Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 29 Aug 2018 13:11

Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Wij hebben een houtenvloer en viltjes onder onze stoelpoten. Anders krast het enorm.
Maar ik heb ze al van allerlei winkels geprobeerd. Na een paar maanden glijden ze eraf of zijn ze gewoon door en gaat het toch weer krassen. Of met verjaardagen, worden stoelen ook buiten gebruikt soms en dan is er weer eentje vanaf.
Ik denk dat we al 100 viltjes versleten hebben.

Wie heeft er DE tip voor de beste viltjes? Of misschien een andere oplossing voor het krassen?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Aug 2018 13:24

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik koop gewoon vaak nieuwe. Het beste zijn die met de spijkertjes maar ook die blijven niet altijd zitten.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 29 Aug 2018 14:59

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Ja ik ben ook benieuwd! Ik had laatst wat duurdere gekocht van Tesa maar die gaan er ook onderuit.
Maar wij hebben deze mooie Eames vitra-stoeltjes onder de eetkamertafel:

Afbeelding

En die pootjes zijn aan de onderkant flexibel, je kunt ze roteren dus dat gaat er nog sneller vanaf.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 29 Aug 2018 15:12

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Wij hebben hier doppen van scratch no more. Zijn iets duurder maar gaat hier lang mee. Wij konden de doppen uit onze stoelpoten halen en deze er voor vervangen.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 29 Aug 2018 15:30

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Carrie, wij hebben daar ook 2 stoelen van. Die gaan er idd heel snel vanaf.
Ga de doppen even googlen, Boerenkool.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Aug 2018 15:35

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Wij hebben ze van praxis merk en die zitten al 12 jaar goed!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 08:59

Bericht 29 Aug 2018 16:34

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Wij vilt van de Leenbakker, zelf op maat snijden/knippen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 29 Aug 2018 17:50

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Ik hoop ook op de gouden tip voor dit probleem. Ik sprak net nog mijn frustratie er over uit tegen mijn man. Na een maand laten die dingen al los. En heb ik allemaal van die plakplekken op mijn vloer :pale: .
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 29 Aug 2018 18:00

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Mijn vriend vond deze dingen:
Afbeelding

https://www.vloerglijders.nl/silent-soc ... kopen.html
Silent Socks heten ze ook echt!
<<

Anoniem304

Bericht 29 Aug 2018 18:45

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Wij hebben onder onze meubels zelfklevend vilt van een online vilt zaak. Wel zelf op maat geknipt.

Maar wij hebben genoeg oppervlakte. Met kleine nopjes/dopjes is het altijd minder goed vind ik.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 29 Aug 2018 21:02

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Sowieso zou ik mijn viltjes vervangen als ze buiten gestaan hebben. Als er een steentje in blijft zitten heb je echt een groot probleem.

Ik heb viltjes van de karwei. Zelf op maat geknipt. Prima spul. Als ik merk dat er 1 wat minder goed zit dan vervang ik die gelijk.

Bedenk me nu ook dat ik voor de nieuwe bank en stoelen ook even moet kijken wat daar onder kan
2015 💙
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 29 Aug 2018 22:40

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Wij hebben ze van scratch no more (footclick?). Dat is geen vilt maar tapijt. We hebben er van de 16 denk ik 2 gehad die er onder uit schoten maar verder ben ik heel tevreden. Als ze vies zijn doe ik ze in een waszakje op een kort programma in de wasmachine en dan zijn ze weer als nieuw.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Aug 2018 05:46

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Houtenvloer eruit en vervangen door een stenenvloer.

Overgaan op stoelen die rollen? Al heb ik geen idee wat voor sporen die achterlaten op een houten vloer. Op steen in iedergeval niets.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 30 Aug 2018 06:18

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Pluis schreef:Wij hebben ze van scratch no more (footclick?). Dat is geen vilt maar tapijt. We hebben er van de 16 denk ik 2 gehad die er onder uit schoten maar verder ben ik heel tevreden. Als ze vies zijn doe ik ze in een waszakje op een kort programma in de wasmachine en dan zijn ze weer als nieuw.


Denk dat ik die wil gaan bestellen. Klinkt prima!
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 30 Aug 2018 06:56

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Fred schreef:Houtenvloer eruit en vervangen door een stenenvloer.

Overgaan op stoelen die rollen? Al heb ik geen idee wat voor sporen die achterlaten op een houten vloer. Op steen in iedergeval niets.


Rollen/wieltjes laten hele schuurplekken achter. Op een vloer ligt altijd iets van vuil, hoe schoon je ook bent, en dat in combinatie met wielen zorgt dat de vloer kaal wordt
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 30 Aug 2018 20:32

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Viltjes van Karwei heb ik, die blijven jaren goed.
Ik vind die bolletjes heel leuk Gekkie, en dat blijft waarschijnlijk ook vrij goed zitten?
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 08 Mrt 2023 17:14

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

GeKKiE schreef:
Pluis schreef:Wij hebben ze van scratch no more (footclick?). Dat is geen vilt maar tapijt. We hebben er van de 16 denk ik 2 gehad die er onder uit schoten maar verder ben ik heel tevreden. Als ze vies zijn doe ik ze in een waszakje op een kort programma in de wasmachine en dan zijn ze weer als nieuw.


Denk dat ik die wil gaan bestellen. Klinkt prima!

Nog altijd tevreden?

Wij hebben nieuwe stoelen waarbij de achterpoten wat schuin staan. De plakviltjes zijn er zo deels onderuit waardoor het herrie maakt bij het opstaan. Nu dus op zoek naar nieuwe goede viltjes. Ik zag dat die scretch no more viltjes Voor ons ruim 60,- zullen gaan kosten dus ben benieuwd of ze jullie nog altijd goed bevallen?
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 09 Mrt 2023 08:50

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Viva schreef:
GeKKiE schreef:
Denk dat ik die wil gaan bestellen. Klinkt prima!

Nog altijd tevreden?

Wij hebben nieuwe stoelen waarbij de achterpoten wat schuin staan. De plakviltjes zijn er zo deels onderuit waardoor het herrie maakt bij het opstaan. Nu dus op zoek naar nieuwe goede viltjes. Ik zag dat die scretch no more viltjes Voor ons ruim 60,- zullen gaan kosten dus ben benieuwd of ze jullie nog altijd goed bevallen?


Ja hoor nog steeds tevreden 😊
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Mrt 2023 12:17

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Ik verkoop dagelijks stoelen en bijbehorende viltjes.
Afhankelijk van het merk stoel, bestellen we de viltjes bij de leverancier of kopen we ze in bij vloerglijders.nl
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 09 Mrt 2023 16:10

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Wij hebben ze uiteindelijk ook besteld bij vloerglijders.nl voor onze buisframes en ze zijn perfect.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 09 Mrt 2023 17:04

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Wij hebben van die stoelsokken. Zeker niet de mooiste oplossing, naar mijn mening wel de meest efficiënte.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Mrt 2023 07:35

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Wij hebben bij vloerglijders de wrap around uiteindelijk besteld. Ik heb ze in 2018 voor het eerst gekocht en een paar maanden geleden nog een keer toen we zoiets hadden van misschien moeten we ze eens vervangen. Alles zat nog perfect alleen door onze stenen vloer wel wat versleten.
2015 💙
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 23 Jul 2019 11:11

Bericht 10 Mrt 2023 12:49

Re: Viltjes onder stoelpoten; welke zijn het beste?

Wij hebben 2 soorten stoelen van Zuiver. Bij de ene vervangen we indien nodig het viltje. Bij de ander zit er een speciaal ‘pootje’ van Zuiver zelf onder voor harde vloeren, waar je een viltje in kan klikken. Toen erbij gekocht gelijk, nu na 5 jaar is het 2e setje viltjes aan vervanging toe. We hebben daar nu vervanging voor onderweg via Hello chair.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers