Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fitbit!

<<

Anoniem241

Bericht 30 Aug 2018 16:02

Re: Fitbit!

Leuk Marin! Lijkt me heel fijn dat hij waterdicht is. Kom je dan ook in onze challenges?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Aug 2018 16:23

Re: Fitbit!

Ik zal eens kijken wat dat inhoudt en of iets me aanspreekt. Ik wil sowieso wel ook m'n eigen horloge blijven dragen, iig met gelegenheden. Dat lijkt me zo lastig, maar dan kan je de fitbit ook in je tas stoppen toch? Dan meet ie iig wel stappen, maar geen hartslag natuurlijk (maar als ik wijn drink is dat niet zo belangrijk haha). Slapen ermee lijkt me wel leuk om te doen, of iig de resultaten daarvan te bekijken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Aug 2018 20:43

Re: Fitbit!

Juist dat slapen levert mij stress op, ik ben er veel meer op gefocust dan op mn 10k stappen. Elke ochtend check ik het als eerste en dan heb ik weer mn 7h slaap niet gehaald :thumbdown:

Mooie kleur Marin, ik heb dezelfde, maar dan Alta. Heb m wel altijd om.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Aug 2018 20:55

Re: Fitbit!

De Alta is smaller he? Draag je dat aan dezelfde kant als horloge?

Kan me wel voorstellen dat je er gefocust op raakt en dat dat juist naar het negatieve kan trekken. Dat had ik ook wel toen ik vroege diensten had en m'n wekker zei dat ik dan maar 4 a 5 uur kon slapen. Werkte juist negatief. We'll see. Ik heb geen slaaptekort of slaap inzicht nodig persé, maar het lijkt me meer gimmicky leuk voor mezelf.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Sep 2018 11:38

Re: Fitbit!

Ik ben vet gefrustreerd. M’n Fitbit geeft aan dat ik tot nu toe 6 uur 250 stappen heb gehaald vandaag, en dat ik dus nog ieder uur heb gehaald vandaag. Maar m’n app zegt dat ik 1 uur heb gemist en dat ik maar 5 van de 6 uur heb gehaald. Hoe kan dat nou? Argh ik word er altijd kriegel van als ik m’n doelen niet haal en ik weet zeker dat ik het wel heb gehaald. Snif.

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 07 Sep 2018 13:24

Re: Fitbit!

Marin schreef:De Alta is smaller he? Draag je dat aan dezelfde kant als horloge?


Oh, vergeten om te reageren - ja hij is smaller! Ik draag naast mn fitbit geen horloge.

Elliot: da's maf! Kan het een sync dingetje zijn? Ik heb standaard dat ik na sporten in mn app dat wel zie, maar dat ie pas na een tweede of derde keer syncen ook het 'X out of 5 days', mijn sportdoel, aanpast.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 08 Sep 2018 08:13

Re: Fitbit!

Ik heb een paar keer geweigerd, dus nu word ik geheel terecht niet meer gevraagd voor de challenges, maar mag ik er weer in?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem304

Bericht 08 Sep 2018 10:00

Re: Fitbit!

Haha. Er was nog geen challenge. Of ik was zelf ook niet uitgenodigd, kan ook want mijn Fitbit was uitgevallen dus heb de hele week gemist verder.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Okt 2018 17:27

Re: Fitbit!

Joehoe ik heb eindelijk de Fitbit Charge 3 binnen die net uit is! Hij is mooi!
Afbeelding

Ben lekker beetje aan 't uitvogelen.

Drie vraagjes:
- Hoe kan ik de klok op 24u zetten ipv am/pm? Had al gegoogled maar die setting kan ik niet vinden.
- Hoe kan ik zorgen dat ie alles wat ik loopt via GPS opslaat en waar kan ik die kaartjes terugzien? Ik heb m'n telefoon altijd bij me dus 't kan via GPS connectie met telefoon schijnbaar maar ik snap niet hoe.
- Verder nog dingen die handig of leuk zijn?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem241

Bericht 09 Okt 2018 17:32

Re: Fitbit!

@Marin, die 24 uur gaat volgens mij niet. Ik krijg dat ook niet voor elkaar.

Als je gaat lopen, moet je connecten via Bluetooth. Als het goed is slaat ie ze dan op, maar volgens mij kun je het alleen via de website zien en niet via de app.

Mijne geeft wederom geen trilling als ik gebeld word. De vorige keer heb ik hem daarvoor mogen ruilen. Denk dat nu de garantie is verlopen. Hij trilt nog wel als ik bv mijn doel heb gehaald, dus het is alleen die telefoonfunctie die niet werkt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Okt 2018 17:35

Re: Fitbit!

De klok moet je aanpassen in de app. Ik heb een charge 2 en gewoon een 24 uur notatie.
Je moet even in de instellingen van de app zoeken daarvoor.

Verder heb ik ook dar ingesteld dat ik kan zien hoeveel de batterij is. Ik krijg een mailtje als ik nog 25% heb en dacht eerst dat ik dan snel moest opladen. Maar ik kan er dan nog een dag mee rondlopen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Okt 2018 17:48

Re: Fitbit!

Kan je uitleggen waar ik dat exact kan vinden Silly. Ik kan het dus niet vinden, zelfs niet na een Google zoektocht. Misschien is de optie er in de 3 uitgehaald, dat zou kunnen.

Dat van die batterij heb ik nog niet gevonden, ga ik ook even naar zoeken.

Ell, ja heb 'm gewoon op Bluetooth connect gezet. M'n Bluetooth staat sowieso altijd aan op m'n telefoon dus kan prima denk ik. Ik ga straks eens op de website kijken als ik achter de computer zit. Thanks.

Vervelend en slecht van de jouwe zeg!
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Okt 2018 17:57

Re: Fitbit!

App openen. En ik heb dan onder in beeld op het start centrum een instelling logo staan.
Daarin de keuze van de device aanklikken en dan customize display voor de batterij en clock face voor de klok

Misschien kan je daar ok meer vinden om instellingen naar je eigen keuze aan te passen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Okt 2018 18:05

Re: Fitbit!

oeh die ziet er mooi uit marin, ik heb de 2. En de klok kan ik instellen via de app

Ik heb met de mijne dat die heel slecht synchroniseert met mijn mobiel hebben meer dat?
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Okt 2018 18:12

Re: Fitbit!

Thanks Silly! Via de website is het gelukt. Heel gek, bij de app doe ik exact wat jij zegt en daar staat dan alles om in te stellen bij die advanced settings behalve de 24u klok. En op de website stond die er wel bij. Lijkt wel alsof ze die in de app vergeten zijn. Maar 't is dus gelukt, bedankt! Toch fijner vind ik dat.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Okt 2018 07:24

Re: Fitbit!

Vannacht de fitbit om gehouden met slapen en volgens de app heb ik 6u45m geslapen. Niet bijster veel, terwijl ik van 23.00 tot 7.00 in bed heb gelegen en vrij snel sliep dacht ik zelf. Hij begint automatisch te meten wanneer je een uur stil ligt en je hartslag omlaag gaat. Misschien komt't daardoor?

En ik heb nu in de eerste 1.5 uur dat ik wakker ben al m'n eerste 1000 stappen gelopen. Ga eerst maar eens kijken wat m'n normale gemiddelde is en vanuit daar een mooi doel instellen per dag, om het iets van uitdaging te geven. Wat is jullie gemiddelde of doel? Of let je daar niet op?
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Okt 2018 07:30

Re: Fitbit!

Gemiddeld lopen mensen 6000 stappen per dag. Als je daarnaast een halfuurtje wandelt per dag is dat ongeveer 4000 stappen. Dat maakt dat gezegd wordt dat 10000 stappen zetten zorgt voor een actieve levensstijl (want in principe halfuurtje extra beweging per dag). Ik vind dat daarom een mooi doel.

Ik heb hem zelf op 12000 staan, omdat ik 10000 op werkdagen altijd wel haal, doordat ik te voet naar mijn werk ga. Voor 12000 moet ik in het weekend wel echt iets gaan doen en het is ook niet zo ontzettend veel dat ik het meteen opgeef. In de avond heb ik in het weekend vaak 7000 stappen en dan kan ik het prima opbrengen om nog 5000 stappen te gaan zetten, maar als mijn doel 14000 was dan zou ik het misschien laten zitten, omdat ik het toch niet haal.

Wat een lang verhaal. Succes met kiezen ;). Ik zou je denk ik adviseren om hem nu gewoon op 10k te zetten en dan bij te sturen als het te ambitieus of niet ambitieus genoeg is.

Edit: je vraagt om mijn gemiddelde. Op werkdagen zet ik gemiddeld denk ik 15000/16000 stappen en in het weekend gemiddeld 12000 (maar afgelopen weekend heb ik dat niet gehaald).
Laatst gewijzigd door June op 10 Okt 2018 07:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Okt 2018 07:30

Re: Fitbit!

Heb je ook gekeken naar je effectie slapen? Want je wordt blijkbaar tussendoor kort wakker, zo kort dat je het niet onthoud, maar je fitbit registreerde dat als wakker. Kijk anders eens naar de grafiek die ze er bij maken.

Ik he mijn stappendoel op 12.000 per dag staan. Iets wat ik voor de zomer gemakkelijk haalde. Nu moet ik er iets meer moeite voor doen, alhoewel ik nu met het OV naar het werk ga en ik een stuk moet wandelen ( vanwege mijn rug).
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 10 Okt 2018 11:15

Re: Fitbit!

Marin schreef:Vannacht de fitbit om gehouden met slapen en volgens de app heb ik 6u45m geslapen. Niet bijster veel, terwijl ik van 23.00 tot 7.00 in bed heb gelegen en vrij snel sliep dacht ik zelf. Hij begint automatisch te meten wanneer je een uur stil ligt en je hartslag omlaag gaat. Misschien komt't daardoor?

En ik heb nu in de eerste 1.5 uur dat ik wakker ben al m'n eerste 1000 stappen gelopen. Ga eerst maar eens kijken wat m'n normale gemiddelde is en vanuit daar een mooi doel instellen per dag, om het iets van uitdaging te geven. Wat is jullie gemiddelde of doel? Of let je daar niet op?


Je kunt je slaapcyclus specifiek bekijken; je slaapt altijd korter doordat je best vaak wakker bent gedurende een nacht.
Qua stappendoel heb ik 10.000, en dat haal ik eigenlijk altijd wel. M’n gemiddelde zit denk ik op 13k per dag. Vergelijkbaar met June dus.

Gebruikte jij mij ook MyFitnessPal Marin? Want die kan syncen met Fitbit, heb je meer inzicht in je kcal inname en verbruik.
<<

Anoniem335

Bericht 17 Okt 2018 19:16

Re: Fitbit!

Ik heb sinds maandag de fitbit charge 3 maar ik heb wel een 'probleem'. Als ik met m'n scooter ga rijden dan ziet hij dat als fietsen en telt hij ook nog eens 18 treden en 3000 stappen. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Okt 2018 19:11

Re: Fitbit!

Je kan de gevoeligheid van je fitbit instellen. Misschien dat dat kan helpen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 18 Okt 2018 19:22

Re: Fitbit!

Kexter schreef:Ik heb sinds maandag de fitbit charge 3 maar ik heb wel een 'probleem'. Als ik met m'n scooter ga rijden dan ziet hij dat als fietsen en telt hij ook nog eens 18 treden en 3000 stappen. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Je kunt in die periode de activiteit ‘driving’ toevoegen en dan haalt hij alle stappen weg. Net nog even geprobeerd en werkt echt.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem335

Bericht 18 Okt 2018 20:01

Re: Fitbit!

Hoe moet dat? Ik kan nergens vinden hoe je dat moet toevoegen.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 18 Okt 2018 20:06

Re: Fitbit!

In de app bij het plusje en dan training registreren en dan zoeken op ‘driving’.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem241

Bericht 30 Okt 2018 21:49

Re: Fitbit!

Ik mag via reciewclub.com de charge 3 gaan testen. Ben benieuwd!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]