Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Curly Girl Method - topic!

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 30 Jul 2018 17:49

Re: Curly Girl Method - topic!

UN, wat goed dat het ook op vakantie goed lukt, mooi jouw krullen. Hoe scrunch jij de gel eruit? Gewoon met je handen of met een (vochtige) doek?
Mijn dochter heeft haar haarkleur van mijn man, al is het bij hem tegenwoordig wel een stuk donkerder.

Taeda, ik ben heel benieuwd naar jouw haar na de final wash en met de producten die je gekocht hebt erin.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Jul 2018 17:51

Re: Curly Girl Method - topic!

Ja gewoon met m’n handen!
Mooi man, dus dan heeft je man ook zo’n mooie kleur.
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 01 Aug 2018 08:56

Re: Curly Girl Method - topic!

Taeda, ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen! Ben je al begonnen?

Ik ga vanmiddag naar een krullenkapper, ben echt zo benieuwd!
<<

Anoniem255

Bericht 02 Aug 2018 21:12

Re: Curly Girl Method - topic!

Hoe was het bij de kapper, Azi?
Tevreden?

Ik ga de 24e naar Purelou in Tilburg. Ben zo benieuwd.

Ik heb vanmorgen mijn haren nat gemaakt, beetje leave in er in gekneden en de lijnzaad gel gemengd met mijn gel. FAN-TAS-TISCHE combinatie. Het zit de hele dag al goed!
<<

Anoniem273

Bericht 03 Aug 2018 13:46

Re: Curly Girl Method - topic!

Ben niet laaiend enthousiast helaas. Op zich is er weinig vanaf, maar ze heeft mijn lange pluk gekortwiekt terwijl ik duidelijk heb gezegd dat die een stuk langer moest blijven dan de rest van m’n kapsel. Verder had ik lekker veel lengteverschil van mijn oude boblijn en ik vind het nu veel te braaf geknipt, beetje één lengte zeg maar. Echt heel jammer.

Maar het allervervelendste vind ik dat ze claimed een CG-kapster te zijn maar vervolgens mijn haren styled met een of andere Aunt Jackie knot on my watch crème die helemaal niet CG is, en er vervolgens nog L’Oréal spul op spuit wat ook niet CG is. Ik twijfelde al, had het nog extra gevraagd voor ze het erin stopte allemaal. De crème gekocht op aanraden van haar, want ik hoefde geen gel om mooie krullen te krijgen zei ze. Het was nog nat toen ik weg ging maar wel aardig wat krullen erin inderdaad.
Thuis toch nog zelf gecheckt en helemaal niet CG-proof. Heb haar daar vervolgens een (aardig en vriendelijk) berichtje over gestuurd, ook voor eventuele andere klanten natuurlijk en kreeg een beetje verontwaardigde reactie terug dat de groothandel het toch echt verkoopt als CG-proof. Ik nogmaals benoemd dat er siliconen inzitten, ik een final wash heb moeten doen en dus niks aan de gekochte crème heb en dan gewoon nul reactie meer.
‘s Avonds had ik een vettig bosje haar zonder volume dankzij die vieze crème. En jeuk.

Ik ga in ieder geval niet meer terug.
<<

Anoniem255

Bericht 03 Aug 2018 14:10

Re: Curly Girl Method - topic!

Wat ontzettend jammer zeg!
En flink balen. Zegt ook wel wat over haar dat ze ook niks meer laat weten.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Aug 2018 14:26

Re: Curly Girl Method - topic!

Aziraphale schreef:Ben niet laaiend enthousiast helaas. Op zich is er weinig vanaf, maar ze heeft mijn lange pluk gekortwiekt terwijl ik duidelijk heb gezegd dat die een stuk langer moest blijven dan de rest van m’n kapsel. Verder had ik lekker veel lengteverschil van mijn oude boblijn en ik vind het nu veel te braaf geknipt, beetje één lengte zeg maar. Echt heel jammer.

Maar het allervervelendste vind ik dat ze claimed een CG-kapster te zijn maar vervolgens mijn haren styled met een of andere Aunt Jackie knot on my watch crème die helemaal niet CG is, en er vervolgens nog L’Oréal spul op spuit wat ook niet CG is. Ik twijfelde al, had het nog extra gevraagd voor ze het erin stopte allemaal. De crème gekocht op aanraden van haar, want ik hoefde geen gel om mooie krullen te krijgen zei ze. Het was nog nat toen ik weg ging maar wel aardig wat krullen erin inderdaad.
Thuis toch nog zelf gecheckt en helemaal niet CG-proof. Heb haar daar vervolgens een (aardig en vriendelijk) berichtje over gestuurd, ook voor eventuele andere klanten natuurlijk en kreeg een beetje verontwaardigde reactie terug dat de groothandel het toch echt verkoopt als CG-proof. Ik nogmaals benoemd dat er siliconen inzitten, ik een final wash heb moeten doen en dus niks aan de gekochte crème heb en dan gewoon nul reactie meer.
‘s Avonds had ik een vettig bosje haar zonder volume dankzij die vieze crème. En jeuk.

Ik ga in ieder geval niet meer terug.


Nah hey wat slecht zeg! Dat ze je met nat haar weg laten gaan zegt al heel heel veel. Wat ontzettend jammer ook van je voorste plukken. En dat ze vertrouwt op de groothandel en blijkbaar helemaal niet zelf onderzoek doet. Puur marketingtrucje dus. Ik zou even een recensie achterlaten op de CG-pagina, als je daar zin en tijd voor hebt.

Heb je een fotootje van je nieuwe kapsel of wil je die juist liever niet plaatsen?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Aug 2018 15:34

Re: Curly Girl Method - topic!

Pff Azi wat stom en onprofessioneel zeg! Echt balen!

Liadan, wat een prachtige haarkleur heeft jouw dochter, en ook hele mooie krullen.

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Aug 2018 15:59

Re: Curly Girl Method - topic!

Oh nee azi wat stom allemaal! En je lange lok was nog wel je trademark. Wat een malle vrouw, ze kan toch zelf ook etiketten lezen zeg. Heel jammer.

Hoe is je haar nu nadat je je final wash weer hebt gedaan?
#teammaple🍁
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 03 Aug 2018 17:51

Re: Curly Girl Method - topic!

Oh wat balen Azi, hopelijk groeit het snel bij! Jammer, je had hoge verwachtingen.

Wat fijn Mien dat de gel zo goed werkt! Ik gebruik nu mousse, gel geloof ik nog niet in. Daar kreeg ik altijd van die harde, vette krullen zonder volume van. Ik lees dat het voor veel wel werkt, dus wie weet ga ik nog een keer overstag.

Woensdag heb ik de final wash gedaan en ik was tevreden over hoe het eruit zag. Ik vond het wel al snel vettig en stug aanvoelen. Gisteren met wat water weer in model gebracht en ondanks dat ik het vast had gehad, ging dat best goed. Zojuist gewassen met een milde shampoo en conditioner. Ik ben nog niet laaiend enthousiast, maar ik het is wel de moeite waard om nog den poosje te proberen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2018 18:59

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik zag toevallig dat mijn conditioner van de Action CG proof is en heb nu 2x m'n haar alleen daar mee gewassen en het is zoveel mooier!! Zelfs met haar tot bijna aan m'n kont komen er bijna krullen in terwijl ik alleen maar wat slag dacht te hebben.
Ik ga me hier in verdiepen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Aug 2018 18:59

Re: Curly Girl Method - topic!

Bij mij werkt het nog steeds niet heel goed, veel pluis, steile plukken en gekke slag, maar onderaan juist veel Krul (dat zie je helaas niet goed door de pluis/steile laag erboven. Ik ga eerst maar eens een afspraak maken bij de kapper om iets met die bovenste laag te laten doen.

Mijn zoon krijgt steeds meer krullen, dus ik denk dat ik bij hem ook (een soort kind-versie van) deze methode ga toepassen. Ik was zijn haar nooit met shampoo, en doe na het douchen/badderen alleen een beetje leave-in in zijn haar. Dan zit het zo:
Afbeelding
Ik vind het zo schattig :)

♥♥
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 03 Aug 2018 19:36

Re: Curly Girl Method - topic!

Wat erg azi. Ik vind dit echt super slecht hoor. Een krullen kapper zou moeten weten wat cg is en wat niet, en sowieso slecht dat ze je haren anders geknipt hebben als afgesproken. Lekkere service ook door iets te verkopen als cg en daarna dan niks te laten horen als je iets over zegt.

Taeda, misschien idd nog wat langer proberen. Hopelijk ben je dan wel enthousiaster.

Cotton, leuk om te horen zeg dat je meer krul hebt als je dacht!

Elliot, wat schattig die kleine krulletjes. Bij mijn dochter doe ik ook de 'kindvriendelijke cg versie'. Daardoor krult het nu mooier. Maar ik wil bij haar geen gel ofzo gebruiken, dus was alleen maar met conditioner en doe soms wat water met conditioner als leave in.
Hoe langer haar haren worden, hoe meer het krult. Vind dat ook super mooi!
Laatst gewijzigd door Pure* op 06 Aug 2018 10:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem273

Bericht 04 Aug 2018 07:24

Re: Curly Girl Method - topic!

Nou, bedankt voor jullie steun, haha! Ik voelde me al een beetje een zeikerd ofzo.
Ze zei ook nog ‘maar het is verder wel een heel fijn product hoor’. Fijn voor in de prullenbak, ja.

Ik zal later dit weekend nog even een foto posten, Carrie. Ben nu een weekendje weg en wil mijn haar graag nog goed stylen met mijn eigen spulletjes. Op zich merk ik wel dat mijn haar gezonder aanvoelt na de knipbeurt hoor. En ik heb stiekem zelf een zijkant korter geknipt zodat de zijkant van mijn oude pluk (snif) weer wat langer lijkt. :smile:

Taeda, denk toch dat iets van gel wel het verschil kan maken hoor! Ik snap dat je er in het verleden niet zulke goede ervaring mee had maar in combinatie met de hele CG-routine denk ik wel dat het een mooi resultaat kan geven! Heb je toevallig een föhn met diffuser met koudere stand?

Elliot, wat een mooie haartjes heeft je zoontje! En die kleur, ook al zo mooi!

Cotton, wat fijn zeg! Jij hebt al best lang haar nu toch?

Pure, wat schattig ook!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Aug 2018 12:08

Re: Curly Girl Method - topic!

Taeda, scrunch je de gel er wel weer uit dan nadat het hard is geworden? Ik denk dat ons haar wel een beetje op
elkaar lijkt. Mijn haar wordt ook snel viezige bij teveel of te zware producten.

Kijk, en zo is m’n haar met alleen een beetje leave in (en dus geen gel oid, heb het ook nog in een knot laten drogen vannacht, moest allemaal ff snel)
Afbeelding

Azi ik zag foto’s op je insta en eerlijk gezegd vind ik het je super staan! Hopelijk is dat ook een troost :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 06 Aug 2018 08:09

Re: Curly Girl Method - topic!

Ik ben nu 2-3 weken bezig en het bevalt me wel goed. Nog niet echt verbeterde kruldefinitie maar zeker minder pluis. Ik föhn (nog) niet, dat zal wel schelen qua krullen. En met dit weer draag ik toch veel knotjes.
Die gelcast scrunchen voel ik nog niet zo - ik knal er wel veel gel in maar het wordt niet echt hard.

Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 06 Aug 2018 10:30

Re: Curly Girl Method - topic!

Caulfield: niet elke gel wordt hard en ook niet elke gel op jouw haar. Dat is echt een beetje uitvogelen. Ik had gel van etos, die werd ook niet hard maar de gel van taft wel (bij mij dan).

Nou, ik heb gisteren een dag in het ziekenhuis doorgebracht en weer een lading medicijnen gekregen. Ben benieuwd wat dat nu weer met mijn haar doet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Aug 2018 12:16

Re: Curly Girl Method - topic!

Caulfield welke gel gebruik je? Volgens mij moet er nog veel meer in. Jij hebt mega veel en dik haar toch, denk dat je dan wel aan 4 handjes gel zit. Per sectie erdoorheen kammen met je handjes.
Leuk om eens een foto van je te zien!

Mien ik hoop dat je er niet teveel last van zult hebben, die meds.

Aangezien ik zo’n beetje iedere dag in het meer zwem hier in Frankrijk ben ik niet keer echt bezig met hoe m’n haar zit, maar meer met voldoende verzorgen. Al die zon en dat water, ik wil niet met een dor bosje thuis komen straks.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Aug 2018 13:14

Re: Curly Girl Method - topic!

Urban Naked schreef:Leuk om eens een foto van je te zien!


Ik wilde hetzelfde zeggen en moet tegelijk lachen om deze opmerking omdat jij het zegt.

♥♥
<<

Anoniem273

Bericht 07 Aug 2018 12:07

Re: Curly Girl Method - topic!

Caulfield, wat leuk om een foto te zien. Ik denk ook dat je dan of meer gel moet gebruiken, of een andere soort gel kunt proberen. Misschien werkt mousse voor jouw haar wel fijner?

UN, dankjewel, het biedt wel wat troost haha. Inmiddels ben ik terug van alle vakanties en lekker mijn haar volgens mijn vaste routine gewassen en gestyled. Inmiddels ben ik er best blij mee, denk ik. Ik heb zelf nog van alles afgeknipt :smile:
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 04 Sep 2018 05:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 07 Aug 2018 13:34

Re: Curly Girl Method - topic!

Haha ik vind die filters steeds vrij hilarisch.
Ik vind het super mooi zo Azi!
<<

Anoniem316

Bericht 07 Aug 2018 13:42

Re: Curly Girl Method - topic!

Elliot schreef:
Urban Naked schreef:Leuk om eens een foto van je te zien!


Ik wilde hetzelfde zeggen en moet tegelijk lachen om deze opmerking omdat jij het zegt.


Ik was al vet in de war door die opmerking :drunken: . Maar leuke foto Caulfield!

Ik vind jouw haar echt prachtig Azi!
<<

Anoniem250

Bericht 27 Aug 2018 09:26

Re: Curly Girl Method - topic!

Carrie schreef:HG krullenkappers (een beetje?) bij jou in de buurt:

https://www.purelou.nl

Deze lijkt me helemaal top:
https://www.natuurlijksanne.nl



Ik ben er niet zelf naar toe gegaan, maar heb mijn zusje gestuurd :smile: Mijn uitgroei moet ook geverfd worden en ik weet zelf niet welke kleur er in moet. Dus dan moet ik eerst mijn eigen kapper bellen om mijn kleur te vragen, maar bij haar geen nieuwe afspraak te maken. En daar zie ik een beetje tegenop. Voelt als vreemdgaan. Anyways, mijn zusje is dus geweest. Zijn heeft heel veel krullen. Er is een stuk afgeknipt met een speciale schaar. En de kapper heeft een pony geknipt. Dat snap ik best, want wij hebben smalle hoofden. Maar hoe onhandig is dat als je krullen hebt. Mijn zusje moet nog elke dag haar pony föhnen. En als het regent krult dat natuurlijk meteen helemaal op. Wij zien verder niets bijzonders aan haar haren.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Aug 2018 10:13

Re: Curly Girl Method - topic!

Nouja wat gek en jammer zeg? Een steile pony en de rest krullen vind ik niet echt matchen. En inderdaad, die gaat dan ook krullen en kroezen wanneer het regent. :palm:
<<

Anoniem255

Bericht 30 Aug 2018 11:23

Re: Curly Girl Method - topic!

Bluhh... ik loop al 3 weken met vet haar door alle medicatie. Mijn man was zo lief om shampoo te gaan halen maar nam tot 3x toe de verkeerde mee. Vanmorgen van wanhoop met gewone shampoo gewassen en eindelijk geen vet haar meer.

Ik voel me vandaag redelijk dus ik ga dadelijk de kruidvat maar leegkopen. Porositeet etc schiet momenteel alle kanten op dus het is echt uitproberen wat nu goed werkt.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers