Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


foodies topic

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Mei 2018 22:36

Re: foodies topic

Oh ja, die vond ik vies vroeger haha.
Maar leuk dat het zo geslaagd was.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Mei 2018 08:22

Re: foodies topic

Minx schreef:
Marin schreef:Ik weet niet wat manna is, maar het klinkt heel lekker!


Ken je die super goedkope mierzoete gekleurde rijstsnoepjes niet? Van die plofrijst. Dit was alleen niet chemisch felgekleurd.


Plofrijst? Hahaha ik noemde dat altijd pofrijst omdat het het gepoft is en volgens mij heten het ook zo.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 16 Aug 2018 11:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11824

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Aug 2018 17:17

Re: foodies topic

Ik heb de komende twee maanden twee leuke diner evenementen op de planning staan.

Op 1 september ga ik met een vriendin naar een Wine en Thai Pop-up Diner. We krijgen daarbij een 4 gangen thais streetfood menu, met bijpassende wijnen van Firma Druivensuiker. Het thais eten wordt verzorgd door een afhaalzaak die waar ik al wel eens eten heb gehaald en die smaak is echt goed, dus ik heb hier echt zin in. Hopelijk zijn we op tijd met aanmelden, aangezien er maar 30 plaatsen zijn. We krijgen ook bij iedere gang uitleg over de wijn en de waarom het past bij het eten etc.

Op 7 oktober ga ik met een vriendin een Beer en Spijs wandeling maken door N.ijmegen. We gaan dan langs bij 6 restaurants waarbij wij een gerecht krijgen met een bijpassend biertje.

Wie nog meer leuke eet evenementen op de agenda?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Aug 2018 17:21

Re: foodies topic

Wat leuk Silly. Dat eerste klinkt heel lekker.
Ik heb wel eens een Wijn Spijs wandeling gedaan en dat was heel leuk. Die Bier Spijs wandeling is dat vast ook.

2 september hebben wij een lunch van een restaurant. Zij zetten dan tafels in 't grote park hier in de stad neer dus mooie al fresco lunchen. Met wijn uiteraard.

3 september is één van onze favoriete chefs als gast chef bij een strandtent. Daar zijn wij ook bij. En ergens in oktober doen we dat weer maar dan met een andere gastchef.

M'n man heeft laatst een vis workshop gehad van een chef en eind dit jaar volgen we samen een wijn spijs workshop bij hem.

Verder hebben we niks staan geloof ik. Genoeg iig dus om naar uit te kijken.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11824

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Aug 2018 17:25

Re: foodies topic

Anders een kijken op de website van culinaire wandelingen Marin, want vanuit die komt ook de bier een spijs wandeling. Ik zag net op de website dat ze voor februari er weer eentje hebben staan hier, maar dan met fingerfood in de cafés die bekend staan om het grote assortiment speciaal bieren.

Ik geloof dat jullie wel meer wijndrinkers zijn, maar bier is wel in opkomst :D.

Die lunch klinkt ook wel heel leuk, ik ga duimen dat jullie dan ook goed weer hebben. Zo iets valt en staat met goed weer.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Aug 2018 17:31

Re: foodies topic

Ja ik ken ze, volg ze op Facebook en zie vaak wat langs komen. Op 't moment geen behoefte aan maar wie weet ooit ergens in een andere stad. Het is ook nog eens een leuke manier om eens een andere stad te leren kennen en niet alleen je eigen.

Ik vind een goed speciaalbiertje ook heerlijk. Maar ik weet meer van wijn.
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 15 Aug 2018 21:25

Re: foodies topic

Oh leuk silly!
Klinkt goed Marin, wie is jullie favoriete chef?

In september gaan we een weekje naar Barcelona, als iemand nog leuke tips heeft hoor ik ze graag!
En bij terugkomst gaan we bij Zarzo (Eindhoven) eten. Zin in!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Aug 2018 11:06

Re: foodies topic

Niet perse dé favoriet hoor maar wel een favoriet: M.enno P.ost, van de oude B.okkedoorns maar hij is net wat nieuws begonnen (daar waar we laatst op de opening waren). Hij heeft ook een geweldige sommelier in dienst, echt hele leuke kerel, hopelijk is hij er ook bij dat diner op 't strand.

Leuke vooruitzichten ook! Barcelona heb ik geen tips voor. Misschien aan Caro vragen? Die weet vast iets!
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Aug 2018 11:12

Re: foodies topic

Oh ja! Genoeg leuke tips in Barca maar ik moet dan altijd even grasduinen in mijn historie omdat ik vaak namen vergeet. Weet vaak wel leuke plekken maar de namen van restaurants vergeet ik dan. Daarvoor bel ik dan mijn moeder :smile:

Wil je chique of gewoon lekker happen/ tapas? En alleen in Barcelona of ook Barceloneta? Want daar heb ik een keer de lekkerste millefeuille ooit gegeten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Aug 2018 20:00

Re: foodies topic

Een leuke Netflix tip voor foodies (naast alle Chefs Table en David Chang shows natuurlijk): Million Pound Menu. Een Britse show, soort mix tussen Dragons Den en Pop up restaurant, waarbij verschillende restaurateurs of hobbyisten een vernieuwend restaurant idee presenteren aan investeerders. Ze runnen dan drie dagen een pop up restaurant en moeten de investeerders overhalen. Wel echt Brits met veel chain restaurant mogelijkheden (want dat is zoveel meer in de UK dan in Nederland). Ik vind het leuk, beetje business, beetje food.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 19 Aug 2018 08:49

Re: foodies topic

Ikibana in Barcelona. Best. Ever. Je hebt nog nooit zulk fantastische aziatisch/sushi gegeten. Neem de menu van €60,- pp dat is echt zó lekker en leuk!!!!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 19 Aug 2018 10:49

Re: foodies topic

caribbeanlover schreef:
JustMeDaan schreef:Vind het allemaal prachtig. En zou zo ook van alles willen proeven. Helaas voor ons voorlopig niet betaalbaar. Zit soms wel eens te kijken via VakantieVeilingen voor een in Eindhoven. De karpendonkse hoeve.


Op Groupon staan wel eens sterrenzaken. Krasdeals heeft ze ook, maar vaak in combi (of volgens mij alleen) met overnachting, maar dan nog vind ik het niet super duur. Daarnaast bestaat Sterren restaurantweek ook nog dus wie weet is het dan wel haalbaar.

Ik ben voor mijn doen al bij voldoende sterrenzaken geweest en het hoeft van mij niet meer! Ik eet net zo lief sushi of indiaas.............heerlijk. Alleen zou ik nog wel een keer bij FG willen eten, want dat was echt super en is qua afstand prima te doen. Ben eigenlijk benieuwd naar FG Food Labs, wel een ster minder, maar zal vast ook geweldig zijn!


FG food labs staat nu op Heerlijk, 6 gangen all in voor 100 Euro geloof ik
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Aug 2018 11:16

Re: foodies topic

Oh da's niet duur, maar ik drink geen wijn. Vraag mij af of het dan ook all you can drink cola/groene ijsthee is.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Aug 2018 12:16

Re: foodies topic

Wij gaan binnenkort met de AH actie naar een van ons favo restaurant.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 19 Aug 2018 13:11

Re: foodies topic

Leuk Caro! Graag tips, we willen wel 1/2 keer wat duurder gaan eten, maar voor de andere avonden gewoon wat toegankelijkere restaurant tips zijn ook zeer welkom. We zitten zelf in El Born met ons hotel. Weet niet wat de afstand naar Barceloneta is vanuit daar?

Dankjewel Chiq! Ik noteer jou tip. We zijn dol op sushi!

Ik kreeg van mijn oude buurjongen die nu in de buurt van Barcelona woont ook een tip, Restaurant Dis Frutar. Kennnen jullie dat?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Aug 2018 14:21

Re: foodies topic

Wij doen ook meestal zo'n combi. Ene keer duurder en exclusiever en juist dan weer een dagje gewoon lekker keuvelen en tapas eten!

Ik ga eens zoeken naar waar wij allemaal geweest zijn!

Afstand El Born richting Barceloneta is niet zo lang. Als je rustig loopt, denk ik max half uurtje? En het is langs het water dus echt een lekkere, fijne wandeling. Als je naar het strand wil, zit je daar sowieso goed.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Aug 2018 20:00

Re: foodies topic

ChiQ schreef:Ikibana in Barcelona. Best. Ever. Je hebt nog nooit zulk fantastische aziatisch/sushi gegeten. Neem de menu van €60,- pp dat is echt zó lekker en leuk!!!!


De eigenaar van Ikibana heeft sinds een paar maanden een restaurant in Rotterdam. Daar neem ik mijn vriend woensdag als verrassing mee naar toe, voor zijn verjaardag.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/28/th ... g-a1600827
<<

ChiQ

Bericht 20 Aug 2018 20:06

Re: foodies topic

Caulfield schreef:
ChiQ schreef:Ikibana in Barcelona. Best. Ever. Je hebt nog nooit zulk fantastische aziatisch/sushi gegeten. Neem de menu van €60,- pp dat is echt zó lekker en leuk!!!!


De eigenaar van Ikibana heeft sinds een paar maanden een restaurant in Rotterdam. Daar neem ik mijn vriend woensdag als verrassing mee naar toe, voor zijn verjaardag.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/28/th ... g-a1600827


NIET!!!! Ik fantaseer nog steeds over die sushi daar! En de gyoza soep, en de beef met japanse champignon op gefrituurde banaan en kokos!! Oh. Leuk ik ga nu even lezen.
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Aug 2018 07:40

Re: foodies topic

Caulfield schreef:
ChiQ schreef:Ikibana in Barcelona. Best. Ever. Je hebt nog nooit zulk fantastische aziatisch/sushi gegeten. Neem de menu van €60,- pp dat is echt zó lekker en leuk!!!!


De eigenaar van Ikibana heeft sinds een paar maanden een restaurant in Rotterdam. Daar neem ik mijn vriend woensdag als verrassing mee naar toe, voor zijn verjaardag.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/28/th ... g-a1600827


Lijkt me ook wel wat.
Er staat geen menukaart op de restaurantsite of kijk ik scheel?
<<

Anoniem313

Bericht 29 Sep 2018 14:27

Re: foodies topic

Er staat inderdaad geen menukaart online! Wij vonden het eten lekker, maar de aankleding en de formule was het voor ons net niet.

Oh mensen ik ben blij: ik heb het nieuwe kookboek van Ottolenghi gekregen: Simpel. Heel veel lekkere (groente)gerechtjes en in deze editie niet eens 238 ingrediënten per recept!
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Sep 2018 17:12

Re: foodies topic

ChiQ schreef:Ikibana in Barcelona. Best. Ever. Je hebt nog nooit zulk fantastische aziatisch/sushi gegeten. Neem de menu van €60,- pp dat is echt zó lekker en leuk!!!!


De menu? :palm:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Sep 2018 06:47

Re: foodies topic

Niet perse heel foodie-achtig maar heeft iemand hier ervaring met bistrobar indonesia in Haarlem? Daar ga ik komende week eten, ben benieuwd.
#teammaple🍁
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4976

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 30 Sep 2018 07:12

Re: foodies topic

Wij hebben er een keer gegeten toen ze net geopend waren.
Ik vond het erg lekker, vooral de uitgebreide rijsttafel!
Allemaal bakjes op tafel met van alles.
Misschien is dit leuk om te lezen:
http://www.haarlemcityblog.nl/eten-drin ... indonesia/
<<

ChiQ

Bericht 30 Sep 2018 07:24

Re: foodies topic

caribbeanlover schreef:
ChiQ schreef:Ikibana in Barcelona. Best. Ever. Je hebt nog nooit zulk fantastische aziatisch/sushi gegeten. Neem de menu van €60,- pp dat is echt zó lekker en leuk!!!!


De menu? :palm:


O sorry, bedoel natuurlijk het menu!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 30 Sep 2018 10:57

Re: foodies topic

Wij zijn vorige week in Barcelona geweest, en hebben heerlijke sushi gegeten bij robata! Echt een aanrader, we hadden niet reserveerd, maar met geluk een tafeltje met de lunch kunnen krijgen. Volle bak! Verder hebben we nog bij Llamber gegeten, ook een aanrader.

En afgelopen vrijdag zijn we bij Zarzo (1 Michelin ster) gaan eten. Als kado voor onze verjaardagen. Het was heel goed. Super relaxte sfeer. Dit was het menu:

Toro/aubergine/ajoblanco

Roodbaars/linzen/eidooier

Kreeft/chorizo/tuinboon

Lam/cantharel/courgettebloem

Foie/vijg/cababrales

Yoghurt/dragon/venkel

Vooraf nog de nodige amuses, en we hadden nog een oester en wat Iberico ham vooraf genomen. Ons laten adviseren voor een fles wit en later nog een fles rood. Leuke sommelier!

In februari zijn we 10 jaar samen, en dan willen we bij Tribeca gaan eten.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron