar ik heb voor mezelf de 'regels': rokjes op de knie of langer, geen spaghetti bandjes, mouwloos heb ik zelden hooguit als het 30 graden of warmer is maar dan bedekt het sowieso de gehele schouder en geen flipflops.
Als het warm is draag ik wel sandaaltjes of Birkenstocks. Maar als er een klant langskomt zeker geen Birkenstocks.
Ik denk dat ik van de vrouwen degene ben die het meest gekleed is hier op kantoor. Anderen hebben nog wel eens hele korte rokjes of jurkjes aan, blote schouders oid.
Als er geen specifieke regels zijn is het gewoon belangrijk dat het bij je past en dat jij je er prettig in voelt.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 22 Aug 2018 10:48

Re: Kleding op kantoor

Geen zichtbare tiet, knie, schouder of voet. Meestal een spijkerbroek met een polo of net shirt. Als het weer wat kouder is een bloesje met hemdje eronder.

Onlangs was het heel warm en had ik een rok tot de knie aan en blote benen. Was toen even vergeten dat er een hele delegatie uit Azië op bezoek was. Toen ben ik even achter mijn bureau blijven zitten omdat ik niet zeker wist of dit nou kon.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 22 Aug 2018 12:41

Re: Kleding op kantoor

June schreef:
Kees schreef:Jullie vinden dus dat je gewoon alles aan kan op kantoor als je geen klantencontact hebt?
Of nou ja, wel gepast natuurlijk maar niet persee netjes ofzo?

Dat is heel erg afhankelijk van het kantoor. Ik kan daar niet echt op antwoorden eerlijk gezegd.

Ja dit. Het geen klantcontact hebben helpt wel iets maar vind ik niet perse leidend in wat je moet dragen. Ik zou een beetje als leidraad nemen wat de mensen aan hadden die je gezien hebt tijdens je sollicitatieproces.

Als ik op mijn eigen hoofdkantoor werk mogen we geen blote tenen, geen rok korter dan iets boven de knie, geen blote schouders, geen spijkerbroeken en geen sneakers. Dat laatste negeer ik op vrijdag wel eens als ik geen afspraken heb maar dan zijn het wel nette donkere spijkerbroeken en nette, schone sneakers. En dan draag ik er vaak wel iets van een colbert bij ofzo, zodat het niet té casual is.

Bij mijn klant op kantoor is het iets meer casual maar hou ik wel dezelfde "regels" aan. Ik ben liever overdressed dan under dressed.

Inspiratie: https://nl.pinterest.com/search/pins/?q ... &term_meta[]=smart%7Ctyped&term_meta[]=casual%7Ctyped&term_meta[]=women%7Ctyped

Pinterest is mijn vriend, helpt me ook vaak met nieuwe combinaties met kleding die ik allemaal al in de kast heb hangen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 04 Sep 2018 20:13

Re: Kleding op kantoor

Bedankt allemaal!

De dresscode op kantoor is 'gewoon'. Er komen wel leveranciers ed dus het mag niet bloot oid zijn.

Vandaag heb ik deze 2 truien binnen gekregen. Leuk op een chino maar ook op een nette jeans. Ik zoek alleen nog platte schoenen (en andere bovenkleding)

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog van die blauwe slip ons (ik noem het nog steeds bootschoenen) en lakschoenen. Verder alleen docs en gekleurde gympen.
30-04-2017
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 04 Sep 2018 22:09

Re: Kleding op kantoor

Kees schreef:Bedankt allemaal!

De dresscode op kantoor is 'gewoon'. Er komen wel leveranciers ed dus het mag niet bloot oid zijn.

Vandaag heb ik deze 2 truien binnen gekregen. Leuk op een chino maar ook op een nette jeans. Ik zoek alleen nog platte schoenen (en andere bovenkleding)

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog van die blauwe slip ons (ik noem het nog steeds bootschoenen) en lakschoenen. Verder alleen docs en gekleurde gympen.


Leuke truien Kees! En inderdaad ook prima geschikt voor op kantoor.

Toen ik nog 'op kantoor' werkte droeg ik volgens mij vrij gewone dingen, maar inderdaad niet teveel bloot. Bijvoorbeeld een leuke spijkerbroek met blouse / trui of leuk shirtje, een rokje op knielengte, dat soort dingen. Ik heb een kantoorbaan gehad mét klantcontact en zonder (nou ja, aan de telefoon dan), ik droeg beide keren wel ongeveer hetzelfde geloof ik. In het callcenter waren er ook wel collega's die daar op sloffen rond liepen, toch niemand die het zag (behalve wij als collega's dan).
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 04 Sep 2018 22:10

Re: Kleding op kantoor

Kees schreef:Bedankt allemaal!

De dresscode op kantoor is 'gewoon'. Er komen wel leveranciers ed dus het mag niet bloot oid zijn.

Vandaag heb ik deze 2 truien binnen gekregen. Leuk op een chino maar ook op een nette jeans. Ik zoek alleen nog platte schoenen (en andere bovenkleding

Ik heb nog van die blauwe slip ons (ik noem het nog steeds bootschoenen) en lakschoenen. Verder alleen docs en gekleurde gympen.


Leuke truien Kees! En inderdaad ook prima geschikt voor op kantoor.

Toen ik nog 'op kantoor' werkte droeg ik volgens mij vrij gewone dingen, maar inderdaad niet teveel bloot. Bijvoorbeeld een leuke spijkerbroek met blouse / trui of leuk shirtje, een rokje op knielengte, dat soort dingen. Ik heb een kantoorbaan gehad mét klantcontact en zonder (nou ja, aan de telefoon dan), ik droeg beide keren wel ongeveer hetzelfde geloof ik. In het callcenter waren er ook wel collega's die daar op sloffen rond liepen, toch niemand die het zag (behalve wij als collega's dan).
<<

Anoniem304

Bericht 05 Sep 2018 07:16

Re: Kleding op kantoor

Hahaha. Mijn baas is ook wel eens op sloffen ja.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Sep 2018 08:30

Re: Kleding op kantoor

Ik heb naar m'n werk nog nooit andere kleding aan gehad dan gewoon mijn eigen, dagelijkse kleding, in alle banen die ik tot nu toe heb gehad. Dit waren kantoorbanen zonder klantcontact en op een basisschool. Als het niet te bloot of te sloeberig is, moet het gewoon kunnen lijkt me.
❤ 7 juni 2018
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 05 Sep 2018 10:29

Re: Kleding op kantoor

Hé heb je een nieuwe baan Kees??

Ik draag eigenlijk van alles op kantoor, jurkjes, pantalons, spijkerbroeken, chino's, jumpsuits, bloesjes, truitjes, jasjes.... enz. enz.
Ik draag alleen geen teenslippers (alleen tijdens de lunchwandeling) en geen spaghettibandjes en niet te bloot.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 11 Sep 2018 13:40

Re: Kleding op kantoor

Ik heb idd een andere baan Pandora! Nog een paar weekjes aftellen en dan ga ik over :banaan:

Het scheelt ook wel dat ik sowieso zoekende ben naar mn stijl sinds de zwangerschap.
Gisteren heb ik nog wat kleding erbij geshopt en ik denk dat ik best wel leuke dingen heb gekocht die ik ook goed met elkaar kan combineren en kan combineren met dingen die ik nog heb en waar ik me nog fijn in voel.
30-04-2017
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 11 Sep 2018 19:23

Re: Kleding op kantoor

Super! Gefeliciteerd! Wat ga je nu doen? En wat zei je huidige baas er van? :^^:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 11 Sep 2018 20:06

Re: Kleding op kantoor

Dank je wel! Ik ga op het hoofdkantoor van een grote optiekketen fungeren als contactpersoon voor de winkels. Alle vragen over acties, leveringen en bestellingen van kleding en instrumenten komen bij ons en wij zoeken het dan zonodig verder uit.

Ik was letterlijk ziek van de zenuwen toen ik het moest gaan opzeggen. Toen ik z'n kantoordeur dicht deed stortte ik volledig in en begon te huilen alsof de wereld verging. Ik heb toen verteld dat ik het echt niet meer trok en er helemaal doorheen zat en daarom m'n baan op wilde zeggen. Ik heb dus niet gelogen maar alleen verzwegen dat ik een andere baan heb.
Hij vond het rot en heel vervelend maar begreep het wel.
Hij geeft nu trouwens wel bij sollicitanten aan dat hij niet tegen stress kan en dat toch wel, onbedoeld, op de receptionist af reageerd en dat ze daar wel tegen moeten kunnen.
Ik heb 'm dus toch wat wijsheid meegegeven.
30-04-2017
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 12 Sep 2018 11:09

Re: Kleding op kantoor

Toch mooi om te zien dat hij een beetje leert ervan.

Alvast heel veel plezier bij je nieuwe baan!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 12 Sep 2018 12:03

Re: Kleding op kantoor

We hebben het er ook echt vaak over gehad, dat heeft blijkbaar toch zn vruchten afgeworpen, voor mij alleen onvoldoende.
30-04-2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Sep 2018 12:05

Re: Kleding op kantoor

Wel bijzonder dat hij alsnog vindt dat de ander (receptioniste) daar dan maar tegen moet kunnen, ipv bedenken dat je misschien ook gewoon fatsoenlijk met mensen kunt omgaan. Maar wat fijn voor je dat je een nieuwe baan hebt!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Sep 2018 13:40

Re: Kleding op kantoor

Joey schreef:Wel bijzonder dat hij alsnog vindt dat de ander (receptioniste) daar dan maar tegen moet kunnen, ipv bedenken dat je misschien ook gewoon fatsoenlijk met mensen kunt omgaan. Maar wat fijn voor je dat je een nieuwe baan hebt!


Nou inderdaad zeg! Heel apart. Rare kerel!
❤ 7 juni 2018
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 12 Sep 2018 17:58

Re: Kleding op kantoor

Vreemde snuiter, maar je nieuwe baan klinkt leuk!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 17:28

Bericht 13 Sep 2018 19:35

Re: Kleding op kantoor

Ik werk op kantoor waar weinig tot geen klantencontact is, althans niet voor mij, echter mogen we geen spijkerbroeken en/of sneakers aan. In het begin was dat wel even aanpassen aangezien ik echt een sneakerfan ben en spijkerbroeken ook heerlijk vindt. Nu heb ik mijn garderobe iets aangepast en ben ik er aan gewend, zelfs zo erg dat ik soms tijdens een uitje in hele nette kleren loop en ze me hier thuis aankijken zo van: "Uh, we gaan naar een pretpark he!"
Sometimes, it takes balls to be a woman.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers