Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #12

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Aug 2018 19:51

Re: Wat eten we vanavond? #12

Kreeft schreef:
minoessepoes schreef:Gebakken brie met tijm en honing ( voor de liefhebber), een röstikoek met rozemarijn uit de oven en een venkelsalade.


Klinkt superlekker minoes! Hoe bak je die brie? Paneer je hem eerst?


Ja klopt! Ik had geen eieren meer dus ik heb de dikke plakken brie door een bloempapje gehaald en daarna door de panko waar ik verse tijm doorheen gedaan had, daarna nog even in de koelkast stevig laten worden en bakken. Kan uiteraard ook gewoon met paneermeel/ beschuit/ oud brood maar ik vind panko persoonlijk altijd wel lekker.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem281

Bericht 19 Aug 2018 20:19

Re: Wat eten we vanavond? #12

Chips is ook lekker, maar niet diret gezond :nerd: Anderhalf kilo eten is gewoon ongezond, maar je zegt zelf dat 't 'goddome veel' was, dus dan weet je zelf ook wel dat 't niet normaal is. Maar wel fijn dat 't lekker was!

Ik heb vanavond pizza's gemaakt! Heb bolletjes deeg in de vriezer liggen en zakjes saus dus is zo gepiept tegenwoordig.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Aug 2018 20:24

Re: Wat eten we vanavond? #12

Bazinga schreef:Chips is ook lekker, maar niet diret gezond :nerd: Anderhalf kilo eten is gewoon ongezond, maar je zegt zelf dat 't 'goddome veel' was, dus dan weet je zelf ook wel dat 't niet normaal is. Maar wel fijn dat 't lekker was!

Ik heb vanavond pizza's gemaakt! Heb bolletjes deeg in de vriezer liggen en zakjes saus dus is zo gepiept tegenwoordig.


Volgende keer hoef ik niet zoveel, maar vind het zo zonde om eten wat nog prima te eten is weg te gooien. Het was al aangemaakt met saus dus moest weg. Vorige week was het ook veel en heb ik wat achtergehouden zonder saus en de volgende dag gegeten. Dat had ik moeten doen. Helaas was het de volgende dag wel wat bitter, maar het is het proberen waard.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 19 Aug 2018 21:08

Re: Wat eten we vanavond? #12

minoessepoes schreef:
Kreeft schreef:
minoessepoes schreef:Gebakken brie met tijm en honing ( voor de liefhebber), een röstikoek met rozemarijn uit de oven en een venkelsalade.


Klinkt superlekker minoes! Hoe bak je die brie? Paneer je hem eerst?


Ja klopt! Ik had geen eieren meer dus ik heb de dikke plakken brie door een bloempapje gehaald en daarna door de panko waar ik verse tijm doorheen gedaan had, daarna nog even in de koelkast stevig laten worden en bakken. Kan uiteraard ook gewoon met paneermeel/ beschuit/ oud brood maar ik vind panko persoonlijk altijd wel lekker.


Oooh dit klinkt lekker! Ik vind vlees vreselijk op het moment dus dit ga ik morgen proberen.
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43713

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Aug 2018 10:44

Re: Wat eten we vanavond? #12

Klinkt idd heerlijk zeg.

Ik stop vanavond zo'n (reeds gekruid) Provençaals kippetje van de AH in de oven met daarbij een restje en wat nieuwe gegrilde groenten.
Zoon eet een stamppotje van zoete aardappel, spinazie, erwtjes en gehakt, ook soort restjes opmaken.
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 20 Aug 2018 11:09

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik wilde vanavond mosselen klaar gaan maken, maar door het kaasfondue topic heb ik daar ineens zin in! Even vragen waar m'n vriend zin in heeft.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Aug 2018 11:10

Re: Wat eten we vanavond? #12

Pasta
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Aug 2018 11:19

Re: Wat eten we vanavond? #12

Uffe schreef:
minoessepoes schreef:
Kreeft schreef:
Klinkt superlekker minoes! Hoe bak je die brie? Paneer je hem eerst?


Ja klopt! Ik had geen eieren meer dus ik heb de dikke plakken brie door een bloempapje gehaald en daarna door de panko waar ik verse tijm doorheen gedaan had, daarna nog even in de koelkast stevig laten worden en bakken. Kan uiteraard ook gewoon met paneermeel/ beschuit/ oud brood maar ik vind panko persoonlijk altijd wel lekker.


Oooh dit klinkt lekker! Ik vind vlees vreselijk op het moment dus dit ga ik morgen proberen.


Misschien is het een idee om over te stappen op vleesvervangers? Genoeg keuzes.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 20 Aug 2018 11:25

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik eet vanavond op mijn werk een restje pasta met scampi, rucola en zongedroogde tomaatjes.
2012 & 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Aug 2018 12:47

Re: Wat eten we vanavond? #12

Zelfgemaakte champignonsoep met een biefstukje.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem243

Bericht 20 Aug 2018 13:22

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik eet voor de tweede avond op rij alleen. Gisteren pasta besteld, vanavond een kant en klare salade van de Jumbo. Morgen als zoon er is ga ik wel weer koken :angel:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Aug 2018 18:05

Re: Wat eten we vanavond? #12

Sperziebonen, gebakken krieltjes en een vegetarische groenteburger.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Aug 2018 18:22

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij hadden hele simpele macaroni met een tomatensaus met gehakt, courgette, uien en champignons. En kaas.

♥♥
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Aug 2018 18:24

Re: Wat eten we vanavond? #12

Rode kool met aardappels en een stukje kipfilet.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem273

Bericht 20 Aug 2018 18:35

Re: Wat eten we vanavond? #12

Wij gaan zo eten bij Proeflokaal Bregje met vrienden van ons. Zin in!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 20 Aug 2018 20:05

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik heb dus die gepaneerde brie op, heerlijk! Met krieltjes en broccoli. Mijn man en dochter hadden gepaneerde kipfilet erbij.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem313

Bericht 20 Aug 2018 21:09

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik maakte vanavond risotto met groene asperges en een kabeljauwhaasje.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Aug 2018 21:29

Re: Wat eten we vanavond? #12

Aziraphale schreef:Wij gaan zo eten bij Proeflokaal Bregje met vrienden van ons. Zin in!


Die hebben wij hier in het dorp ook sinds vorig jaar. Prima te eten voor dat geld.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem273

Bericht 20 Aug 2018 23:22

Re: Wat eten we vanavond? #12

Japie schreef:
Aziraphale schreef:Wij gaan zo eten bij Proeflokaal Bregje met vrienden van ons. Zin in!


Die hebben wij hier in het dorp ook sinds vorig jaar. Prima te eten voor dat geld.


Ja zeker, vind ik ook!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Aug 2018 07:54

Re: Wat eten we vanavond? #12

M’n jongens hebben om poffertjes gevraagd. Da’s mooi, ik heb wel zin om iets pittigs te maken voor mij en m’n man. Heb nog een hele dag om er over na te denken. Tips zijn welkom, liefst vega.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43713

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Aug 2018 08:12

Re: Wat eten we vanavond? #12

Ik eet vanavond Dan dan noodles (spicy szechuan noodles) maar dan met zoete aardappel noodles. Jij kan misschien echte noodles maar juist vega gehakt gebruiken? Of er lekkere bowl pittige noodle soep? Ik had laatst Tom Yum met zeevruchten gemaakt, ook erg lekker en pittig, maar kan ook met bijv tofu of een eitje.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem273

Bericht 21 Aug 2018 09:05

Re: Wat eten we vanavond? #12

UN, deze!

https://ottolenghi.co.uk/two-potato-vindaloo-shop

En dan kun je ook alvast beginnen te koken vanmiddag want het duurt lang maar dan heb je ook wat. En meteen voor morgen nog wat over waarschijnlijk en dan is -ie nog lekkerder :)
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 21 Aug 2018 11:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Aug 2018 11:11

Re: Wat eten we vanavond? #12

De tering azi, wat een ingredientenlijst! Doe jij alles er exact in volgens dat lijstje? Want ik heb veel wel in huis maar dan bijv niet in zaadjesvorm maar poedervorm. Het geeft me wel wat te doen idd :) Ik denk er nog even over na!

Marin, lekker noodles. Heb nog wat udon noodles liggen, is wel een idee idd. Misschien doe ik dat vrijdag wel, dan eet ik alleen met m’n man en dan hebben we weinig tijd. Als de bouillon eenmaal goed in elkaar zit vind ik noodlesoop echt heerlijk makkelijk.
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 21 Aug 2018 11:28

Re: Wat eten we vanavond? #12

Haha ja, ik doe al die kruiden er wel in. Poedervorm kan ook wel hoor! Ik heb geen fenegriek shizzle, kan ik hier slecht kopen dus ik gebruik een of andere Colombo mix waar fenegriek in zit en ook al de kurkuma. En curry leaves heb ik ook miet, die laat ik altijd weg. Het recept duurt vooral lang qua steeds opnieuw door koken, verder valt het wel mee. Alleen die stomme sjalotjes pellen haat ik heel erg.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Aug 2018 12:49

Re: Wat eten we vanavond? #12

Fijn dat dit wel smaakte Uffe!

Mmm klinkt lekker Azi!

Wij eten vanavond tomaten pilaf met kip, ui, knoflook, kerstomaten, paprikpoeder en zilvervliesrijst. Alles in 1 pan en het staat al klaar, dus lekker makkelijk straks.
25-11-2014 & 09-06-2017
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marin