Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lili en Howick, wat vind jij?

<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 10 Sep 2018 10:59

Lili en Howick, wat vind jij?

De laatste tijd kon je er niet omheen, Lili en Howick. Mochten ze blijven of niet. Na meerdere malen weggelopen te zijn en een moeder die dreigde met zelfmoord, is het toch gelukt. Ze mogen blijven.

Net zag ik dit bericht langskomen op Facebook:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -nederland

Daar kon je natuurlijk op wachten. Dat was ook het eerste wat ik tegen mijn man zei, toen bekend werd dat ze mogen blijven. Voor de kinderen hartstikke fijn als het gaat lukken natuurlijk, dan hebben ze hun moeder dichtbij. Ook al kan ze (afgaande op berichten in de media) niet zelf voor ze zorgen.

Eigenlijk vind ik dit een heel triest verhaal. In 2009 is ze al een verblijfsvergunning ontzegd en moeder is blijven proberen. Uiteindelijk heeft ze de processen zo lang weten te rekken (al zal de overheid ook niet versnellend hebben gewerkt), dat de kinderen hier echt geworteld zijn. En nu is werkelijk alles in de strijd gegooid en lijkt moeder toch haar doel te bereiken.

Persoonlijk vind ik dat vooral de overheid hierin veel meer één lijn moet trekken. Waarom kan voor hen wel een uitzondering gemaakt worden en voor zo veel anderen niet. Ja, Armenië is minder welvarend dan Nederland, maar gevaarlijk is het er niet. Als ik dan bedenk dat er gewoon gezinnen die wel gevaar lopen wel worden uitgezet, vind ik deze zaak heel dubbel.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

ChiQ

Bericht 10 Sep 2018 11:02

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Ik ben zelf Armeens en vind dit echt een geniepige actie van hun moeder.
<<

Anoniem316

Bericht 10 Sep 2018 11:04

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

De regering zorgt er natuurlijk voor dat er zolang geprocedeerd kan worden dus ik denk dat het daar al mis gaat. Moeder maakt hier gebruik van en wint uiteindelijk. Daaruit blijkt dat een lange adem hebben dus loont. Ze moeten het proces verkorten zodat situaties zoals deze niet of nauwelijks plaats kunnen vinden.
Eerlijk gezegd denk ik nu dat het hek van de dam is. Want er zijn zoveel gelijke zaken als deze. En dan ook nog met kinderen waarvan het thuisland wel gevaarlijk is.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2018 11:09

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Ik ben het helemaal eens met Dee.
<<

Patsy

Bericht 10 Sep 2018 12:03

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Ik vind dit zo'n lastige kwestie. Wat Dee ook al zegt, het feit dat er zo lang geprocedeerd kan worden maakt dat dit nu gebeurd is. Dat zou veranderd moeten worden (is ook al veranderd hoorde ik gisteren) waardoor dit niet meer zou moeten kunnen gebeuren. Voor Lily en Howick ben ik blij dat ze hier kunnen blijven, gevolg is wel dat de kans heel groot is dat moeder hier nu ook naartoe kan komen. Wat ik dan weer heel dubbel vind, want moeders horen eigenlijk bij hun kinderen, maar waar trek je de grens?


Wat ik me wel afvraag, in de media wordt gezegd dat ze o.a. niet terug konden omdat ze de taal niet spreken, maar wat spreken ze dan met de moeder. En waar komen die opa en oma dan vandaan?
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 10 Sep 2018 12:05

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Ik vind het heel erg voor alle kinderen in een vergelijkbare situatie in Nederland, dat ze zo de dupe worden van het beleid van de regering rondom asielprocedures. Hiermee bedoel ik dat het mogelijk is om jarenlang keer op keer in beroep te gaan tegen een afwijzing van de asielaanvraag en alle hoop die daarmee gecreëerd wordt en het feit dat met name kinderen ondertussen hier wortelen en hun thuis krijgen.
Ik snap de ouders heel erg goed dat ze het beste willen voor zichzelf en hun kinderen en dat ze hier in Nederland een toekomst zien en daarom door procederen. Maar dan vind ik het de taak van de overheid om daar paal en perk aan te stellen in de mogelijkheden tot beroep en doorprocederen.
En daar ligt ook een taak voor Stichting Vluchtelingenwerk, want zij moedigen diegenen alleen maar aan om door te procederen, ook als het uitzichtloos is. Heel goed werk doen ze, door steun te bieden, maar als het valse hoop wekken is en zeker als daardoor dit soort slopende processen het gevolg is voor kinderen, vind ik dat onmenselijk.
<<

Anoniem294

Bericht 10 Sep 2018 12:10

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Ik vind het goed dat zij mogen blijven. Ze zijn het leven hier gewend en slachtoffer van hun moeder. Ik vind niet dat moeder hierbij echt in het belang van de kinderen heeft gehandeld, maar gewoon haar zin door heeft gedreven. De kinderen kunnen hier weinig aan doen. Wat moeten zij in godsnaam in Armenië?

Verder vind ik vooral dat de overheid sneller moet handelen in dit soort zaken om te voorkomen dat kinderen hier meer dan de helft van hun leven hebben gewoond en gewend zijn aan het leven en onderwijs etc in NL. Met 0-4 jarigen is dat een ander verhaal natuurlijk, die kunnen nog makkelijk met hun ouders mee, maar dan nog vind ik dat een proces als dit maximaal 2 jaar mag duren en eruit dan ook echt eruit is als het veilig en leefbaar voor ze is in het land van herkomst.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Sep 2018 12:30

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Ik heb het afgelopen weekend met m'n onderkaak op mijn toetsenbord en met tranen in mijn ogen het nieuws gevolgd. De politie die burgers vraagt ondergedoken kinderen uit te leveren aan justitie zodat ze kunnen worden gedeporteerd. Je schaamt je toch gewoon voor je eigen land? En een minpres die op datzelfde moment lekker een biertje staat te drinken en toch vooral vindt dat je 'soms hard moet zijn' (maar niet tegen Shell en ING natuurlijk, daar moet je soft tegen zijn).

De gretigheid waarmee sommige Nederlanders op social media verkondigen dat die kinderen wegmoeten.

En dan eindelijk, na al die stress voor die kinderen en hun hulpverleners, op het aller- allerlaatste moment, de enige barmhartige moreel juiste beslissing. Pfffff. Nu doorpakken en een rechtvaardig kinderpardon voor alle kinderen in deze situatie, alsjeblieft. Ik hoop dat de politici die zich after-the-fact zo betrokken voelen bij deze zaak, zich nu inzetten voor het pardon. En dan natuurlijk een veel helderder asielbeleid zodat dit nooit meer hoeft te gebeuren.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Sep 2018 12:45

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Ik vind het zo schrijnend voor de kinderen zelf. Die zijn hier gewoon te allen tijde de dupe van. Ja, juridisch gezien schort er veel aan het proces dat je blijkbaar dit zolang kan rekken. En juridisch gezien moesten die kinderen misschien terug. Maar zij kunnen er ook niks aan doen dat hun moeder dit zover heeft weten te trekken.

En ik vind het enorm schrijnend voor twee kinderen die gewoon met de mogelijkheid worden geconfronteerd gewoon naar een weeshuis te worden gestuurd. Waar ze dus alleen elkaar zouden hebben, en geen moeder in de buurt.

Dat is hetgeen mij zo aan het hart ging. Het kinderpardon is er ook niet voor niets, alleen weet ik daar oprecht inhoudelijk te weinig van om er iets van te zeggen in dit kader.

Dus mijn menselijke kant vind het echt fantastisch voor deze twee kinderen. Maar neemt niet weg dat wij dus als land falen om te gaan met dit soort zaken.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Sep 2018 12:47

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Overigens vind ik het dus dan ook wel weer krom, dat iemand die dus geen recht had hier een verblijfsvergunning te krijgen het wel alsnog krijgt omdat haar kinderen hier mogen blijven.

Niet dat ik dan een andere oplossing zie, want kinderen hebben hun moeder nodig. Maar moeder heeft psychische zorg nodigt, dus ook daar zie ik tal van vervolgproblematieken ontstaan (ook voor de kinderen zelf).
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Sep 2018 12:48

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Er wordt al even gestreden voor een kinderpardon voor de ongeveer 400 kinderen in vergelijkbare situaties. https://actie.degoedezaak.org/petitions ... n-al-thuis

Ik vond het moeilijk om te volgen, omdat ik moeite had met mensen die niet vonden wat ik vind. Bv idd op social media. Ik kan daar niet naar kijken. Maar ook mensen in mijn omgeving die het op zich wel goed vinden dat deze kinderen mogen blijven, maar bang zijn dat dit een precedent schept voor mensen in dezelfde situatie. Nou, laten we dat hopen!

En.. Burgers oproepen om naar de kinderen uit te kijken. Niet om ze in veiligheid te brengen, maar zodat ze uitgezet kunnen worden. Ik heb er geen woorden voor.

En ja, het beleid moet aangepast worden. Procederen kan veel te lang en deze situaties moet je proberen te voorkomen. Maar het beleid is nu zo. Dat hebben regeringen de afgelopen 20 jaar allemaal niet beter gemaakt. Verschuil je er dan niet achter dat ze volgens de wet nou eenmaal uitgezet mogen worden. Legaal betekent niet hetzelfde als goed (ettelijke voorbeelden uit de geschiedenis te noemen). Neem je verantwoordelijkheid voor de situatie zoals die nu is. Laat niet kinderen daar de dupe van worden.
Laatst gewijzigd door Joey op 10 Sep 2018 12:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Sep 2018 12:49

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Wat een mooie laatste zinnen Joey!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 10 Sep 2018 14:14

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

De hele procedure heeft gewoon veel te lang geduurd.
Het is logisch dat de kinderen mogen blijven de procedure heeft zolang geduurd dat ze hier inmiddels al helemaal ingeburgerd zijn. Ik kan heel goed begrijpen dat ze in hun geboorteland niet meer kunnen aarden.

Maar dat de advocaat nu hun moeder ook hierheen wilt halen vind ik wel iets van. Want de moeder gaf aan dat de kinderen absoluut in Nederland moesten blijven, omdat ze zelf niet voor ze kan zorgen. Ze zouden daar in een weeshuis komt etc.
En nu kan ze ineens wel voor hun zorgen nu ze naar nederland mag. Dat vind ik schandalig. Ze heeft gewoon keihard zitten liegen.
En natuurlijk hebben kinderen hun moeder nodig. Maar dit vind ik echt misbruik maken van ons rechtssysteem.

Nederland moet de procedures veel korter maken een aanscherpen. Is het in jouw land veilig dan ga je terug. Dit moet binnen één jaar bekend zijn.
En anders een verblijfsvergunning geven voor de duur dat het onveilig is. Duurt dit extreem lang en zijn er kinderen bij betrokken moeten ze het nogmaals bekijken na 2/3 jaar.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem313

Bericht 10 Sep 2018 14:34

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Dee schreef:De regering zorgt er natuurlijk voor dat er zolang geprocedeerd kan worden dus ik denk dat het daar al mis gaat. Moeder maakt hier gebruik van en wint uiteindelijk.
Moeder maakt inderdaad gebruik van haar recht om te procederen. De staat doet dat ook: er lag al een uitspraak dat de kinderen mochten blijven. De staatssecretaris is daar tegen in beroep gegaan.

Daaruit blijkt dat een lange adem hebben dus loont. Ze moeten het proces verkorten zodat situaties zoals deze niet of nauwelijks plaats kunnen vinden.
Eerlijk gezegd denk ik nu dat het hek van de dam is. Want er zijn zoveel gelijke zaken als deze. En dan ook nog met kinderen waarvan het thuisland wel gevaarlijk is.

Vierhonderd kinderen vallen er onder de oude regeling. De nieuwe regels zijn al ingegaan. Er zijn vierhonderd kinderen die in een situatie zoals de van Lili en Howick zitten - bepaald geen hek van de dam. Daar kan je per direct een pardon voor uitschrijven: jij en ik eten daar geen boterham minder om.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 10 Sep 2018 16:12

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Over het sneller moeten van de procedure, die is jaren geleden al versneld. In principe worden alle asielaanvragen binnen een halfjaar o.i.d afgedaa. Dat ziet dan op de aanvraagprocedure als het (hoger) beroep. Alleen complexe zaken, ongeacht de reden, duren langer.
Dus in het grote deel van de zaken weet de asielzoeker laten we zeggen binnen een jaar of hij mag blijven of niet. Er is alleen geen maximum aan het aantal aan vragen procedues. Iemand kan dus keer op keer een nieuwe asiel of andere aanvraag voor een verblijfsvergunning indienen. En als je dan iedere keer tot aan de Raad van State procedeert kan je zo dus jarenlang hier verblijven. Dat kan je de overheid niet verwijten m.i.

Wat de overheid wel verweten kan worden, althans zo zie ik het, is dat niet meer doorgepakt wordt bij de uitzetting. Vaak laat dat te lang op zich wachten waardoor mensen meer en meer ingeburgerd raken. Overigens komt dat ook vaak omdat men in het illegale circuit verdwijnt en de staat dus simpelweg niet weet waar deze mensen zijn en dus niet tot uitzetting over kan gaan.

Wat ik persoonlijk kwalijk vind in deze zaak is dat de verantwoording van het feit dat deze kinderen dusdanig in NL zijn ingeburgerd zijn en daardoor niet terug kunnen bij de staat wordt gelegd, terwijl het de moeder is die al 10 jaar lang niet accepteerd dat zij en haar kinderen geen recht heeft op een vergunning. Die moeder had die kinderen deze jarenlange strijd kunnen besparen. En natuurlijk is het in Armenie slechter dan hier, maar dat geldt voor het overgrote deel van de wereld en kan dan ook geen reden zijn voor vergunningverlening zolang geen sprake is van een vluchtelingensituatie.

Wat mij betreft zijn die kinderen hier welkom hoor, zij hebben al genoeg ellende achter de rug. Maar eerlijk, ik snap de staatssecretaris niet. Tig maal is door de rechter bepaald dat er geen reden is waarom die kinderen niet terug kunnen, dat is echt niet veranderd in een paar uur.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Sep 2018 16:26

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Luisa schreef:Over het sneller moeten van de procedure, die is jaren geleden al versneld. In principe worden alle asielaanvragen binnen een halfjaar o.i.d afgedaa. Dat ziet dan op de aanvraagprocedure als het (hoger) beroep. Alleen complexe zaken, ongeacht de reden, duren langer.
Dus in het grote deel van de zaken weet de asielzoeker laten we zeggen binnen een jaar of hij mag blijven of niet. Er is alleen geen maximum aan het aantal aan vragen procedues. Iemand kan dus keer op keer een nieuwe asiel of andere aanvraag voor een verblijfsvergunning indienen. En als je dan iedere keer tot aan de Raad van State procedeert kan je zo dus jarenlang hier verblijven. Dat kan je de overheid niet verwijten m.i.


Jij lijkt er meer van te weten :wink:. Waarom kun je dit de overheid niet verwijten? Valt hier geen beleid op te maken of kunnen er geen wetten op aangepast worden? Klinkt heel gek, dat dat keer op keer kan!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 10 Sep 2018 16:40

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Misschien een stomme vraag, maar waarom werden ze naar Armenië uitgezet. Terwijl de kinderrn in Rusland geboren waren. Was ze daar ook illegaal?
Zelf is de moeder ook niet in Armenië geboren.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Patsy

Bericht 10 Sep 2018 16:42

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Raven schreef:Misschien een stomme vraag, maar waarom werden ze naar Armenië uitgezet. Terwijl de kinderrn in Rusland geboren waren. Was ze daar ook illegaal?
Zelf is de moeder ook niet in Armenië geboren.


Dat vraag ik me ook af, hoe zit dat?
<<

Anoniem288

Bericht 10 Sep 2018 17:14

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 18:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 10 Sep 2018 17:55

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Omdat ze de Armeense nationaliteit hebben Raven.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 10 Sep 2018 17:59

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Joey schreef:
Luisa schreef:Over het sneller moeten van de procedure, die is jaren geleden al versneld. In principe worden alle asielaanvragen binnen een halfjaar o.i.d afgedaa. Dat ziet dan op de aanvraagprocedure als het (hoger) beroep. Alleen complexe zaken, ongeacht de reden, duren langer.
Dus in het grote deel van de zaken weet de asielzoeker laten we zeggen binnen een jaar of hij mag blijven of niet. Er is alleen geen maximum aan het aantal aan vragen procedues. Iemand kan dus keer op keer een nieuwe asiel of andere aanvraag voor een verblijfsvergunning indienen. En als je dan iedere keer tot aan de Raad van State procedeert kan je zo dus jarenlang hier verblijven. Dat kan je de overheid niet verwijten m.i.


Jij lijkt er meer van te weten :wink:. Waarom kun je dit de overheid niet verwijten? Valt hier geen beleid op te maken of kunnen er geen wetten op aangepast worden? Klinkt heel gek, dat dat keer op keer kan!


Er is ook wel beleid dat herhaalde aanvragen versneld afgedaan kunnen worden, maar dat is vrij recent volgens mij. Verder is het indienen van een asielaanvraag toch een fundamenteel recht waartegen ook rechtsmiddelen open moeten staan.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 11 Sep 2018 13:06

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Ik vind het ook een heel dubbele en trieste situatie.
Voor de kinderen vind ik het goed dat ze blijven! Eindelijk rust en ze zijn hier helemaal ingeburgerd.

Voor de moeder vind ik het dubbel; zij heeft dit de kinderen aangedaan in tien jaar tijd 18 keer verhuisd. Leren onder te duiken, te liegen, bedriegen, onrust, onzekerheid, etc. Dat ze eenmaal in Armenië elke vorm van begeleiding weigert, tegen de kinderen met zelfmoord dreigt als ze uitgezet worden (mits dit klopt).
Nu beloon je haar als het ware om hierheen te komen en hier te wonen. Ik vrees dat daardoor de rust voor de kinderen niet komt. Ze zal weer voor de kinderen willen zorgen, maar gezien haar psychische gezondheid kan dit niet. Weer procedures, etc. Dit is mijn angst of dit zo zal gaan is een tweede.

Zolang ik niet alles weet blijf ik het lastig vinden om er echt een mening over te vormen, het kan nu enkel met de informatie die ik heb.

Procedures en uitzetting duurde o.a. eerst erg lang omdat ze weigerde hun echte namen te geven en land van herkomst:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hoop-onrust-vlucht-en-uiteindelijk-het-goede-nieuws-lili-en-howick-mogen-blijven~bc63b905/
<<

Anoniem284

Bericht 11 Sep 2018 15:37

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Caulfield schreef:Ik heb het afgelopen weekend met m'n onderkaak op mijn toetsenbord en met tranen in mijn ogen het nieuws gevolgd. De politie die burgers vraagt ondergedoken kinderen uit te leveren aan justitie zodat ze kunnen worden gedeporteerd. Je schaamt je toch gewoon voor je eigen land? En een minpres die op datzelfde moment lekker een biertje staat te drinken en toch vooral vindt dat je 'soms hard moet zijn' (maar niet tegen Shell en ING natuurlijk, daar moet je soft tegen zijn).

De gretigheid waarmee sommige Nederlanders op social media verkondigen dat die kinderen wegmoeten.

En dan eindelijk, na al die stress voor die kinderen en hun hulpverleners, op het aller- allerlaatste moment, de enige barmhartige moreel juiste beslissing. Pfffff. Nu doorpakken en een rechtvaardig kinderpardon voor alle kinderen in deze situatie, alsjeblieft. Ik hoop dat de politici die zich after-the-fact zo betrokken voelen bij deze zaak, zich nu inzetten voor het pardon. En dan natuurlijk een veel helderder asielbeleid zodat dit nooit meer hoeft te gebeuren.


Helemaal mee eens.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Sep 2018 21:18

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Als het erom gaat dat de asielprocedures te lang duren, vond ik dit nog wel een interessant draadje, van een gespecialiseerd advocaat:

https://twitter.com/wileikelboom/status ... 59232?s=21
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 12 Sep 2018 09:32

Re: Lili en Howick, wat vind jij?

Interessant draadje inderdaad.

Uit meer verhalen krijg ik het idee dat de eerste aanvraag vaak wordt afgewezen (na lang wachten) zonder duidelijke reden. Vraag mij af of dit door personeel te kort komt, ter ontmoediging is of weer een andere reden. Frustrerend is het in ieder geval wel. Geloof ook dat papieren opvragen in land van herkomst erg lang kan duren, helemaal als het in oorlog e.d. is.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers