Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nek verdraaid.

<<

caribbeanlover

Bericht 25 Aug 2018 12:20

Nek verdraaid.

Daar net stond ik onder de douche en ineens kon ik mijn nek aan de rechterkant niet meer draaien. Ik had dat laatst ook en een staart in doen ging erg moeilijk en pijnlijk. Mijn man heeft mijn nek ingesmeerd, maar een staart in doen kan hij geen eens. Ik kan mij amper bewegen. Hoe kan dat? Wat kan ik ertegen doen? Moet ik juist gaan draaien om het soepel te krijgen?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Aug 2018 12:45

Re: Nek verdraaid.

Dat kan 'gewoon'. Zoals je zelf zegt, wellicht verdraaid, vannacht niet lekker gelegen enz.
Meestal wordt aangeraden het warm te houden en het inderdaad te blijven bewegen.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Aug 2018 12:50

Re: Nek verdraaid.

Lejow schreef:Dat kan 'gewoon'. Zoals je zelf zegt, wellicht verdraaid, vannacht niet lekker gelegen enz.
Meestal wordt aangeraden het warm te houden en het inderdaad te blijven bewegen.


Ik lig al nachten niet fijn inc. rugpijn, maar het kwam net ineens tijdens het douchen. Da's gek.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Aug 2018 12:51

Re: Nek verdraaid.

caribbeanlover schreef:
Lejow schreef:Dat kan 'gewoon'. Zoals je zelf zegt, wellicht verdraaid, vannacht niet lekker gelegen enz.
Meestal wordt aangeraden het warm te houden en het inderdaad te blijven bewegen.


Ik lig al nachten niet fijn inc. rugpijn, maar het kwam net ineens tijdens het douchen. Da's gek.


Misschien werd het getriggerd door een bepaalde beweging.
Lichamen zijn nou eenmaal raar :D
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Aug 2018 12:56

Re: Nek verdraaid.

Ik zit nu alleen maar links te kijken ed, want rechts doet pijn. Durf ook niet zo goed om bewegingen te maken. Damn wilde even op de fiets hier verderop naar de winkels omdat er een aanbieding is die tot morgen geldig is. Autorijden gaat niet, maar ik ga daar sowieso niet gauw met de auto heen ivm chaotisch parkeren daar.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 25 Aug 2018 15:19

Re: Nek verdraaid.

Ik heb dat ook af en toe, met name als ik veel stress/spanning heb. Bij mij gaat het na aantal dagen vanzelf over en probeer inderdaad niet hele tijd stil te liggen/zitten maar af en toe voorzichtig te bewegen en verder insmeren met van die warmtegelei, hete douche erop zetten en sjaal om etc. Sterkte ermee, hopelijk snel weer over!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Aug 2018 15:54

Re: Nek verdraaid.

Je ga in een ander topic aan dat je stress hebt voor de vakantie. Het kan zijn dat stress daarvan zijn.
Je spieren in je lichamen gaan dan meer gespannen staan, waardoor het kan dat het ergens volledig verkramp

Ik heb het vorig jaar ook gehad, door de stress stond mijn rug helemaal scheef en kon ik niet ik. Zitten, liggen lopen alles deed pijn. Puur door de stress en spanning.

Geef het de tijd en hou het inderdaad zo nu een dan warm voor verbetering van de doorbloeding.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Aug 2018 16:19

Re: Nek verdraaid.

Ik heb net een uur voor zo'n rode lamp gezeten wat eigenlijk maar 10 min. Heeft niks geholpen!
<<

Anoniem255

Bericht 25 Aug 2018 20:03

Re: Nek verdraaid.

Het kan vanuit je rug komen. Als je al aangeeft rugpijn te hebben, hou je al snel een andere houding aan. Dan kun je een normale beweging maken maar dat het er toch in schiet. Warm houden, toch proberen te bewegen en evt een pijnstiller pakken.
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Aug 2018 00:18

Re: Nek verdraaid.

Mien schreef:Het kan vanuit je rug komen. Als je al aangeeft rugpijn te hebben, hou je al snel een andere houding aan. Dan kun je een normale beweging maken maar dat het er toch in schiet. Warm houden, toch proberen te bewegen en evt een pijnstiller pakken.


Nou dat weet ik niet zozeer of ik een andere houding aan neem nu ik rugpijn heb. De vorige keer dat het zo mijn nek in schoot was ook tijdens het douchen en deed net zoals gister niks anders. Heb gister 2x voor de rode lamp gezeten en het is iets minder, maar kan altijd beter. Hopelijk als ik geslapen heb helemaal weg, maar dat zal wel niet.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Aug 2018 06:05

Re: Nek verdraaid.

2 ibuprofen nemen en proberen normaal te bewegen. Dat helpt mij het best. Belangrijk soepel te blijven dus als de ibu uitwerkt en het wordt weer stijver, weer 2 nemen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers