Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 21 Aug 2018 11:06

Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Dit is het eigenlijk het eerste jaar dat ik echt geen zin heb om mijn verjaardag te vieren. Wat zijn voor jullie redenen om het wel/niet te vieren?
<<

Anoniem252

Bericht 21 Aug 2018 11:17

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Wel omdat ik het gezellig vind om een huis vol visite te hebben en iedereen weer te zien.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 21 Aug 2018 11:17

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ik ben dankbaar dat ik weer een jaar ouder mag worden en daarom sta ik er altijd wel bij stil. Niet altijd vier ik het ook thuis met vrienden en familie, maar wel met mijn vriend en ik vind het leuk om op werk te trakteren.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem304

Bericht 21 Aug 2018 11:24

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Atelier Madame schreef:Wel omdat ik het gezellig vind om een huis vol visite te hebben en iedereen weer te zien.

En heerlijke taarten te maken en cadeautjes te ontvangen! :smile:
<<

Anoniem317

Bericht 21 Aug 2018 11:43

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Eens met AM. Ik vind het gezellig en dan zie ik iedereen weer.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Aug 2018 12:08

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ik vind het inderdaad ook gezellig. Bovendien ben ik jarig in december en ik word altijd extra blij van de kerstsfeer op mijn verjaardag. Het is voor ons een goede reden om de kerstboom voor 12-12 opgezet te hebben.
En m'n man is juist in de zomer jarig en dat is een uitermate goede reden voor een tuinfeest eens in de zoveel tijd. Ik vind dat wij leuke borrels/feestjes geven en ik vind dat ook leuk om te doen, dat helpt ook.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Aug 2018 12:36

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ik hou ook van de gezelligheid. Zeker ook sinds we kinderen hebben, is het een van de momenten voor opa's, oma's en ooms en tantes en neven en nichten om elkaar te zien.
Ik heb al een paar jaar geen feest voor vrienden meer gegeven, omdat ik dat wat bewerkelijk vind. Mijn vrienden wonen vaak verder weg en als ze dan 'helemaal' naar mijn wonplaats moeten komen vind ik ook dat ik heel wat uit de kast moet halen qua eten en drinken en slaaplaatsen enzo. Dus dat laat ik vaak maar een beetje, nodig hooguit vrienden uit die om de hoek wonen voor een causal wijntje. Maar desalniettemin vind ik het altijd erg leuk, komend weekend mag ik weer en ik maak een teil sangria!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 21 Aug 2018 12:39

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ik doe het voor E. Gezellig iedereen bij elkaar.
Voor we E hadden vierde ik m'n verjaardag als ik er zin in had, zo ongeveer 1x per 5 jr ofzo.
Ik heb helemaal geen zin in al die zooi in huis. Ik hou sowieso niet zo van visite eigenlijk. Als ik thuis ben wil ik gewoon lekker op de bank liggen en tv kijken.
30-04-2017
<<

Anoniem321

Bericht 21 Aug 2018 12:40

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ik vind het eigenlijk te veel gedoe om mijn verjaardag te vieren. Je moet hapjes en drankjes in huis halen, gebak bestellen (of zelf bakken) en als het zover is ben ik bijna alleen maar aan het bedienen en kan ik alleen maar vluchtig met iedereen praten. Ik vind een 1 op 1 bezoekje veel prettiger.
Ik heb mijn verjaardag dan ook al 2 jaar niet echt gevierd, maar dit jaar komt het er wel weer van.
Ik ben nl. 40 geworden en vind dat toch wel een mijlpaal en een goede reden om weer een feestje te geven.
Ik zal er nu wel voor zorgen dat het drinken ergens staat en dat mensen zichzelf kunnen bedienen. Als ik van tevoren de hapjes klaarmaak is het alleen maar een kwestie van neerzetten en ik hoop dat ik hierdoor meer tijd zal hebben om gesprekken te voeren.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Aug 2018 13:14

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ik vier het omdat ik het fijn vind om mensen om me heen te hebben waar ik om geef. Ik vier het omdat ik dankbaar ben dat ik weer een jaartje ouder mag worden. Ik vier het omdat ik van feestjes en taart hou (ok.. en van cadeautjes).

Helaas alleen dat bijna iedereen altijd af zegt en ik eindig met een mannetje of 5, ipv de uitgenodigde stuk of 20.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Aug 2018 13:15

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Olifant schreef:Ik vind het eigenlijk te veel gedoe om mijn verjaardag te vieren. Je moet hapjes en drankjes in huis halen, gebak bestellen (of zelf bakken) en als het zover is ben ik bijna alleen maar aan het bedienen en kan ik alleen maar vluchtig met iedereen praten. Ik vind een 1 op 1 bezoekje veel prettiger.
Ik heb mijn verjaardag dan ook al 2 jaar niet echt gevierd, maar dit jaar komt het er wel weer van.
Ik ben nl. 40 geworden en vind dat toch wel een mijlpaal en een goede reden om weer een feestje te geven.
Ik zal er nu wel voor zorgen dat het drinken ergens staat en dat mensen zichzelf kunnen bedienen. Als ik van tevoren de hapjes klaarmaak is het alleen maar een kwestie van neerzetten en ik hoop dat ik hierdoor meer tijd zal hebben om gesprekken te voeren.


Ja doen hoor! Als ik 40 word wil ik ook een groot feest! Misschien laat ik het wel cateren, hoei!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Aug 2018 13:21

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ik was altijd bang dat mensen niet op mijn verjaardag wilde komen. Dus nadat ik het alweer een paar jaar echt niet meer heb gevierd, werd het dit jaar tijd. Ik ben op de 14de jarig, 15 september 2017 kregen we de sleutel van ons huis dus we vieren nu twee verjaardagen in één. Die van het huis, en van mij.

We pakken het redelijk grootst aan en maken voor mensen die langskomen een hamburger-bar. Dat leek me het handigste qua verzorging van eten en drinken. Voor de rest van de hapjes moet ik nog iets bedenken.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Aug 2018 13:51

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ik vier het eigenlijk altijd, vooral omdat ik wel van een feestje hou en het leuk vind om iedereen dan weer te zien
Er komt dan ook een mannetje of 25 a 30. Ik maak dan altijd veel hapjes en zorg dat er genoeg is.

Ik ben maandag jarig en zou het vrijdag vieren, maar omdat mn relatie onverwacht over is gegaan heb ik dat afgeblazen. Had er geen zin meer in.
Nu komen zondagmiddag mn ouders, zus en neef en nicht koffie drinken.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Aug 2018 14:44

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ik vind het gewoon niet meer zo belangrijk. Ik vind het leuk om iets kleins te doen, dit jaar ben ik gaan lunchen met mijn man en hebben we 's avonds extra lekker gegeten, maar een heel feest, dat hoeft voor mij niet meer zo. Nu al helemaal niet meer, omdat er onenigheid in de familie is waardoor het allemaal nogal uit elkaar ligt en dat maakt het allemaal extra ingewikkeld en moeilijk - maar heel eerlijk gezegd vierde ik het daarvoor ook al niet meer echt zo uitbundig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 21 Aug 2018 15:46

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Vorig jaar heb ik het altijd gevierd, afhankelijk van de leeftijd wat groter en wat kleiner. Dit jaar heb ik er voor het eerst gewoon geen zin in. Ik heb geen zin in het geregel van de data (ik vier het meestal meerdere keren i.v.m. de grote afstand van familie en zo'n groot huis hebben we niet) en ik heb geen zin in het geregel van eten e.d. Familie/vrienden die langskomen is eigenlijk altijd wel gezellig, cadeautjes zijn ook leuk haha, maar ik heb het idee dat het voor het eerst niet opweegt tegen het geregel. Ik kan het zelf altijd wel goed regelen dat ik niet continue in de keuken sta voor hapjes/drankjes, dat vind ik wel fijn. Ik vind feestjes waarbij je de jarige amper/niet ziet ook meestal niet leuk.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Aug 2018 17:25

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ach joh, dan vier je het een keertje niet, no biggie toch? Zo lang je maar duidelijk bent. Mijn schoonmoeder viert het eens in de vijf jaar, maar die andere jaren komen wij wel langs om een taartje te eten. Als ik dan iets zeg van ‘goh en wanneer doe je je verjaardag’ dan reageert ze met ‘nee, ik vier het niet’. Maar het is wel de bedoeling dat wij langskomen :smile: met ‘vieren’ bedoelt zij dat we met een grotere groep zijn. ‘Niet vieren’ is bij haar alleen de kinderen en kleinkinderen met taart en cadeaus.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 21 Aug 2018 17:32

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ik vier het altijd wel. Vind het gezellig om mensen over de vloer te hebben, maar in het drukke leven van iedereen lukt dat niet zo vaak. Een verjaardag is dan een mooie aanleiding. Meestal is er niet zo'n grote groep. Mijn ouders, broertje en een paar vriendinnen (al dan niet met gezin en partner).
<<

Anoniem315

Bericht 21 Aug 2018 17:45

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ik vier het al jaren niet meer voor de vrienden. Wel voor mijn ouders, broer en zus, en de hele aanhang en voor schoonouders, zwager, schoonzus en aanhang.

Misschien dat ik dit jaar wel weer wat vriendinnen uitnodig voor een gezellige avond. Ik ben gewoon in een rottijd jarig (6 december), dus veel mensen hebben dan pakjesavond/-weekend en ik vind de drukte en de bende altijd vervelend.

Ik trakteer wel altijd op het werk. Dat vind ik er bij horen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 21 Aug 2018 17:46

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Cotton schreef:
Atelier Madame schreef:Wel omdat ik het gezellig vind om een huis vol visite te hebben en iedereen weer te zien.

En heerlijke taarten te maken en cadeautjes te ontvangen! :smile:


Ik vier het wel, om al deze redenen!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Aug 2018 17:52

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ik vier het eigenlijk meestal wel, de ene keer nodig ik een paar vriendinnen uit om wat leukst te doen, maar meestal doe ik een wat groter tuinfeestje (behalve bij pestweer natuurlijk) en komen er vrienden en familie. Ik vind feestjes geven eigenlijk altijd wel leuk en een verjaardag weer een mooie reden om eens een feestje te geven. Gelukkig vind mijn vriend het ook leuk en het is ook altijd heel gezellig eigenlijk. Sommigen komen niet, anderen komen even kort aanwaaien en weer anderen blijven de hele middag hangen. We doen het tegenwoordig wel ‘s middags vaak want dan hoef je niet zo veel. Maar de laatste keer hebben we op het laatste moment laten weten dat ze ook mee konden eten want mijn man was helemaal los gegaan met van alles wat op onze Ofyr kon (soort ronde bakplaat met een houtvuur in het midden), hij had echt zo veel ingeslagen uit enthousiasme haha. Toen zijn er echt een hele hoop mensen ook blijven eten.

We doen wel vaker dat soort spontane Ofyr feestjes trouwens, dan gaan we gewoon lekker eten met vrienden en zo.

Ik vind verjaardag vieren iets wat je leuk moet vinden en dat geldt ook voor de mensen die komen. Dus als ik geen zin heb dan vier ik het niet of heel klein en als ik wel zin heb pak ik wat meer uit maar ik zeg altijd tegen mensen dat ze zich niet verplicht moeten voelen. En ik heb ook echt hele leuke verjaardagen gehad terwijl ongeveer 2/3e had afgezegd. Dan spreek je nog eens mensen haha, dat is ook een voordeel.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 21 Aug 2018 18:08

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

De laatste keer dat ik mijn verjaardag echt vierde was toen ik 30 werd. Toen had ik de familie van mijn vaderskant uitgenodigd.
Vind een verjaardag vieren veel te veel gedoe.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 21 Aug 2018 18:15

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Ik heb mn verjaardag jaren niet gevierd omdat mijn vader dezelfde dag jarig is, en hij het dan altijd perse ook die dag wilde vieren en ik dus nooit de kans had omdat ik naar zijn verjaardag moest. Natuurlijk werd ik dan wel gefeliciteerd ook door zijn bezoek en mijn familie, dus een beetje jarig was ik alsnog wel. Ik vond het dan 'teveel gevraagd' voor mijn familie om ook nog eens mijn verjaardag te vieren op een andere dag (in dezelfde week).
Nu de laatste twee jaar nodig ik op een andere datum alsnog mijn familie uit, nadat iemand mee eens duidelijk gemaakt heeft dat ik het net zo goed waard was om bezoek te vragen rond m'n verjaardag. Stiekem vind ik het ook niet zo leuk dat ik nooit mijn verjaardag eens vieren kan (op mijn eigen dag). Maar daarom doe ik het nu alsnog sinds twee jaar, dan maar op een andere dag.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Aug 2018 18:19

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Pure* schreef:Ik heb mn verjaardag jaren niet gevierd omdat mijn vader dezelfde dag jarig is, en hij het dan altijd perse ook die dag wilde vieren en ik dus nooit de kans had omdat ik naar zijn verjaardag moest. Natuurlijk werd ik dan wel gefeliciteerd ook door zijn bezoek en mijn familie, dus een beetje jarig was ik alsnog wel. Ik vond het dan 'teveel gevraagd' voor mijn familie om ook nog eens mijn verjaardag te vieren op een andere dag (in dezelfde week).
Nu de laatste twee jaar nodig ik op een andere datum alsnog mijn familie uit, nadat iemand mee eens duidelijk gemaakt heeft dat ik het net zo goed waard was om bezoek te vragen rond m'n verjaardag. Stiekem vind ik het ook niet zo leuk dat ik nooit mijn verjaardag eens vieren kan (op mijn eigen dag). Maar daarom doe ik het nu alsnog sinds twee jaar, dan maar op een andere dag.


Mijn nicht is tegelijk met haar moeder jarig en zij vierden het altijd gewoon samen. Ze doen het nu nog samen voor familie, mijn nicht geeft een week later altijd nog een feest voor vrienden.

Kan me wel voorstellen dat het niet leuk is dat je vader altijd die dag claimt, het is inderdaad net zo goed jouw dag als de zijne.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 21 Aug 2018 18:33

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Mijn dochter is tegelijk met mij jarig, maar 6 december staat bij ons gewoon in het teken van mijn dochter. Dat ik dan ook jarig ben, is gewoon een handige bijkomstigheid ;)
<<

Anoniem281

Bericht 21 Aug 2018 18:36

Re: Waarom vier jij je verjaardag (niet)?

Dit jaar vier ik het wel en zelfs buitenhuis! Ik word 30 en wilde het eens iets anders vieren. Thuis is t alleen te klein/krap en zo'n gedoe met boodschappen, hapjes en de hele klerezooi.. nu doe ik een 'high breakfast', op dezelfde locatie als waar ik getrouwd ben 2 jaar geleden. Ik wilde eerst iets savonds doen, maar er zijn nogal wat (kleine) kinderen in de familie- en vriendenkring en vrienden en familie die verder weg wonen. Nu hebben zij nog iets aan hun dag.

Normaal gesproken vier ik het samen met mijn man ergens in t midden van onze verjaardagen en dan lekker klein en thuis.

Reden om het wel te vieren, is dat het bijzonder is, nog een jaar te hebben overleefd... En ik vind t gewoon gezellig! En cadeautjes zijn leuk.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers