Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 04 Sep 2018 15:03

Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Ik heb nu bijna 5 jaar de mirena en laat hem verwijderen en ik wil geen nieuwe. Sinds de bevalling van de jongste heb ik zoveel klachten die ik eerst nooit had, ik dacht altijd komt misschien door de laatste zwangerschap. Toen bedacht ik me dat ik sinds die tijd ook de Mirena heb, dus het misschien wel daar aan ligt.
Ik gebruikte voor de zwangerschap Marvelon, maar ik las dat deze een verhoogde kans heeft op trombose, hoger dan bijv microgynon.
Dus ik ben benieuwd welke jullie hebben en of die bevalt?
Mag evt ook iets anders zijn dan de pil.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 04 Sep 2018 16:33

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Ik gebruik Microgynon, anticonceptiepil dus. Hij schijnt vrij licht te zijn maar ik heb ondanks dat toch wel veel last van bijwerkingen, tenminste: ik dénk dat ze door de pil komen want dit komt elke keer in of vlak voor de stopweek. De bijwerkingen zijn dan: hoofdpijn, wat meer trek, vermoeid en stemmingswisselingen.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Sep 2018 16:43

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Ik heb ook de microgynon, inmiddels alweer een jaar. Ik ben er wel tevreden over. Vind het alleen een heel gesleep omdat ik de helft van de tijd bij mijn vriend slaap, en niet in 2 strippen tegelijk wil zijn. Dan ben ik het overzicht kwijt, en ik wil absoluut niet per ongeluk een baby zeg maar.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 04 Sep 2018 19:02

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Ik ben gesteriliseerd maar dat is miss weer net een vorm van anticonceptie die je niet wil.
30-04-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Sep 2018 19:04

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Hier ook microgynon. Sinds ik op m’n 15e aan de pil ging heb ik nooit iets anders gehad. Ook nooit echt bijwerkingen gehad.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 04 Sep 2018 19:44

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Wij gebruiken condooms.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 04 Sep 2018 20:09

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Popcorn schreef:Ik heb ook de microgynon, inmiddels alweer een jaar. Ik ben er wel tevreden over. Vind het alleen een heel gesleep omdat ik de helft van de tijd bij mijn vriend slaap, en niet in 2 strippen tegelijk wil zijn. Dan ben ik het overzicht kwijt, en ik wil absoluut niet per ongeluk een baby zeg maar.


Ik heb hem in m'n portemonnee!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem257

Bericht 04 Sep 2018 23:51

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Ik heb echt vreselijke bijwerkingen van microgynon.

Ik ben er al 15 jaar mee aan het kloten. Van vele krijg in narenbijwerkingen Inmiddels heb ik cerazette. Een hele lichte pil maar bevalt goed nu
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 05 Sep 2018 06:15

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Ooh La La! schreef:Hier ook microgynon. Sinds ik op m’n 15e aan de pil ging heb ik nooit iets anders gehad. Ook nooit echt bijwerkingen gehad.


Hier net zo.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 05 Sep 2018 10:52

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Hier microgynon ooit gebruikt en cezarette. ik kan niet tegen hormonen dus bij mij bevielen ze beide niet.
Ook mirena spiraal gehad en dat beviel ook niet.
Ik gebruik de ladycomp en als aanvulling condooms.
M:21072011
J :08012014
<<

Patsy

Bericht 05 Sep 2018 11:00

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Ik heb een implanon, die raad ik je af.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 05 Sep 2018 11:57

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Ik heb een spiraaltje, altijd heel goed bevallen maar aangezien ik 'm bijna 6 jaar heb vertrouw ik er niet meer op. Wij gebruiken dus condooms er bij.
Mijn man zou zich laten steriliseren maar ik begin er maar niet meer over... meneer heeft iedere keer een ander smoesje waardoor het niet uitkomt... :palm:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Sep 2018 12:24

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Waarom raad je die af, Katrien?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Patsy

Bericht 05 Sep 2018 12:39

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Suus schreef:Waarom raad je die af, Katrien?



Ik ben erg vaak ongesteld met de implanon. Meestal 2 weken per maand, soms sla ik eens een maamdje over. Hoewel ik niet veel bloed verlies is dat wel erg vervelend. Dit is een bijwerking die vaak voorkomt, hoewel er ook vrouwen zijn bij wie de menstruatie wegblijft. Het feit dat je 3 jaar geen omkijken hebt naar je anticonceptie vind ik wel een enorm voordeel trouwens.

Ik heb mijn implanon nu 3 jaar, dus de werking kan niet meer gegarandeerd worden. Mijn man is gesteriliseerd, dus in principe zou de implanon eruit kunnen. Ik ben daar nog moed voor aan het verzamelen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Sep 2018 12:49

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Ik heb een Mirena en ben er juist heel tevreden over. Ga nooit meer aan de pil (heb microgynon, yasmin en yaz 24+4 gehad).
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 05 Sep 2018 13:52

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Pandora schreef:Ik heb een spiraaltje, altijd heel goed bevallen maar aangezien ik 'm bijna 6 jaar heb vertrouw ik er niet meer op. Wij gebruiken dus condooms er bij.
Mijn man zou zich laten steriliseren maar ik begin er maar niet meer over... meneer heeft iedere keer een ander smoesje waardoor het niet uitkomt... :palm:


Daar heb ik het ook met mijn man over gehad.. maar om 1 of andere reden wil/durft hij dat niet, moet hij er niet aan denken.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem243

Bericht 05 Sep 2018 14:07

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Ik heb altijd de microgynon gehad en ben daar sinds kort (na stops om zwanger te worden / zwanger zijn en borstvoedingsperiodes) ook weer mee begonnen. Ik heb er altijd alleen voordelen van gehad (betere huid-haar, stabieler gemoed, minder heftige menstruaties, kunnen doorslikken zonder ongesteld te worden etc.). Nu lijk ik er wel hoofdpijn door gekregen te hebben maar dat kan ook door het kaak-klemmen komen wat ik blijk te doen 's nachts dus dat moet ik nog even uitvinden.

Het is heel persoonlijk welke anticonceptie het fijnst is. Tegenwoordig lijkt het een trend om anti hormonale anticonceptie (snap je 'm nog :razz:) te zijn maar ik ben groot voorstander. De een krijgt ook natuurlijk ook meer last van bijwerkingen of negatieve effecten dan de ander, dat verschilt echt per vrouw.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 05 Sep 2018 14:07

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Ik zat ook al maanden met dat dilemma, wat als mijn spiraal eruit moet. Mijn man wou zich niet laten steriliseren, prikpil en gewone pil wilde ik niet meer (slechte ervaringen mee) en cerazette vertrouwde ik niet, daar ben ik al eens mee zwanger geraakt. Mezelf laten steriliseren heb ik sterk overwogen, maar daar wilde de huisarts nog niet aan. Ik denk dat ik uiteindelijk toch weer op de spiraal uitgekomen was, puur en alleen omdat dat de minst slechte optie was.

Uiteindelijk geen keuze hoeven maken, omdat mijn baarmoeder verwijderd moest worden en ik dus niks meer nodig heb.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 05 Sep 2018 15:40

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Annemie schreef:
Pandora schreef:Ik heb een spiraaltje, altijd heel goed bevallen maar aangezien ik 'm bijna 6 jaar heb vertrouw ik er niet meer op. Wij gebruiken dus condooms er bij.
Mijn man zou zich laten steriliseren maar ik begin er maar niet meer over... meneer heeft iedere keer een ander smoesje waardoor het niet uitkomt... :palm:


Daar heb ik het ook met mijn man over gehad.. maar om 1 of andere reden wil/durft hij dat niet, moet hij er niet aan denken.


Waarom doe je het zelf niet?
30-04-2017
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 05 Sep 2018 17:58

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Kees schreef:
Annemie schreef:
Pandora schreef:Ik heb een spiraaltje, altijd heel goed bevallen maar aangezien ik 'm bijna 6 jaar heb vertrouw ik er niet meer op. Wij gebruiken dus condooms er bij.
Mijn man zou zich laten steriliseren maar ik begin er maar niet meer over... meneer heeft iedere keer een ander smoesje waardoor het niet uitkomt... :palm:


Daar heb ik het ook met mijn man over gehad.. maar om 1 of andere reden wil/durft hij dat niet, moet hij er niet aan denken.


Waarom doe je het zelf niet?


Uhm...ja, daar heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht. We hebben jaren geleden al eens afgesproken dat hij nu aan de beurt was na jarenlang anticonceptie van mijn kant geregeld te hebben.
Hoe is de ingreep jou bevallen?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem249

Bericht 05 Sep 2018 20:54

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Ik gebruik de nuvaring en dat bevalt me heel goed. Je hoeft er maar 1x in de 3 weken aan te denken en t heeft wat minder hormonen dan de pil die ik slikte.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 06 Sep 2018 06:35

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Pandora schreef:
Kees schreef:
Annemie schreef:
Daar heb ik het ook met mijn man over gehad.. maar om 1 of andere reden wil/durft hij dat niet, moet hij er niet aan denken.


Waarom doe je het zelf niet?


Uhm...ja, daar heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht. We hebben jaren geleden al eens afgesproken dat hij nu aan de beurt was na jarenlang anticonceptie van mijn kant geregeld te hebben.
Hoe is de ingreep jou bevallen?

Bij ons was dat ook de afspraak, al wilde ik me sowieso laten steriliseren omdat ik gewoon heel heel heel zeker wilde weten dat er in mijn buik geen kind meer komt.
E is in april geboren dus ik had nog m'n uitgebreide zorgpakket en J maakte nog weinig aanstalten dus ben ik in november naar de ha gegaan en in dec naar de gyn. Daardoor viel het nog in m'n pakket.
Ín januari ben ik toen geholpen. Daar is echt niks aan. Kleine operatie via je navel en de vouw bij het schaambot, beide 3mm breed. Na de ingreep ben ik nog 1 dag thuis geweest en toen weer gaan werken. Geen last gehad.
Na een kleine week begon m'n navel wat te vervelen en ben ik naar de ha gegaan en kreeg ik antibiotica crème voor m'n navel en na een paar dagen was alles schoon.

Enige nadeel is dus dat je je menstruatie niet kan plannen maar dat neem ik voor lief. Ookal is het iedere 3e week.
Hormonen kan ik niet tegen en een spiraal zie ik niet zitten vanwege de kosten, de vraag of het werkt en ik hou niet zo van vreemde objecten in m'n lichaam.

Al met al, ik zou het zo weer doen.
30-04-2017
<<

Anoniem331

Bericht 06 Sep 2018 10:14

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Deden ze bij jou niet moeilijk over je leeftijd Kees?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 06 Sep 2018 11:01

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Oké, bedankt Kees. Ik zal er eens over nadenken en het bespreken met mijn man.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 06 Sep 2018 12:53

Re: Welke pil gebruiken jullie? Of andere anti conceptie.

Popcorn schreef:Deden ze bij jou niet moeilijk over je leeftijd Kees?

Nee, helemaal niet, stond bij de ha én de gyn met 7min weer buiten.
Maar ik ben dan ook 'al' 35 en had een duidelijk verhaal waarom ik 1 kind genoeg vind.
30-04-2017
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: boeddha