Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


1 kind bij vader inschrijven?

<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 11 Sep 2018 09:01

Re: 1 kind bij vader inschrijven?

Wat staat hierover in het convenant dan?
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 11 Sep 2018 09:52

Re: 1 kind bij vader inschrijven?

Nu nog niets maar dat wil ik er dus wel in hebben
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 11 Sep 2018 11:27

Re: 1 kind bij vader inschrijven?

Chipa schreef:Ik zie door de bomen het bos even niet meer :( binnen een paar weken zijn wij officieel gescheiden maar ons huis Is nog niet verkocht en we hebben beide nog geen nieuwe woning. Hoe gaat dat dan met toeslagen ed? Ik ga denk ik maar een belastingadviseur in de arm nemen...

Speciaal inzoemend op deze vraag van jou.
Je kunt toeslagen aanvragen als je niet meer bij elkaar op 1 adres staat ingeschreven en het echtscheidingsverzoek is ingediend, dan wel dat je officieel gescheiden bent.

Wat voordeliger is qua inschrijving, kan ik je niet verder helpen.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 11 Sep 2018 11:57

Re: 1 kind bij vader inschrijven?

Winegum, zolang we nog in 1 huis wonen kunnen we de toeslagen zo laten lopen toch? Of begrijp ik dat verkeerd?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 11 Sep 2018 11:58

Re: 1 kind bij vader inschrijven?

Klopt. Dan blijven jullie toeslagpartner van elkaar en gaat alles eigenlijk op de oude voet verder. Pas als 1 van jullie elders staat ingeschreven en het echtscheidingsverzoek is ingediend of je daadwerkelijk bent gescheiden, dan kunnen jullie apart van elkaar de toeslag aanvragen/wordt het omgezet voor 1 persoon.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 11 Sep 2018 12:22

Re: 1 kind bij vader inschrijven?

Chipa schreef:Nu nog niets maar dat wil ik er dus wel in hebben


Hebben jullie een mediator, of allebei een advocaat?
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 11 Sep 2018 12:32

Re: 1 kind bij vader inschrijven?

We hebben een mediator maar vind het geen geweldige vent. Staat in het convenant: partijen zien af vn partner alimentatie. Ik zie daar helemaal niet vanaf maar hij zei dat ik er geen recht op heb. Dat is wel wat anders
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 11 Sep 2018 13:17

Re: 1 kind bij vader inschrijven?

Chipa schreef:We hebben een mediator maar vind het geen geweldige vent. Staat in het convenant: partijen zien af vn partner alimentatie. Ik zie daar helemaal niet vanaf maar hij zei dat ik er geen recht op heb. Dat is wel wat anders


Dat zou ik dan zeker aan laten passen. Want stel je ex gaat over een maand meer verdienen, of jij minder, dan ga je er wel recht op hebben.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 11 Sep 2018 13:23

Re: 1 kind bij vader inschrijven?

Partneralimentatie is toch zo 1960? Bedoel we leven in een geëmancipeerde waarbij vrouwen (ook mannen hoor) zelf wel voor inkomsten kunnen zorgen. Partneralimentatie heeft volgens mij alleen een vrouw recht op. Terwijl het ook andersom kan (stel dat een man huisvader was). Ik ben en zal nooit trouwen, en als ik dat wel was en ik had een kind dan zou ik alleen kindalimentatie betalen...
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 11 Sep 2018 13:25

Re: 1 kind bij vader inschrijven?

Partneralimentatie kun je recht op hebben als minstverdienende partner. Dit kan dus ook de man zijn, Fred.

Ik ben ook voor de emancipatie van vrouwen (individuen in het algemeen), maar ik kan me goed voorstellen dat er soms situaties zijn waar je als echtpaar samen voor hebt gekozen dat je hier van af wijkt en dus niet de middelen hebt om economisch zelfstandig te zijn en dat op korte termijn ook niet kan worden.

Dus dan heb je niet zoveel te willen, als je recht hebt op alimentatie zul je dat als partner gewoon moeten betalen. Tenzij de andere partner daarvan af ziet.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 11 Sep 2018 13:26

Re: 1 kind bij vader inschrijven?

Mannen hebben evengoed recht op partneralimentatie hoor. Het is nu eenmaal nog steeds zo dat de vrouw meestal minder gaat werken als er kinderen komen en dus in de regel vaker partneralimentatie zal ontvangen.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 11 Sep 2018 13:27

Re: 1 kind bij vader inschrijven?

Fred schreef:Partneralimentatie is toch zo 1960? Bedoel we leven in een geëmancipeerde waarbij vrouwen (ook mannen hoor) zelf wel voor inkomsten kunnen zorgen. Partneralimentatie heeft volgens mij alleen een vrouw recht op. Terwijl het ook andersom kan (stel dat een man huisvader was). Ik ben en zal nooit trouwen, en als ik dat wel was en ik had een kind dan zou ik alleen kindalimentatie betalen...


En wat voegt deze reactie van jou toe aan topic voor Chipa???
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 11 Sep 2018 13:56

Re: 1 kind bij vader inschrijven?

Ik ga inhoudelijk geen discussie voeren. Ik wil alleen hebben waar ik recht op heb. En ik wil dat dit juist vermeld staat in het convenant. Ik denk er overigens geen recht op te hebben hoor. Maar zet dan niet in het convenant dat ik er van af zie
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers