Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Low budget weddings

<<

Linvi

Bericht 02 Sep 2018 08:38

Low budget weddings

Onze grootste droom is om in gezelschap van onze kindjes en dierbare te trouwen! We zijn geregistreerd partners maar willen heel graag onze beloftes / geloftes naar elkaar uitspreken en JA zeggen.

Sinds we verhuisd zijn kunnen we eindelijk sparen en dus lijkt het erop dat er een bruiloft aan gaat komen!
We zijn nu een beetje aan het bedenken wat we zouden willen en hoe. Om niet hoger als budget uit te komen zou ik graag tips willen wat we vooral niet moeten vergeten.

We willen in de middag trouwen, zo rond 15.00 omdat een te lange dag voor mijn man niet mogelijk is.
We willen 1 locatie daarna om te eten en een kleine receptie. We twijfelen of we naar een restaurant gaan en daar alles regelen of dat we een locatie huren en zelf catering etc regelen. Incl wat gastvrouwen zodat we zelf niks hoeven te doen. (Dit laatste zal de kosten echt drukken)

Wie heeft tips/ adviezen?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Sep 2018 08:54

Re: Low budget weddings

Wij zijn redelijk lowbudget getrouwd.

Om kosten te besparen hebben wij
- een boerenschuur gehuurd, incl keuken en stoelen/tafels. Hier konden we de hele dag gebruik van maken voor €500.
- Zelf de aankleding geregeld en alles versierd (we hadden alleen papieren lampionnen, pompons en slingers).
- bbq catering ipv een sit down diner
- bloemen (2 grote bloemstukken, 10 kleine vaasjes en mijn boeket) van een pluktuin. Dit alles kon ik op deze manier doen voor dezelfde prijs als een bruidsboeket bij een bloemist.
- 2 meisjes voor de bediening via een Facebook oproepje. Kostte €100 voor hun 2. Ze konden ook mee eten van de bbq en drinken pakken wanneer ze wilden.
- muziek hadden we een DJ voor die we via via geregeld hebben.
- in plaats van een bruidstaart van €400 hebben we 5 verschillende taarten en wat koekjes uitgezocht bij een lokale patisserie en waren we €150 kwijt.
- drank hadden we via een lokale slijter. Bij hem konden we alles wat nog dicht was terug brengen ook. Zo konden we meer dan genoeg in slaan.

De grootste kostenpost was de fotograaf En de cateraar (maar goed, dat was voor 60 gasten).
Veel zelf regelen scheelt sowieso veel geld.

Wij hadden trouwens alle gasten de hele dag. Dus geen receptie enzo. Het programma was simpel; ontvangst, ceremonie, borrelen, bbq, feest.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Linvi

Bericht 02 Sep 2018 09:34

Re: Low budget weddings

Bedankt voor je reactie! Bloemen en boeketten maak en regel ik zelf. (Werk als bloemiste)

Eten zullen we met een beperkt gezelschap doen, daarna wilde ik vanaf 20.00 receptie geven.

Kan nergens online vinden wat dat bij bijv een restaurant kost per persoon dus ga eens bellen komende week.
Denk dat eten met 30mensen is, avond zullen we denk ik 50 extra gasten krijgen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Sep 2018 09:41

Re: Low budget weddings

Voor de bbq (zo’n grote grill truck) betaalden wij €42,50 pp. Het was wel een super uitgebreide bbq incl Vega, vis, vlees, allerlei salades en een mega kaas assortiment :love:

Scheelt dat je zelf de bloemen allemaal kunt regelen!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Sep 2018 13:37

Re: Low budget weddings

Wij zijn low budget getrouwd om 11 uur op gemeentehuis en hebben een lunch (18 personen a 17.50 pp) plus receptie (50 personen los op rekening incl persoonlijke petit four en luxe borrelhapjes) gedaan. De locatie /catering was gratis ivm afname horeca en kostte ons rond de 1200 euro. Diner zal jullie iets meer pp kosten.

Ik zou goed kijken of je wettelijk of ceremonieel trouwt en wat de kosten ervan zijn vanuit de gemeente voor de evt externe locatie. Dan kon bij ons zo al oplopen tot 500 euro.

Fotograaf lukte ons niet meer te regelen op korte termijn. Mijn zusje heeft foto's genomen met haar spiegelreflex.

Zelf vond ik het heerlijk om rond 7 uur weer thuis te zijn na een drukke ochtend en middag. Ivm een maaltijd erna waren mensen ook niet geneigd om na 6 en te blijven hangen.
08/2018
05/2021
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 02 Sep 2018 15:09

Re: Low budget weddings

Laatst had ik als fotograaf een "low budget" wedding, in die zin dat het een korte dag was en dat het feitelijk alleen trouwen en receptie + eten op 1 locatie was omdat de helft van het bruidspaar te weinig energie had voor een hele dag. Zij hebben ervoor gekozen om een kleine locatie af te huren en daar ook de catering door te laten verzorgen, maar dit is absoluut geen trouwlocatie. Dus het kostte ook niet de hoofdprijs volgens mij. Ik kwam bij hun rond een uurtje of 1 's middags en om 18.00u was ik klaar met fotograferen. Toen gingen de gasten allemaal net aan tafel.

Gaaf dat jullie willen gaan trouwen met de kinderen erbij Linvi! Succes in het nemen van beslissingen!
Mijn tip: reserveer genoeg budget voor de fotograaf. Het is leuk als "oom Piet" of "tante Truus" de foto's maakt, maar als die foto's mislukken vergeef je jezelf dat nooit. Maar, dat is mijn ervaring als fotograaf zijnde :)
22112014 / 10042019
<<

Anoniem246

Bericht 02 Sep 2018 16:42

Re: Low budget weddings

Wij hebben het feest gegeven in de kantine van een voetbalvereniging. Mijn vader en man zijn vrijwilliger (geweest) en daardoor was de locatie gratis. Wat ook scheelt is trouwen op dinsdag. Mensen gingen om 21u ongeveer naar huis. Was voor mijn man ook lang zat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Sep 2018 17:02

Re: Low budget weddings

Wij zijn ook low-budget getrouwd. Mijn man zag erg tegen een trouwdag op, hij houdt er niet van om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Zelf heb ik ook nooit echt behoefte gehad aan een grote bruiloft, dus in eerste instantie zouden we het gewoon vieren zoals een verjaardag. Uiteindelijk is het wel iets groter geworden dan dat, met iets meer gasten, maar evengoed klein (ik geloof rond de 60 gasten) en low-budget:

- We hebben het gevierd in het huis van mijn ouders, zij hebben een heel mooie halfronde huiskamer die erg leuk is als locatie voor een klein feest. We hebben statafels gehuurd, van een van de andere kamers een speel/filmkamer gemaakt voor de kinderen en een grote hoeveelheid ijs besteld om de dranken te koelen in het bad.
- We hadden een buffet en dat hebben we deels zelf gemaakt, deels besteld bij een traiteur (zalmsalade, speciale broden, et cetera)
- Muziek gewoon zelf gedraaid, en we hadden ook karaoke, gewoon op de Playstation
- Ik had geen 'echte' trouwjurk en mijn man geen 'echt' pak, maar ik gewoon een leuk jurkje en hij een overhemd, broek en schoenen (hij draagt nooit pakken)
- We hadden ook geen trouwauto/koetsje et cetera.
- De trouwlocatie was ook niet zo duur, was ook niet nodig omdat er dus niet een heel grote groep was.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Sep 2018 09:03

Re: Low budget weddings

Wij hebben ook gekozen voor een kleine trouwerij, met alleen onze allerdierbaarste vrienden en familie. We hadden in totaal 40 gasten. Van de vrienden hebben we de aanhang niet uitgenodigd omdat we sommigen nog maar nauwelijks kenden en de groep dan toch (te) groot zou worden.

We zijn op locatie getrouwd om 16.00 uur. Vanaf 15.15 inloop met koffie en gebak en nadien een kort borreltje met hapjes. Daarna zijn we naar ons favoriete eetcafé gegaan en daar hebben we de hele avond gegeten en geborreld. Het eten werd op grote schalen gepresenteerd op de tafels, echt heel leuk.

Het was echt een fantastische, sfeervolle dag en alles bij elkaar heeft het ons ongeveer 3000 euro gekost.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Linvi

Bericht 03 Sep 2018 09:42

Re: Low budget weddings

Bedankt allemaal voor de antwoorden! Mijn voorkeur gaat denk ik wel uit naar een restaurant/ feestzaal oid zodat we alles mbt eten en drinken uit kunnen besteden. Hebben nu een soort strandpaviljoen gevonden, die rekenen voor 4uur drinken incl hapjes 33euro p.p.

Gaan binnenkort eens echt namen opschrijven. Kijken hoe we daadwerkelijk uitkomen.

Ik vind het echt leuk om erover na te denken, denk dat het nog wel een tijd gaat duren maar dat geeft niet!
<<

Anoniem252

Bericht 03 Sep 2018 09:44

Re: Low budget weddings

Wij hebben ook low budget getrouwd, vooral klein gehouden qua aantal gasten (15-20).
Fotograaf alleen een fotoshoot laten doen; de rest zelf geschoten bij het gemeentehuis.
Zelf taart gemaakt ipv door een bakker.
Trouwjurk van een galajurken winkel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Sep 2018 11:14

Re: Low budget weddings

Veel officiele trouwlocaties bieden ook een madiwo deal aan, zodat je op de rustigere doordeweekse dagen toch op locatie kunt trouwen maar een stuk goedkoper. Vaak zijn dit arrangementen waarbij veel al vastgelegd staat. Je hebt dan dus geen keuze in tijdstippen en wat je precies eet en drinkt, maar het kan wel een stuk voordeliger zijn.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Sep 2018 12:39

Re: Low budget weddings

Marin schreef:Veel officiele trouwlocaties bieden ook een madiwo deal aan, zodat je op de rustigere doordeweekse dagen toch op locatie kunt trouwen maar een stuk goedkoper. Vaak zijn dit arrangementen waarbij veel al vastgelegd staat. Je hebt dan dus geen keuze in tijdstippen en wat je precies eet en drinkt, maar het kan wel een stuk voordeliger zijn.


Kleine aanvulling, wij hebben dit gedaan en in overleg was er best veel mogelijk hoor! We mochten zelf een menu kiezen (wel vanaf de bestaande menukaart), extra gasten waren (tegen betaling) geen probleem, een taart en dj enzo mochten we ook zelf uitkiezen. Wel is het zo dat wanneer je afwijkt van het programma, door bijvoorbeeld meer gasten uit te nodigen of een receptie toe te voegen, de kosten niet inbegrepen zijn. Maar goed dat is ook wel logisch natuurlijk. Maar qua tijden kon er wel kosteloos geschoven worden mits de dag niet ineens langer zou duren. Er is een vast programma, onderdelen ruilen binnen dat programma was geen probleem.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Sep 2018 12:43

Re: Low budget weddings

Nou toevallig heb ik woensdag een bruiloft op jouw locatie met diezelfde deal en volgens dat bruidspaar waren ze iets stricter dan dat jij nu zegt, vast moment van de ceremonie, vaste leveranciers, vast menu, zij konden niet heel veel wijzigen (zonder betaling dan). Maar misschien zijn de regels iets aangescherpt, dat zou kunnen. Maar goed, als dat verder geen probleem is voor het bruidspaar kan je op die manier wel direct een soort all-in pakket boeken wat best voordeliger kan zijn.
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 03 Sep 2018 12:52

Re: Low budget weddings

Wij hadden niet zo'n grote bruiloft. Er waren ongeveer 50 gasten. Mijn tip zou zijn om niet meteen akkoord te gaan met de prijs. Wij wilden in eerste instantie bij iemand thuis het eten enz doen. Maar toen kregen we van onze ouders een budget om het toch ergens te vieren. We hebben toen bij verschillende locaties geïnformeerd en degene die ik graag wilde was 2x het budget dus dat werd het niet. Maar die vrouw belde een paar keer of ik het toch niet wilde voor minder geld. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ons budget de helft was en we echt niet meer konden uitgeven dus of ze dan wilde stoppen met bellen. Maar toen kregen we het dus voor de helft inclusief overnachting in een luxe bruidssuite. Het is best een populaire locatie hier in de buurt maar omdat wij onze trouwdag op donderdag hadden en in het najaar was het geen populaire dag en scheelde ons dat uiteindelijk dus een paar duizend euro.
2010 2012
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Sep 2018 15:32

Re: Low budget weddings

Marin schreef:Nou toevallig heb ik woensdag een bruiloft op jouw locatie met diezelfde deal en volgens dat bruidspaar waren ze iets stricter dan dat jij nu zegt, vast moment van de ceremonie, vaste leveranciers, vast menu, zij konden niet heel veel wijzigen (zonder betaling dan). Maar misschien zijn de regels iets aangescherpt, dat zou kunnen. Maar goed, als dat verder geen probleem is voor het bruidspaar kan je op die manier wel direct een soort all-in pakket boeken wat best voordeliger kan zijn.

Oh dan zijn ze inderdaad iets strenger geworden zo te horen. Onze bruiloft is natuurlijk inmiddels ook “al” drie jaar geleden. Of wij hebben geluk gehad, haha!

♥♥
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 18 Sep 2018 16:24

Re: Low budget weddings

Wij zijn ook redelijk low budget getrouwd, maar wel zo compleet mogelijk.

Een grote kostenpost is vaak de kleding. Ja, je kan een dure trouwjurk en een duur pak kopen van alles bij elkaar minstens 2500 euro, je kan ook voor een net pak en nette jurk gaan. Maar ook een echte trouwjurk kun je eenvoudig een stuk goedkoper kopen. Denk aan marktplaats, overjarige partijen etc.

Voor de fotograaf kun je een professionele fotograaf inhuren, maar ook iemand die het hobbymatig doet en goed kan.

Als je voor een locatie gaat met eten en drinken, zou ik vooraf wel een prijs afspreken. Wij hebben destijds gekozen voor een all in prijs, zodat we niet achteraf voor verrassingen kwamen te staan. Buitenlands gedistilleerd tikt al snel aan, dit kun je makkelijk weg laten of alleen door jullie laten bestellen.

Verder kun je rekening houden met wel/geen corsages, voor een trouwauto zit er misschien wel iemand in jullie netwerk die aan een mooie auto kan komen etc.

Wat betreft het feest zelf: ik zou daar echt niet zelf voor aan de slag gaan. De dag moet voor jullie beide onbezorgd zijn, jouw man moet al ontzettend rekening houden met zijn gezondheid en het is niet leuk als jij meer aan het regelen en organiseren bent dan aan het genieten. Jij gaat ook trouwen, op zo'n dag wil je je gewoon niet druk moeten maken of er nog wel genoeg cola/ sinas/ bier is.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Sanne1988

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 05 Okt 2013 21:23

Bericht 28 Sep 2018 18:43

Re: Low budget weddings

Ook wij zouden graag willen trouwen, voornamelijk zodat alles goed geregeld is mocht er een kind komen. Wat ik heeeeeel erg hoop na de miskraam begin deze maand.
Het zal low budget worden en iets extreems past niet zo goed bij ons.
We willen eigenlijk gratis trouwen op het gemeentehuis en later een leuk feest geven. Mijn eisen zijn een foodtruck en ijscowagen :smile:
Hebben jullie nog goede tips en tricks? Veel zelf doen is geen probleem. We hebben al een locatie in gedachte en waarschijnlijk zal dat redelijk betaalbaar zijn. Daar moeten we binnenkort zeker gaan informeren.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 05 Okt 2018 12:56

Re: Low budget weddings

Ik las vandaag een artikel dat er voor de gratis mogelijkheid om te trouwen wel een lange wachtlijst kan zijn.
In onze gemeente ruim een half jaar en buurgemeente driekwart jaar.

Dus daar zou ik bij de gemeente van je keuze ook eens naar kijken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 05 Okt 2018 16:41

Re: Low budget weddings

Wij zijn afgelopen december getrouwd. Op maandag dus gratis. Hier mochten incl getuigen 16 mensen mee. Dat was genoeg om voor ons de belangrijkste mensen erbij te hebben. Ik heb een feestelijk jurkje gekocht wat ik erna ook nog aan kan met kerst enz. Man een pak van c&a. Schoenen ook van c&a. Ik van van haren pumps. Trouwringen hebben we van staal, gematteerd. Ik wel met 5 briljantjes erin. Taart hebben we laten maken door een taartenmaakster zo een van fondant. Kaartjes via kaartje2go. En een diner met overnachting via Groupon. Zelf voor de lunch 2 pannen soep gemaakt en gevulde wraps. Met broodjes en paturain. Denk dat het bij elkaar €650-€750 heeft gekost. En daarvan kregen we de helft weer terug aan geld van degene die erbij waren.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 06 Okt 2018 16:38

Re: Low budget weddings

Geen idee of het voor je in de buurt is maar in Tilburg zit een hele fijne tweedehands kledingwinkel, Tante Pollewop. Naas gewone kleding verkopen en verhuren ze ook 'tweedehands' trouwjurken. Ik zet tweedehands tussen aanhalingstekens omdat er blijkbaar ook veel nieuwe jurken tussen hangen die ze hebben gekregen van bruidszaken uit de omgeving.
Je kunt een afspraak maken om te komen passen en dan is er iemand aanwezig die je daar uitgebreid bij helpt.
Volgens mij vragen ze voor huren incl accessoires en stomerij €150,-
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron