Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Aug 2018 10:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heb je al meer duidelijkheid, Biechtje met mogelijke miskraam?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 21 Aug 2018 11:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Lief dat je er naar vraagt, Lady.

Ik heb vanmorgen contact gehad met de VK en mag over een uurtje langskomen voor een echo. Hoop heb ik niet meer. Hoop alleen dat ik het mooi kan afsluiten/afronden.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Aug 2018 11:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Spannend, ik hoop op duidelijkheid.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 21 Aug 2018 12:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Succes Biechtje!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Aug 2018 13:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat spannend, ik hoop ook op duidelijkheid voor jullie.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 21 Aug 2018 13:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Succes! Hoe is het afgelopen?
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 21 Aug 2018 14:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik ben inmiddels geweest. Echo zag er mooi uit, maar geen hartslag te zien. Ik had nu trouwens een andere VK. Ze vindt het vreemd, omdat alles er verder mooi en goed uitziet en een eventuele MK wel te zien had moeten zijn. We hebben afgesproken dat we afwachten. Wordt het een MK of is er over twee weken wel wat te zien?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 21 Aug 2018 14:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Jeetje, wat naar dat er nog steeds geen echte duidelijkheid is. Sterkte deze weken!
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Aug 2018 14:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Pff, wat onzeker! Was het vruchtje wel gegroeid?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 24 Aug 2018 19:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik weet het niet meer en ik heb hulp nodig.
Kindje van 2 huilt al 3 maanden met naar bed gaan. En hard! Knuffel wordt eruit gegooid.
Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd:
- slaapzak aan of uit
- met knuffel, niet meer in bed, vastbinden aan bed, regelmatig terug komen om erin te gooien
- 2 min laten huilen, 4, 8, 16 min
- eerder naar bed of juist later
- eerst nog wat eten of drinken
- eerst ouder kind naar bed
- ander bedritueel
- overdag veel meer aandacht
- peuterbed geprobeerd
- dekbedovertrek geprobeerd
- ik op bed leggen, man op bed laten liggen, zelfs oma laten komen

Niets lijkt te werken. Na 30/45 minuten wordt de moed pas opgegeven.
Man is vaak niet thuis in de avonden ivm werk.

Ik ben aan het eind van mijn Latijn. Help mij!
<<

Anoniem244

Bericht 24 Aug 2018 21:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Oei wat vervelend, kan mij voorstellen dat je aan het eind van je Latijn ben.
Heb je ook al geprobeerd een lichtje aan te laten?
<<

Anoniem248

Bericht 24 Aug 2018 21:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Overdag korter laten slapen?

Edit: je hebt overigens al heel veel geprobeerd in die korte periode. Op zich goed natuurlijk, maar aam de andere kant schept dat ook geen duidelijkheid voor je kindje. Dat kan het huilen wellicht wel versterken.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 24 Aug 2018 21:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Volledig negeren?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem281

Bericht 24 Aug 2018 21:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Je kindje weet dat jij dus terugkomt en dingen blijft proberen; je geeft dus steeds toe. Mss toch eens stug blijven volhouden, een paar avonden? Mijn zoontje heeft 't ook een tijdje gehad, elke avond was 't pet, maar we hebben het toch genegeerd en 't ging over.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Aug 2018 22:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

En je geeft aan dat het na een half uurtje klaar is. Dat is toch prima te over zien? Mocht ie echt over zijn toeren gaan dan rustig terug leggen in bed, evt muziekdoosje, kus en weer gaan zonder iets te zeggen. En dat even stug doorzetten. Hij moet ook de tijd krijgen het te begrijpen (gezien je al veel dingen in korte tijd hebt geprobeerd.
<<

Anoniem245

Bericht 25 Aug 2018 00:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Na een half uurtje is het stil? Dan zou ik gewoon een normaal bedritueel doen en dan laten huilen, eventueel 1 of 2 keer terug naar boven maar verder niet veel gaan proberen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Aug 2018 13:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Waarom plaats je dit onder het biechttopic? Dit is toch niet iets om je voor te schamen, of om geheimzinnig over te doen oid?

Ik zou je kindje op bed leggen, gewoon volgens het ritueel, een kus geven of wat dan ook en gaan.
Wanneer je kindje huilt, na 5 minuten terug, neerleggen, niets zeggen, en weglopen.
En dit herhalen.
Ik vind een half uur eerlijk gezegd echt niets, onze dochter brak gerust 1.5u (of nog langer) de tent af, en ging echt he-le-maal los.
Dit zal een paar avonden zeer veel energie kosten, maar vaak werpt het wel zijn vruchten af.

Wat doet hij als je bijv bij m blijft zitten?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 25 Aug 2018 19:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Dit is echt na een half uur op en neer lopen want de knuffel is nodig om in slaap te komen. Die wordt er dus uitgegooid. Kindje is echt overstuur dan, huilen/gillen/krijsen. Niet om aan te horen. Tot spugen aan toe.
Zonder knuffel wordt er 3 uur gehuild.

Waarom onder biecht. Omdat ik mij schaam dat het mij teveel wordt. Ik ben gebroken en kan niet meer normaal reageren tegen mijn kind. Ik ben met gemak 6 dagen alleen met de kinderen waarbij ook de avonden Dat kan nu ook niet anders ivm werk van man. Ik heb niemand waarbij ik om hulp kan vragen en iedere avond doe ik inmiddels huilend. Ik kijk echt tegen slapen gaan aan, dat moet leuk zijn en niet zoals dit.
Ik merk dat ik het begin af te reageren op mijn lief kindje. Kind kan er ook niets aan doen maar ik weet niet wat er is.
<<

Anoniem244

Bericht 25 Aug 2018 19:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Daar hoef je je toch niet voor te schamen.
Ik denk dat zulke periodes van “het is even teveel” voor veel moeders herkenbaar is
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 25 Aug 2018 19:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Mijn dochter van 2 doet hetzelfde. Niet altijd en tegenwoordig ook niet meer zo vaak gelukkig. Ik heb het idee dat het bij haar een soort angst is om alleen te blijven. Mijn man werkt s’ avonds en ze kan zich dan echt zo aan mij vast klampen. Hier wordt ze trouwens vaak gelijk zo overstuur. Bij rustig miepen/beetje huilen laat ik haar liggen. Maar als ze tekeer gaat haal ik haar uit bed en zet ik haar bij me op de bank. Na een minuut of 10 weer bed in. Somsmoet ik haar wel 3 keer naar bed brengen op deze manier, maar meestal gaat ze na de ene 10 min wel slapen. Het was hier elke avond raak, nu hooguit 1 x per week. Wat ook werkt hier trouwens is boven een veetje rommelen als zij gaat slapen, zodat ze weet dat ik er gewoon ben.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 26 Aug 2018 19:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Hier hetzelfde gehad, alleen zat ik er op een gegeven moment elke avond minimaal 2 uur naast. Na alles geprobeerd te hebben toch maar gaan negeren en laten huilen, hoewel dit zwaar tegen mijn gevoel inging. Ik ben na het naar bed brengen bewust buiten gaan zitten bellen, of weggegaan naar een vriendin ofzo omdat ik anders elke keer na 10 min toch weer naar boven gibg en mijn man kan er veel beter tegen. Na 3 avonden had ze het door en gaat nu meestal zonder problemen slapen. Heel af en toe gebeurd het nog maar dan is ze of oververmoeid na een hele drukke dag, of er zitten kiezen ofzo dwars. Mijn tip is dus echt even doorzetten en negeren.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Aug 2018 07:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje schreef:Ik ben inmiddels geweest. Echo zag er mooi uit, maar geen hartslag te zien. Ik had nu trouwens een andere VK. Ze vindt het vreemd, omdat alles er verder mooi en goed uitziet en een eventuele MK wel te zien had moeten zijn. We hebben afgesproken dat we afwachten. Wordt het een MK of is er over twee weken wel wat te zien?

Hoe gaat het nu met je?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem250

Bericht 27 Aug 2018 09:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Mijn dochter van twee doet dit ook. Ik ga dan of in haar kamer strijken en als ze erg overstuur is dan ga ik naast haar ledikant zitten en houd ik haar hand vast. Dan valt ze binnen 5 minuten in slaap.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 27 Aug 2018 12:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Hier het Biechtje met de mogelijke MK.

Lief dat je er naar vraagt, Lady. Het gaat wel. Voel me eigenlijk wel goed en heb geen tekenen van een nadere MK. Had “gehoopt” dat dat wel het geval zou zijn, zodat ik verder kan. Deze onzekerheid vind ik niks. Volgende week neemt de VK contact met me op en dan gaan we kijken hoe nu verder. Het vruchtje was vorige week dinsdag iets gegroeid, maar niet voldoende voor mijn termijn. En er was dus geen hartslag, terwijl dat wel zo had moeten zijn. Ik wacht maar rustig af. Misschien volgende week weer een echo, misschien een MK. Alleen maar onzekerheid.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Aug 2018 13:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat naar, die onzekerheid. Voel je je wel zwanger? Ik hoop voor je dat er gauw duidelijkheid komt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers