Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Drift/huilbuien door vermoeidheid?

<<

Anoniem301

Bericht 21 Aug 2018 13:41

Re: Drift/huilbuien door vermoeidheid?

Lady schreef:
Carrie schreef:
Marsy31 schreef:Ja, ik besef natuurlijk ook wel dat fruitsuiker ook suiker is, maar ik herken het niet. Heeft niet specifiek met suiker te maken vind ik persoonlijk - als een kind of volwassene honger heeft is het wat anders. Maar als het suiker nodig heeft, dan vind ik dat gewoon aparte uitspraak. Vandaar mijn opmerking :D


Ja, eens. Na de uitleg hieronder begrijp ik het beter, gewoon honger/trek wordt daar blijkbaar mee bedoeld?

Nee, ik bedoel wel echt een suikerdip als in een daling van zijn bloedsuiker.

Je kunt dit oplossen door een boterham te geven, toch? Of moet het per se fruit zijn? Of begrijp ik je verkeerd?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Aug 2018 14:21

Re: Drift/huilbuien door vermoeidheid?

Ik denk eerlijk gezegd dat vermoeidheid wel een hele grote rol kan spelen in het onder controle houden van emoties.

Je zegt dat hij net over is naar 1 slaapje, dat zou ik persoonlijk helemaal los laten en hem gewoon in bed leggen als je ook maar een klein beetje merkt dat hij moe is, dat zal betekenen dat hij de ene keer nog twee keer slaapt overdag en de volgende keer maar 1 keer, de dag er na van 11 tot 15:00uur slaapt en er om 18:00uur weer in ligt enz. Het ligt er ook maar net aan hoe intensief de ochtend of de dag er voor geweest is hoe moe hij is, dat zal je van jezelf vast ook herkennen. Het is een overgangsfase naar echt maar 1 slaapje, dat komt vanzelf.

Je geeft aan dat hij soms gefrustreerd is omdat jij dan niet helemaal snapt wat hij aanwijst/ bedoeld. Misschien is het voor jullie beide wel leuk om wat te doen met (baby)gebaren, gewoon een aantal basis gebaren zodat hij zelf dingen duidelijk kan maken. Onze gastouder deed dat bij onze oudste, als zij de kinderen eten gaf dan deed ze altijd het gebaar van eten, zo ook bij drinken, slapen enz. S ging al vrij vroeg praten maar vulde dat aan met de gebaren en kon zo al voordat hij het daadwerkelijk kon zeggen duidelijk maken dat hij wilde eten bijvoorbeeld, heel fijn en misschien ook leuk om samen mee bezig te zijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Aug 2018 14:30

Re: Drift/huilbuien door vermoeidheid?

Fijne reactie Minoes :)

Ik speel inderdaad nog wel met z'n slaapje, alleen maakt hij wel echt zo'n ruk tegenwoordig dat het wel meestal bij één lange slaap blijft ipv twee korte. Zoals nu slaapt ie al van 11.30 - 14.30 (denk dat ie bijna wakker wordt). Of ik moet 'm echt om 9.30 er weer in gaan leggen zoals voorheen. Lastig wel he. Inderdaad beetje per dag bekijken misschien.

Echte babygebaren doen we niet heel veel (wel eens een informatiebijeenkomst over gevolgd), maar hij maakt wel vaak duidelijk wat ie wil. Smakken als ie eten of drinken wil (dat snap ik heel goed), wijzen wat ie wil. Niet altijd even duidelijk wát ie dan wil alleen inderdaad en dat kan bij hem tot frustratie leiden. Voor echt gebaren is het denk ik een beetje te laat nu of niet?
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 21 Aug 2018 14:37

Re: Drift/huilbuien door vermoeidheid?

Hier is het opeens met slaapjes ook een beetje drama Marin.
R sliep al een tijdje maar één keer overdag, maar de laatste dagen slaapt hij 's ochtends zo lang uit dat hij daarna in de middag heel raar uitkomt. En in de ochtend hem op normale tijd uit zijn bed halen is helemaal vragen om moeilijkheden, dat doe ik niet meer. Ik ga nu maar mee in zijn slaapbehoefte en heb op die manier een vrolijk jongetje rondlopen.

Die driftbuien herken ik (nog) niet, lijkt me best lastig.
R slaat wel eens van zich af, maar dan kunnen we meteen duidelijk maken dat het niet mag en pijn doet, je kunt dat gewoon tot hem doordringen.
10.04.17
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Aug 2018 14:38

Re: Drift/huilbuien door vermoeidheid?

Carrie schreef:
Lady schreef:
Carrie schreef:
Ja, eens. Na de uitleg hieronder begrijp ik het beter, gewoon honger/trek wordt daar blijkbaar mee bedoeld?

Nee, ik bedoel wel echt een suikerdip als in een daling van zijn bloedsuiker.

Je kunt dit oplossen door een boterham te geven, toch? Of moet het per se fruit zijn? Of begrijp ik je verkeerd?


Ik geef vaak wat slokjes ranja voor een snelle werking en daarna inderdaad een broodje, koekje of wat fruit. Als er maar wat suikers of koolhydraten inzitten waardoor zijn bloedsuiker stijgt. Dat werkt bij mijzelf ook altijd goed. Wij zijn sowieso niet zo moeilijk wat betreft suikers.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 21 Aug 2018 14:50

Re: Drift/huilbuien door vermoeidheid?

Lady schreef:
Carrie schreef:
Lady schreef:Nee, ik bedoel wel echt een suikerdip als in een daling van zijn bloedsuiker.

Je kunt dit oplossen door een boterham te geven, toch? Of moet het per se fruit zijn? Of begrijp ik je verkeerd?


Ik geef vaak wat slokjes ranja voor een snelle werking en daarna inderdaad een broodje, koekje of wat fruit. Als er maar wat suikers of koolhydraten inzitten waardoor zijn bloedsuiker stijgt. Dat werkt bij mijzelf ook altijd goed. Wij zijn sowieso niet zo moeilijk wat betreft suikers.


Ah ok! Ik ben ook niet moeilijk met suikers, heb het gewoon niet in huis, want ik drink zelf ook nooit ranja ofzo. Zit dus niet in ons systeem. Vind ik zonde van de calorieën, vind het ook niet lekker. Eet dan liever chocola :smile: Bedankt voor je uitleg!
<<

Anoniem250

Bericht 21 Aug 2018 15:41

Re: Drift/huilbuien door vermoeidheid?

F heeft ook woedeaanvallen. Als een broer of zus iets heeft wat ze wil hebben of als ze iets niet mag. En dan wordt ze heel erg boos. En verdrietig. Ze mag haar broer en zus niet slaan of bijten. Dus ik haal haar uit de situatie en laat haar even gaan, maar blijf erbij. Als ik haar vast wil houden werpt ze zich hysterisch achterover, dus dat doe ik ook niet. Ik blijf er bij, ik ga meestal op de grond zitten bij haar in de buurt. Terwijl zij als een bezetene op de grond ligt. En na een minuut of twee zeg ik "wat ben je boos". Jahaaaa zegt ze dan. En dan zeg ik "en je bent ook verdrietig " jahaaaa zegt ze dan. En dan vraag ik of ze een knuffel wil en daar is dan meestal op dat moment wel aan toe. En dan hebben we nog even een kort gesprekje waarin ik zeg "je bent heel boos, omdat jij de pop/auto/creme/weet ik veel wat wilde hebben, dat snap ik wel, want het is ook heel mooi. Maar R/S speelt er nu mee en dan moet jij even wachten. En dan mag je niet gaan slaan of bijten. En dan bespreken we nog even waar ze wel mee kan spelen en dan is het weer goed.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal geen last heb van deze aanvallen en het ergens ook wel aandoenlijk vind. Het is mijn jongste en ik weet dat het vanzelf weer overgaat. Ze heeft het misschien sneller als ze moe is, maar ze hoeft er niet per se moe voor te zijn. Ze wil gewoon heel graag iets en weet niet wat ze met haar emoties aan moet als het niet mag.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Aug 2018 15:55

Re: Drift/huilbuien door vermoeidheid?

HollyGolightly schreef:F heeft ook woedeaanvallen. Als een broer of zus iets heeft wat ze wil hebben of als ze iets niet mag. En dan wordt ze heel erg boos. En verdrietig. Ze mag haar broer en zus niet slaan of bijten. Dus ik haal haar uit de situatie en laat haar even gaan, maar blijf erbij. Als ik haar vast wil houden werpt ze zich hysterisch achterover, dus dat doe ik ook niet. Ik blijf er bij, ik ga meestal op de grond zitten bij haar in de buurt. Terwijl zij als een bezetene op de grond ligt. En na een minuut of twee zeg ik "wat ben je boos". Jahaaaa zegt ze dan. En dan zeg ik "en je bent ook verdrietig " jahaaaa zegt ze dan. En dan vraag ik of ze een knuffel wil en daar is dan meestal op dat moment wel aan toe. En dan hebben we nog even een kort gesprekje waarin ik zeg "je bent heel boos, omdat jij de pop/auto/creme/weet ik veel wat wilde hebben, dat snap ik wel, want het is ook heel mooi. Maar R/S speelt er nu mee en dan moet jij even wachten. En dan mag je niet gaan slaan of bijten. En dan bespreken we nog even waar ze wel mee kan spelen en dan is het weer goed.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal geen last heb van deze aanvallen en het ergens ook wel aandoenlijk vind. Het is mijn jongste en ik weet dat het vanzelf weer overgaat. Ze heeft het misschien sneller als ze moe is, maar ze hoeft er niet per se moe voor te zijn. Ze wil gewoon heel graag iets en weet niet wat ze met haar emoties aan moet als het niet mag.


Ah wat klinkt dit inderdaad ook lief en mooi hoe je het oplost. Erkennen en benoemen vindt Bo inderdaad ook altijd heel fijn. Dat kleine lichaampje en al die emoties :love:
<<

Anoniem250

Bericht 21 Aug 2018 16:12

Re: Drift/huilbuien door vermoeidheid?

Ja zo is het Carrie, al die emoties in die kleine lijfjes. En als peuter hoef je gelukkig nog helemaal niet relativeren. Het helpt heel erg om te zeggen dat je het begrijpt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Aug 2018 16:53

Re: Drift/huilbuien door vermoeidheid?

Carrie schreef:
Lady schreef:
Carrie schreef:Je kunt dit oplossen door een boterham te geven, toch? Of moet het per se fruit zijn? Of begrijp ik je verkeerd?


Ik geef vaak wat slokjes ranja voor een snelle werking en daarna inderdaad een broodje, koekje of wat fruit. Als er maar wat suikers of koolhydraten inzitten waardoor zijn bloedsuiker stijgt. Dat werkt bij mijzelf ook altijd goed. Wij zijn sowieso niet zo moeilijk wat betreft suikers.


Ah ok! Ik ben ook niet moeilijk met suikers, heb het gewoon niet in huis, want ik drink zelf ook nooit ranja ofzo. Zit dus niet in ons systeem. Vind ik zonde van de calorieën, vind het ook niet lekker. Eet dan liever chocola :smile: Bedankt voor je uitleg!


Ik drink in principe ook geen calorieën. Alleen als ik echt een hypo heb. Ik ben geen diabeet maar heb soms wel hele lage bloedsuikers, rond de 2 of 3. Dan moet ik gewoon heel snel suikers hebben. Maar los daarvan eet ik ook liever een stukje chocola :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 21 Aug 2018 16:56

Re: Drift/huilbuien door vermoeidheid?

Lady schreef:
Carrie schreef:
Lady schreef:
Ik geef vaak wat slokjes ranja voor een snelle werking en daarna inderdaad een broodje, koekje of wat fruit. Als er maar wat suikers of koolhydraten inzitten waardoor zijn bloedsuiker stijgt. Dat werkt bij mijzelf ook altijd goed. Wij zijn sowieso niet zo moeilijk wat betreft suikers.


Ah ok! Ik ben ook niet moeilijk met suikers, heb het gewoon niet in huis, want ik drink zelf ook nooit ranja ofzo. Zit dus niet in ons systeem. Vind ik zonde van de calorieën, vind het ook niet lekker. Eet dan liever chocola :smile: Bedankt voor je uitleg!


Ik drink in principe ook geen calorieën. Alleen als ik echt een hypo heb. Ik ben geen diabeet maar heb soms wel hele lage bloedsuikers, rond de 2 of 3. Dan moet ik gewoon heel snel suikers hebben. Maar los daarvan eet ik ook liever een stukje chocola :).


Chocola for the win :banaan:
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 21 Aug 2018 22:05

Re: Drift/huilbuien door vermoeidheid?

Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers