Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overwerken

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Aug 2018 15:51

Re: Overwerken

Hier gaat het helemaal op vertrouwen. Als ik wat langer blijf, dan kan ik de volgende dag bijv eerder weg. Dat is het voordeel van flexibele werktijden al moet ik er nog steeds aan wennen.

Mijn vorige werkgever was heel stipt. Als ik daar 1 minuut te laat kwam kreeg ik het al te horen. Nou dan vertrek ik natuurlijk ook stipt op tijd naar huis. Nu met flexibele werktijden sta ik daar heel anders in. Echt een hele verademing...
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 20 Aug 2018 17:51

Re: Overwerken

Hier net zo als bij Fred, ware het niet dat er een bepaalde productie afhankelijk van het aantal uren dat je werkt verwacht wordt. Genoeg collega’s voor wie die norm als het ware te hoog ligt waardoor ze vaak overwerken. Heb ik gelukkig nooit last van gehad, maar de ene periode is drukker dan de andere dus ik werk weleens over en compenseer dat dan naar believen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 21 Aug 2018 09:43

Re: Overwerken

Caro schreef:Bij mij hoort het gewoon bij mijn functie. Dus of i knu overwerk of niet, het maakt niet uit. Ik krijg het niet terug, niet in tijd voor tijd en ook niet in salaris.

Wel mag ik van deze manager (de vorige was heel anders) als het een periode echt veel is voorgekomen hier en daar wel wat eerder naar huis ofzo. Maar dat is allemaal op goodwill, dus zowel het overwerken van mij als iets ervoor terugkrijgen.

Hier ook zo. Als ik zou willen zou ik elke dag kunnen overwerken, maar dat wil ik niet en het wordt ook niet van mij verwacht. Als ik echt deadlines heb doe ik het en anders is er morgen weer een dag. Het werk is hier nooit op ofzo. Helaas. Haha!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Aug 2018 10:04

Re: Overwerken

Harrison schreef:
Caro schreef:Bij mij hoort het gewoon bij mijn functie. Dus of i knu overwerk of niet, het maakt niet uit. Ik krijg het niet terug, niet in tijd voor tijd en ook niet in salaris.

Wel mag ik van deze manager (de vorige was heel anders) als het een periode echt veel is voorgekomen hier en daar wel wat eerder naar huis ofzo. Maar dat is allemaal op goodwill, dus zowel het overwerken van mij als iets ervoor terugkrijgen.

Hier ook zo. Als ik zou willen zou ik elke dag kunnen overwerken, maar dat wil ik niet en het wordt ook niet van mij verwacht. Als ik echt deadlines heb doe ik het en anders is er morgen weer een dag. Het werk is hier nooit op ofzo. Helaas. Haha!

Vinden jullie dat niet lastig, dat je er niets voor terugkrijgt? En houden jullie dan wel een eigen administratie bij qua uren?

Ik werkte hiervoor ook in een functie waarbij ik het zelf moest regelen waar altijd genoeg werk was om 36u te vullen (ik werkte 24u) en ik merkte dat ik echt een eigen administratie moest bijhouden om niet te veel te gaan werken zonder betaald te krijgen.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Aug 2018 12:18

Re: Overwerken

Girli schreef:
Harrison schreef:
Caro schreef:Bij mij hoort het gewoon bij mijn functie. Dus of i knu overwerk of niet, het maakt niet uit. Ik krijg het niet terug, niet in tijd voor tijd en ook niet in salaris.

Wel mag ik van deze manager (de vorige was heel anders) als het een periode echt veel is voorgekomen hier en daar wel wat eerder naar huis ofzo. Maar dat is allemaal op goodwill, dus zowel het overwerken van mij als iets ervoor terugkrijgen.

Hier ook zo. Als ik zou willen zou ik elke dag kunnen overwerken, maar dat wil ik niet en het wordt ook niet van mij verwacht. Als ik echt deadlines heb doe ik het en anders is er morgen weer een dag. Het werk is hier nooit op ofzo. Helaas. Haha!

Vinden jullie dat niet lastig, dat je er niets voor terugkrijgt? En houden jullie dan wel een eigen administratie bij qua uren?

Ik werkte hiervoor ook in een functie waarbij ik het zelf moest regelen waar altijd genoeg werk was om 36u te vullen (ik werkte 24u) en ik merkte dat ik echt een eigen administratie moest bijhouden om niet te veel te gaan werken zonder betaald te krijgen.


Bij mij werkt dat hetzelfde, en ik vind dat niet lastig. Ik maak mijn eigen agenda. Als ik ergens geen tijd voor heb, dan heb ik er geen tijd voor. Als ik een tijdje heel veel heb gewerkt, doe ik het ff wat rustiger aan.
En ik krijg er wel wat voor terug: vrijheid.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Aug 2018 12:26

Re: Overwerken

[quote="Girli"
Vinden jullie dat niet lastig, dat je er niets voor terugkrijgt? En houden jullie dan wel een eigen administratie bij qua uren?

Ik werkte hiervoor ook in een functie waarbij ik het zelf moest regelen waar altijd genoeg werk was om 36u te vullen (ik werkte 24u) en ik merkte dat ik echt een eigen administratie moest bijhouden om niet te veel te gaan werken zonder betaald te krijgen.[/quote]

Nee hoor, ik krijg er toch salaris voor terug? Het hoort gewoon bij mijn functie, en wat Harri zei: het werk is nooit af. Dus ik kan iedere dag wel blijven zitten maar ik ben een grote meid. Bewaak mijn eigen grenzen en als het te gortig wordt of een project is af dan minder ik weer even.

Ik zie mijn werk niet zoals dat ik het moet regelen dat ik zélf werk krijg. Ik heb een enorme zelfstandige functie en kan daarom inschatten wat past en wat niet.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 21 Aug 2018 16:26

Re: Overwerken

Caulfield schreef:
Girli schreef:
Harrison schreef:Hier ook zo. Als ik zou willen zou ik elke dag kunnen overwerken, maar dat wil ik niet en het wordt ook niet van mij verwacht. Als ik echt deadlines heb doe ik het en anders is er morgen weer een dag. Het werk is hier nooit op ofzo. Helaas. Haha!

Vinden jullie dat niet lastig, dat je er niets voor terugkrijgt? En houden jullie dan wel een eigen administratie bij qua uren?

Ik werkte hiervoor ook in een functie waarbij ik het zelf moest regelen waar altijd genoeg werk was om 36u te vullen (ik werkte 24u) en ik merkte dat ik echt een eigen administratie moest bijhouden om niet te veel te gaan werken zonder betaald te krijgen.


Bij mij werkt dat hetzelfde, en ik vind dat niet lastig. Ik maak mijn eigen agenda. Als ik ergens geen tijd voor heb, dan heb ik er geen tijd voor. Als ik een tijdje heel veel heb gewerkt, doe ik het ff wat rustiger aan.
En ik krijg er wel wat voor terug: vrijheid.


Ja precies. Ik heb het niet helemaaal zelf in de hand maar bepaal wel zelf mijn agenda. Mijn manager laat me daar ook helemaal vrij in. Als je maar doet wat je moet doen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Aug 2018 16:52

Re: Overwerken

Ik werk iedere week over, officieel. Op woensdag en vrijdag zijn mijn vrije dagen maar dan besteed ik nog minstens 2 a 3 uurtjes aan werk.
Langer op kantoor blijven kan ik nooit omdat ik de kinderen op moet halen, maar niet overwerken lukt ook niet. Daarvoor is er teveel werk en moet er op de dagen dat ik niet op kantoor ben toch nog genoeg gebeuren.

Ik krijg het niet uit betaald en tijd voor tijd is ook niet echt handig. Het hoort er gewoon bij en als er deadlines zijn kan het vaak niet anders.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 21 Aug 2018 22:07

Re: Overwerken

Ik heb een contract voor 38 uur, en in principe is de afspraak dat ik die in 4 dagen maak. Maarrr, we hebben personeel te weinig, en ik werk regelmatig 5 dagen, en zit dan als snel tussen de 45-50 uur. Omdat ik gemiddeld dagen van 10 uur maak. Ik heb geen vaste eindtijd (ligt aan de drukte). Ik heb nu ongeveer 200 uur staan die ik eigenlijk dit jaar op moet maken, maar dat gaat nooit lukken. Heb ook nog 4 weken vakantie over.. Lang leve het ontzettende personeels tekort in de horeca haha.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Aug 2018 22:43

Re: Overwerken

Zo herkenbaar Kreeft!
Ik heb mijn overuren nu redelijk weg kunnen werken, we zijn gestopt met de lunch dus kortere dagen.
Alleen kwamen we er van de week achter dat ik, naast de 3 weken vakantie die ik in september heb staan, nog 7 weken vakantie op moet nemen. Oa nog van vorig jaar.

Maarja, geen personeel ook idd, dus ik spaar lekker verder met m'n uren!
10.04.17
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 22 Aug 2018 00:22

Re: Overwerken

Ik werk momenteel nauwelijks over. Ik werk in een 24 uur bedrijf met wisselende diensten. Ik wordt dus eigenlijk altijd afgelost. Bij drukte of calamiteiten blijf ik of een van mijn collega's wel eens langer maar dit is niet structureel. Het enige wat structureel is is dat we in de nachtdienst een half uur langer werken en dit als overuren wordt berekend. Dus dat is voor mij per maand meestal 2 uur. Vergaderingen (max 3-4x per jaar) of scholingen komen ook bij de overuren, tenzij het een scholing van een hele dag is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 22 Aug 2018 08:14

Re: Overwerken

Bij ons op het werk werkt er niemand over.
Ook als je je werk nog niet af hebt is het niet gebruikelijk om langer te blijven.
Sterker nog: er zijn collega's die om 10 voor 5 de luxaflex al naar beneden doen, prullebakken legen, kastdeuren dichtklappen en koffiekopjes opruimen en om 2 minuten voor 5 hun computer al afsluiten zodat ze om 5 uur naar buiten kunnen rennen.
:palm:
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 23 Aug 2018 08:18

Re: Overwerken

Harrison schreef:
Caulfield schreef:
Girli schreef:Vinden jullie dat niet lastig, dat je er niets voor terugkrijgt? En houden jullie dan wel een eigen administratie bij qua uren?

Ik werkte hiervoor ook in een functie waarbij ik het zelf moest regelen waar altijd genoeg werk was om 36u te vullen (ik werkte 24u) en ik merkte dat ik echt een eigen administratie moest bijhouden om niet te veel te gaan werken zonder betaald te krijgen.


Bij mij werkt dat hetzelfde, en ik vind dat niet lastig. Ik maak mijn eigen agenda. Als ik ergens geen tijd voor heb, dan heb ik er geen tijd voor. Als ik een tijdje heel veel heb gewerkt, doe ik het ff wat rustiger aan.
En ik krijg er wel wat voor terug: vrijheid.


Ja precies. Ik heb het niet helemaaal zelf in de hand maar bepaal wel zelf mijn agenda. Mijn manager laat me daar ook helemaal vrij in. Als je maar doet wat je moet doen.
Bij mij precies hetzelfde inderdaad. Toen ik net begon hier was ik zo enthousiast dat ik mezelf bijna voorbij liep omdat ik dacht als ik nu even wat meer doe dan is het af, maar weet inmiddels beter dat het werk nooit af is, dus handel zaken gewoon naar eigen inzicht en prioriteit af en alleen als het echt heel druk is dan werk ik wat langer over, maar anders niet
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 23 Aug 2018 09:29

Re: Overwerken

Gelukkig vind ik in het topic wel herkenning. Ik heb van het jaar ook al 200 uur als overuur gewerkt en dan werk ik niet eens in de horeca maar gewoon simpel op kantoor.

Want hoever moet het bij jullie komen voordat je echt aan de bel trekt van dit is te gek?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Aug 2018 09:49

Re: Overwerken

Ooit ruim 15 jaar geleden bij mijn eerste baan maar 10 dagen vakantie-opgenomen in een jaar en ook iets van 250 overuren gemaakt. Destijds in de accountancy, waar ze nu ook weer mensen te kort komen. Mij niet gezien dat ik ooit nog terug ga naar die branche. Toen werden ze uitbetaald (ik was nog jong en al het geld was mooi meegenomen). Nu denk ik daar heel anders over en vind ik vrije tijd net zo belangrijk of misschien wel belangrijker.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Aug 2018 15:35

Re: Overwerken

In principe heb ik geen vaste uren en dus ook geen overuren. Ik werk twee dagen en alles moet af op de dagen dat ik er ben. Soms ben ik dus om 17.00 al klaar, de andere keer pas om 18.30. We houden onze eigen uren bij en geven dat door aan het eind van de maand.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 23 Aug 2018 16:10

Re: Overwerken

Jordana, jij moet allang aan de bel trekken!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Aug 2018 20:00

Re: Overwerken

Jordana als ik nu op 24 overuren zou zitten zou ik aan de bel trekken. Dat is nl een complete week voor mij. Dus in jou geval zo’n 150 uur geleden zeker al
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Aug 2018 07:05

Re: Overwerken

Ik zat later te bedenken dat dat van mij niet echt overwerken was, maar meer flexibel met de uren om gaan. Verder heb ik mezelf altijd voorgehouden dat ik niet overwerk als ik structureel teveel werk heb. Dan doe of ik iets niet goed, of er is structureel te weinig personeel. Met overwerken los je dat niet op, maar houdt je dat in stand.
<<

Anoniem244

Bericht 24 Aug 2018 10:31

Re: Overwerken

Zeker aan de bel trekken jordana.
Ik heb veel te laat aan de bel getrokken, na 500 overuren ofzo ongeveer.
Mijn contract is toen met terugwerkende kracht naar 36uur gezet maar heb nog steeds overuren.
Het fijne is dat ik helemaal niet het idee heb dat ik zoveel overuren werk, maar goed is het natuurlijk niet.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 25 Aug 2018 10:49

Re: Overwerken

Ik krijg overuren ook niet betaald. Probeer dus vooral te streven dat het max om 2-3 uur per week gaat.. als ik een uurtje eerder naar huis ga, dan is dat ook prima normaal. Zolang ik al mijn werk en afspraken maar onder controle heb.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 25 Aug 2018 21:18

Re: Overwerken

Ik maak ook regelmatig overuren, er is ook altijd wel werk. Bij ons wordt het niet uitbetaald, maar krijg je het ook gewoon in uren weer terug. Dat mag ik ook gewoon zelf kiezen wanneer ik vroeger wil stoppen of een dagje extra thuis wil zijn. In de praktijk is dat niet altijd even evident en eindig ik op het einde van het jaar toch vaak weer rond de 75-100 overuren.

Momenteel heb ik er zo'n 60 staan denk ik en ik ga nu wel echt proberen om wat vaker eerder te stoppen nu mijn oudste naar het eerste leerjaar gaat en het voor hem misschien ook allemaal wat vermoeiender wordt om veel naar de voor- en naopvang te gaan, zodat ik hem wat vroeger kan ophalen.
2012 & 2016
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 26 Aug 2018 17:25

Re: Overwerken

Bij het bedrijf waar ik werk is er een duidelijk piek periode waarin verwacht wordt dat je overuren maakt. Deze kun je of later in het jaar opnemen omdat het dan rustig is, of na een bepaalde periode laten uitbetalen. Ik weet niet precies hoe het zit. Deze regeling geldt wel maar tot een bepaalde loonschaal maar ik zit daar (nog ;) haha) onder. Dus ik krijg alles meer dan, ik geloof 30 minuten, uitbetaald. Ik heb iets van 20 overuren staan nu. Moet dat eigenlijk eens nakijken.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 31 Aug 2018 14:22

Re: Overwerken

Ik werk elk jaar in een bepaalde periode over, omdat het dan erg druk is. Dit is in december meestal een klein beetje, bijvoorbeeld 1 of 2 avonden en in januari werk ik meestal 10-12 uur per week extra. Dit is vaak verdeeld over een extra dag + 1 of 2 avonden. Ik krijg het niet uitbetaald, maar het is op basis van tijd voor tijd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 31 Aug 2018 15:43

Re: Overwerken

Ik heb maandag een dag extra gewerkt omdat dat de eerste schooldag was. Helaas is dat heel lastig te compenseren. Gelukkig doen ze niet moeilijk als ik bijvoorbeeld een keer naar de verloskundige/dokter/fysio moet.
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers