Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer samenwonen?

<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 24 Aug 2018 06:23

Re: Wanneer samenwonen?

Na 6 weken heb ik nooit meer thuisgeslapen. We waren 4 maanden samen toen ik officieel bij hem introk.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 24 Aug 2018 06:26

Re: Wanneer samenwonen?

Heeft ook met leeftijd te maken denk ik. Ik heb nog nooit samen gewoond maar kan me voorstellen dat als ik nu iemand zou leren kennen ik niet nog 2 jaar wacht. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik er nog niet aan moet denken :)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Aug 2018 06:26

Re: Wanneer samenwonen?

Ik ging naar 11 maanden samenwonen en toen sliepen we eigenlijk al iedere nacht samen en ik was bijna niet thuis.

Helaas ging het mis, maar of ik nu nog langer had gewacht mis was het toch wel gegaan. Heeft niks te maken met het snel samen wonen.

Ik denk wel dat wat Snoes zegt klopt. Je bent een stuk ouder, je weet al meer wie je bent en dan is de stap tot samenwonen sneller gemaakt. Als je een al in je studententijd elkaar leer kennenmof op de middelbare school dan zit je in een andere fase van je eigen ontwikkeling dat je niet zo snel gaat samen wonen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Aug 2018 06:33

Re: Wanneer samenwonen?

June schreef:Nog voor je samen bent of na een paar weken. Snel vind ik niet goed of fout trouwens. Ik heb er geloof ik ook geen normaal of langzaam voor, maar een paar weken vind ik snel.


Ik voel me even ‘aangesproken’ (niet op een verkeerde manier trouwens!). Bij ons liep het zo dat ik na 3 weken nagenoeg niet meer thuis kwam doordat hij aan de andere kant van de stad woonde en dichtbij mijn werk. Het scheelde me 45 min reistijd. Daarnaast woonde ik op een plek in de stad waar ik me niet heel erg op m’n gemak voelde alleen.
Nou moet ik zeggen dat wij beide ook vrij impulsief kunnen zijn. Zo gingen we na een paar maanden ook al samen op een verre reis voor 4 weken. Tickets hebben we op onze 3e date geboekt :thumbup:

Het is denk ik maar net hoe je in het leven staat, hoe de omstandigheden zijn etc.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Aug 2018 06:39

Re: Wanneer samenwonen?

Na iets minder dan anderhalf jaar na onze eerste date. Na 9 maanden ging mijn vriend 2u verderop wonen en toen woonden we na ongeveer een half jaar samen. Als hij niet was verhuist, vraag ik me af of we dan ook rond die tijd hadden samen gaan wonen omdat we beide wel aan ons eigen plekje gehecht waren en maar tien minuten bij elkaar vandaan woonden. Maar hoe het dan gelopen zou zijn, dat weet je ook niet.
<<

Anoniem281

Bericht 24 Aug 2018 07:07

Re: Wanneer samenwonen?

Ik denk ook dat de leeftijd meespeelt, hoe of wat je woont vóór het samenwonen en 3 weken een relatie hebben, betekent natuurlijk niet dat je iemand pas 3 weken kent.

Mijn vent is een stukje ouder, toen we net met elkaar gingen was hij 'al' 32. Ik woonde nog thuis, dus bij mij thuis afspreken was niet écht heel chill en hij had een eigen koopwoning. Dan gaat 't ook sneller natuurlijk.
<<

Anoniem271

Bericht 24 Aug 2018 07:12

Re: Wanneer samenwonen?

[quote=".
Laatst gewijzigd door Anoniem271 op 31 Dec 2018 10:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Aug 2018 07:18

Re: Wanneer samenwonen?

Wij kenden elkaar wel echt een paar weken trouwens. En waren 21 :P

Maar dat gesleep met tassen kleding en de tandenborstel kwam me echt m'n neus uit na een aantal weken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Aug 2018 07:22

Re: Wanneer samenwonen?

Ise, op die leeftijd heb ik juist zoiets van..je kunt maar beter snel samenwonen, dan weet je of het bevalt.
Over jong snel samenwonen heb ik ook niet echt een mening hoor. Maar als je al ouder bent, snap ik het helemaal.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1638

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 24 Aug 2018 07:52

Re: Wanneer samenwonen?

Na een jaar trok hij bij mij in. Ik woonde al op mezelf en hij nog thuis.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 24 Aug 2018 08:01

Re: Wanneer samenwonen?

Met ex duurde het 6 jaar ofzo. Maar we woonden beide nog thuis, ik studeerde nog, en we waren jong (18 toen we elkaar keerden kennen)
Met huidige vriend zat hij na een paar weken al heel veel bij mij (alleen niet als hij nachtdienst had) en na 3 maanden zat hij hier wel constant. Maar we waren ouder (Ik 31), ik had een huis en hij woonde zo lang bij zn pa dus hele andere omstandigheden.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 24 Aug 2018 08:06

Re: Wanneer samenwonen?

Ise schreef:
Feline schreef:Heeft ook met leeftijd te maken denk ik. Ik heb nog nooit samen gewoond maar kan me voorstellen dat als ik nu iemand zou leren kennen ik niet nog 2 jaar wacht. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik er nog niet aan moet denken :)


Dit denk ik ook wel. Ik ben ‘al’ 33, hij is 29. Het voelt goed, dus waarom jaren wachten? Al wachten we nu nog wel even hoor.

Ik moest er ook nooit aan denken Feline, maar met deze man durf ik het wel aan.


Fijn Ise! Wellicht heb ik dat ook ooit nog en anders vind ik het alleen wonen ook wel prima. Die onafhankelijheid bevalt me wel :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Aug 2018 08:13

Re: Wanneer samenwonen?

Echt zo leuk voor je, Ise! Jullie zien er erg blij uit samen.

Ik trok na een jaar bij m'n vriend in. Inmiddels woon ik hier alweer bijna twee jaar.
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 24 Aug 2018 08:17

Re: Wanneer samenwonen?

De tijd gaat zo snel, twee jaar (en een kind) verder alweer Bliss!

Wij gingen na 1,5 jaar samenwonen. Kwam vooral door omstandigheden. Als die er niet waren geweest had het misschien langer geduurd maar goed dat weet ik niet zeker.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Aug 2018 08:18

Re: Wanneer samenwonen?

Ja gaat snel! Drie jaar geleden waren we net aan het daten, leuk om daar weer aan terug te denken. Over een paar weken zijn we officieel drie jaar samen. :)
❤ 7 juni 2018
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 24 Aug 2018 08:24

Re: Wanneer samenwonen?

Wij gingen na 3 maanden samenwonen.
Nu zijn we 8 jaar en een zoon verder.
10.04.17
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Aug 2018 08:52

Re: Wanneer samenwonen?

Wij zijn na 6mnd gaan samenwonen en na een jaar heb ik mijn huur opgezegd. Mijn appartement heb ik nog zo lang aangehouden omdat ik dat een fijn idee vond, het voelde ook niet als geld weggooien maar als een goede veilige optie.
30-04-2017
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 24 Aug 2018 09:17

Re: Wanneer samenwonen?

June schreef:Nog voor je samen bent of na een paar weken. Snel vind ik niet goed of fout trouwens. Ik heb er geloof ik ook geen normaal of langzaam voor, maar een paar weken vind ik snel.



Ik reageer ook even. Mijn vriend is ook al wat ouder. Hij liep al een paar weken bij mij en daarna hebben we officieel toegegeven dat we elkaar wel wel leuk vinden en dat het echt een relatie was. Hij heeft z'n huur pas een half jaar later opgezegd. Hij is bij mij ingetrokken.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 24 Aug 2018 09:21

Re: Wanneer samenwonen?

Ik snap ook dat het op latere leeftijd snel kan gaan hoor! Ik denk dat ik dan ook sneller zou samenwonen, maar als ik al een huis had, dan zou ik geloof ik (net als meerderen hier) dat huis wel nog even aanhouden. Wij studeerden nog, dus dan gaat het ook anders.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Aug 2018 09:46

Re: Wanneer samenwonen?

Wij woonden samen na ongeveer 2 jaar, ik was toen pas 20 en vond dat al best snel gaan. Ik denk ook dat het sneller gaat als je wat ouder bent, maar dat het ook aan je persoonlijkheid ligt. Ik heb bijvoorbeeld ook tijd voor mezelf nodig (vriend ook) dus vond de avondjes alleen/thuis toen ook nog erg fijn en zijn huis voelde ook niet meteen als thuis. Het was ook in een studentenkamer. Intrekken bij iemand lijkt me ook moeilijker, wij zijn toen samen naar een appartement gegaan en hebben dat ook samen ingericht/zijn er tegelijkertijd komen wonen. Ik zou ook altijd mijn kamer/app nog een tijdje aanhouden, dat voelt voor mij dan iets veiliger of in ieder geval een minder grote sprong in het diepe.

Maar ook gewoon dat hij bijv. thuis met vrienden wil afspreken of jij met vriendinnen. Dan is je vriend/vriendin er ineens altijd bij. Ik bouw het graag een beetje op :).
Laatst gewijzigd door Lot op 24 Aug 2018 09:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Aug 2018 09:48

Re: Wanneer samenwonen?

Dat scheelt idd wel veel June.
Ik zou 10jr geleden ook echt niet binnen 3jr samenwonen, trouwen en een kind.
Leeftijd en omstandigheden zijn wel belangrijke factoren in het tempo.
30-04-2017
<<

Anoniem316

Bericht 24 Aug 2018 10:27

Re: Wanneer samenwonen?

In 2012 gingen we officieel samenwonen. We waren toen 3,5 jaar samen. Daarvoor woonde hij op een grote kamer en woonde half samen. Dat was na 1,5 jaar geloof ik.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 24 Aug 2018 12:32

Re: Wanneer samenwonen?

Na een maand of twee/drie geloof ik.
<<

Anoniem271

Bericht 24 Aug 2018 12:57

Re: Wanneer samenwonen?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem271 op 31 Dec 2018 10:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem271

Bericht 24 Aug 2018 12:58

Re: Wanneer samenwonen?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem271 op 31 Dec 2018 10:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers